TAMPERELAISET, missä kaupunginosassa asut? Plussat ja miinukset sieltä?
Kommentit (52)
Hervantajärvi. Uusi kaupunkinosa, ei yhtäkään yli 5 vuotta vanhaa taloa. Ei yhtäkään nistiä tai juoppoa.
Vierailija kirjoitti:
Hervanta:
+ ratikka
- jengirikollisuutta
- murhia ja tappoja
- pimeällä ei uskalla liikkua ulkona
- likaisia rempallaan olevia rakennuksia
- Duon alueella paljon juoppoja ja narkkareita
- kaikki polkupyörät varastetaan
- autoa ei uskalla jättää parkkipaikalle
- asunnottomia paljon
- ryöstöt, identiteettivarkaudet ja maksuhuijaukset yleisiä
- vuokrakerrostaloissa huonosti käyttäytyviä lapsia ja despootteja boomereita
- poliisiammattikorkeakoulu löytyy kyllä, mutta poliisia ei, eli ei mitään valvontaa tai apua
- Duon kauppakeskus likainen ja riski allergisille/astmaatikoille
- surkea kirjasto ja puhkikustu uimahalli
- rakennustyömaita joka puolella läpi kesän
- ravintolakanta lähinnä räkälöitä ja krapulakebuloita
- kaikki terveys- ja asumishyvinvointipalvelut ikäihmisille, nuorille ei mitään
- leffateatteri lakkautettu
- terveyskeskukseen ei saa aikoja ja sen palveluista puolet ulkoistettu ostopalveluna yksityiselle
- likaisia neuloja ja lasinsiruja joka puolella, kauppakeskuksen alueella saa varoa ettei astu oksennukseen tai ihmispaskaan
- jatkuva ympärivuotinen tautikierre, jossa 24/7/365 mm. korona, gastroenteriitti, helikobakteeri, ulko- ja sisäloiset sekä ripulitaudit
Ja olen muuttamassa pois heti kun saan sopivan asunnon.
Suvaitkaa jo viimein, sanoisi Tajja Hajonen.Tämä on sitä rikastus-kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia koko muu Suomi tänne muuttaa? Eihän täällä enää riitä töitäkään tulijoille. Bussissakin kuulee Oulun ja Itä-Suomen murteita enempi mitä paikallista murretta.
Tampere on juuri suomen sisäisen muuttoliikkeen keskus. En valittaisi kyllä.
Niemenranta. Hyvät kulkuyhteydet keskustaan, Lielahden kaupat kävelyetäisyydellä, asuminen (vielä) kohtuuhintaista. Rauhallisuus, siisteys ja mukavat ulkoilureitit vähenee jatkuvasti alueen "kehittämisen" myötä, mutta on niistä vielä jotain jäljellä. Kerrostaloalueet rakennetaan kaupungin tavan mukaan tukkoon. Parkkipaikkoja kuulemma liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kakkosasunto Tampereen keskustassa ja se on oikein hyvä asuinpaikka. Ravintolat, kulttuuri ym. kaikki ihan vieressä ja huikeat maisemat.
Tosi mahtavaa. Nistejä ja musuja siellä täällä.
Okei hienoa, jos olet löytänyt itsellesi sopivaa seuraa. Minua ei paikallinen väki niin kiinnosta, vietän aikaa puolisoni ja ystävien kanssa.
Kaikki te trollit jotka täällä ehdottelette Hervantaa, Tesomaa ja Multisiltaa hyviksi alueiksi muuttaa: lopettakaa!
Hervannasta oli jo hyvä listaus miksi on huono vaihtoehto - on todella turvaton ja likainen paikka. Kummassakin - sekä Hervannassa että Tesomalla - tapahtuu paljon väkivalta- ja henkirikoksia, Hervannan kuuluisin on Hervannan metsäsurma, jonka tekijää ei koskaan saatu kiinni, ja Tesomalla puolestaan puukotettiin ihminen kokeilumielessä ja huvikseen keskellä kirkasta päivää.
Multisilta itselle henkilökohtaisesti se pahin. Paljon nistejä, jotka sitten huvikseen ryöstelevät ja pahoinpitelevät ohikulkijoita. Asuin siellä viitisen kuukautta vuonna 2018 ja tulin ryöstetyksi bussipysäkillä maanantaiaamuna. Tekijä oli luurangonlaiha päihteidenkäyttäjä, joka uhkasi minua rikkinäisellä pullolla. Mitään hyvitystä en saanut oikeuskäsittelynkään kautta, koska tekijä varaton.
Jos jonnekin kannattaa Tampereella muuttaa, niin Pohtola, Pispala, ydinkeskusta, Tammela, Kaleva ja Järvensivu turvallisimmat.
Kissanmaa.
Kaikki palvelut lähellä, kaunis alue Hipposkylän raunioita lukuunottamatta, mutta ne poistunevat muutaman vuoden sisällä, jolloin alue siistiytyy merkittävästi. Itselläni on reilun kilometrin säteellä muutama ruokakauppa, kymmenisen ravintolaa/baaria, uimahalli, sairaala, AMK, kauniita puistoja, metsä ja uimaranta, liikuntakeskus, lukio, peruskoulu, pari päiväkotia, ratikka- ja bussipysäkkejä useita lähellä. Asunnot huomattavan edullisia verrattuna viereiseen Kalevaan.
Ainoa haittapuoli on liikenne, jota on paljon Teiskontiellä ja Kekkosentiellä, ja yksityisautoilu tuntuu vain lisääntyvän.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki te trollit jotka täällä ehdottelette Hervantaa, Tesomaa ja Multisiltaa hyviksi alueiksi muuttaa: lopettakaa!
Hervannasta oli jo hyvä listaus miksi on huono vaihtoehto - on todella turvaton ja likainen paikka. Kummassakin - sekä Hervannassa että Tesomalla - tapahtuu paljon väkivalta- ja henkirikoksia, Hervannan kuuluisin on Hervannan metsäsurma, jonka tekijää ei koskaan saatu kiinni, ja Tesomalla puolestaan puukotettiin ihminen kokeilumielessä ja huvikseen keskellä kirkasta päivää.
Multisilta itselle henkilökohtaisesti se pahin. Paljon nistejä, jotka sitten huvikseen ryöstelevät ja pahoinpitelevät ohikulkijoita. Asuin siellä viitisen kuukautta vuonna 2018 ja tulin ryöstetyksi bussipysäkillä maanantaiaamuna. Tekijä oli luurangonlaiha päihteidenkäyttäjä, joka uhkasi minua rikkinäisellä pullolla. Mitään hyvitystä en saanut oikeuskäsittelynkään kautta, koska tekijä varaton.
Jos jonnekin kannattaa Tampereella muuttaa, niin Pohtola, Pispala, ydinkeskusta, Tammela, Kaleva ja Järvensivu turvallisimmat.
Tuleppas sieltä tälle vuosituhannelle. Ei Tampereella enää ole samaan tapaan huonompia ja parempia alueita. Ehkä joku Olkahinen minne harva eksyy on vähän parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia koko muu Suomi tänne muuttaa? Eihän täällä enää riitä töitäkään tulijoille. Bussissakin kuulee Oulun ja Itä-Suomen murteita enempi mitä paikallista murretta.
Tampere on juuri suomen sisäisen muuttoliikkeen keskus. En valittaisi kyllä.
Juuri siksi valitetaan kun muu maa muuttaa tänne työttömiksi norkoilijoiksi.
KALEVA ehdottomasti. Vastaan viisi vuotta sitten poismuuttaneena (opiskelin Treella). Upea sijainti, rauhallinen kaupunginosa, keskusta lähellä, voi vaikka pyöräillä tai jos on kova kävelemään, niin kävellä keskustaan. Ratikka uutuutena kulkee Sammonkadulla, en ehtinyt asukkaana kokea. Kaupin metsä ihan lähellä eli hienot ulkoilumahdollisuudet. Kaleva on kaiken kaikkiaan huippupaikka ja myös jonkin kyselyn mukaan suosituimpien kaupunginosien joukossa. Olen asunut Kalevan lisäksi Tampereella vain Amurissa eli ihan ydinkeskustan vieressä. En siitä niin välittänyt, mukavaa että ydinkeskusta vieressä, mutta aika urbaania eikä esim. oikein niin hienoja ulkoilumahdollisuuksia.
ranta-kaarila ja ranta-tampella. hyviä seutuja.
Muuta vaikka helsinkiin. Et tunne itseäsi ulkopuoliseksi.
En ole trolli ja tosissani suosittelen Kohmankaari.Käykää tutustumassa..on ihanan rauhallinen vaikka on iso alue.
Vierailija kirjoitti:
En ole trolli. Nämä on hyviä paikkoja omalla kokemuksella
Mulla on omakotitalo kalkussa ja kesämökki mulkussa.
Vierailija kirjoitti:
Hervanta:
+ ratikka
- jengirikollisuutta
- murhia ja tappoja
- pimeällä ei uskalla liikkua ulkona
- likaisia rempallaan olevia rakennuksia
- Duon alueella paljon juoppoja ja narkkareita
- kaikki polkupyörät varastetaan
- autoa ei uskalla jättää parkkipaikalle
- asunnottomia paljon
- ryöstöt, identiteettivarkaudet ja maksuhuijaukset yleisiä
- vuokrakerrostaloissa huonosti käyttäytyviä lapsia ja despootteja boomereita
- poliisiammattikorkeakoulu löytyy kyllä, mutta poliisia ei, eli ei mitään valvontaa tai apua
- Duon kauppakeskus likainen ja riski allergisille/astmaatikoille
- surkea kirjasto ja puhkikustu uimahalli
- rakennustyömaita joka puolella läpi kesän
- ravintolakanta lähinnä räkälöitä ja krapulakebuloita
- kaikki terveys- ja asumishyvinvointipalvelut ikäihmisille, nuorille ei mitään
- leffateatteri lakkautettu
- terveyskeskukseen ei saa aikoja ja sen palveluista puolet ulkoistettu ostopalveluna yksityiselle
- likaisia neuloja ja lasinsiruja joka puolella, kauppakeskuksen alueella saa varoa ettei astu oksennukseen tai ihmispaskaan
- jatkuva ympärivuotinen tautikierre, jossa 24/7/365 mm. korona, gastroenteriitti, helikobakteeri, ulko- ja sisäloiset sekä ripulitaudit
Ja olen muuttamassa pois heti kun saan sopivan asunnon.
Hyvä kun muutat. Poistuu luettelemasi ongelmat samalla. Itse en ole moisia havainnut.
Rauhallinen Rahola. Järvi vieressä, hyvät liikenneyhteydet, lenkkimaastoja moneen suuntaan, Tesoman palvelut kävelymatkan päässä jos ei keskustaan tai Lielahteen halua lähteä. Omakotitaloja, kerrostaloja, uuttakin rakennetaan jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on omakotitalo kalkussa ja kesämökki mulkussa.
Itse ajoin aikoinaan kaupungin bussia välillä Kalkku-Mutala.
Hervanta. Moderni alue ja palvelut, sekä luonto lähellä.