Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi säästöehdotus: Kelan tukia saavien luovuttava lemmikeistä

Vierailija
02.08.2026 |

Lemmikkilaumoja ei enää sallita tukia saaville. 

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihaa syövät lemmikit eivät ole enää nykypäivää!

On niin ihanan mielentervettä, kun vihervassarin Rekku nassuttaa valaanlihanappuloita tai sitä rääkätään sopimattomalla ravinnolla.

Miten lemmikkien ruokavalio liittyy KELA:n tukiin? 

Jos on varaa tuhota ympäristöä syöttämällä lihaa koiralle ei ole tarve viimesijaiselle tuelle.

Vierailija
22/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisintä ettei tuet ole kaikille samat. Jos on omistusasunto ei saa mitään jos on toisesta maasta saa koko perheelle elatuksen. Kaikille sama pitäisi olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset myös. Ne ne vasta kalliiksi tulee. 

Vierailija
24/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset maksaa joskus vielä ehkä veroja.

Mites eläkeläiset? Nämä eivät tule maksamaan veroja enää ikinä ja eläkevastuutkin on 1000 miljardia, jotka pitäisi kustantaa 250 miljardin eläkekassoilla.

Mitäs eläkeläisille tehdään? Leikataanko eläkkeistä 75% ja tarjotaan ilmaista eutanasiaa niille, jotka ei tule enää toimeen?

Vierailija
25/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niin ihanan mielentervettä, kun vihervassarin Rekku nassuttaa valaanlihanappuloita tai sitä rääkätään sopimattomalla ravinnolla.

Miten lemmikkien ruokavalio liittyy KELA:n tukiin? 

Jos on varaa tuhota ympäristöä syöttämällä lihaa koiralle ei ole tarve viimesijaiselle tuelle.

Just näin

Vierailija
26/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava idea!! 

Vierailija
27/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
28/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankki on alkoholisoitunut ryssäbotti jolla on usein juomaputki päällä Jankille tärkeintä elämässä on, että rahat riittää alkoholiin eikä työtkään haittaa (juomista) . Hän on vanhan liiton alkoholisti, jolle pari promillea on vain olon normalisointia . Jankkirybon elämä koostuukin juomisesta, pontikan keittelystä ja tietenkin Kremlin kunnian puolustamisesta itsenäisen ajattelun turvin irti todellisuudesta. Jankki ei ole kovin älykäs, hän on kognitiivisilta kyvyiltään lapsen tasolla joten hänellä on jonkinasteinen lievä kehitysvamma. Älyllinen heikkolahjaisuus tekee Jankista erityisen alttiin Venäjän propagandalle Nimi Jankki-rybo tulee Jankin loputtomasta innosta jankata viinan voimalla: > Vastaa kysymykseen? > Mikset vastaa kysymykseen? > Millon vastaat kysymykseen? Jankin muita itsenäisiä ajatuksia: > Halpa öljy satuttaa länsimaita > Venäjälle virtaa enemmän rahaa kuin ennen pakotteita > Venäjän media on yhtä vapaa kun Suomessa

Vierailija
29/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankki on alkoholisoitunut ryssäbotti jolla on usein juomaputki päällä Jankille tärkeintä elämässä on, että rahat riittää alkoholiin eikä työtkään haittaa (juomista) . Hän on vanhan liiton alkoholisti, jolle pari promillea on vain olon normalisointia . Jankkirybon elämä koostuukin juomisesta, pontikan keittelystä ja tietenkin Kremlin kunnian puolustamisesta itsenäisen ajattelun turvin irti todellisuudesta. Jankki ei ole kovin älykäs, hän on kognitiivisilta kyvyiltään lapsen tasolla joten hänellä on jonkinasteinen lievä kehitysvamma. Älyllinen heikkolahjaisuus tekee Jankista erityisen alttiin Venäjän propagandalle Nimi Jankki-rybo tulee Jankin loputtomasta innosta jankata viinan voimalla: > Vastaa kysymykseen? > Mikset vastaa kysymykseen? > Millon vastaat kysymykseen? Jankin muita itsenäisiä ajatuksia: > Halpa öljy satuttaa länsimaita > Venäjälle virtaa enemmän rahaa kuin ennen pakotteita > Venäjän media on yhtä vapaa kun Suomessa

Jahas, se on taas jankilla kunnon sunnuntai-känni menossa. Teidän kotiryssien harrasteita se ei työssäkäynti haittaa.

Vierailija
30/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset maksaa joskus vielä ehkä veroja.

Mites eläkeläiset? Nämä eivät tule maksamaan veroja enää ikinä ja eläkevastuutkin on 1000 miljardia, jotka pitäisi kustantaa 250 miljardin eläkekassoilla.

Mitäs eläkeläisille tehdään? Leikataanko eläkkeistä 75% ja tarjotaan ilmaista eutanasiaa niille, jotka ei tule enää toimeen?

Eläkeläisten eläkevastuu on rahastoitu, se rahastoimaton eläkevastuu on nykyisten työllisten ja osin työttömien osuus eläkkeistään. Jo parikymppisellä on eläkevastuuta eläkkeensä suhteen, hänhän voi jäädä huomenna työkyvyttömyyseläkkeelle ilman etukäteisrahastointia.

Vierailija
31/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lemmikki sairastuu, kuka maksaa? Riittääkö Kelan tuesta? Tuskin. 

Vierailija
32/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin värikkään sadun keksiminen väärää mieltä olevasta tuntemattomasta mielipidekirjoittajasta kertoo vahvasti mielenterveysongelmista.

Oletko harkinnut keskusteluapua tilanteesi kartoittamiseksi, ettei eskaloidu pahaksi? just saying...

Vierailija
33/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sunnuntai paska monologi purkaus Olen aivan täynä pahaa oloa. Haluaisin vain kadota.Kaikki tuntuu niin pahalle väsyttävälle tänään ja viimeiseen kuukauteen. Mulla on moni asia hyvin,mutta mä en silti jaksa. Mä luhistun vaan alaspäin lisää. 2026 on ollu luhistumisen vuosi niin monella tavalla.Ehkä vielä kupla räjähtää,koska kai tää on ollu vääjämätöntä että tähän tullaan. Mä en suunnittele kuolemaa,mut välillä vaa haluisin pois kokonaan et tää loppuis. Onneks mussa on kuitenkin vielä jotain mikä pitää täällä ja tietenkää läheisille en haluu lisä taakkaa. Oon vaan niin täynä häpeää ja tiedän et oon eristäytyny ihmisistä. Mä en haluu näyttää läheisille kuinka pahalta tuntuu vaikka sitä pursuaa varmasti yli möykkyinä. Haluaisin olla vihainen ihmisille kerrankin suoraan, mutta tiiän ettei mulla ei ole siihen varaa. Mä en valitettavasti usko siihen että ihmiset jää mun rinnalle jos mä rupeen tästä vielä hankalemmaks. Meen syömään iltapalaa jos se helpottais ja pääsis nukkuu.

Vierailija
34/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sitten varmaan käskeä lihaa syöviä lemmikkejä muuttumaan kasvissyöjiksi, kun kerran eivät ole nykypäivää.

Vierailija
35/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tajuat, ettei tukia saa yhtään enempää, vaikka olisi lemmikki? Saman rahan saa käyttöön, vaikka ei olisi lemmikkiä.

Vierailija
36/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et osta jäljelle jäävillä kelan tukirahoilla alkon tuotteita niin tuen määrää vähennetään koska silloin tukiraha ei palaudu takaisin valtiolle alkon kautta.

Vierailija
37/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lemmikki sairastuu, kuka maksaa? Riittääkö Kelan tuesta? Tuskin. 

No itse se on maksettava. Sitten siirretään muut laskut myöhemmäksi ja syödään kuukausi kaurapuuroa.

Vierailija
38/38 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n sunnuntai paska monologi purkaus Olen aivan täynä pahaa oloa. Haluaisin vain kadota.Kaikki tuntuu niin pahalle väsyttävälle tänään ja viimeiseen kuukauteen. Mulla on moni asia hyvin,mutta mä en silti jaksa. Mä luhistun vaan alaspäin lisää. 2026 on ollu luhistumisen vuosi niin monella tavalla.Ehkä vielä kupla räjähtää,koska kai tää on ollu vääjämätöntä että tähän tullaan. Mä en suunnittele kuolemaa,mut välillä vaa haluisin pois kokonaan et tää loppuis. Onneks mussa on kuitenkin vielä jotain mikä pitää täällä ja tietenkää läheisille en haluu lisä taakkaa. Oon vaan niin täynä häpeää ja tiedän et oon eristäytyny ihmisistä. Mä en haluu näyttää läheisille kuinka pahalta tuntuu vaikka sitä pursuaa varmasti yli möykkyinä. Haluaisin olla vihainen ihmisille kerrankin suoraan, mutta tiiän ettei mulla ei ole siihen varaa. Mä en valitettavasti usko siihen että ihmiset jää mun rinnalle jos mä rupeen tästä vielä hankalemmaks. Meen syömään iltapalaa jos se helpottais ja pääsis nukkuu.

Ap todennäköisesti nukkuu rapulaansa ja tuo on sinun purkaus.

Mitä ajatuksia alitajuntasi avunpyyntö herättää?

Olisiko pieni vihjaus lääketieteen ammattihenkilölle siitä omasta jaksamisesta paikallaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä