Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksin asuva, aikuinen ihminen, tarvitsee 1200 euroa onnelliseen elämään

Vierailija
01.08.2026 |

Se on jämpti. Jos on muksu niin lapsilisän verran lisää.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja käteen tulee n. 1100 e. Pärjään mutta kaikki menee eli säästöön ei jää mitään. Ois kiva kun jäis jotain.

Tuo summa mulla menee myös talviaikaan marras-huhtikuu ja säästöön jää n.500€/kk.  Mutta marraskuuhun mennessä ne säästöt on suurinpiirtein kulutettu.  Talven nyhjötän horroksessa ja kesät elän.

Vierailija
22/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä oma mielipiteesi vai jokin asiantuntijoiden määrittelemä summa, ja onko tuosta vähennetty jo vuokra? Sehän voi olla mitä tahansa, joten jos ei ole vähennetty, niin käteen jäävä summahan voi olla vaikka 200 euroa.

Oma empiirinen tutkimus. Ei ole vähennetty mitään. Sillä maksaa vuokran kivaan asuntoon Turussa, kuntosalijäsenyys, ruokaa mitä itse haluaa, vaatteita, lääkkeitä, laskut, auto. 

AP

Paljonko maksat tuosta vuokraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yksinasuva voi olla onnellinen, kumppani ja seksi puuttuu ja läheisyys.

Vierailija
24/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä oma mielipiteesi vai jokin asiantuntijoiden määrittelemä summa, ja onko tuosta vähennetty jo vuokra? Sehän voi olla mitä tahansa, joten jos ei ole vähennetty, niin käteen jäävä summahan voi olla vaikka 200 euroa.

Oma empiirinen tutkimus. Ei ole vähennetty mitään. Sillä maksaa vuokran kivaan asuntoon Turussa, kuntosalijäsenyys, ruokaa mitä itse haluaa, vaatteita, lääkkeitä, laskut, auto. 

AP

630e + 15e autopaikka tolpalla. 645e ja sitten kympin kotivakuutus per kuukausi jos sen haluaa laskea mukaan. 

AP

Vierailija
25/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä sitten kun asuntolaina on maksettu ja asumiseen menee muutama satanen /kk.

Huomattavasti onnellisempaa kun tuo 1200 jää säästöön joka kk kun ensin on laskut, hankinnat ja huvit maksettu.

Vierailija
26/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla aikuisella ei taida olla opintovelkaa tai asuntolainaa maksettavana.

Vierailija
27/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei yksinasuva voi olla onnellinen, kumppani ja seksi puuttuu ja läheisyys.

Mä asun yksin ja olen onnellinen. En tarvitse onnellisuuteen parisuhdetta. Seksiä ja läheisyyttä saan varatulta mieheltä jonka kanssa mulla on suhde. 

Vierailija
28/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 euroa onnelliseen elämään? Eihän sillä tule toimeen kuin välttävästi. 

Vierailija
29/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön ja käteen tulee n. 1100 e. Pärjään mutta kaikki menee eli säästöön ei jää mitään. Ois kiva kun jäis jotain.

Miten ihmeessä pärjäisit pelkällä yleistuella jolla tuhannet työttömät ja työkyvyttömätkin joutuu pärjäämään?

Vierailija
30/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenojen jälkeen? Tuota en saisi silloin vaikka olisin kokopäivätöissä. On siis sama olla työttömänä kun rahatilanne ei muuttuisi merkittävästi.

Vierailija
31/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, sopiva summa.

Vierailija
32/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

630e + 15e autopaikka tolpalla. 645e ja sitten kympin kotivakuutus per kuukausi jos sen haluaa laskea mukaan. 

AP

Eli 1200 - 645 -10 = 545.

Tästä maksat sitten auton kulut, sähkön, puhelimen, kuntosalijäsenyyden ja ruoan ja hyvin pärjäät? Hyvänen aika, autosi ei taida olla useinkaan rikki tai syödä paljon polttoainetta? Lisäksi olet pieniruokainen? Autostahan pitää maksaa vakuutuksetkin.

Vierailija
33/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinalueesta riippuen 1200-1400 euroa kuukaudessa on summa millä jokaisen yksinasuvan lapsettoman tulee pärjätä Suomessa. Eihän sillä "juhlita", mutta sillä todellakin pärjää. Asiaa kuitenkin mutkistaa se, että sähkö on nykyään todella kallista ja siihen vielä päälle sähkön siirto joka on usein vielä kalliimpaa. Kaukolämpöasiakkaita ongelma ei pahemmin koske, mutta sähkölämmitteisissä asunnoissa asuvat ovat suurissa ongelmissa.

Vierailija
34/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Eli 1200 - 645 -10 = 545.

Tästä maksat sitten auton kulut, sähkön, puhelimen, kuntosalijäsenyyden ja ruoan ja hyvin pärjäät? Hyvänen aika, autosi ei taida olla useinkaan rikki tai syödä paljon polttoainetta? Lisäksi olet pieniruokainen? Autostahan pitää maksaa vakuutuksetkin.

Mitä sinä kuntosalijäsenyydellä teet ja minkä romun olet autoksesi hankkinut jo se kerta jatkuvasti on rikki?

Vierailija
35/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla aikuisella ei taida olla opintovelkaa tai asuntolainaa maksettavana.

Ei ole asuntolainaa, jos olisi, maksaisin sen verran kun olen kykeneväinen maksamaan. Eli en ottaisi 400 000e lainaa. Opintolainaa löytyy, sitäkin makselen pois.

AP

Vierailija
36/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein näin se menee. Siis 1200 euroa/kk hemmotteluun ja huvitteluun pakollisten asumis-, ruokailu- yms. menojen jälkeen.

Olen hyvätuloinen ja käytän huvitteluun ja hemmotteluun murto-osan tuosta summasta. Pitääkö oll 24/7 kännissä ja polttaa kuin korsteeni jos tuollaisia summia tarvitaan?

Vierailija
37/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, omista valinnoista on kiinni, mihin vähät rahansa käyttää. Ja kuitenkin meillä yhteiskunta maksaa esim koulutuksen,  ruuan koulussa, terveydenhoidon, päivähoidon vaikkei kävisi työssäkään jne. vähävaraisille.

Ole siis onnellinen prkele, että asut Suomessa!

Jumalauta täällä jokainen saa opiskella puoli-ilmaiseksi. 

Hyvä tasokas terveydenhuolto.

Ihmiset sivistyneitä ja oikeudenmukaisia. Ei tehdä pahoja rikoksia kenellekään. 

Ei stalkata, vakoilla, seurata, maaliteta. 
Ei varasteta rahoja. . 
Hyvä asuminen taataan ja taskurahat  vielä  päälle. 

Paitsi jos olet joutunut törkeän Gang stalking kohteeksi. Silloin;

- Tahalleen evätään opiskelupaikkoja. 

-  Sabotoidaan työpaikkoja 

- Sabotoidaan maine ja sosiaaliset suhteet 

- Tehdään rikoksia terveydenhuollossa 

- Varastetaan rahoja. Jopa viranomaiset mukana. 

Voi juku, mikäköhön olisi syynä että joku valikoituu Gang stalking kohteeksi? 

Ole siis ylpeä länsimaisesta sivistysvaltiossa kuten Suomi. Helvetin  ylpeä kannattaa olla! 

Vierailija
38/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumismenojen jälkeen? Tuota en saisi silloin vaikka olisin kokopäivätöissä. On siis sama olla työttömänä kun rahatilanne ei muuttuisi merkittävästi.

Ei työttömille jää hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen lähellekään 1200 euroa vaan hiukan vajaa 600 euroa (jos ei ole karenssissa). Laitahan korkki jo kiinni ja ota järki käteen.

Vierailija
39/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko laskeneet vuosittaisia menojanne?

Yllättävän vähällä kyllä pärjää, jos on pakko.

Asumiskulut on yleensä se isoin juttu, joka voi kaataa budjetin.

T. Ei ap

Totta kait ihminrn pärjää vähällä. Ruokaa ja vettä tarvitsee kerran päivässä 1-2€.

Minulle hyvä elämä merkitsee paljon  muuta esim.kultturia, harrastuksia jne.  ja vähintääin pari tonnia kuukaudessa juokseviin kuluihin + pakolliset menot , kuten asuminen, liikenne jne. 

Vierailija
40/54 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun tuloni on n 1200 ja naiseni kanssa elelemme ja hyvin riittää vuokraan,sähköön,veteen ja kaasuun mutta en asukaan suomessa ,siellä hädin tuskin riittäisi yhdelle.Törkeät riistohinnat suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi