Nelkki kinuaa uutta koulureppua, vaikka entinen on ehjä
Pitää reppua liian lapsellisena kun on ponin kuva. Meillä on aika tiukkaa, kun pitää ostaa topulle penaali.
Kommentit (39)
Meil musmus ei etes halua mitään uutta. Jääpähän mul enemmän rahaa ens viikonlopun festareille. Musmus pusi pusi! Ryyppäämään jee!
Entä ensi vuonna? Onko viidesluokkalainen vilkki?
Kyselijöille: Aloittaja on Jyvääskylästä. Siellä sanotaan noin.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka nilkki? Käytät lapsestasi termiä nilkki?
Eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki ja kuukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vammainen?
Onpa erikoiset nimet annettu lapsille, Nelkki ja Topu.
Jyväskylässä asuvat ovat puhevammaisia?
Kun mä muutin Jyväskylään ja uudella työpaikalla työkaverit kertoi, että " meidän ninni on eppu ja eino on toppu" jne. mietin itsekseni, että miten ihmeessä kaikilla täällä on erityislapsia? Mä luulin, että noi on erityisryhmiä kaikki, mutta onneksi pidin turpani kiinni ja sanoin vaan ok.
Kuinka kalliita penaalit on nykyään jos ei ole varaa hankkia uutta reppua kun pitää ostaa penaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi oksennus :((((((((
Eppu Normaali = Tavallinen ekaluokkalainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuuko sitten selkki, kalkki, ylkki?
Ja lopulta mulkku. Vrt. Gettomasa
Vierailija kirjoitti:
Kun mä muutin Jyväskylään ja uudella työpaikalla työkaverit kertoi, että " meidän ninni on eppu ja eino on toppu" jne. mietin itsekseni, että miten ihmeessä kaikilla täällä on erityislapsia? Mä luulin, että noi on erityisryhmiä kaikki, mutta onneksi pidin turpani kiinni ja sanoin vaan ok.
Olis sukunimi vielä Tuppurainen. Eppu toppu tuppurainen.
Miks ei ole eppu, toppu, koppu, neppu, vippu, kuppu.
Viikillä vasta ostetaan uusi reppu.
Ne voi hyvin tehdä itse, kummatkin. Itse olen tehnyt nyt jo 2 penaalia. Käsin ompelin. Helppoa ! Ja ehdottomasti ei saa ostaa aina uutta, jos entiset on vielä kunnossa. Ja jos kuva ei miellytä enää, sen voi itse kangastusseilla ja/tai värillä/väreillä värjätä tai maalata itse, minkä kuvan/kuvion lystää. Lapsikin sen osaa. Ja vaikka esim reppu olisi jo NS hajonnut, senkin voi hyvin korjata itse. Kuvion voi siis itse määrittää. Saa siinä olla montakin. Onpahan ainakin omaperäinen, eikä varmuudella ole tasan samanlaista kellään muulla !