Yksin asuva, aikuinen ihminen, tarvitsee 1200 euroa onnelliseen elämään
Se on jämpti. Jos on muksu niin lapsilisän verran lisää.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein näin se menee. Siis 1200 euroa/kk hemmotteluun ja huvitteluun pakollisten asumis-, ruokailu- yms. menojen jälkeen.
Olen hyvätuloinen ja käytän huvitteluun ja hemmotteluun murto-osan tuosta summasta. Pitääkö oll 24/7 kännissä ja polttaa kuin korsteeni jos tuollaisia summia tarvitaan?
Someaddiktien mielestä joka kuukausi pitäisi pystyä ihan vain tuhlaamaan vähintään 1000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Asuinalueesta riippuen 1200-1400 euroa kuukaudessa on summa millä jokaisen yksinasuvan lapsettoman tulee pärjätä Suomessa. Eihän sillä "juhlita", mutta sillä todellakin pärjää. Asiaa kuitenkin mutkistaa se, että sähkö on nykyään todella kallista ja siihen vielä päälle sähkön siirto joka on usein vielä kalliimpaa. Kaukolämpöasiakkaita ongelma ei pahemmin koske, mutta sähkölämmitteisissä asunnoissa asuvat ovat suurissa ongelmissa.
Kun on pienet tulot, niin reilun 300€ kaukolämpölasku kuukaudelta on iso. Siihen päälle sähkön kulutus ja siirto parisen sataa. Kerroin tuossa aiemmin, että tuloni ovat n.1400€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä oma mielipiteesi vai jokin asiantuntijoiden määrittelemä summa, ja onko tuosta vähennetty jo vuokra? Sehän voi olla mitä tahansa, joten jos ei ole vähennetty, niin käteen jäävä summahan voi olla vaikka 200 euroa.
Oma empiirinen tutkimus. Ei ole vähennetty mitään. Sillä maksaa vuokran kivaan asuntoon Turussa, kuntosalijäsenyys, ruokaa mitä itse haluaa, vaatteita, lääkkeitä, laskut, auto.
AP
Paljonko maksat tuosta vuokraa?
630e + 15e autopaikka tolpalla. 645e ja sitten kympin kotivakuutus per kuukausi jos sen haluaa laskea mukaan.
AP
Eli 1200 - 645 -10 = 545.
Tästä maksat sitten auton kulut, sähkön, puhelimen, kuntosalijäsenyyden ja ruoan ja hyvin pärjäät? Hyvänen aika, autosi ei taida olla useinkaan rikki tai syödä paljon polttoainetta? Lisäksi olet pieniruokainen? Autostahan pitää maksaa vakuutuksetkin.Mitä sinä kuntosalijäsenyydellä teet ja minkä romun olet autoksesi hankkinut jo se kerta jatkuvasti on rikki?
Ap itse kirjoitti maksavansa kuntosalikäsenyyttä:
Oma empiirinen tutkimus. Ei ole vähennetty mitään. Sillä maksaa vuokran kivaan asuntoon Turussa, kuntosalijäsenyys, ruokaa mitä itse haluaa, vaatteita, lääkkeitä, laskut, auto.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin piirtein näin se menee. Siis 1200 euroa/kk hemmotteluun ja huvitteluun pakollisten asumis-, ruokailu- yms. menojen jälkeen.
No pitää mennä töihin, vaikka parikin työpaikkaa niin voi laskujen ja verojen jälkeen jäädä tuon verran. Terveisin työssäkäyvä
Ei töihin noin vain mennä. Tarvitsisit kovan nyrkin iskun naamaasi.
Vierailija kirjoitti:
ei yksinasuva voi olla onnellinen, kumppani ja seksi puuttuu ja läheisyys.
Täytyykö olla kumppani asunnossa jotta saa seksiä, kyllä mulle irtosuhdepano yhdenyön juttu silloin tällöin riittää, mistä avaruudesta olet oikein tänne saapunut.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Onnellisuus tulee ihmisen sisältä, ei muilta ihmisiltä. Muut ihmiset sitten syventävät sitä onnea ja tuovat lisää sisältöä elämään, mutta se onnen pohja tulee ensin löytää sieltä omasta itsestään. Muilta sitä ei saa jos ei itse osaa olla onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen yksin omasta halustani ja olen todella onnellinen. En tarvitse kumppania enkä läheisyyttä enkä seksiä toisen ihmisen kanssa. Käsi ajaa ajaa saman asian fyysisen tarpeen tyydyttämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et sitä määrittele minkä verran kukin tarvitsee onnelliseen elämään. Olemme yksilöitä eli se mikä on onnellista elämää kenellekkin on täysin yksilöllistä.
Rauhoitu.
Ei mitään mistä rauhoittua. Samoin vain faktan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuinalueesta riippuen 1200-1400 euroa kuukaudessa on summa millä jokaisen yksinasuvan lapsettoman tulee pärjätä Suomessa. Eihän sillä "juhlita", mutta sillä todellakin pärjää. Asiaa kuitenkin mutkistaa se, että sähkö on nykyään todella kallista ja siihen vielä päälle sähkön siirto joka on usein vielä kalliimpaa. Kaukolämpöasiakkaita ongelma ei pahemmin koske, mutta sähkölämmitteisissä asunnoissa asuvat ovat suurissa ongelmissa.
Kun on pienet tulot, niin reilun 300€ kaukolämpölasku kuukaudelta on iso. Siihen päälle sähkön kulutus ja siirto parisen sataa. Kerroin tuossa aiemmin, että tuloni ovat n.1400€/kk.
Minä ajattelin vuokra-asuntoja joissa kaukolämmöstä ei yleensä makseta erikseen vaan se kuuluu vuokraan (toki hinta on huomioitu vuokrassa). Omistusasujalle, jolla on asuntolainaa jäljellä, 1400 euroakin kuukaudessa alkaa olemaan liian pieni summa, asui missä päin Suomea tahansa. Hänen pitää nimittäin varautua (kalliisiin) remontteihin ja siihen jos/kun jokin kodinkone rikkoutuu.
Mä olen päätynyt ap:n kanssa samoihin laskelmiin. Ja jotta kommentaattorit eivät repeäisi liitoksistaan, ansaitsen kutakuinkin ko. summan töitä tekemällä. En saa etuuksia. Onnellisuuden yksi osatekijä mulla onkin se, että teen nykyisin pienipalkkaisia töitä, joista ei tule suuremmin stressiä.
Kyllä kun vuokra ja sähkö on jo maksettu.
Vierailija kirjoitti:
No minun tuloni on n 1200 ja naiseni kanssa elelemme ja hyvin riittää vuokraan,sähköön,veteen ja kaasuun mutta en asukaan suomessa ,siellä hädin tuskin riittäisi yhdelle.Törkeät riistohinnat suomessa.
Oikein kivasti jätät mainitsematta miten paljon terveydenhuolto ja muut julkiset palvelut siellä maksavat. Tiedän ilman vastaustasikin, että paljon enemmän kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minun tuloni on n 1200 ja naiseni kanssa elelemme ja hyvin riittää vuokraan,sähköön,veteen ja kaasuun mutta en asukaan suomessa ,siellä hädin tuskin riittäisi yhdelle.Törkeät riistohinnat suomessa.
Oikein kivasti jätät mainitsematta miten paljon terveydenhuolto ja muut julkiset palvelut siellä maksavat. Tiedän ilman vastaustasikin, että paljon enemmän kuin Suomessa.
Vakuutus on,maksaa n 70€ kuussa kattaa lääkärikäynnit etc ja sairaala käynnit..mitkä muut julkiset palvelut? Miksi pitää olla typical katkera finn?
No pitää mennä töihin, vaikka parikin työpaikkaa niin voi laskujen ja verojen jälkeen jäädä tuon verran. Terveisin työssäkäyvä