Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan tavallista, että just 3 vuotta täyttävällä on vielä vaippa?

Vierailija
02.08.2026 |

Minkä ikäisenä teidän lapsillanne jäi vaippa pois? 

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt mitenkään harvinaistakaan ole. 

Vierailija
22/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista. Mä opetin mun 1,5v päiväkuivaksi, mutta päiväkoti palautti vaippoihin, kun eivät ehtineet käyttää pissalla niin usein kun olis tarvinnut. Myöhemmin n.2v2kk yritettiin uudelleen ja sujui paljon paremmin, kun jaksoi oikeasti pidättää. Nyt seuraavat on vuoden ikäisiä, enkä aio kyllä yrittää vielä 18kk iässä tuota pottaopettelua. Tuli vaan turhaa sotkua ja stressiä, myöhemmin tyttö oppi ilman mitään yritystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla oli vielä yövaippa, muuten kävi potalla. Tyttö sanoi itse 1,5v, että "pisis" , veti vaipan pois ja meni potalle. Ei koskaan enää tarvittu vaippaa yölläkään sen jälkeen.

Pisis ja pissa on yleisiä sanoja . Kreikaksi pistis on usko.   

Vierailija
24/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä oli vaippa reilu 3v ikään, pojalla jäi kokonaan pois ennen 2v synttäreitä.

Vierailija
25/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysvammaisille on vaippa 8-10 vuotiaaksi joskus koko ikänsä . Terveet lapset menee itse potalle tosi nopeasti .  Pojilla voi olla yöllä että pissaa sänkyyn .  Hyvä jos lapset pääsee itse potalle ja vessaan yöllä ja on vesipullo.  Lapset ei halua kuunnella seksijuttuja ääniä eikä pidättää sen takia pissahätää. 

Vierailija
26/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisulla käynti. Potalla käynti . Pissalla käynti. Pissata ja pissiä.  Tai pistin usko Jeesukseen.  

Vierailija
27/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Vessaviestintää harjoittavat pääsevät vaipoista jo muutamassa viikossa. Sairaalloista perversiota kouluttaa lapsia tekemään tarpeitaan vaippoihin. Tällaisten vanhempien pitäisi itse alkaa käyttämään niitä pervovaippojaan ja istuskelemaan ulosteissaan.

Vierailija
28/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksivuotiaalla on hermostolliset (=fyysiset) valmiudet oppia kuivaksi.

Paitsi jos hermosto on ylikuormittunut mm. kotiolojen vuoksi. Veli käytti yövaippaa vielä 5 vuotiaana. Syy selvisi itselle vasta aikuisena. Meillä oli ihan hiton turvaton koti ja lapsuus. Tuolloin syytettiin veljeä kehittymättömäksi.... Vika täysin vanhemmissa.

Vierailija
29/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ulos vain pikkuhousuissa, ota varahousuja mukaan. Lapsi hoksaa kyllä mitä tapahtui ja muutos voi olla todella nopea.

Vierailija
30/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyyn voi laittaa muovitetun froteepalan, saa ainakin Eurokankaasta metitavarana, niin ei patja kastu. Ei tarvita yövaippaa. Ja päiväkotiin kassillinen vaihtovaatteita, meidän päiväkodissa tuetaan perheitä kuivaksioppimisessa.

Vierailija
31/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sänkyyn voi laittaa muovitetun froteepalan, saa ainakin Eurokankaasta metitavarana, niin ei patja kastu. Ei tarvita yövaippaa. Ja päiväkotiin kassillinen vaihtovaatteita, meidän päiväkodissa tuetaan perheitä kuivaksioppimisessa.

Jos joka yö on lakanat märkinä, niin kyllä se yövaippa on silloin vielä tarpeen. Vaikka patja ei kastuisikaan, niin kyllä ne lakanat, peitot ja pahimmassa tapauksessa tyyny ja pehmolelut menevät pesuun. Ei niiden vaihto keskellä yötä ole kenellekään kivaa ja lapsikin piristyy siinä kohtaa turhaan.

Vierailija
32/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni on yli 30v ja kerran kuussa vaipat useana päivänä peräkkäin.

Vierailija
33/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Vessaviestintää harjoittavat pääsevät vaipoista jo muutamassa viikossa. Sairaalloista perversiota kouluttaa lapsia tekemään tarpeitaan vaippoihin. Tällaisten vanhempien pitäisi itse alkaa käyttämään niitä pervovaippojaan ja istuskelemaan ulosteissaan.

Jotenkin uskomatonta miten tällä palstalla inhimillinen totuus saa aina 10 alapeukkua. Onko täällä pelkkiä pharman ja teollisuuden botteja? Teilläkin sijoituksia vaippabisneksessä vai oletteko vaan niin älyttömän TYHMIÄ että uskotte kaikki mitä teollisuuspohatat teille rahalla mainosten muodossa syöttävät? Ei helvetti sentään.

Vierailija
34/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien stressaaminen ei ainakaan auta mitään. Meillä kolme poikaa oppi jokainen omalla ajallaan päivä- ja yökuivaksi kerralla, taisivat ola lähes 3-vuotiaita. Kaverin lapsi oli jo aiemmin päiväkuiva, mutta tarvitsi yövaippaa pidempään. 

Vierailija
35/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies puhuisi minusta tuohon sävyyn, olisi pian entinen mies

Vierailija
36/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on jo 80 vuotias ja pitää vaippaa.

Vierailija
37/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies puhuisi minusta tuohon sävyyn, olisi pian entinen mies

Minäkin kutsuin siteitä vaipoiksi, sitähän ne vähän ovat. Kuukuppi on nykyään, sitä ei oikein voi sanoa vaipaksi. Tulppa ennemminkin...

Vierailija
38/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tavallista. Herkkyysikä oppimiselle olisi kyllä jo 2 vuoden korvilla. Nykyään vaipat vaan taitaa olla niin mukavia, sekä lapselle että vanhemmalle että opettelu venähtää. 

Säästäisi kyllä rahaa ja luontoa, kun kertisvaipoista opeteltaisiin pois aiemmin! 

T. Päikkytäti 

Miten joku hikinen vaippa, jossa muhii kuset ja paskat voi olla noinkin isolle lapselle mukava??

Vierailija
39/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet sen mukaan mikä on sulle kätevin ikä. Jokainen oppii kuitenkin joskus kuivaksi, turha ottaa stressiä

Vierailija
40/121 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sain vaipan just ja just pois ennen 3-vuotisneuvolaa, kun en kehdannut enää viedä vaipoissa sinne. Ei kyse ollut pidätyskyvystä vaan pojan itsepäisyydestä. Ei millään antanut perää. Ei millään. Jos pidin ilman vaippaa, oli 8-10 tuntia pissaamatta ja kun oli pakko laittaa vaippa vaikka kauppareissun takia, niin pissasi sen ihan täyteen samantein. Aamulla vaippa oli tyhjä, mutta hetken päästä pissasi sen niin, että roikkui polvissa. Lopulta päätin, että en anna periksi vaan pidän väkisin ilman vaippaa. Sitten 13 tunnin pidättämisen jälkeen ei vieläkään suostunut potalle vaan kiipesi suoraan pytylle pissalle. Sinä päivänä vaippa jäi pois. Myös yöltä. Eikä vahinkoja tullut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän