Onko sulla sekä passi että henkilökortti?
Kommentit (358)
Vierailija kirjoitti:
Vain passi ja ajokortti.
Henkilökorttia tarvitaan nykyään lähes joka paikassa henkilöllisyyden tunnistamiseen. Ajokortti ei ole enää sellainen, että se kelpaisi kaikille viranomaisille tunnistamista varten.
Kannattaa hankkia molemmat niin ei tarvitse kantaa passia mukana silloin pelkkä ajokortti ei riitä.
Merkitään tiedoksi pöytäkirjaan.
Molemmat.
Jos toinen katoaa on aina varalla.
Ei kumpaakaan. Passi vanhentunut nelisen vuotta sitten enkä aio sitä uusia lähiaikoina, kun ei ole reissuja tiedossa.
Henkilökorttia ei ole ollut koskaan ja passi meni umpeen 2016.
Olen kaksoiskansalainen ja molempien maiden passit on, mutta yleensä otan vain Tanskan henkilökortin kun asun täällä niin on helpompaa. On muuten aivan järkyttävä hintaero myös tämän eduksi, Tanskassa henkilökortti on 150 DKK eli 20 euroa, Suomen henkilökortin jos haluaisin niin olisi 60 euroa. MITEN?
Vierailija kirjoitti:
Vain henkilökortti noista kahdesta. Pelkällä henkilökortilla pärjää mainiosti, jos ei aio matkustaa EU:n ulkopuolelle.
Sama.
Passi kannattaa hankkia vasta, jos aikoo matkustaa Eu:n ulkopuolelle. Ne passit on niin lyhyen aikaa voimassakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksoiskansalainen ja molempien maiden passit on, mutta yleensä otan vain Tanskan henkilökortin kun asun täällä niin on helpompaa. On muuten aivan järkyttävä hintaero myös tämän eduksi, Tanskassa henkilökortti on 150 DKK eli 20 euroa, Suomen henkilökortin jos haluaisin niin olisi 60 euroa. MITEN?
no jos suomen passin uusit suomessa muutenkin kun se maksaa ulkomailla 250 euroa (vrt. ruotsin passi ulkomailla esim 140 euroa) niin samallahan sä saat sen suomen henkilökortin sillä 60 eurolla? Tietty jos uusit Tanskassa niin sitten ei huvita maksaa sitä 40 euroa lisää tyhjästä.
mä aina menen lomalla käymään ja uusin loman aikana, joskus pitää pikapassina jos on kiire ja lyhyt loma kun eivät enää lähetä noudettavaksi toiseen maahan mutta sekin on vaan 67 euroa
4 passia ja ajokortti niin ei oo tarvetta tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain passi ja ajokortti.
Henkilökorttia tarvitaan nykyään lähes joka paikassa henkilöllisyyden tunnistamiseen. Ajokortti ei ole enää sellainen, että se kelpaisi kaikille viranomaisille tunnistamista varten.
Gestapoko sulta kyselee henkilöllisyyttä jatkuvaan
Mulla on molemmat. Ajokortti ei käy virallisesta henkilöllisyystodistuksesta, ja passi on raskasta raijata mukana kun ei mahdu lompakkoon. Lisäksi epilepsian takia ajokortti on välillä aina poliisilaitoksella lepäilemässä vuoden verran, niin henkilökortti oli vähän kuin pakko hankkia. Passia tarvitsee heti kun matkustaa kauemmas. Itselleni passi on vähän kuin turvaominaisuus, jos jotain pahaa tapahtuu ja pitää lähteä pakoon kauas, niin ilman passia on paljon hankalampaa. Siksi pidän aina huolen että koko perheellä on passit aina voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain passi ja ajokortti.
Gestapoko sulta kyselee henkilöllisyyttä jatkuvaan
Minä myös ihmettelen, että mitä nämä ihmiset tekevät, kun yhtenään pitää henkilöllisyyttään todistaa. En edes muista, milloin olisin viimeksi näyttänyt ajokorttia, passia näytin pari kuukautta sitten Puolassa kun koneeseen noustessa sitä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole henkilökorttia ja passi taisi viimeksi olla voimassa 10 vuotta sitten.
Pelkkä passi koska se on halvempi kuin henkilökortti. Passia olen kotimaassa tarvinnut vain pankissa, muualla on riittänyt ajokortti, myös apteekissa ja sairaalaan ilmoituttaessa.
Kelakorttia en ole tarvinnut viimeisten kymmenen vuoden aikana mihinkään. Ennen siinä oli jotain lääkkeiden hintaan vaikuttavia koodeja, nykyään ne näkyy koneelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain henkilökortti noista kahdesta. Pelkällä henkilökortilla pärjää mainiosti, jos ei aio matkustaa EU:n ulkopuolelle.
Sama.
Passi kannattaa hankkia vasta, jos aikoo matkustaa Eu:n ulkopuolelle. Ne passit on niin lyhyen aikaa voimassakin.
Eikös henkilökortti vanhene samalla tahdilla kuin passi.
Ajokortti ei käy henkilöllisyystodistuksesta koska siinä ei ole merkintää kansalaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain passi ja ajokortti.
Verkkoasioinnissa ei henkilökorttia kysellä, mobiili- tai pankkitunnistautuminen riittää. Ja missään virastossa, pankissa tai muussa henkilöllisyyden todistamista vaativassa paikassa en ole sisällä käynyt kohta kahteen kymmeneen vuoteen. Paitsi passia uusiessa, siellä riitti vanhentunut passi ja entisten asuinpaikkojen ja äidin tyttönimen muistaminen.
Olen kuitenkin myynyt ja ostanut tänä aikana useita asuntoja, myynyt mökkejä ja metsää. Kaikki on hoitunut allekirjoituksia myöten netissä.
Itselläni on ajokortti ja passi. Ajokortti on aina rahapussissa. Passin otan mukaan jos sitä tarvitsen. Yleensä vain ulkomaille mennessä. Postipaketit pystyy noutamaan ajokortilla ja pankissa ei ole vuosiin tarvinnut käydä ja jos tarvitsee niin otan silloin passin mukaan
Passi valmiina, odottamassa maasta poistumista kun sota alkaa.
Nykyaikana kannattaa olla passi ja rahaa aina lähtövalmiina.