Miksi Turku lähti rahoittamaan länsirataa?
Ei tule hyötymään radasta mitenkään. Nuo rahat olisi pitänyt sijoittaa lentokenttään ja satamaan, koska Turun seudulle Ruotsi on tärkeämpi kuin muu Suomi.
Kommentit (18)
Ihan suunnitelman mukaan tuo projekti taisi mennä. Saatiin lähijuna Lohjalta stadiin.
Vielä kun saatais asema tuohon Meilahden-Töölön huudeille, mielellään turkulaisten piikkiin, olis telependlaajalla taas vähän iisimpi kakku lusikoitavana.
Turkulaisia vedetään kuivana kakkoseen:)
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisia vedetään kuivana kakkoseen:)
No ei kukaan meistä turkulaisistakaan tuota hemmetin rataa halua.
Vierailija kirjoitti:
Koska Orpo on turkulainen.
Orpo on Nakkilasta Satakunnasta kotoisin.
että ne 50 kpl turusta hesassa töissäkäyvää pääsee töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Orpo on turkulainen.
Orpo on Nakkilasta Satakunnasta kotoisin.
Mutta asuu Turussa.
Orpo uhkasi tulla juomaan jokaisesta kapakasta kaikki oluet.
Ihan naurettavaa touhua. Turusta ei ole edes päässyt koko tänä vuonna junalla Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa touhua. Turusta ei ole edes päässyt koko tänä vuonna junalla Helsinkiin.
Siksi olisi hyvä että Turusta johtaisi pois mahdollisimman monta pakoreittiä.
mielestäni turun ja hkin välinen rata pitäisi poistaa
Eniten en ymmärrä sitä, miksi näitä hankkeita rahoitetaan vaikka lopputulos on kaiken politikoinnin jälkeen ihan muuta kuin toimiva ratkaisu. Turku ja kuka tätäkin rahoittaa olisi voineet hankkia selkärangan ja todeta että joko sieltä tulee koko rata tai gtfo, samoin vantaa lentokenttäratikkansa kanssa jolla ei pääse lentokentälle. Helsingin ratikkasiltahan on niin kelvoton idea ettei tuota saa korjattua millään pikkumuutoksella mutta hinta on sitäkin isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisia vedetään kuivana kakkoseen:)
No ei kukaan meistä turkulaisistakaan tuota hemmetin rataa halua.
Kaikissa euroopan maissa parannetaan mm. ratainfrastruktuuria, ja monessa maassa ollaan nopeiden ratojen osalta suomea vuosikymmenet edellä. Miksi suomen pitäisi olla vaan tää yksiraiteinen raideliikenteen ulkomuseo jossa liikennöitäisiin edelleen vanhoilla lättähatuilla jos ne vaan saisi toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Orpo on turkulainen.
Orpo on Nakkilasta Satakunnasta kotoisin.
Niin, mitä sitten? Mullakin ja monella muulla satoja kilometrejä synnyinseuduille eikä sen puolen asiat kiinnosta vaan sen missä asuu. Ainakin kenellä omistusasunto, todennäköisesti "sitoutunut" elämään siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisia vedetään kuivana kakkoseen:)
No ei kukaan meistä turkulaisistakaan tuota hemmetin rataa halua.
Kaikissa euroopan maissa parannetaan mm. ratainfrastruktuuria, ja monessa maassa ollaan nopeiden ratojen osalta suomea vuosikymmenet edellä. Miksi suomen pitäisi olla vaan tää yksiraiteinen raideliikenteen ulkomuseo jossa liikennöitäisiin edelleen vanhoilla lättähatuilla jos ne vaan saisi toimimaan.
Koska Suomella ei ole varaa pitää huolta edes lapsista ja vanhuksista. Silloin pitää priorisoida asiat, eikä laittaa miljardeja johonkin, mitä kukaan ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
että ne 50 kpl turusta hesassa töissäkäyvää pääsee töihin
Taitaa junissa ja maantiellä olla hiukkasen enemmän ihmisiä menossa sekä Turkuun että Helsinkiin aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Orpo on turkulainen.
Orpo on Nakkilasta Satakunnasta kotoisin.
Köyliöstä.
Varsinais-Suomen pitää kääntää selkänsä Suomelle, ja liittyä takaisin Ruotsiin.