Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mp - 21v omillaan asuva lapsi aloittaa opiskulun

Vierailija
02.08.2026 |

Tukisitteko taloudellisesti ja millä summalla kuukaudessa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tukeneet ja tuemme jatkossakin opiskelevia lapsiamme. Olemme mm. maksaneet vuokraa lasten puolesta ja ostaneet ruokaa ja opiskelumateriaalia. Niihin ei verottajakaan puutu kun ne katsotaan elatuslahjaksi mitä taas ei veroteta. Vanhin lapsi asui kaks vuotta sijoituskämpässämme mutta on nyt muuttanut pois ja tilalla on vieras henkilö, toki lapsen tuttu ja lapsi asuu hänen vanhempiensa asunnossa. Tukien kannalta helpointa näin, nuoret itse ehdottivat "vaihtokauppoja".

Lyopsätte valtiolta rahaa vaikka se ei teille kuulu. Tuota kutsutaan rikokseksi ja loisimiseksi.

Vierailija
22/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa ollaan sovittu, että jos menevät yliopistoon, maksan kohtuullisen vuokran kandiksi valmistumiseen asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tukenut monessa asiassa nuorempaa poikaani, hänellä ollut paljon vastoinkäymisiä. Vanhempi on pärjännyt paremmin omillaan.

Pakko kai sitä on pärjätä omillaan kun apua ei saa. Epäreilua että toiselle annetaan ja toiselle ei. Muistaa varmaan kun olet vanha niin ei apua ei tipu sieltäkään suunnalta. 

Vierailija
24/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei todellakaan ole reilua, että vain toista lasta avustetaan. Itselläkin toinen opiskeleva nuori on töissäkin. Silti avustan häntäkin. En isoilla summilla, mutta maksan harrastuksen, puhelimen ja annan välillä humputtelurahaa kannustuksena, jotta nuori jaksaa painaa töitä opintojen ohessa. Nuorempaa avustan myös ruoassa ja vuokrassa. 

Ei pidä olettaa, että toinen pärjää. Jos hän ei pärjääkään eikä kehtaa pyytä apiua, kun nuorempaa sisarusta avustetaan. Voi kasvaa katkeruudeksikin. 

Vierailija
25/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se vanhempi aina pärjäävä lapsi.

En ollut vuosikymmeniin tekemisissä äitini kanssa.

Ja äidin kuoltua en todellakaan ottanut perinnöksi sitä kädettömäksi kasvatettua siskoani.

Tuo on oikeasti törkeintä mitä tiedän, tuollainen suosiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi