Nelkki kinuaa uutta koulureppua, vaikka entinen on ehjä
Pitää reppua liian lapsellisena kun on ponin kuva. Meillä on aika tiukkaa, kun pitää ostaa topulle penaali.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ne voi hyvin tehdä itse, kummatkin. Itse olen tehnyt nyt jo 2 penaalia. Käsin ompelin. Helppoa ! Ja ehdottomasti ei saa ostaa aina uutta, jos entiset on vielä kunnossa. Ja jos kuva ei miellytä enää, sen voi itse kangastusseilla ja/tai värillä/väreillä värjätä tai maalata itse, minkä kuvan/kuvion lystää. Lapsikin sen osaa. Ja vaikka esim reppu olisi jo NS hajonnut, senkin voi hyvin korjata itse. Kuvion voi siis itse määrittää. Saa siinä olla montakin. Onpahan ainakin omaperäinen, eikä varmuudella ole tasan samanlaista kellään muulla !
Ei mene läpi
Pieksät vaan kutkulleen ja sanot "turpa kiinni jos mulle puhut"
Meidän lapsille riittää muovikassi. Hyvin ovat pärjänneet jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ne voi hyvin tehdä itse, kummatkin. Itse olen tehnyt nyt jo 2 penaalia. Käsin ompelin. Helppoa ! Ja ehdottomasti ei saa ostaa aina uutta, jos entiset on vielä kunnossa. Ja jos kuva ei miellytä enää, sen voi itse kangastusseilla ja/tai värillä/väreillä värjätä tai maalata itse, minkä kuvan/kuvion lystää. Lapsikin sen osaa. Ja vaikka esim reppu olisi jo NS hajonnut, senkin voi hyvin korjata itse. Kuvion voi siis itse määrittää. Saa siinä olla montakin. Onpahan ainakin omaperäinen, eikä varmuudella ole tasan samanlaista kellään muulla !
Juu, älä ihmeessä sano että saat uuden kun vanha on rikki! Meinaan ei siinä hajotuksessa kauaa mene;)
Kaikki tavarat kannattaa hankkia lapsille pitkällä tähtäimellä, ei niin, että ne ovat jo ensi vuonna pienet tai pois muodista tai muutoin huonot tai väärät ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka nilkki? Käytät lapsestasi termiä nilkki?
Eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki ja kuukki.
Ylli, kalli, kolli, nelli, villi, k*lli.
T. 5 vuotias.
Jätä reppu ostamatta, jos ei ole rahaa. Ihan hyvin kouluun voi mennä vanhallakin repulla. Mutta muovikassi! Haloo ihmiset! Kyllä mä nyt vähän ihmettelen, että näinkö vähän sitä lasten koulunkäyntiä arvostetaan? Että ihan sama vaikka vihot olisivat rytyssä muovikassissa ja kallis läppäri paskana, kun kerran kaatuu. Kehitysmaissakin perheet ymmärtävät panostaa lasten tulevaisuuteen. Täällä maksetaan vielä joka tenavalle 94 e kk, että saa hankittua esim. sen repun ja penaalin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tavarat kannattaa hankkia lapsille pitkällä tähtäimellä, ei niin, että ne ovat jo ensi vuonna pienet tai pois muodista tai muutoin huonot tai väärät ym.
Mun vanhemmat noudatti tota ja kengät oli ku Peppi Pitkätossulla ja sukkahousut ja housut ei meinanneet pysyä päällä. Ja turvallaan olin jakuvasti. Arvatkaa kiusattiinko? Onneks sentään Äijällä oli rahaa vaihtaa auto aina kahden vuoden välein uuteen vaikka muu perhe eli köyhyydessä, käytti kaikki rahat itteensä. Harmi kun lapsena ei tiennyt lastensuojelusta tai huostaanotosta. No, antaa nyt olla vaan, Äijä on onneks kuollut eikä auto eikä rahat mahtunu käärinliinoihin, jee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 5 vuotias.
Ytty, kattu, kottu, nettu, vit..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vammainen?
Asiatonta sotkea vammaisuutta ärsyttäviin ilmauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vammainen?
Asiatonta sotkea vammaisuutta ärsyttäviin ilmauksiin.
Samaa mieltä! Se itse on kun toista sanoo...
Yykeri, kaakeri, kookeri, neek.......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat noudatti tota ja kengät oli ku Peppi Pitkätossulla ja sukkahousut ja housut ei meinanneet pysyä päällä. Ja turvallaan olin jakuvasti. Arvatkaa kiusattiinko? Onneks sentään Äijällä oli rahaa vaihtaa auto aina kahden vuoden välein uuteen vaikka muu perhe eli köyhyydessä, käytti kaikki rahat itteensä. Harmi kun lapsena ei tiennyt lastensuojelusta tai huostaanotosta. No, antaa nyt olla vaan, Äijä on onneks kuollut eikä auto eikä rahat mahtunu käärinliinoihin, jee!
Tunnen perheen, jossa lapsille hankitaan liian isoja vaatteita säästösyistä. Lenkkareilla ei pysty juoksemaan, kun kengät ovat niin isot, että ne lähtevät jalasta. Housut tippuvat päältä ja takapuoli paistaa. Ihan lasten kiusaamista tuollainen säästäminen.
Hirveimpiä ovat mielestäni perheet, joissa äiti ja isä kulkevat uusissa merkkivaatteissa ja autot ovat uusinta mallia. Sitten kun katsoo lapsia, niin kaikilla vaateet hankittu kirpparilta, likaisia ja reikäisiä, ja sitä vielä mainostetaan, kun on saatu halvalla. Miksi ovat tehneet lapsia ollenkaan, jos ei heidän hyvinvointinsa kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä riitti rahaa myös viinaan, perheelle ei.
Äläpä viitsi. Heseliläinen siellä yrittää olla keskisuomalainen. Mene töihin, ota Ukko Ylijumala sydämeesi. Muuta neuvoa ei tule.
Koita ratkaista ongelma jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylässä asuvat ovat puhevammaisia?
Kutsutko yleisesti murteita ja murresanoja puhevammaksi? Pitäisikö sinun hakeutua vihanhallintaterapiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. 5 vuotias.
Muistapa tämä seuraavan kerran, kun puhut ensimmäisen, toisen, kolmannen, neljännen, viidennen ja kuudennen luokan oppilaista. Saatika seitsemännen, kahdeksannen ja yhdeksännen luokan oppilaista. Ettet tule fuskanneeksi. Muista myös kun seuraajan kerran avaat suusi, että artikuloit kunnolla etkä käytä murteellisia ilmaisuja, toope.
Jyvääskylän murresanat:
Eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki, linkki ja taksari.