Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku käyttäytyy kaupassa näin??!!

Vierailija
31.07.2026 |

Tänään viimeksi todistin tälläistä tilannetta (eikä todellakaan ollut ensimmäinen kerta vaan näitä ihmisiä on paljon) että täpötäydessä kaupassa joku tukkii kassahihnan:

- Eli menin kassajonoon, ja edessäni seisova nainen ei laita kapulaa väliimme. Joudun kurkottelemaan sen, jotta saan omat ostokseni naisen ostosten taakse. 

No tässä vaiheessa takanani on jo pitkä jono. Ja mitä tämä nainen tekee? Ei liiku senttiäkään, vaikka hänellä olisi noin 3 metriä tilaa ennen kuin olisi kassalla maksavan asiakkaan luona.

Eli takanani oleva (aivan kypsä) ihminen ei pääaayt tämän naisen haaveilun vuoksi jo latomaan ostoksiaan valmiiksi kassalle ja nopeuttamaan jonoa.

Ihan oikeasti, mitä vttua te kassan tukkijat ajattelette??

Kommentit (179)

Vierailija
101/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useammankin ihmisen,  jotka tietoisesti jättää kapulaa laittamatta ja ottaa rauhallisesti tilaa kassalla. Huomaavat kyllä, että monia takana olijoita ärsyttää ja provosoi. Ei se puhina jää huomaamatta, teidän käytöstä tarkkaillaan ja siihen suhtaudutaan huvittuneesti. 

Vierailija
102/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahihnalle ei ole tarkoitus saada monien asiakkaitten ostoksia kerralla mahtumaan. Siellä kassan päässä on hihna jaettu vain kahdelle asiakkaalle kerrallaan. Kolmas asiakas jonossa siis odottaa, kunnes yksi on saanut ostoksensa alta pois ja ykis linja vapautuu. Myyjäkään ei voi ladota niitä tavaroita eteenpäin ennen kuin edelliset asiakkaat saavat ostoksensa kerättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan se kapulan sitten kun koen ostokseni saaneet riittävästi tilaa ja itselleni sen asiointi rauhan. Tekisi mieli tunkea se kapulan niiden perseeseen, jotka työntää sillä ostoksia ja hengittää ihan iholla. Välillä siinä on jopa yksi asiakas ennen minua ja jo on takana tunkemassa. 

Vierailija
104/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.

Se ei ole totta. Koska edessäoleva ei ole aina kapulaa laittanut, sen voi itse laittaa ja seuraava samoin.

Sitä kapulaa ei kuulu ikinä ronkkia edeltävän asiakkaan kainalon alta, eli se on jokaisen asiakkaan oma asia laittaa kapula omien ostostensa perään. Jos edeltävä jättää laittamatta kapulan, ei minua haittaa, että hän maksaisi minun ostoksenikin. 

Olen rauhallinen ja huomioin muut ihmiset. Erään samankaltaisten tapahahtumien vuoksi annoin kerran " opetuksen" edelläni olevalle miesasiakkaalle: ostoksiani nostin hihnalle ja kyllä, näin hyvin ettei miesasiakas kapulaa laittanut ostostensa jälkeen. Annoinpa olla, kassa oli jo puolet minunkin ostoksista samaan " kuittiin" merkinnyt kun mies havahtui" ei nämä minun ole". Tunnustan tyydytyksen tunteeni kun sanoin: Miksi et laittanut kapulaa ja kanssakin vielä totesi että se kuuluu laittaa että tiedän mihin kohtaan ostoksenne loppuu. Kassahan ne joutui erottelemaan ja ostokseni hinnat miehen kuitilta poistamaan ja hänen ilmeensä olisin halunnut videoida, siis miehen. Omia ostoksiani maksaessa sanoin kassalle: pyydän sinulta anteeksi kun näin tein tietoisesti, mutta toivottavasti otti opikseen miten pitää toimia kun huomioidaan kanssaihmiset. Kassa hymyili iloisesti ja totesi: ei haittaa, oli hyvä opetus. Kassalla näitä vastaan tulee, euroopanomistajia. 

Kaikenlaisia veuruilijoita ja haitantekijöitä sitä näköjään on, kuten sinä. Luulet varmaan olevasi kovinkin viisas.

Vierailija
105/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/103|

31.07.2026 | 19:11

First world problems on sulla housuissas, kirjoita suomeksi!

Vierailija
106/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan se kapulan sitten kun koen ostokseni saaneet riittävästi tilaa ja itselleni sen asiointi rauhan. Tekisi mieli tunkea se kapulan niiden perseeseen, jotka työntää sillä ostoksia ja hengittää ihan iholla. Välillä siinä on jopa yksi asiakas ennen minua ja jo on takana tunkemassa. 

Kysyn näiltä oletko maksamassa minunkin ostoksia. 

Vierailija
107/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle opettiin jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN laittaa kapula toiselle valmiiksi, etsiä rahat ja kortit valmiiksi, pakata samalla kun maksaa (jos mahdollista) ja yrittää aina olla mahdollisimman nopea kaupan kassalla. Tätä vanhemmat perustelivat muiden asiakkaiden huomioimisena.

Mehän ollaankin näköjään ihan kapulakansaa. Mennään kauppaan kapuloita siirtämään.

Vierailija
108/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on lupa ihan rauhassa asioida. Eikä tarvitse mitään maksuvälineitä ennen kaivaa esiin ennen kuin on maksamisen aika. Tai pakata tavaroita sitä mukaa, kun niitä näpytellään kassaan. Tai muutakaan vastaavaa. On hyvä saada tällainen asia taottua kaaliinsa, ettei siinä kassalla ole mitään tuollaisia sääntöjä ja lakata jotain omia sääntöjä laatimasta muille.

Vierailija
109/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle opetettiin  jo lapsena, että kuuluu PERUSKOHTELIAISUUTEEN antaa tilaa toiselle ennen kun alkaa tunkemaan hihnalle niitä omia ostoksia ja odotetaan sitä omaa vuoroa vähän kauempana, eikä tönitä muita. 

Vierailija
110/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap oli aivan tappituntumalla tähän rouvaan ja huohotti niskaan ja kurotteli jotta yltää edes koskettamaan liukuhihnaa. Rouva edessä antoi tilaa sille joka on vuorossa maksamaan.

Opettele ymmärtämään lukemasi. Ap kurkotteli, että sai otettua kapulan.

Kauheeta, kun joutuu kurkottamaan. Apua.

Vierailija
111/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen naishenkilöhän on siis itseensä täynnä oleva täys ky rpä ja heitä valitettavasti on maailmassa. No tässä tilanteessa alat mättämään omia ostoksia kassalle, kyllä se sen kapulan siihen väliin laittaa, kun mätät hänen ostoksiin kiinni. Jos ei, niin tästä tulee hulvaton tilanne, jossa kyseinen nainen alkaa sönköttää kassalle, että noi ei ollut minun ja näin koko kassa on hetkellisesti jumissa tämän naisen takia.

Aikoinaan, kun oli nämä numerolla toimivat tupakkihyllyt, oli kätevä valita tupakit ensin hihnalle ja vasta sitten lastata ostokset. Muovi- tai kestokassi hihnalla ekana auttaa myös. Voi sitä rääkymistä, jos se tupakkiaski menikin edeltäjän ostoksiin ja monella myös muovipussi oli rääynnän paikka. Kyllä noissa tapauksissa oppi meni perille.

Vierailija
112/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ärsyynnyt siitä, että joku tulee tohinalla säätämään ihan iholle niin tarkoituksella teen kaiken väärin ja yli korostetun rauhallisesti. 

Vierailija
113/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää hidastelijat, ainakin silloin kun ostaa jäätelöä.

Tämä totta, esim kun edellä oleva on myyjän tuttu ja jäävät höpöttämään niitänäitä ja itsellä on korissa jäätelöitä.

Vierailija
114/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap oli aivan tappituntumalla tähän rouvaan ja huohotti niskaan ja kurotteli jotta yltää edes koskettamaan liukuhihnaa. Rouva edessä antoi tilaa sille joka on vuorossa maksamaan.

Opettele ymmärtämään lukemasi. Ap kurkotteli, että sai otettua kapulan.

Kauheeta, kun joutuu kurkottamaan. Apua.

Se, että joutuu korottamaan kertoo juurikin hätäilystä. Kassa työntää toisella kapulla kyllä sitä kapulaa lähemmäksi. 

Vierailija
115/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole totta. Koska edessäoleva ei ole aina kapulaa laittanut, sen voi itse laittaa ja seuraava samoin.

Sitä kapulaa ei kuulu ikinä ronkkia edeltävän asiakkaan kainalon alta, eli se on jokaisen asiakkaan oma asia laittaa kapula omien ostostensa perään. Jos edeltävä jättää laittamatta kapulan, ei minua haittaa, että hän maksaisi minun ostoksenikin. 

Olen rauhallinen ja huomioin muut ihmiset. Erään samankaltaisten tapahahtumien vuoksi annoin kerran " opetuksen" edelläni olevalle miesasiakkaalle: ostoksiani nostin hihnalle ja kyllä, näin hyvin ettei miesasiakas kapulaa laittanut ostostensa jälkeen. Annoinpa olla, kassa oli jo puolet minunkin ostoksista samaan " kuittiin" merkinnyt kun mies havahtui" ei nämä minun ole". Tunnustan tyydytyksen tunteeni kun sanoin: Miksi et laittanut kapulaa ja kanssakin vielä totesi että se kuuluu laittaa että tiedän mihin kohtaan ostoksenne loppuu. Kassahan ne joutui erottelemaan ja ostokseni hinnat miehen kuitilta poistamaan ja hänen ilmeensä olisin halunnut videoida, siis miehen. Omia ostoksiani maksaessa sanoin kassalle: pyydän sinulta anteeksi kun näin tein tietoisesti, mutta toivottavasti otti opikseen miten pitää toimia kun huomioidaan kanssaihmiset. Kassa hymyili iloisesti ja totesi: ei haittaa, oli hyvä opetus. Kassalla näitä vastaan tulee, euroopanomistajia. 

No entäs jos ihan vaan epähuomiossa ei laittanut kapulaa? Mulla on ollut sellainen tilanne, että hihna oli täynnä omia ostoksia, siinä oli edellä olevalla jotain sählinkiä, että maksaminen kesti vähän kauemmin. Olin ajatellut, että laitan kapulan sitten, kun hihna liikahtaa vähän eteenpäin. Ketään ei ollut takana, niin en änkenyt kapulaa väkisin. Sitten vain unohdin. Joku oli tullut hiljaa taakseni, enkä huomannut häntä ollenkaan. Hihna oli liikkunut sen verran eteenpäin, että vähän oli tyhjänä, itse en päässyt maksupäätteen kohdalle odottamaan, kun se edellinen jumitti siinä vielä edessä. No eikö jonkun ukon käsi vilahtanut 'kainalon alta' kun kurkotti kapulaan ja oikein mielenosoituksellisesti kopautti sen hihnaa vasten. Jotkut ovat kyllä hämmentävän pikkusieluisia. :D Pahin rike minkä voit tehdä, on kapulan unohtaminen kassalla! :D Itse olen laittanut sen siihen ilman mitään numeron tekemistä, jos joku edellä unohtaa. 

Minä olen joskus sanonutkin takanatulijalle, että äläpä hosu. Nämä ovat yleensä olleet miehiä yli keski-iän. Kapulan kokonaan jättäjät ovat väistämättä ehtoja buumerinaisia eli todellista minäminä-sukupolvea, tottuneet jo kakarasta kilpailemaan huomiosta niin kotona, koulussa kuin työelämässä ja sen takia pitämään kiinni saavutetuista eduista kynsin hampain.

Vierailija
116/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihan suunnattomasti takanajonottajat, jotka vaan tunkee sieltä hihnan päädystä  omia ostoksiaan siihen hihnalle, vaikka se ei todellisuudessa nopeuta sitä asiointia yhtään.

Joskus tulee otettua kantokori liian täyteen ostoksia. Sitten se on niin painava kassalle mennessä, että kädet alkaa jo väsyä siinä jonossa. Ja haluaa ne ostokset nopeasti siihen hihnalle saada, ettei sitä koria tarvi siellä tomuisella lattiatasolla potkia eteenpäin, jos ei sitä jaksa enää kädessä kannatella.

Vierailija
117/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää hidastelijat, ainakin silloin kun ostaa jäätelöä.

Tämä totta, esim kun edellä oleva on myyjän tuttu ja jäävät höpöttämään niitänäitä ja itsellä on korissa jäätelöitä.

Se on ihan testattu juttu ettei nykyjäätelöt suja.

Vierailija
118/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä haluan jättää selkeän hajuraon mun edellä olevaan ja inhoan sitä, että joku hengittää niskaan. Jos joku tökkii kärryillä tai korilla perseeseen niin en todellakaan liikahda senttiäkään eteenpäin. Kapulat laitan heti ja maksan jouhevasti, pakkaan ostokset kun kassa vetää niitä läpi, mutta tässä jonotuksessa annan edellä olevalle oman rauhan omien asioiden hoitanmiseen.

Just näin! Tämä Tässä! Lukekaa hänen teksti! Näin kaupassa toimitaan. 

Tavaroiden pakkaaminen heti, kun kassa vetää niitä, ei aina onnistu. Kun kassalla on 2-3 "laaria", johon kassa kuljettaa ostokset, ei mitenkään yllä sinne ulommaiseen. Kyllä se on vain odoteltava, maksettava ja mentävä sitten vasta pakkaamaan. 

Sitä paitsi tavarat ovat kaupan omaisuutta siihen asti, kunnes ne on maksettu. Vasta sen jälkeen niitä tulisi vasta pakata.

Vierailija
119/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, mikä sen jonon etenemistahdin määrittää, on kassatyöntekijän tahti. Joskus myös pakkaajien tahti, jos se hihna pitää pysäyttää pakkaajien odottamisen takia.

Sillä, miten nopeasti pääsee latomaan omat kamat hihnalle, ei ole mitään merkitystä jonon liikkumisen osalta.

Välistä ihmetyttää,  millaisella hahmotuskyvyllä osa pystyy näennäisesti toimimaan elämässään...

ap on komeroonsa sulkeutuva mies joka käväsee kaupassa pikaisesti että voi taas palata Vauva-palstalle trollaamaan. Nettiriippuvuus ja resilienssi ja ymmärrys muita ihmisiä kohtaan on lakannut hänen päässä jo ajat sitten.

Vierailija
120/179 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisten asiakkaitten takia, jotka kassajonossa tiuskivat ja pyörittelevät silmiään muille asiakkaille tai pelaavat jotain kapulapelejään ym. typerää, on nykyään tullut pikakassoja ja myös kiireettömiä kassoja, joissa saa rauhassa latoa ostoksensa hihnalle ja kaivaa lompakkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä