Onko sulla sekä passi että henkilökortti?
Kommentit (358)
Molemmat. Ovat myöskin vanhentuneet. Uusi en, taatana.
Vierailija kirjoitti:
Vain henkilökortti noista kahdesta. Pelkällä henkilökortilla pärjää mainiosti, jos ei aio matkustaa EU:n ulkopuolelle.
Mä oon joutunu näyttää passia usein EU alueella, jos maa ei ole Schengen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain henkilökortti noista kahdesta. Pelkällä henkilökortilla pärjää mainiosti, jos ei aio matkustaa EU:n ulkopuolelle.
Suomen kansalaisena voit käyttää passin sijasta matkustusasiakirjana tavallista henkilökorttia EU-maihin ja joihinkin muihin Euroopan maihin matkustaessasi.
Vierailija kirjoitti:
Passi valmiina, odottamassa maasta poistumista kun sota alkaa.
Luuletko oikeasti, että ihan vaan passin avulla pääset pois maasta? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Kypros ja Irlanti ei kuulu Schengeniin vaikka ovat EU-maita, molempiin voi matkustaa myös henkilökortilla. Ja sitten taas toisinpäin: Islanti, Liechtenstein, Norja ja Sveitsi eivät ole EU maita, mutta kuuluvat Schengeniin ja niihin voi matkata henkilökortilla.
Tottakai. Olenhan täysi ihminen, enkä mikään juntin puolikas. Ajokorttia ei lasketa miksikään.
Henkilökortti on henkilöllisyystodistukseni, passilla matkustan Shengen-alueen ulkopuolelle. Passi pysyy paremmassa kunnossa kun sitä ei tarvitse kantaa mukana kuin silloin kun sitä todella tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole henkilökorttia ja passi taisi viimeksi olla voimassa 10 vuotta sitten.
En minäkään tarvitse mutta pakko olla varuilta jos kuitenkin johonkin tarvitsee yhtäkkiä. Ikävä jos tulee kiire sen kanssa sitten kun pitää käydä kuvassa ja vielä jonottaa poliisiasemalla.
Passin saa viikossa... yleensä jo 3-4 päivässä.
Henkilökortti on turha , passi riittää.
Viimeseen 10 vuoteen passiakin tarvinnut vain lentokentällä.
Ei oo ikinä ollut kuin ajokortti,jos se ei riitä pitäkööt tunkkinsa.
Minulla on passi ja hammasharja. Koskaan en ota mitään muuta matkalle kuin nuo.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökortti on turha , passi riittää.
Viimeseen 10 vuoteen passiakin tarvinnut vain lentokentällä.
Mä olen näyttänyt passia kun olen käynyt äänestämässä.
Nykyisin ei paljon ole äänestettävää kun jokainen pelaa omaan pussiinsa.
Perhana. Olisi pitänyt nähdätämä ketju aikaisemmin. Just pistin taas hakemuksen kumpaankin vetämään. Riittäisihän se pelkkä passi. Pitää koettaa ensi kerralla muistaa.
Ja mitähän näin vanhan akan sitä enää viiden vuoden välein tarvitsee uusia. Tasan yhtä rupsahtaneelta näytin valokuvassa nyt kuin viimeksikin.
Jos ei aio matkustaa eu:n ulkopuolelle, on passi täysin turha hankinta. Henkilökortilla matkustetaan eu:n sisällä. kortti vie myös vähemmän tilaa kun passi joka on pieni vihko mitä raahata mukanaan. Ajokortti ei ole virallinen dokumentti millä henkilöllisyyttä todistetaan, vaikko suomessa ja skandinaaviassa näin vanhasta tottumuksesta tehdään. Mulla on molemmat, mutta passia käytän vain kun matkustan eu:n ulkopiolelle. Kaikissa muissa tilateissa henkilökortti on mukana
Ei kumpaakaan, ajokortti on riittänyt.
Mulla ei ole kumpaakaan, juuri hain uutta passia. Ajattelin ensi vuonna matkustella ja siksi jätän henkilökortin uusimisen vaikka vuoden päähän, niin eivät sitten samaan aikaan mene vanhaksi. Hain passin juuri ennen kuin korona sotki kaiken ja harvoin sitä on tarvinnut sen jälkeen.