14v tyttö haluaa uuden puhelimen koska kaikilla suosituilla tytöillä on uusin iphone 17 pro
Kasvatinko mun tyttären omatunnosta noin huonon? Pyytää joka päivä iPhone 17 Pro:ta koska "kavereilla on sellaiset".
Ostatteko te muut vanhemmat oikeasti +1200€ puhelimen lapsellenne?
Mitä teen nyt tässä tilanteessa? Onko hyvä ostaa sit se uusin luuri (hänellä on iPhone 14 nyt)?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Miksei tyttö käytä hoksottimia?
Niin tyttöhän on jo sen ikäinen, että vois tienata itsekin .
Se on ok et lapsella on 1000e luuri
Lapsen tehtävänä on fleksaa sillä, se on tie saada suosittuja tyttöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin teinille käteen viimeisimmän palkkakuittini ja sen jälkeen istuttaisin keittiöpöydän ääreen laskemaan yhdessä paljonko siitä meni veroihin, työeläkemaksuun, asuntolainaan, kiinteistöveroon, vesimaksuun, jätevesimaksuun, kunnallisveroon, nettimaksuun, sähköön, lämmitykseen, kiinteistövakuutukseen, sairausvakuutukseen, matkavakuutukseen, kännyköihin, bussikortteihin, ruokaan, päivittäistavaroihin, kissan ylläpitoon, netflixiin ja säästötilille.
Sen jälkeen pohtimaan montako työtuntia meni kaikkien noiden maksamiseen ja montako menisi yhden ökykännykän ostamiseen.
Oot ihan täysin sairas nupistas.
Ei noi teinien karen meemi jutut tyhjästä oo tulleet.
Tässä kaveriäidin logiikkaa. Realismista viis, pääasia olla pidetty ja nuorekas. Pateettista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se varmaan näkyy jossain Weibossa että millä luurilla postajaan videot on otettu. Oottekste jotain kiinalaisia? Niille on todella tärkeää näyttää että rahhaa on. Ukotkin kävelee paita auki esitellen möhömahaansa. Se on sen merkki että rahhaa on.
"No se varmaan näkyy jossain Weibossa että millä luurilla postajaan videot on otettu"
Tuohon o helppo ratkaisu:
1. kopioi kuvat puhelimesta tietokoneelle
2. Nyt kun kerrankin on tilaisuus: Tarkista huolellisesti: onko kyseessä kuva vai peilikuva kuvasta? Jos on peilikuva kuvasta, niin avaa kuva Paintissa, valitse kaikki (Ctrl-A) ja käytä Käännä / Käännä vaakatasossa (Rotate / Flip Horizontal) --- joskus näkee jopa asuntoesittelykuvissa noita "peilikuva kuvasta" - tuo on jo osoitus kiinteistönvälittäjän ammattitaidottomuudesta!
Lopulta tallenna kuva jotta peilikuvan palautus normaaliksi tulee pysyväksi eikä katoa kun Paint suljetaan.
3. Jos haluat häivyttää, millä laitteella kuva otettiin, joko poista kuvan metatiedot, tai editoi ne metatietoeditorilla haluamiksesi.
Metatietojärjestelmä on nimeltään Exif (lyhenne sanoista Exchangeable Image File Format).
Eli metatietoeditori tunnetaan myös nimellä Exif -editori.
4. Lähetä kuva haluamiisi online-alustoihin tietokoneelta
Kohdassa 3 voi siis Exif -editorin avulla jopa huijata, millä laitteella kuva on otettu.
ääh.
Siis lapsi voi ihan hyvin olla slutty juicy suitil ku samal fleksaa uudel luuril. Samalla on ihan platinablondi ja tekoripset
Perus 200-300€ luurilla pärjää mun lapset yhtä hyvin. Eivät ole koskaan halunneet iphonea. Kyllä varaa olisi mutta ei ole mitään tarvetta ostaa. iPhone ei tee mitään sellaista mitä Android puhelin ei tee ja ne asiat missä se on ns. parempi ei ole merkityksellisiä mutta se on yksilöllistä täysin mikä kenellekkin on merkityksellistä ja mikä ei.
Kyllä tytön pitää saada mitä tyttö haluaa!!! Eihän se ole mikään poika jonka kuuluu itse tienata ja hankkia kaiken lapsesta lähtien
Varmaan typerin syy ostaa jotain on sen takia koska muillakin on.
Kuka sitä huomaa? No ehkä ne kaverit korkeintaan mutta harvoin muut. Ainakaan minä en huomaa missään että mikä puhelin kenelläkin on koska en kiinnitä asiaan mitään huomiota koska mua ei kiinnosta.
Teinit nyt haluaa vaikka mitä. Ja aikuisetkin. Halu johtaa kärsimykseen. Jos teini saa mitä haluaa, hän kohta haluaa jotain muuta. Halu ei lopu, vain kohde vaihtuu.
Miksei 17e riitä? Se olisi ollut nyt tarjouksessa puolella tuosta pron hinnasta, eli noin kuudellasadalla. Kallis sekin, mutta ehkä olisi ollut kompromissi.
No ei ole kaikilla muilla IPhone, paskapuhetta.
Pyörin mukana paljon oman tyttären harrastuspiireissä noin 12-15-vuotiaiden tyttöjen kanssa. Kenelläkään ei ole uusinta iPhonea. Monella ei ole iPhonea ollenkaan vaan joku muu puhelin. Aika harvoin nämä ”kaikilla muilla on” jutut pitää paikkansa, kun vähän kaivaa. Omalla tytöllä on pari vuotta vanha iPhone 15 ja saa pärjätä sillä niin kauan kunnes puhelin hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis itsetunto
T: AP
Sitähän minäkin. Miksi hän haluaa olla muille mieliksi ja olla suosittu? Onneksi omat tyttäreni oppivat sanomaan jyrkästi ei jo alle kouluikäisinä.
Ja jos siihen suosioon tarvitaan se, että kaikki on mahdollisimman kallista ja uusinta uutta, niin on maailma sairas nykyään.
Itse olen mennyt yläasteelle 25v sitten ja sitä se oli silloinkin. Tai itse asiassa pahempaa. Ainakin siinä koulussa missä itse olin.
Vierailija kirjoitti:
Me eletään aika vaatimattomasti, teinikin on luonnostaan hyvin vaatimaton. Jos hän yhtäkkiä haluaisi jonkun ökykalliin puhelimen, niin saattaisin ostaa sen, kun ikinä ei "tarvitse" mitään. Mutta ei halua, vaikka muilla olisi mitä vehkeitä.
Vähän sama täällä. Ostan teinille kaiken mitä keksii haluta, kun ei hän oikeastaan koskaan halua mitään ihmeellistä. Käytiin ostoksilla koulun alkua varten. En laittanut mitään budjettia enkä rajoja. Lopulta ostettiin farkut, kaksi meikkijuttua ja kyniä.
Hyvä ostaa uusin luuri, muuten sul on 0 ystävää ja kukaan ei pidä sudta. Ja statuksen pitämiseks, tee thrist träppei tiktokkiin (🤮) ja snäppiin
No mikä ongelma se on käydä ostamassa tytölle haluamansa puhelin?
Oot ihan täysin sairas nupistas.
Ei noi teinien karen meemi jutut tyhjästä oo tulleet.