Onko täällä muita kolmen tai useamman pojan äitejä?
Onko teille ollut vaikeaa hyväksyä " tytöttömyys" ? Meillä on kolme poikaa ja lisää lapsia ei tule. Nuorin on pian vuoden mutta tuntuu etten millään pääse tästä yli. Tyttären kaipuu on niin vahva ja olen niin kateellinen ja katkera muille, joilla on tyttöjä. Miltei päivittäin pohdin omaa " kurjaa" kohtaloani, vaikka rakastan tietenkin poikiani yli kaiken. Jotenkin vaan tuntuu, että jään niin paljosta paitsi.
En kaipaa moraalisaarnaa vaan lähinnä kuulla onko muillakin samanlaisia tuntemuksia.
Kommentit (35)
persoonina, joihin kaikkiin haluan tutustua aina vaan paremmin ja paremmin. Sukupuoli ei mielestäni määrittele ihmisen ominaisuuksia, persoonaa, kiinnostuksia, harrastuksia, paidan väriä tms.
Suhtautumiseeni saattaa vaikuttaa se kuinka minuun, tyttönä, on lapsuudessani suhtauduttu, en saanut tehdä sitä tai tätä, puhua, pukeutua, ajatella, sanoa, olla, koska olin tyttö, enkä poika. Minua nolattiin, hävettiin, poljettiin maan rakoon, pojat oli aina arvokkaampia. Kävin päälle kymmenen vanhana ankaraa ajattelutyötä tuon asian vuoksi ja päätin suhtautua ihmisiin ensisijaisesti yksilöinä, en sukupuolina. Ehkäpä minulle sopiikin pojat paremmin, äitisuhteeni ei hänen poikaylistyksen vuoksi ole hääppöinen.
ei voi mitään. Mutta mietipä seuraavia asioita: Sinulla ON lapsia. Suomessa on tuhansia ja taas tuhansia ihmisiä, jotka eivät saa lasta vaikka kuinka haluaisivat. Toiseksi, tulevaisuudesta kukaan ei tiedä mitään. Jos olisi tyttö, saisiko hän koskaan omaa lasta? Ei välttämättä, kuten eivät ehkä pojatkaan. Ja paljon tosiaan riippuu siitä, kuinka lapset kasvattaa. Tuleeko heihin lämpimät ja läheiset välit. Itse ainakin toivon niin, että jos omista lapsistani tulee fiksuja aikuisia, he ehkä löytävät itselleen myös fiksut ja kunnolliset puolisot. Joten iloitse rakkaista LAPSISTASI! Voimia ja siunausta!
Tosin minulla on " vasta" 2 poikaa, kolmas kuoli sikiöaikana. Kolmatta lasta yritetään, ja kovasti toivon tyttöä vaikka tuon yhden kuoleman myötä sitä arvostaa ylipäätään elävää lasta aika korkealle. Mutta henkisesti olen jo varautunut kolmanteen (neljänteen) poikaan, en uskalla edes ajatella saavani tyttöä niin jos en sitten pettyisi pahasti.
Ilmeisesti tartuin tuohon pieneen epävarmuuteen ja elättelin jossain alitajunnassa toivoa tytöstä. Vaikka kuinka yritin totutella ajatukseen pojasta ja tiesin sen olevan tulossa, olin pettynyt vauvan synnyttyä. Varsinkin ekat viikot ja kuukaudet synnytyksen jälkeen olivat pettymyksen sävyttämiä. Toisaalta kuitenkin olin ja olen edelleen vauvani lumoissa ja ajattelen, että nyt tätä lasta pitää rakastaa entistä enemmän kun hän on " väärää" sukupuolta. En tiedä, tajuatteko mitä tarkoitan. No ainakin teen kaikkeni, etteivät pojat koskaan tunne olevansa ei-toivottuja.
Ap
kaksi ihanaa poikaa ja kolmas ultran mukaan poika. La ensi viikolla. Alkuraskaudessa hypistelin tyttöjen vaatteita ja näin paljon tyttöunia, mut kun ultrissa käydessä kax eri lääkäriä on sanonut tulokkaan olevan poika, niin poikaa nyt odotetaan:) On kyllä todella odotettu ja tervetullut vauva :), saa vaatteet ja lelutkin näppärästi kierrätettyä ;) Kyllä ne pojat sitten joskus tulevaisuudessa tuo niitä tyttöjä tullessaan :) Ihmettelen kuinka joku voi olla " pettynyt" , jos on ihania lapsia saanut, kun kaikki eivät niitä edes voi saada.
Olen viime aikoina pohtinut paljon tätä asiaa. Olen oikein miettinyt, millaista olisi jos olisi kaksi tyttöä tai tyttö ja poika nykytilanteeseen verrattuna. Ja sitähän en voi tietää. Mutta siinä se nerous piileekin. Tiedän vain omasta elämästäni. Elämässä on kahdenlaisia asioita: sellaisia joihin voi vaikuttaa, ja sellaisia joihin ei voi vaikuttaa. Eikös AA:ssakin hoeta sitä, että anna voimia muuttaa ne asiat jotka voin, ja viisautta hyväksyä ne asiat, joita en voi muuttaa. Et voi vaikuttaa siihen, että sinulla on kolme poikaa. Mutta voit vaikuttaa siihen, miten asiaan suhtaudut. Kateus ja varsinkin katkeruus ovat tuhoavia negatiivisia voimia, jotka rampauttavat. Sinun täytyy ehdottomasti vapauttaa itsesi niistä, ihan oman itsesi takia.
On aivan turhaa ja lapsellista tällaisissa keskusteluissa hehkuttaa että ihanaa kun minulla on vain tyttöjä/poikia/molempia, tai että ääk, en ikinä haluaisikaan tyttöjä/poikia. Jokainen työstää omia asioitaan elämässään. Kannattaa keskittyä positiiviseen ajatteluun, eikä lyödä päätään seinään turhissa asioissa. Sinä VOIT vaikuttaa siihen, mitä ajatuksia päässäsi pyörii. Järkeile asia mielessäsi perin juurin, äläkä enää palaa siihen. Nauti ihanista pojistasi! Kuten drPhil sanoo, saamme ne lapset, jotka meidän on tarkoitus saada.
On aivan turhaa ajatella tulevaisuutta vanhentuneiden sukupuolistereotypioiden mukaan. Tulevasta emme tiedä mitään, emme voi sitä ennustaa. Sinulla on suuri valta ja mahdollisuus kasvattaa pojistasi niin ihania miehiä, että he valitsevat ihanat puolisot, joista saat halutessasi mukavat " aikuiset tyttäret" .
En tiedä tuleeko meille joskus kolmas lapsi. Jos tulee, saamme varmasti jonkun aivan mahtavan tyypin, niin kuin nämä kaksi ihanaa persoonallisuutta, joiden ylpeä äiti olen.
Iloista kesää sinulle ap!!
Tiedän, että jossain vaiheessa alkaisin vanhetessani olla katkera hänelle hänen nuoruudestaan ja kauneudestaan. Muutenkin vaatisin luultavasti tytöltä liikoja.
Ja niin TOTTA - siinä oli suurta viisautta.
T: Kahden tytön äiti, joka ihmettelee sitä (ihan biologiselta kantilta katsottuna), että miten voi olla pareja, joilla monta poikaa - eikös poika tule vain tiettynä (lyhyenä) ajanjaksona kiertoa (juuri silloin, kun on ovulaatio), ja tyttöjä pitäisi olla ihan " helppo" " tehdä" ? Rakastelette vain usein 2, 3 päivää ennen ovulaatiota niin tyttösiittiöt ovat odottamassa valmiina munasolua ;o). Tosin on myös miehiä, jotka tekevät vain poikia ns. poikasukuja, mutta näitä on (kai?) aika harvassa?
Yhdynnän ajankohta ei tutkitusti vaikuta sukupuoleen. Myöskään ei ole mahdollista että miehellä on vain toisen " merkkisiä" siittiöitä. Loppujen lopuksi kaikki päätyy sattymaan, jos heität kolikkoa vaikkapa 10 kertaa peräkkäin niin on ihan mahdollista että saat 10 kruunaa etkä yhtään klaavaa. Jokaisella kerralla on 50/50-mahdollisuus, ihan niinkuin lapsen saamisessakin.
Jos jotain kiinnostaa oikeasti yrittää jompaa kumpaa sukupuolta niin tämä sivu voi kiinnostaa:
http: //www. in-gender. com/survey/Results. aspx
Tuonne siis kerätty vastauksia siitä mitä " kikkoja" yritettiin ja kumpi tuli. Muutama näyttäisi tuon tilaston valossa lisäävän toisen sukupuolen todennäköisyyttä (ja yhdynnän ajankohta ovulaatioon nähden ei ole yksi niistä).
Vierailija:
Ja niin TOTTA - siinä oli suurta viisautta.T: Kahden tytön äiti, joka ihmettelee sitä (ihan biologiselta kantilta katsottuna), että miten voi olla pareja, joilla monta poikaa - eikös poika tule vain tiettynä (lyhyenä) ajanjaksona kiertoa (juuri silloin, kun on ovulaatio), ja tyttöjä pitäisi olla ihan " helppo" " tehdä" ? Rakastelette vain usein 2, 3 päivää ennen ovulaatiota niin tyttösiittiöt ovat odottamassa valmiina munasolua ;o). Tosin on myös miehiä, jotka tekevät vain poikia ns. poikasukuja, mutta näitä on (kai?) aika harvassa?
Toisaalta olen iloinen että on 4 poikaa eikä 4 tyttöä. Tuntuu että tytöt vaativampia mut kyllä mä vielä tytönkin haluan ;)
mulla oli 6 vuoden ajan 3 poikaa, eikä ollut tarkoitus muita hankkia.
Kun sitten tulin vahinkoraskaaksi, toivoin että tulisi poika. Tyttö tuli. Ensinikotuksien jälkeen ihan kiva näinkin. Kieltämättä ihan hauska pukea tyttöä, hän on minun oma henkilökohtainen nukkeleikkini. Tytön kanssa sen sijaan leikin autoilla ja junilla ja pyssyillä niin kuin poikienkin kanssa (tyttö on nyt 2,5 v).
isoäidilläni oli kaksi poikaa ja olisi kovasti halunnut tyttöä, ajattelivat jopa aikanaan otta kasvatiksi tytön. Joten kun synnyin mummoni ensimmäiseksi lapsenlapseksi - ja tytöksi - olin hänelle kuin se kauan kaivattu tytär jota hän sai sitten hemmotella, pukea ja kammata mielensä mukaan. Kyllähän hän sitten veljiänikin rakasti, mutta ihan eri tavalla ja sanoi sitten kun olin jo aikuinen, että tytöt ovat parempia juttukavereita, he ymmärtävät sitä että pitää päästä puhumaan asioista, pojat puhuvat vaan silloin kun heillä on jotain " asiaa" , eivät siis harrasta smal talkia... Ja että tyttäret pitävät vanhoista vanhemmistaan parempaa huolta kuin pojat. Mutta niinhän se on että vaikka meillä olisi miten asiat hyvin, aina tuntuu että siellä aidan toisella puolella on ruoho vihreämpää, asian kuin asian suhteen.
minulla on kaksi poikaa, eikä muita lapsia tule. Vaikka poikia olisi enemmänkin, niin en ymmärrä surkuttelua... En minä ole tehnyt poikia enkä tyttöjä, olen tehnyt lapsia.
Vaikka yleensä olen hyvinkin merkkitietoinen, minkä merkkisellä autolla ajan jne -niin tämä merkkitietoisuus ei yllä lapsiin asti.