Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku käyttäytyy kaupassa näin??!!

Vierailija
31.07.2026 |

Tänään viimeksi todistin tälläistä tilannetta (eikä todellakaan ollut ensimmäinen kerta vaan näitä ihmisiä on paljon) että täpötäydessä kaupassa joku tukkii kassahihnan:

- Eli menin kassajonoon, ja edessäni seisova nainen ei laita kapulaa väliimme. Joudun kurkottelemaan sen, jotta saan omat ostokseni naisen ostosten taakse. 

No tässä vaiheessa takanani on jo pitkä jono. Ja mitä tämä nainen tekee? Ei liiku senttiäkään, vaikka hänellä olisi noin 3 metriä tilaa ennen kuin olisi kassalla maksavan asiakkaan luona.

Eli takanani oleva (aivan kypsä) ihminen ei pääaayt tämän naisen haaveilun vuoksi jo latomaan ostoksiaan valmiiksi kassalle ja nopeuttamaan jonoa.

Ihan oikeasti, mitä vttua te kassan tukkijat ajattelette??

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessa on asiat hyvin, kun tällaisesta pikkujutusta tehdään näin iso ongelma! Minua suorastaan huvittaa teidän kiukkuilunne.

Vierailija
122/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihan suunnattomasti takanajonottajat, jotka vaan tunkee sieltä hihnan päädystä  omia ostoksiaan siihen hihnalle, vaikka se ei todellisuudessa nopeuta sitä asiointia yhtään.

Joskus tulee otettua kantokori liian täyteen ostoksia. Sitten se on niin painava kassalle mennessä, että kädet alkaa jo väsyä siinä jonossa. Ja haluaa ne ostokset nopeasti siihen hihnalle saada, ettei sitä koria tarvi siellä tomuisella lattiatasolla potkia eteenpäin, jos ei sitä jaksa enää kädessä kannatella.

Sen korin voi nostaa sille kassahihnan päässä olevalle tasolle odottamaan siksi aikaa, että pääsee sitten lastaamaan tavarat hihnalle, kun on tilaa. Mitäpä varten sinä luulit sen tason siinä olevan, koristeenako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää hidastelijat, ainakin silloin kun ostaa jäätelöä.

Tämä totta, esim kun edellä oleva on myyjän tuttu ja jäävät höpöttämään niitänäitä ja itsellä on korissa jäätelöitä.

Se on ihan testattu juttu ettei nykyjäätelöt suja.

Nämä niitä samoja jotka kurkkii viistoista kertaa minuutin sähkökatkon aikana sulaako pakasteet.😂 Opetelkaa ottamaan rauhallisemmin niin voitte saada takaisin sitä kohteliasta käytöstä. Sitä niittää mitä kylvää. 

Vierailija
124/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.

Se ei ole totta. Koska edessäoleva ei ole aina kapulaa laittanut, sen voi itse laittaa ja seuraava samoin.

Sitä kapulaa ei kuulu ikinä ronkkia edeltävän asiakkaan kainalon alta, eli se on jokaisen asiakkaan oma asia laittaa kapula omien ostostensa perään. Jos edeltävä jättää laittamatta kapulan, ei minua haittaa, että hän maksaisi minun ostoksenikin. 

Olen rauhallinen ja huomioin muut ihmiset. Erään samankaltaisten tapahahtumien vuoksi annoin kerran " opetuksen" edelläni olevalle miesasiakkaalle: ostoksiani nostin hihnalle ja kyllä, näin hyvin ettei miesasiakas kapulaa laittanut ostostensa jälkeen. Annoinpa olla, kassa oli jo puolet minunkin ostoksista samaan " kuittiin" merkinnyt kun mies havahtui" ei nämä minun ole". Tunnustan tyydytyksen tunteeni kun sanoin: Miksi et laittanut kapulaa ja kanssakin vielä totesi että se kuuluu laittaa että tiedän mihin kohtaan ostoksenne loppuu. Kassahan ne joutui erottelemaan ja ostokseni hinnat miehen kuitilta poistamaan ja hänen ilmeensä olisin halunnut videoida, siis miehen. Omia ostoksiani maksaessa sanoin kassalle: pyydän sinulta anteeksi kun näin tein tietoisesti, mutta toivottavasti otti opikseen miten pitää toimia kun huomioidaan kanssaihmiset. Kassa hymyili iloisesti ja totesi: ei haittaa, oli hyvä opetus. Kassalla näitä vastaan tulee, euroopanomistajia. 

No entäs jos ihan vaan epähuomiossa ei laittanut kapulaa? Mulla on ollut sellainen tilanne, että hihna oli täynnä omia ostoksia, siinä oli edellä olevalla jotain sählinkiä, että maksaminen kesti vähän kauemmin. Olin ajatellut, että laitan kapulan sitten, kun hihna liikahtaa vähän eteenpäin. Ketään ei ollut takana, niin en änkenyt kapulaa väkisin. Sitten vain unohdin. Joku oli tullut hiljaa taakseni, enkä huomannut häntä ollenkaan. Hihna oli liikkunut sen verran eteenpäin, että vähän oli tyhjänä, itse en päässyt maksupäätteen kohdalle odottamaan, kun se edellinen jumitti siinä vielä edessä. No eikö jonkun ukon käsi vilahtanut 'kainalon alta' kun kurkotti kapulaan ja oikein mielenosoituksellisesti kopautti sen hihnaa vasten. Jotkut ovat kyllä hämmentävän pikkusieluisia. :D Pahin rike minkä voit tehdä, on kapulan unohtaminen kassalla! :D Itse olen laittanut sen siihen ilman mitään numeron tekemistä, jos joku edellä unohtaa. 

Minä olen joskus sanonutkin takanatulijalle, että äläpä hosu. Nämä ovat yleensä olleet miehiä yli keski-iän. Kapulan kokonaan jättäjät ovat väistämättä ehtoja buumerinaisia eli todellista minäminä-sukupolvea, tottuneet jo kakarasta kilpailemaan huomiosta niin kotona, koulussa kuin työelämässä ja sen takia pitämään kiinni saavutetuista eduista kynsin hampain.

Tuosta olen eri mieltä, että kapulan pois jättäneet olisivat jotain boomerinaisia. Omalla kohdalla ainakin joka kerta kyseessä on ollut mieshenkilö. En ole viitsinyt asiasta melua nostaa, vaan pannut itse sen kapulan siihen, ei siinä paljon väsy. Yhden kerran kyllä meinasi sappi kiehua, kun edellä oleva ukko osti kaljasalkun ja tohotti jotakin sen kanssa kassalla. Muuta ostettavaa hänellä ei ollut ja myyjä oli jo tarrannut salkkuun kiinni. En sitten enää nähnyt tarpeelliseksi kapulaa laittaa. Ladoin omia ostoksia hihnalle, ukko aloitti hirveän metelin: Mitä siihen ostoksiasi vielä laittelet? Mikset laittanut kapulaa siihen väliin? En ehtinyt mitään sanoa, kun kassa sanoi, että "Herran itsensä olisi pitänyt laittaa kapula omien ostoksiensa jälkeen." Äijä mulkoili vielä lähtiessäänkin minua. Ajattelin, että joku juoppo, jolla oli kiire avaamaan krapulakaljaa. 

Vierailija
125/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää ihan suunnattomasti takanajonottajat, jotka vaan tunkee sieltä hihnan päädystä  omia ostoksiaan siihen hihnalle, vaikka se ei todellisuudessa nopeuta sitä asiointia yhtään.

Joskus tulee otettua kantokori liian täyteen ostoksia. Sitten se on niin painava kassalle mennessä, että kädet alkaa jo väsyä siinä jonossa. Ja haluaa ne ostokset nopeasti siihen hihnalle saada, ettei sitä koria tarvi siellä tomuisella lattiatasolla potkia eteenpäin, jos ei sitä jaksa enää kädessä kannatella.

Sen korin voi nostaa sille kassahihnan päässä olevalle tasolle odottamaan siksi aikaa, että pääsee sitten lastaamaan tavarat hihnalle, kun on tilaa. Mitäpä varten sinä luulit sen tason siinä olevan, koristeenako?

Se taso on tarkoitettu sille asiakkaalle, jonka vuoro on latoa ne hihnalle. Siihen voi laskea korinsa siksi aikaa, kun latoo, ettei tarvi lattiatasolta poimia tavaroita sille hihnalle. 😅

Vierailija
126/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa on asiat hyvin, kun tällaisesta pikkujutusta tehdään näin iso ongelma! Minua suorastaan huvittaa teidän kiukkuilunne.

Ap. tässä kiukkuilee.

Vierailija
127/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten itseäni ärsyttää niskassa kiinni olevat ihmiset, silloin kun kun koronahysteria oli pahimmillaan oli ihanaa että tollot pitivät sen 2 metrin välin nyt ei enää tollot pidä turvavålejä ja hengittåvät niskassa kiinni. 

Vierailija
128/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen tragedia.

Vierailija
129/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pitkän välin maksajaan. Nykyäänkin joutuu laittamaan pinkoodia. Itseäni ärsyttää maksaessa, ne lähelle tulevat. Eiköhän se takana oleva ehdi ne tavaransa linjastolle latia. 

Vierailija
130/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ostostoimitus ei ole ohi yhtään sen nopeammin riippumatta siitä, ovatko ostoksesti kärryssä vai kassahihnalla ennen kuin edellinen asiakas on maksanut omansa. Ne ostoksesi menevät kassan ohi vasta sen jälkeen joka tapauksessa.

Vierailija
131/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pyörii aivoissa viimeisin tiktok-video toistolla, muuta aivotoimintaa ei löydy. Heti kun ne pääsee kaupasta autonrattiin, niin kännykkä silleen automaatiotoiminnolla eksyy käteen, jotta voi katsoa lisää tiktokkia oman pysyvän aivotyhjiön täyttämiseksi. Ja sit ihmetellään täysin pöllämystyneenä, jos päätyy aiheuttamaan onnettomuuden.

Vierailija
132/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota aina kärryt, jos sinulla useinkin on tapana tehdä näitä heräteostoksia. Ei väsy kädet.

Vierailija
133/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten itseäni ärsyttää niskassa kiinni olevat ihmiset, silloin kun kun koronahysteria oli pahimmillaan oli ihanaa että tollot pitivät sen 2 metrin välin nyt ei enää tollot pidä turvavålejä ja hengittåvät niskassa kiinni. 

Moni tuuppii edellämenijää kärryllään. Tuossa tilanteessa minä yleensä tuuppaisen takapuolella takaisin oikein kunnolla. Joskus saattaa tulla oho anteeks -mutinoita.

Vierailija
134/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisillä on nykyään kiire. Mihin? Pääseekö kaupasta 2 minuuttia aikaisemmin ulos.... mitä teet elämässäsi sillä kahdella minuutilla? Pääset kotiin ja lojut sohvalla loppuillan. 

Vierailija
135/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisillä on nykyään kiire. Mihin? Pääseekö kaupasta 2 minuuttia aikaisemmin ulos.... mitä teet elämässäsi sillä kahdella minuutilla? Pääset kotiin ja lojut sohvalla loppuillan. 

Nykyään? Tuo hätä ja hoppu kauppa-asioissa ihmisillä on ollut viimeiset viisi vuosikymmentä. Aiemmin tuon jopa ymmärsi, kun kaupat menivät kiinni aiemmin. Nyt näköjään se kiire haalitaan aina jostakin, vaikka kävisi 24 h kaupoissa, aina ängetään sinne kauppaan kaikista ruuhkaisimpaan aikaan.

Vierailija
136/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän on narsisti nainen, jota ei kiinnosta muut ihmiset. Hän saa siitä vallantunnetta, koska pystyy hallitsemaan koko kassajonoa. Toki, jos hän itse olisi samassa tilanteessa, olisi hän hyvinkin kärttyinen tilanteesta.

Vierailija
137/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt ruokkiksella koskaan kaupassa, kun joku eläkelläinen laskee kolikoitaan kassalla? Siinä kyllä pari minuttia on jo prosenttuaalisesti iso aika ja ei varmaan edes pari minuuttia riitä niiden kolikoiden setvintään.

Vierailija
138/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko käynyt ruokkiksella koskaan kaupassa, kun joku eläkelläinen laskee kolikoitaan kassalla? Siinä kyllä pari minuttia on jo prosenttuaalisesti iso aika ja ei varmaan edes pari minuuttia riitä niiden kolikoiden setvintään.

Olen käynyt ja montakin kertaa. Silloin älyän itse ostaa vähemmän tavaraa, niin ainakin itse pääsee joutuisasti pois kaupasta. Ei noita vastaavia mummoja enää monta ruokisaikaan ole, yleensä he kokoontuvat kaupoille heti aamutuimaan.

Vierailija
139/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, mikä sen jonon etenemistahdin määrittää, on kassatyöntekijän tahti. Joskus myös pakkaajien tahti, jos se hihna pitää pysäyttää pakkaajien odottamisen takia.

Sillä, miten nopeasti pääsee latomaan omat kamat hihnalle, ei ole mitään merkitystä jonon liikkumisen osalta.

Välistä ihmetyttää,  millaisella hahmotuskyvyllä osa pystyy näennäisesti toimimaan elämässään...

Ei ole noin. Jollain vaikka yksi ostos, ja se tollo jää siihen hihnan alkupäähän tollona seisomaan siihen asti, kunnes edellinen on maksanut omansa. Minulla hänen takanaan on kärry täynnä tavaraa, jota en ole päässyt laittamaan siksi hihnalle. Koko jono seisoo sitten sen aikaa, että laitan ostokset hihnalle, joka tyhjä ja kassalta yhden ostoksen jumittaja on itsekin lähtenyt jo pois. Koko jonon eteneminen hidastuu monta asiakasta taaksepäin. Koska pakkaaminen alkaa tyyliin vasta maksun jälkeen, koska kassa ehtinyt ladontatahtiin skannata. Ne kaksi pakkauspään laaria on tukossa, jos minunkin jälkeen tulevalla on reilusti ostoksia. Kassa ei voi jatkaa ripeästi omaa hommaansa/voi ollenkaan, koska niille seuraavan jonottaneen ostoksille ei ole pakkauspäässä tilaa. Siinä sinulle rautalankaa. Juuri sinä ja muut yksinkertaiset, jotka itse edes tajua asia, on niitä jonon hidastajia.

Vierailija
140/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan jättää selkeän hajuraon mun edellä olevaan ja inhoan sitä, että joku hengittää niskaan. Jos joku tökkii kärryillä tai korilla perseeseen niin en todellakaan liikahda senttiäkään eteenpäin. Kapulat laitan heti ja maksan jouhevasti, pakkaan ostokset kun kassa vetää niitä läpi, mutta tässä jonotuksessa annan edellä olevalle oman rauhan omien asioiden hoitanmiseen.

Yks täti tökki minua kärrillä takapuoleen. Kerran mulkaisin. Toisella käännyin ympäri ja kysyin aika terävästi että mikä vttu on sinun ongelmasi siinä? Ei se osannut sitä sanoa, mutta tökkiminen loppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän