Mp - 21v omillaan asuva lapsi aloittaa opiskulun
Tukisitteko taloudellisesti ja millä summalla kuukaudessa?
Kommentit (25)
Lasten kanssa ollaan sovittu, että jos menevät yliopistoon, maksan kohtuullisen vuokran kandiksi valmistumiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tukenut monessa asiassa nuorempaa poikaani, hänellä ollut paljon vastoinkäymisiä. Vanhempi on pärjännyt paremmin omillaan.
Pakko kai sitä on pärjätä omillaan kun apua ei saa. Epäreilua että toiselle annetaan ja toiselle ei. Muistaa varmaan kun olet vanha niin ei apua ei tipu sieltäkään suunnalta.
Tuo ei todellakaan ole reilua, että vain toista lasta avustetaan. Itselläkin toinen opiskeleva nuori on töissäkin. Silti avustan häntäkin. En isoilla summilla, mutta maksan harrastuksen, puhelimen ja annan välillä humputtelurahaa kannustuksena, jotta nuori jaksaa painaa töitä opintojen ohessa. Nuorempaa avustan myös ruoassa ja vuokrassa.
Ei pidä olettaa, että toinen pärjää. Jos hän ei pärjääkään eikä kehtaa pyytä apiua, kun nuorempaa sisarusta avustetaan. Voi kasvaa katkeruudeksikin.
Minä olen se vanhempi aina pärjäävä lapsi.
En ollut vuosikymmeniin tekemisissä äitini kanssa.
Ja äidin kuoltua en todellakaan ottanut perinnöksi sitä kädettömäksi kasvatettua siskoani.
Tuo on oikeasti törkeintä mitä tiedän, tuollainen suosiminen.
Lyopsätte valtiolta rahaa vaikka se ei teille kuulu. Tuota kutsutaan rikokseksi ja loisimiseksi.