Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uimahallien saunapäätös sai aikaan raivon – ”Eipä tarvi enää käydä”

Vierailija
03.08.2026 |

en mäkään enää käy!

Kommentit (266)

Vierailija
181/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok jos kotona käyty suihkussa just ennen hallia.

Vierailija
182/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, olisko linkkiä heittää?

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/29481870-05b7-4ede-98e0-71f…

LINKKIHULLU TAAS VAUHDISSA 

OTA LÄÄKKEESI, VTUN KEH ARI! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aivan se ja sama vaikka joku haluaa saunoa uikkareissa, alastomuuspakottajien perustelut kans onttoja.

Hygienia - paljas perse reikineen on tietysti uikkarin pintaa hygieenisempi?

Tulee altaaseen pesuaineita...? Ai nekö ei ole käyneet läpi huuhtelua pesussa kuten normaalisti...?

Vierailija
184/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua vi...... suunnattomasti että vähemmistö rupeaa määräilemään miten suomessa toimitaan.

Kuvitteletko sinä lahopää, että syntyperäiset suomalaiset haluavat kaikki olla alasti julkisissa tiloissa????

Kyllä haluavat. Se on perinne, eikä siihen liity mitään pervoilua.

Eivätpä halua ja perinteet muuttuvat. Voit yrittää taistella vastaan, mutta nuoriso määrittää tulevaisuuden, eivätkä halua esitellä itseään.

Vierailija
185/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok jos kotona käyty suihkussa just ennen hallia.

onhan halleissakin suihku?

Vierailija
186/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua vi...... suunnattomasti että vähemmistö rupeaa määräilemään miten suomessa toimitaan.

Mikä ihmeen vähemmistö on määrännyt?? Ihan suomalaisten päätös. Tyypillinen per-su-oletus. Sama kun mun sukulaiset manasivat että kun ei nykyään saa kirkon edustaja puhua päiväkodissa. Syyttivät ulkolaisia. Todellisuudessahan tuota vaativat suomalaiset ateistit.

Vierailija
187/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme, että kilteimmänkin ihmisen rasismiraivo vaan yltyy, kun meitä kantasuomalaisia kyykytetään ja pannaan meidät sopeutumaan tulijoihin. Eikö sen pitäisi olla päinvastoin?

Vierailija
188/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin että vi...... sairasta on nykymaailma lähes asiassa kuin asiassa. Todella etovaa jos ihmiset ei pese itseään kunnolla ennen altaaseen menoa. 

Olen nöhnyt täatä aiheesta tänään niin paljon kommentteja eri puolilta, ja niille on yhteistä, että MIEHET kokevat NAISTEN kehon lähtökohtaisesti likaiseksi. Heitä etoo ajatus, että nainen tulee samaan altaaseen heidän kanssaan ilman perusteellista jynssäystä ja alapesua ensin. Ihan klassista naisvihaa.

Voi jeesus sun kanssas. En ole koskaan tavannut yhtään miestä, joka kokisi "naisen kehon lähtökohtaisesti likaiseksi" ja olen jo aika vanha. Toi sun juttus on niin selvää projisointia, että sun kannattais hakeutua terapiaan. 

Minä olen kohdannut sellaisia miehiä monta.

T. Nainen

Vierailija
189/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai näin, niin tämä kertoo suomalaisten surkeudesta. Joko aiempi sääntö oli perusteeton tai sitten uusi sääntö on nöyristelyä ja valehtelua. Paska kansa siis joka tapauksessa.

Aiempi sääntö oli perusteeton. Klooria ei juurikaan tule hengitysilmaan, se on tutkittu.

Vierailija
190/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

uimahallien klooripitoisuudet muutenkin sitä tasoa että henkäyksestä on viikko päänsärkyä ja pahoinvointia. En mene vapaaehtoisesti. Viimeiseksi joskus 30v sitten. Eli ku koulu pakotti. 

Vierailija
191/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänkään ei tietenkään ketkään vieraskieliset ole vaikuttaneet. Ei yhtään.

En tiedä onko vaikuttaneet, mutta toivottu päätös on monille meille suomalaisillekin. Saisi levitä koko Suomeen.

Kannatatko myös unisex-mallia pukkariin, pesutilaan ja saunaan? Kun kaikki ovat uimapuvuissa, niin sukupuolijaottelulle ei ole loogista perustetta.

Vierailija
192/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen siitä saa ku h0m0ja päästetään valtaan.

Mitä, onko Tynkkynen tuolla päättämässä?

Vierailija
193/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis jos suihkussa on käyty ennen saunaan menoa uikkari päällä, ni mikä tässä on ongelma? Ja jos suihkussa käydään ennen altaaseen menoa ja uimapuku laitetaan sitten päälle. Niin mikä ongelma. Olen ihan suomalainen, mutta en koe todellakaan kotoisaksi istua alasti saunassa muiden kanssa. Ja tiedän monia kaltaisiani. Olen ihan keski-ikäinen, mutta monet nuoret inhoaa tuota. Ja monissa maissa kuten Yhdysvalloissa ei tulisi kuuloonkaan tämmöinen alastomuushömppä. On ihan ymmärrettävää että kulttuurista riippumatta ja myös suomalaisessa

kulttuurissa osa kokee häveliäisyyttä alastomuudesta. Ei ole ok, että ihminen pakotetaan alastomuuteen vieraiden ihmisten kanssa. Tai muuten ei pääse uimaan.

Vierailija
194/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikesta pitää tehdä ongelma, no pääsevät hunturouvat altaalle ilman peseytymistä ja miksei muutkin. Voisi poistaa suihkutkin. Seuraavaksi meillä on henkilöiden saunat kuten unisex vessatkin. 

Se onkin kamalaa, jos "hunturouvat" pääsevät jatkossa uimaan. Miksi haluat sen heiltä kieltää?

Unisex-saunoja on jo useissa kylpylöissä, lisäksi kaikki yleiset saunat ovat miehille ja naisille yhteisiä.

Epäilemättä sua kiihott... kiinnostelee unisex-saunominen mokkakikulien kanssa.

Mut eihän niitä nyt pääse näkemään, kun ne uima-asut sallittiin. Mietihän jatkossa tarkemmin.

MIten paljon kikulin verhoaminen kankaalla muuttaa tilannetta, jossa jökötät maamumiesten välissä saunanlauteilla?

Vierailija
195/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aivan se ja sama vaikka joku haluaa saunoa uikkareissa, alastomuuspakottajien perustelut kans onttoja.

Hygienia - paljas perse reikineen on tietysti uikkarin pintaa hygieenisempi?

Tulee altaaseen pesuaineita...? Ai nekö ei ole käyneet läpi huuhtelua pesussa kuten normaalisti...?

Kullifoobikko voi jäädä kotiin.

Vierailija
196/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kiukuttaa ja se ilahduttaa minua. 🙂

Vierailija
197/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on iät ja ajat saunottu alasti. Suomen sauna- tai muutakaan kulttuuria ei pidä supistaa siksi, etteivät vierasmaalaiset sopeudu siihen.

Vierailija
198/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutta syytähän tähän ei ole, kuin hiekkakuninkaiden kulttuuri, johon meidänkin pitää nyt mukautua.

Vierailija
199/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkää oo ni hykieenistä ku akat ja ukot siivottomien jalkojen välin karvaturriensa kanssa alasti saunaan.

Vierailija
200/266 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketä kiinnostaa miten ihmiset istuu saunassa, uimapuvulla tai ilman, just get over it"

Eipä tämä ehkä niinkään kiinnosta, mutta ne, jotka istuvat saunassa uimapuku päällä, käyvät todennäköisesti myös suihkussa uimapuku päällä, ja se kyllä heikentää altaitten hygieniaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän