Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMPERELAISET, missä kaupunginosassa asut? Plussat ja miinukset sieltä?

Vierailija
31.07.2026 |

Muuttomielessä tässä kyselen =)

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Toijala mittää. Rauhallista ja mukavaa 

Vierailija
42/52 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Tampereella Hallilassa, Ruotulassa, keskustassa, Kalevassa, Kohmankaaressa, Villilässä ja Raholassa. Aika aikansa kutakin ja kaikki ihan ok-paikkoja, mutta ainakaan keskustaan en enää haluaisi. Kohmankaari oli tosi kivaa aluetta, joskin siellä asuminen sattui muutenkin hyvään elämänvaiheeseen, joka saattaa kullata muistot. Mutta se oli bussin runkoreitin varrella, rauhallinen, keskellä luontoa ja silti Tesoman palvelut lyhyen kävelymatkan päässä. 

Itse tarkastaisin nämä asiat: 1. sijainti ratikkareitin tai bussien runkolinjojen läheltä, 2. ei liikennemelualuella tai ainakin asunnon jonkun ikkunan/huoneen pitäisi olla niin, että yöllä voi nukkua ikkuna auki ja 3. edes pieni metsä tai puisto vieressä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuores. Uusi suht rauhallinen alue, paljon lapsiperheitä. Kaikki talot siis kohtalaisen uusia. Bussiyhteydet tiettyihin suuntiin erittäinkin hyvät (etenkin keskustaan, Hervantaan, ja 5-runkolinjan varrella esim Lahdesjärven ja Koivistonkylän suuntiin), tiettyihin suht lähellä oleviin paikkoihin yllättävän huonot (esim Lempäälän puolelle Sääksjärvelle ei kulje suoraa bussia ollenkaan). Ruokakauppaa huonosti alueella, Sale tullaan ehkä joskus laajentamaan S-marketiksi mutta alueen uudelleen kaavoitus ollut pitkään vaiheessa. Muuten palvelut ja harrastusmahdollisuudet hyvät jos satut olemaan lapsiperhe, huonot jos olet joku muu.

Vierailija
44/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hervanta:

+ ratikka

- jengirikollisuutta

- murhia ja tappoja

- pimeällä ei uskalla liikkua ulkona

- likaisia rempallaan olevia rakennuksia

- Duon alueella paljon juoppoja ja narkkareita

- kaikki polkupyörät varastetaan

- autoa ei uskalla jättää parkkipaikalle

- asunnottomia paljon

- ryöstöt, identiteettivarkaudet ja maksuhuijaukset yleisiä

- vuokrakerrostaloissa huonosti käyttäytyviä lapsia ja despootteja boomereita

- poliisiammattikorkeakoulu löytyy kyllä, mutta poliisia ei, eli ei mitään valvontaa tai apua

- Duon kauppakeskus likainen ja riski allergisille/astmaatikoille

- surkea kirjasto ja puhkikustu uimahalli

- rakennustyömaita joka puolella läpi kesän

- ravintolakanta lähinnä räkälöitä ja krapulakebuloita

- kaikki terveys- ja asumishyvinvointipalvelut ikäihmisille, nuorille ei mitään

- leffateatteri lakkautettu

- terveyskeskukseen ei saa aikoja ja sen palveluista puolet ulkoistettu ostopalveluna yksityiselle

- likaisia neuloja ja lasinsiruja joka puolella, kauppakeskuksen alueella saa varoa ettei astu oksennukseen tai ihmispaskaan

- jatkuva ympärivuotinen tautikierre, jossa 24/7/365 mm. korona, gastroenteriitti, helikobakteeri, ulko- ja sisäloiset sekä ripulitaudit

Ja olen muuttamassa pois heti kun saan sopivan asunnon. 

Hyvä kun muutat. Poistuu luettelemasi ongelmat samalla. Itse en ole moisia havainnut.

Niin lähdenkin. Rikastan sitten vaikkapa Turussa!

Vierailija
45/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Annalassa, lähellä Kaukajärveä. Ihana rauhallinen alue, väljä, paljon luontoa, loistava bussiyhteys kaupunkiin. Jos haluaa äksöniä niin muuttaa tuohon Salen huudeille. 

Vierailija
46/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika umpisokea ja tyhmä saa olla jos ei Hervannan ongelmia näe sielläpäin liikkuessaan. Äsken hyppäsin Duon edestä ratikkaan ja juopot huutotappelee siinä terveyskeskuksen edessä. Katu aivan yrjön, kaljakääreiden ja tupakantumppien peitossa. Tampereen paskin kaupunginosa. 

Vierailija
47/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Annalassa, lähellä Kaukajärveä. Ihana rauhallinen alue, väljä, paljon luontoa, loistava bussiyhteys kaupunkiin. Jos haluaa äksöniä niin muuttaa tuohon Salen huudeille. 

Salen hoodithan ovat rauhoittuneet paljon 10 vuodessa kun vanhat vuokratalot purettiin. Miinusta bussilinja, jos menet mihin tahansa muualle kuin keskustaan. Vaihtaminen on hanurista muttei se tietysti Annalan vika ole. Meillä Hikivuoressa asuu lähinnä jäärääntyneitä eläkeläisiä.

Vierailija
48/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta: Bile - Ilmari

Vierailija
49/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika umpisokea ja tyhmä saa olla jos ei Hervannan ongelmia näe sielläpäin liikkuessaan. Äsken hyppäsin Duon edestä ratikkaan ja juopot huutotappelee siinä terveyskeskuksen edessä. Katu aivan yrjön, kaljakääreiden ja tupakantumppien peitossa. Tampereen paskin kaupunginosa. 

Sama meno kuin keskustassa. Itse 10v asunut hervannassa, enkä kyllä mitenkään päivittäin nää tuollaista. 

Vierailija
50/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Annalassa asunut viimeiset 15 vuotta eikä täällä ole ollut mielestäni hirveästi mitään erityistä äksöniä sinä aikana. Salen parkkipaikan reunalla etäisyydessä on tietenkin se koivubaari jossa juoppoluuserit tykkäävät istua porukassa, mutta en sen enempää ole nähnyt, ja asun itse noin 80m päässä Salesta.

Vierailija
51/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistit, deekut ja roadmanit ovat ongelma suurimmassa osassa Tamperetta, koska tällaista porukkaa kaupunki on jo pitkään houkutellut lapsiperheiden sijaan.
Hyvät alueet ovat melko kaukana keskustasta ja palveluista. Villilä, Olkahinen ja Tasanne. Lähiöistä Vuores on ainakin toistaiseksi siisti ja melko rauhallinen. 

Vierailija
52/52 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut, että tamperelaiset näkevät ketjussa mainitut lieveilmiöt normaaleina.
Omalla asuinalueella en ole törmännyt yhteenkään nistiin tai deekuun, ikinä. Eikä maassa todellakaan loju kaljapulloja tai tupakantumppeja missään päin aluetta. Olen saattanut tyyliin nähdä yhden tai kaksi tupakantumppia joskus pari vuotta sitten.
Terveiset naapurikunnast, N44.