Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin lasten kanssa kutsuttuna häissä jossa meille ei puhuttu mitään

Vierailija
02.08.2026 |

Aivan kuin olisimme olleet ilmaa. Ilmeisesti kuuluimme siihen sukuhaaraan, jonka jollekin jäsenelle oltiin nyt vihaisia, meillä ei ollut osaa eikä arpaa kuitenkaan mihinkään riitaan emmekä ole edes tietoisia mistä on suututtu. Olemme verisukulaisia ja kutsun saaneet jo helmikuussa.

Ainoastaan muutama häävieras, joka kuului sukuriitojen ulkopuolelle jutteli meille. Me menimme häihin kuitenkin pitkän matkan pohjoiseen ja saimme osaksemme vain totaalista välinpitämättömyyttä. Edes valokuvaaja ei pyytänyt meitä kuvaan hääparin kanssa, vaikka muita kuvattiin.

Ei näin. Eikö sukuriitoja voi pitää poissa ihmisten naamalta, jotka eivät siihen liity millään tavalla, muuten kuin sattumalla kuulumaan siihen sukulinjaan, jonka jollekin jäsenelle on nyt suututtu. Paska maku jäi, kieltämättä ja siksi lähdimmekin kesken kaiken pois.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa osataan sukuriidat ja kyräilyt. Joskus riittää vain se että osa sukulaisista katsoo olevansa joidenkin yläpuolella, koulutuksen, aseman tai muun seikan johdosta, silloinkaan ei tarvitse noteerata mitenkään.

Vierailija
2/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupupiireissä näin. Sivistyneet ihmiset osaavat käyttäytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et itse mennyt juttelemaan kellekkään? Jos olette itse tuppisuita niin muut luulevat, että haluatte olla keskenänne, myös se kuvaaja.

Vierailija
4/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ollut jo ennestään tiedossa? Miksi teidät yleensä kutsuttiin, jos sukuriidat ovat jatkuneet pitempään? Ja ennen kaikkea, miksi menitte?

Vierailija
5/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrititkö jutella heille vai odotitko, että sinulle tullaan juttelemaan?

Vierailija
6/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et itse mennyt juttelemaan kellekkään? Jos olette itse tuppisuita niin muut luulevat, että haluatte olla keskenänne, myös se kuvaaja.

Keskustelun aloitus on suomalaislle  naiselle äärettömän nöyryyttävää ja egoa alentavaa.

Vierailija
7/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Puhuimme kyllä, mutta meidän läpi katsottiin, meitä ei tervehditty missään vaiheessa eikä kysymyksiin vastattu.

Vierailija
8/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Taisi ap itse kyräillä ja odottaa että muut hoitaa puhumisen. Tunnistko ne edes sua?

Vierailija
9/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyll tosi ikävää jos  teidän puheeseen vastattu mutään. Lähtivätkö vaan mitään sanomatta pois, kun menit juttusille, vai mitä tapahtui? 

Vierailija
10/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritimme tietenkin. Menimme avoimin mielin, kutsuttuina.

Vierailija
11/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan uskonnolla tekemistä. Se saa  joskus ihmiset käyttäytymään sivistymättömästi.

Vierailija
12/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset olisi kannattanut jättää kotiin

Vierailija
13/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ollut jo ennestään tiedossa? Miksi teidät yleensä kutsuttiin, jos sukuriidat ovat jatkuneet pitempään? Ja ennen kaikkea, miksi menitte?

Siis jos saa kutsun, eikö voi olettaa että halutaan että päästään paikalle? Vai pitääkö kutsua ja odottaa että kutsuttu tajuaa olla ilmaantumatta paikalle?

Menee kyllä vähän liian vaikeaksi.

Vierailija
14/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset olisi kannattanut jättää kotiin

Ei johtunut lapsista, he ovat jo lähes täysi-ikäisiä, ja vauvojakin oli joillain mukana.

Vierailija
15/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä nyt etukäteen vähän tiesit kenen häät, missä väleissä nykyäänkin kaikkien kanssa jne. 

Vierailija
16/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun aloitus on suomalaislle  naiselle äärettömän nöyryyttävää ja egoa alentavaa.

Älä viitsi :D Eikös se ole suomalainen mies joka ei puhu eikä pussaa??

Vierailija
17/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä he sanoivat, kun te kiersitte juttelemassa?

Vierailija
18/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa sanot, että kukaan ei puhunut ja sitten kuitenkin jotkut on puhuneet, joten onhan teille puhuttu. Ja mitä ihmettä, aikuinen ihminen, miksi et itse mennyt puhumaan kenenkään kanssa?

Oot kyllä trolli.

Vierailija
19/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyll tosi ikävää jos  teidän puheeseen vastattu mutään. Lähtivätkö vaan mitään sanomatta pois, kun menit juttusille, vai mitä tapahtui? 

Yritimme jutella mutta ohitsemme katsottiin ja poistuttiin paikalta.

Vierailija
20/29 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksesta tiedän, että esim hääparilla ei isoissa juhlissa ole aikaa jutella juuri kenenkään kanssa. Perushäissä, vaikka kestävätkin kauan, on niin paljon seremonioita, puheita, tanssia, valokuvausta, ruokailua ja muuta oheistoimintaa. Kun sen jäljellejäävän ajan jakaa, sanotaan nyt vaikka sadan häävieraan kesken, huomataan ettei siinä montaa minuuttia jää.

Sama efekti pienemmässä mittakaavassa myös vierailla. Ihmiset myös klikkiytyvät ja jäävät suustaan kiinni. Siellä pitää olla ihan aktiivinen. Sitten jos itse aktiivisesti menee että "moi, mitäs kuuluu?", eikä toisella ole mitään tekemistä ja jättää vastaamatta niin sitten tietysti tilanne toinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi