"Paveena poimi 20 ämpärillistä mustikoita kolmen kuukauden ajan joka päivä" vähän nyt järkeä näihin juttuihin toimittajat!
Kukaan ei poimi. Ei missään päin Suomea mustikkakausi kestä kolmea kuukautta, arvon pölkkypää toimittaja! Vai vedättikö Paveena sinua ja olet noin hölmö, ettet tiedä? Eikä etelä-Suomessa tuollaista saalista pysty oikein saamaan vaikka olisi metsässä 12 tuntia päivässä, ei edes hyvänä aikana yksin.
https://kotiliesi.fi/ihmiset/tarinat/paveena-tienaa-mustikoiden-poiminn…
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verottaja hoi! Kai otat verot näistä Paveenan poimimista mustikoista. Kukaan ei itse pysty syömään tuollaisia lasteja. :D
Ihan oikeasti, miten tällaisella älykkyystasolla varustettu toimittaja on päässyt edes kesätöihin lehteen?
Marjanpoimintatulot ei ole veronalaisia.
Kyllä on, jos käytät aputyövoimaa myytäviin marjoihin etkä kerää kaikkea itse. Maksat korvausta myös kerääjille vai ovatko pakkotyössä.
Vierailija kirjoitti:
Verottaja hoi! Kai otat verot näistä Paveenan poimimista mustikoista. Kukaan ei itse pysty syömään tuollaisia lasteja. :D
Ihan oikeasti, miten tällaisella älykkyystasolla varustettu toimittaja on päässyt edes kesätöihin lehteen?
Marjojen myyntitulo on verotonta. Mutta vain itse poimittujen. Mistä syytä ne Paveenan kaverit, lapset, puoliso tai kuka niitä marjoja kerääkään ei myy niitä itse? Yhtä verotonta se olisi heillekin. Toisten poimimista marjoista on maksettava veroa, ja ostohinnan saa tietenkin vähentää. Voi sitten olla, että ei verotettavaa tuloa jää eikä alv-rajakaan täyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tämä Paveena sitten kotona jouda mitään tehdä. 16-20 ämpärillistä päivässä.
Yhden ämpärillisen keräämiseen menee kuinka kauan?
Minulla ainakin menee yli tunti hyvässä paikassa
Hyvässä paikassa puoli tuntia. Perusteelliseen puhdistamiseen sitten saman verran.
Tonni päivässä eli melkein satatonnii verotonta tuloo kolmen kuukauden aikana
😂😂😂😂😂😂
luulisi että tuolla rahalla saisi vuosittain ostettua Thaimaasta taloja ja kerrostaloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei tämä Paveena sitten kotona jouda mitään tehdä. 16-20 ämpärillistä päivässä.
Yhden ämpärillisen keräämiseen menee kuinka kauan?
Minulla ainakin menee yli tunti hyvässä paikassa
Hyvässä paikassa puoli tuntia. Perusteelliseen puhdistamiseen sitten saman verran.
Paveenalla vain 10 minuuttia🤡
ja kovat on tulot 9000 e per kk, ja miitähän se tekee vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tekstissä on kaksi merkittävää asiavirhettä, jotka liittyvät marjojen määrään ja poiminta-aikaan:
Epärealistinen päivittäinen marjamäärä: Tekstissä väitetään Paveenan keräävän joka päivä kolmen kuukauden ajan vähintään 16 ämpäriä (keskimäärin lähes 20 ämpäriä) mustikoita.
Fakta: Yksi ämpärillinen on tyypillisesti 10 litraa. 16 ämpäriä tarkoittaisi 160 litraa mustikoita päivässä. Vaikka kyseessä olisi ammattipoimija, tuollaisia määriä on fyysisesti ja ajallisesti mahdotonta poimia käsin päivästä toiseen yksin.
Mustikkakauden kesto: Tekstissä mainitaan kolmen kuukauden mittainen mustikkakausi.
Fakta: Suomessa mustikan satokausi kestää yleensä noin kuukaudesta enintään kahteen kuukauteen (heinäkuun alusta elokuun loppupuolelle/syyskuun alkuun), eikä kolmen kuukauden yhtäjaksoinen päivittäinen mustikkasato ole Suomen luonnossa mahdollista."
Terv. Tekoäly
Kuten artikkeli kertoo: "...säännöllisesti mustikoita, puolukoita, kantarelleja ja suppilovahveroita. Nyt vuorossa ovat mustikat. "
Hohhoijaa tätä nillityksen paljoutta.
-Kolmen kuukauden ajan Paveena saapuu joka päivä kotiin lähes 20 mustikkaämpärin kanssa.
"Aina kerään vähintään 16 ämpäriä päivässä, mutta joskus on tullut jopa 24 ämpäriä".-
Miksi hän tulee kolmen kuukauden ajan mustikkaämpärien kanssa? Miksi jutussa ei puhuta pelkistä ämpäreistä, mihin poimii mitä milloinkin?
Hyvä Paveena. Itse poimin käsin ja saalis on tunti ja litra. Täällä rannikolla mustikat on aika harvinaisia, tuleepa lenkkeilyä etsiessä. Ehkä mulla on väärä tekniikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites toi sun älykkyystaso? Sen vertaa et tiedä, että itse poimittujen marjojen myynti on verotonta.
Ja sinä et tiedä, että marjoista saadut tulot ovat veronalaisia.
Ai miksi mulla patjan alla käteistä, no mustikoista tietenkin🙊
Tässä paveenan keississä ihmetyttää keruutahdin lisäksi se että miten ihmeessä kukaan saa organisoitua 20 ämpärin myymistä asiakkaille päivässä? Minä kerään ja perkaan pari ämpäriä per päivä ja jo tällä tahdilla myymisen organisoiminen tuntuu ihan mielettömältä työmaalta. Kas kun ostajillakin on oma elämänsä. Ensin ostajia saa etsiä tosi nopealla vuorokauden varoajalla kissojen ja koirien kanssa ja sitten pitää saada sovitettua yhteen aikataulut, marjastan koko päivän mutta muille kelpaisi hakea ihan eri aikoihin kun itselle, ensin sovitaan että voidaan hakea sitten tuleekin illasta viestiä hei voitko sittenkin tuoda kotiinkuljetuksena, perutaan, säädetään, hei mun pitääkin mennä tänään sinne ja tänne käykö huomenna kello 12 jne. Se että saa kaksi ihmistä hakemaan illalla eilisen marjat samalla kun perkaa uutta satsia tuntuu jo lottovoitolta niin miten nämä paveenan 20 ostajaa oikein toimivat? Kaikki jonottavat siistissä jonossa yhtä aikaa täydelliseen kellon aikaan juuri silloin kun hän on ehtinyt marjametsältä kotiin ja kun marjat on puhtaat?? Missä ihmiset muka toimivat näin? Lisäksi perkaaminen. Sanotaan että perkaa ämpärin kymmenessä minuutissa (minulla menee 1,5h ainakin). Jos ämpäreitä on 20, tunnissa 60 minuuttia, se tekee 6 ämpäriä tunnissa. Niin perkaamiseen menisi 5 tuntia. Ja jos puhdistaa 5 tuntia päivässä marjoja niin ei takuulla ehdi poimia kahtakymmentä...
Marjanpoimijana sanoisin että Paveena ei toimi yksin vaan hänellä on melkoiset apujoukot jotka auttavat sekä keräämisessä, ämpärien kantamisessa, säilömisessä, puhdistamisessa ja myöskin myynnin organisoimisessa. Ja lisäksi hänellä on suurkeittiötasoinen jääkaappihuone mihin mahtuu 20 ämpärillistä mustikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Pavel poimi 100 ämpärillistä 365 päivänä viikossa. Hän on n.s. mustikkamiljardööri.
T: IS ja IL uutistoimitus
UNOHTAKAA jo ne marjat. Mä poimin kultaa 6 ämpäriä joka päivä !! :o)
Vierailija kirjoitti:
Tässä paveenan keississä ihmetyttää keruutahdin lisäksi se että miten ihmeessä kukaan saa organisoitua 20 ämpärin myymistä asiakkaille päivässä? Minä kerään ja perkaan pari ämpäriä per päivä ja jo tällä tahdilla myymisen organisoiminen tuntuu ihan mielettömältä työmaalta. Kas kun ostajillakin on oma elämänsä. Ensin ostajia saa etsiä tosi nopealla vuorokauden varoajalla kissojen ja koirien kanssa ja sitten pitää saada sovitettua yhteen aikataulut, marjastan koko päivän mutta muille kelpaisi hakea ihan eri aikoihin kun itselle, ensin sovitaan että voidaan hakea sitten tuleekin illasta viestiä hei voitko sittenkin tuoda kotiinkuljetuksena, perutaan, säädetään, hei mun pitääkin mennä tänään sinne ja tänne käykö huomenna kello 12 jne. Se että saa kaksi ihmistä hakemaan illalla eilisen marjat samalla kun perkaa uutta satsia tuntuu jo lottovoitolta niin miten nämä paveenan 20 ostajaa oikein toimivat? Kaikki jonottavat siistissä jonossa yhtä aikaa täydelliseen kellon aikaan juuri silloin kun hän on ehtinyt marjametsältä kotiin ja kun marjat on puhtaat?? Missä ihmiset muka toimivat näin? Lisäksi perkaaminen. Sanotaan että perkaa ämpärin kymmenessä minuutissa (minulla menee 1,5h ainakin). Jos ämpäreitä on 20, tunnissa 60 minuuttia, se tekee 6 ämpäriä tunnissa. Niin perkaamiseen menisi 5 tuntia. Ja jos puhdistaa 5 tuntia päivässä marjoja niin ei takuulla ehdi poimia kahtakymmentä...
Marjanpoimijana sanoisin että Paveena ei toimi yksin vaan hänellä on melkoiset apujoukot jotka auttavat sekä keräämisessä, ämpärien kantamisessa, säilömisessä, puhdistamisessa ja myöskin myynnin organisoimisessa. Ja lisäksi hänellä on suurkeittiötasoinen jääkaappihuone mihin mahtuu 20 ämpärillistä mustikkaa.
Jos se myy ne suoraan Valjolle, tai kauppaan tai Fatserille.
Luin myös tuon jutun ja samaa mieltä, ei voi pitää paikkansa. Ja ämpärillisen perkaa kymmenessä minuutissa..en noita ehkä peratuiksi sanoisi.
Miettikää ylipäätään, että jos kerää 16 sangollista mustikkaa päivässä, niin varmasti ei käy joka sangon jälkeen perkaushommissa, niin millaista sotkua nuo mustikat ovat sangon pohjalla loppupäivästä🤔.
Meillä ei ainakaan imurilla ole koskaan mustikoita perattu, puolukoita kylläkin, joiden perkaus on muutenkin paljon helpompaa ja nopeampaa kuin mustikan.
Vierailija kirjoitti:
Luin myös tuon jutun ja samaa mieltä, ei voi pitää paikkansa. Ja ämpärillisen perkaa kymmenessä minuutissa..en noita ehkä peratuiksi sanoisi.
Miettikää ylipäätään, että jos kerää 16 sangollista mustikkaa päivässä, niin varmasti ei käy joka sangon jälkeen perkaushommissa, niin millaista sotkua nuo mustikat ovat sangon pohjalla loppupäivästä🤔.
Meillä ei ainakaan imurilla ole koskaan mustikoita perattu, puolukoita kylläkin, joiden perkaus on muutenkin paljon helpompaa ja nopeampaa kuin mustikan.
Yritätkö olla vitsikäs? Ei terveet mustikat mitään mössöä ämpärin pohjalla ole , vaikka olisivat seuraavaan päivään. Tässä ketjussa eräät kertovat puhdistavansa mustikat metsässä. Uskomaton juttu, ei kai kukaan kanna puhdistusvälineitä metsässä, eikä siellä saa mistään imuriin virtaa.
Kymmenessä minuutissa imurilla puhdistetut pitää kyllä käydä läpi vielä toiseen kertaan käsin, sillä niihin jää huonoja marjoja ja jotain sellaista roskaa, jota imuri ei vedä. Tai sitten imuri on niin suurella teholla, että roskiin menee paljon marjojakin. Mehumaijaan kippaan marjat imuripuhdistuksen jälkeen suoraan. Siinä ne ei haittaa, kunhan ei ole suopursunlehtiä eikä sieniä tai muuta pahanmakuista roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pavel poimi 100 ämpärillistä 365 päivänä viikossa. Hän on n.s. mustikkamiljardööri.
T: IS ja IL uutistoimitus
UNOHTAKAA jo ne marjat. Mä poimin kultaa 6 ämpäriä joka päivä !! :o)
Niin minäkin, ja on muuten raskasta kannettavaa ! Odotamme toimittajaa jutuntekoon.
T. Kullanpoimija Lapissa
Sitten taas tämä ilmiö, että tarjotaan ikäänkuin malliksi ihmisille hirveitä ylisuorittajia työhulluja, kertoo myös jotain yhteiskuntamme sairaasta ilmapiiristä ja asenteista.
😎 Kyllä, maailman sivu on riiittänyt yksinappisia tyhjän nillittäjiä
[😎]