Naiset ahdistelevat tapahtumissa jopa 15-vuotiaita poikia!
Järkytyin tästä ylen uutisesta https://yle.fi/a/74-20237574
Kyllä on nähtävästi naisillakin aika paljon hävettävää ja korjattavaa käytöksessä. Ei todellakaan ole ok olla kähmimässä toisia ilman lupaa, eikä varsinkaan alaikäisiä!
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Saa kähmiä jos tulee heille hyvä olo
Mistäs sen etukäteen tiedät?
Tuossa on tuomittavaa vain se, ettei minulle tapahtunut noin 15-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Olin seitinohuessa iltapäivähiprakassa hyväntuulisena festareilla. Seurassa oli kaksi ystävääni. Erehdyin puhuttelemaan minuun törmännyttä nuorempaa miestä sanomalla ensin anteeksi ja sitten naureskelemalla väenpaljoutta. Koska halusin jatkaa matkaa pyysin uudelleen anteeksi-saanko-mennä-tästä- eteenpäin ja koskien kevyesti hänen käsivarteensa merkiksi, että oikeasti olen nyt menossa. Nuori herra syytti minua lähentelystä, sai jonkun kaverinsa mukaan haukkumaan, ja hämmennyin niin, etten osannut vastata yhtään mitään. Ryysiksissä ihmiset ovat niin kiinni toisissaan, että lähikonaktia tapahtuu koko ajan. Päättelin ikääntyvän ulkonäköni olevan syy nuoremman herran asenteisiin minua kohtaan ja vanhoille naisillehan voi aina veetuilla. En usko tuohon lehtijuttuun kokonaan. On tottakai kai tyhmiä naisia, mutta emme me kaikki jaksa innostua räkönokista.
Aivan, väärinkäsitystä kaikki. Tai sitten liian herkkiä nillittäviä, munattomia pentuja.
Mitä eikö 15-vuotiaat Jonnet ole kiinnostuneet minusta, kysyy 140kg 70v Irma.
15 v on jo panoikäinen joten kannattais vaan panna naisia jotka tulee pyytää munaa.
"Neljä prosenttia festareilla käyneistä miehistä kertoo kokeneensa seksuaalista häirintää. Naisista häirintää on kokenut 17 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Olin seitinohuessa iltapäivähiprakassa hyväntuulisena festareilla. Seurassa oli kaksi ystävääni. Erehdyin puhuttelemaan minuun törmännyttä nuorempaa miestä sanomalla ensin anteeksi ja sitten naureskelemalla väenpaljoutta. Koska halusin jatkaa matkaa pyysin uudelleen anteeksi-saanko-mennä-tästä- eteenpäin ja koskien kevyesti hänen käsivarteensa merkiksi, että oikeasti olen nyt menossa. Nuori herra syytti minua lähentelystä, sai jonkun kaverinsa mukaan haukkumaan, ja hämmennyin niin, etten osannut vastata yhtään mitään. Ryysiksissä ihmiset ovat niin kiinni toisissaan, että lähikonaktia tapahtuu koko ajan. Päättelin ikääntyvän ulkonäköni olevan syy nuoremman herran asenteisiin minua kohtaan ja vanhoille naisillehan voi aina veetuilla. En usko tuohon lehtijuttuun kokonaan. On tottakai kai tyhmiä naisia, mutta emme me kaikki jaksa innostua räkönokista.
Tervetuloa miesten maailmaan, normipäivä meille. Oven auki pitäminen saattaa aiheuttaa naiselta vastaavan syytetulvan ja nyt ihmettelet tosissasi?
Vierailija kirjoitti:
15 v on jo panoikäinen joten kannattais vaan panna naisia jotka tulee pyytää munaa.
Tuossahan ei puhuttu sanallakaan siitä ketkä niitä nuoria poikia ahdistelee. Yleensä ne on olleet miehiä niin kuin tässäkin.
Humalaiset keski-ikäiset naiset ovat pahimmillaan aivan hillittömiä, mitä seksuaaliseen ahdisteluun tulee. Olin ikävuodet 25-32 aika ajoin järjestyksenvalvojana yöelämässä, ja se ehdottelu ja kouriminen oli lähes joka viikkoista.
Viina vie, ei tuolla pitäisi kaikkia naisia tuomita. Festarimeininki on sallittua naisillekin. Nykyään nuo järkkärit on muuten fiksua porukkaa, miehiä yleensä.
Vierailija kirjoitti:
en kyllä tällaiseen ole törmännyt, tosin harvoin missään kännipaikoissa käyn.
Ei siinä tarvitse kännipaikkoihon mennä, kunhan menet töihin palvelualalle.
Esim. vartiaksi, hoitajaksi tms. Varmasti alkaa tulla ehdittelua ja koskettelua, jos olet ok näköinen.
Itse olin niin. 35 vuotta sitten hissipoikana laskettelukeskuksessa. Kyllä jos silloin vanhemmat naiset ehdottelivat ja kyselivät saunaseuraksi. Joillakin saattoi olla pienet lapset mukana pyörimässä. Eli ei ole mikään uusi ilmiö.
Vierailija kirjoitti:
"Neljä prosenttia festareilla käyneistä miehistä kertoo kokeneensa seksuaalista häirintää. Naisista häirintää on kokenut 17 prosenttia.
Tuohon vaikuttaa myös se, että miehet ilmoittavat tuosta paljon harvemmin.
Eihän tässä ole mitään pahaa, pojat tykkää ja haluaa kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Eli siis mitä haluat tuoda tällä esille? Naisten ahdistelusta ja heidän kohtaamastaan Sek väkivallasta jauhetaan joka päivä monesta tuutista ja hyvä niin.
Nyt kun VIHDOIN JA VIIMEIN myös miesten jan poikien kokemasta ahdistelusta uskalletaan puhua niin haluat vetää huomion naisiin ja vähätellä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset varmasti kokevat enemmän tälläistä ahdistelua. Sen sanon, että miehet eivät usein edes tunnista tai myönnä tällaista itseensä kohdistuvaa ahdisteluksi.
En itsekään osannut ajatella asiaa ennen kuin ihmettelin naispuoliselle kaverille itseeni kohdistuvia tekoja tyylii, "jos minä tekisin noin naiselle, niin saisin varmaan ehdistelusyytteen". Kaverintotesi, että niinhän sen naisenkin pitäisi saada, ei se sukupuoleen katso.
Aina keski-ikäiset, niin miehet kuin naiset, ovat olleet niitä huonosti käyttäytyviä. Huonon käytöksen ilmenemistapa vain hieman vaihtelee. Muistan tämän jo omasta nuoruudestani eli ei kyse ole vain jostain sukupolvesta.
En tiedä vinksahtavatko aivot tässä iässä jotenkin vai mitä tapahtuu, mutta tunnistan itsestänikin asioita, jotka voisivat saada minut käyttäytymään huonosti (joita ei ollut vielä vaikka 10 v sitten), mutta jotka järki saa pidettyä aisoissa.
Vierailija kirjoitti:
No sithän se on ihan ok!
Festivaalitutkija :D Kuka hänen palkan maksaa?
Kyse on voimaantumisesta, ja perskänneistä.
- Sofia