Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi persulla on keskimäärin niin huono yleissivistys?

Vierailija
31.07.2026 |

Ja huono suomen kielen osaaminen.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkojään turhaan puhuttu "kympin tyttö  sydroomasta" ja kuinka nämä saavaltavia mieleteveys ongelmia kikesta epätydellisestä kirjoituksesta mitä hänen äidinkielen opettaja hänelle yläasteella ja lukiossa opetti. Oletteko muuten huomanneet kuinka nämä syndroomasta kärsivät naiset on niitä jotka meni yläasteelta lukioon ja jos jatkoi opintoja niin meni yliopistoon jollekin humanisti alalle sekä äänestää vasemmistoliittoa tai vihreitä? Poikkeuksiakin toki on mutta pääsääntöisesti näin

Vierailija
42/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on aivan yhtä relevantti, kuin miksi vihreiden kannattajat ovat keskimäärin niin huumeriippuvaisia?

Sanotaan nimellä narratiivinen stereotypia. Eli tässä tapauksessa poliittisten vastustajien luomaksi olkiukoksi.

Suosittelen kertaamaan suomen kielen pilkkusäännöt tai joku vielä luulee, että olet persu. Niillä kun on tunnetusti huono suomen kielen taito.

Tai-sanan eteen tulee pilkku. Toki virke on tökerö pilkullisenakin. Ihmisiin viitataan sanalla heillä, ei niillä.

Persut on ne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun äiti ei oo sua opettanut. Onko sulla isää?

On. Sen sijaan Halla-aholla, Purralla, Junnilalla ja Rydmanilla ei ole.

Biologista isääsi tuskin synnyttäjäsi sinulle paljastaa.

Vierailija
44/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näkojään turhaan puhuttu "kympin tyttö  sydroomasta" ja kuinka nämä saavaltavia mieleteveys ongelmia kikesta epätydellisestä kirjoituksesta mitä hänen äidinkielen opettaja hänelle yläasteella ja lukiossa opetti. Oletteko muuten huomanneet kuinka nämä syndroomasta kärsivät naiset on niitä jotka meni yläasteelta lukioon ja jos jatkoi opintoja niin meni yliopistoon jollekin humanisti alalle sekä äänestää vasemmistoliittoa tai vihreitä? Poikkeuksiakin toki on mutta pääsääntöisesti näin

Puhuvat suvaitsevaisuudesta, koska omaan elinpiiriin ei kuulu yhtään maa han muuttajaa. Suvaitsevaisuus muuten tarkoittaa sitä, että pakottaa itsensä sietämään asioita, joita luontaisesti inhoaa.

Vierailija
45/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on aivan yhtä relevantti, kuin miksi vihreiden kannattajat ovat keskimäärin niin huumeriippuvaisia?

Sanotaan nimellä narratiivinen stereotypia. Eli tässä tapauksessa poliittisten vastustajien luomaksi olkiukoksi.

Suosittelen kertaamaan suomen kielen pilkkusäännöt tai joku vielä luulee, että olet persu. Niillä kun on tunnetusti huono suomen kielen taito.

Tai-sanan eteen tulee pilkku. Toki virke on tökerö pilkullisenakin. Ihmisiin viitataan sanalla heillä, ei niillä.

Persuista on tapana käyttää muotoa se/ne.

Sinä et osaa edes suomen kieltä asianmukaisesti kirjoittaa. On jäänyt näköjään peruskoulukin sinulta väliin.

Vierailija
46/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä persu J Mäkelän koulutustaustaa, mutta hänellä on erittäin tyhjä katse. On ikään kuin "ulkona kuin lintulauta" useimmiten kun häntä telkkarissa näkee.

Vierailija
47/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä persu J Mäkelän koulutustaustaa, mutta hänellä on erittäin tyhjä katse. On ikään kuin "ulkona kuin lintulauta" useimmiten kun häntä telkkarissa näkee.

Persu Keskisarjallakin on tyhjä katse, vaikka tohtorismies onkin.

Vierailija
48/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitataanko tässä nyt Kike Elomaan äidinkielen opettajaan?

Vierailija
49/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kokkareilla ahneus?

Vierailija
50/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos vastustaa akateemista tutkimusta niin tuskin on kovin korkeastikoulutettu itse.

Ihan hyvin voi olla joku tutkinto, esseitä ja gradujakin saa plagioimalla ja kuulemma myös ostamalla. Korkeakouluista, esimerkiksi kauppatieteista, valmistuu kokoajan porukkaa jolla ei ole edes oman tieteenalan perusteet hallussa.

Vierailija
51/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos vastustaa akateemista tutkimusta niin tuskin on kovin korkeastikoulutettu itse.

Suomessa on paljon tyhjänpäiväistä tutkimusta: taide- ja kulttuurialan gradut. Tuskinpa Rydman poistaisi tukea tekniikan alojen tutkimukselta.

Itse olen siis suorittanut lisensiaatin tutkinnon yliopistossa. Ja olen äänestänyt persuja 15 vuotta.

Vierailija
52/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleissivistys, käytöstavat ja älykkyys ovat persujen mielestä siis niiiiiiiiiiin vihervassaria...mitä ne toki ovatkin, mutta pois sellaiset ominaisuudet persuista.

En kyllä tiedä ensimmäistäkään vihrervassaria joka olisi sivistynyt, jolla olisi käytöstavat, jolla olisi jotain älykkyyttä, taitaa olla vihervassareille ihan tuntemattomia käsitteitä.

Vierailija
53/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on paljon tyhjänpäiväistä tutkimusta: taide- ja kulttuurialan gradut. Tuskinpa Rydman poistaisi tukea tekniikan alojen tutkimukselta.

Itse olen siis suorittanut lisensiaatin tutkinnon yliopistossa. Ja olen äänestänyt persuja 15 vuotta.

Rydman teki valinnat ideologia edellä. Ei tämä ole mikään uutinen. 

Vierailija
54/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervassareilla on kustaa päässä ja paska tekee sinne patojaaan, ja se pieni herne siellä jota he itse aivoiksi kutsuvat on jo kauan sitten hukkunut sinne paskaliejuun.

Vierailija
55/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ylioppilas ja tradenomi. mutta ihmeen pihalla aivan kaikesta mutta voihan sitä lukiosta vetää abba -paperit ja tradenomiksi pääsee melkein kuka tahansa

Vierailija
56/56 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva jos näissä avauksissa olisi substanssia. Pyytäisin aloittajaa tai jotakuta muuta näyttämään vaikkapa Halla-ahon kirjoituksista miten niistä ilmenee huono yleissivistys ja huono suomen kielen osaaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme