Mikä sairaus tai lääke aiheuttaa kasvojen voimakkaan pyöristymisen?
Näin pitkästä aikaa erään ihmisen ja kiinnitin huomiota siihen, että hänen kasvonpiirteensä ovat muuttunut. Kasvot ovat ikään kuin vahvasti turvoksissa, vaikka henkilö ei näytä muuten esim. lihoneen. Hän ei käytä alkoholia, eikä tuo turvotus näytäkään sellaiselta. Jotenkin pää näyttää vain huomattavasti isommalta kuin ennen.
Itselle tuli mieleen kortisoni. Mihin sairauksiin sitä annetaan?
Kommentit (58)
Syöpälääkkeet?
Voimakas kortisonikuuri?
Minulle kävi jostain syystä noin, kun aloitin verenpainelääkkeet. Lääkärille kun sanoin, sanoi, ettei ne turvota, mutta mietin sitä, että ne avaavat kuitenkin varmaan pintaverisuonia, jolloin nestettä pääsee enemmän iholle.
Lihominen ja kortisoni tekee tuollaista. Kortisoni vaikuttaa myös psyykkeeseen.
Allerginen reaktio. Sikotauti hetkellisesti. Lihominen ja nesteturvotus, hormonit. Alkoholismi.
Useimmiten varmaan kortisoni, jota käytetään esim. monissa syöpähoidoissa ns. tukihoitoina.
Siskolle teki kortisonilääke tuon.
Kortisoni ainakin minulla vaikutti noin.
Ihanko oikeasti et osaa itse googlettaa mihin kaikkeen kortisonia voidaan käyttää hoitona?
Syöpähoidot vie hiukset ja kun kasvot turpoaa pyöreiksi, niin ei tarvitse paljon mielikuvitusta keksimään, mistä kuukasvo -nimitys tulee.
Selkeästi kortisoni kyseessä. Annetaan mm. autoimmuunisairauksiin ja muihinkin lievittämään tulehdusta.
Et sitten ole niin tuttu kyseisen henkilön kanssa että kysyisit asiaa ihan reilusti häneltä itseltään?
Moneen autoimmuunisairauteen, kuten reuma, sporiasis, suolistosairaudet, kilpirauhaasongelmat jne.
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoidot vie hiukset ja kun kasvot turpoaa pyöreiksi, niin ei tarvitse paljon mielikuvitusta keksimään, mistä kuukasvo -nimitys tulee.
Kaikki syöpähoidot eivät tosiaankaan vie hiuksia.
Itselläni on tällä hetkellä järkyttävät pöhökasvot. Syynä tavanomainen siitepölyallergia koivun siitepölylle.
Reuma vaikkapa