Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

K-kauppias suivaantui nuorten työntekijöittensä puolesta: ”Lopettakaa vanhat ukot, ja poista se ottamasi kuva”

Vierailija
31.07.2026 |

Kauppias toteaa, että poikkeuksetta kyselijät ja ahdistelijat ovat olleet yli 50-vuotiaita miehiä.

-Lopettakaa vanhat ukot, hän vaatii.

K-kauppias suivaantui nuorten työntekijöittensä puolesta: "Lopettakaa vanhat ukot, ja poista se ottamasi kuva" - Como.fi https://share.google/GAp9VT1dxWDoG6wUk

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa yrityslähestymiskielto (tai virallisemmalta nimeltään tuomioistuimen määräämä pääsykielto) etenee syksyllä 2026 annetun hallituksen esityksen pohjalta. Uudistuksella halutaan helpottaa tilanteita, joissa sama asiakas aiheuttaa toistuvasti häiriötä, vaaraa tai rikosuhkia myymälässä.

1. Yrityksen oma pääsykielto (Ensimmäinen vaihe)

Liikkeenharjoittajalla on oikeus antaa häiriöitä aiheuttavalle henkilölle oma pääsykielto.

Miten annetaan: Kielto voidaan antaa suoraan häiriötilanteen yhteydessä tai myöhemmin esimerkiksi postitse.

Yritys voi myös käyttää haastemiestä kiellon todisteelliseen tiedoksiantoon

Rikosoikeudellinen seuraus: Jotta tämä itse annettu kielto tehoaisi, rikoslain julkisrauhan rikkomista koskevaa säädöstä täsmennetään. Jos henkilö menee myymälään tietoisena siitä, että hänellä on sinne haltijan antama kielto, kyseessä on rangaistava julkisrauhan rikkominen, josta voidaan määrätä sakkoja.

2. Tuomioistuimen määräämä pääsykielto (Raskaampi vaihe)Jos yrityksen omat kiellot eivät tehoa ja häiriökäyttäytyminen tai rikokset ovat toistuvia, yritys voi hakea tuomioistuimen vahvistamaa virallista pääsykieltoa.

Vierailija
122/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kauppias ei ota epäkuvauksellisia työntekijöitä.

Kumman itse ottaisit ahtaaseen kauppaan pyörimään kanssasi, hikisen 150kg leidin vai 40kg tiukan salibeiben?

Aika vajaa kommentti mutta niinhän te miehet olette, luulette että sen takia kun toinen on hyvännäköinen että on ihan ok ahdistella

Ei. Tarkoitin sitä että työnhakijoista valitaan ulkoisesti edustavimmat. 20v salitypy saa paikan vaikka tarjolla olisi 20 vuotta samaa tehnyt ei niin salitypy. Siksi kauppias ei valitse niitä "ei niin valokuvauksellisia", mitä tuossa joku ehdotti ratkaisuksi ongelmaan. Mutta olen sitä mieltä että kenenkään työpaikoilla ei pitäisi saada kuvata ilman lupaa. Tunnistan nämä salakuvaajat jo ulkoisen habituksen perusteella.

M56

Yhden K-supermarketin entisenä kassapäällikkönä voin kertoa sulle, että se olin minä joka palkkasin kassahenkilökunnan, ei kauppias. Eri paikoissa on tietysti erilaisia käytäntöjä, mutta ei pidä automaattisesti luulla, että kauppias on aina mies ja että kauppias on itse kaikki nuoret henkilöt palkannut. Usein K-kauppoja muuten pyörittää aviopari. Ihan vain tiedoksi.

Ainakin meidän isossa k-marketissa muutenkin kassat on paikoin olleet samat vuosia, ja uudetkin on aika normaalin muotoisia, muutama kesätyöläispoikakin joukossa mutta enimmäkseen nuorempia ja vanhempia naisia monessa eri kokoluokassa. Eli teoria siitä että palkataan pelkkiä 20v salibimboja ei pidä ainakaan täällä paikkansa. (helsinki)

Kuulostaa tekaistulta tarinalta tämä juttu. 

Siis tuo uutinen lehdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kauppias, että toit asian julkisuuteen.

Vierailija
124/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kova vaatimus. Missä iässä ukot pitää lopettaa?

Kiitos tästä kommentista. Vähän naurua ankeaan päivään.

Ihme huumorintajua

Vierailija
125/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä kommentista. Vähän naurua ankeaan päivään.

Ihme huumorintajua

Suomen kieli on usein aika hauska

Vierailija
126/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se vanha ukko onkin ns. hopeakettu, niin sitten onkin ihan mies ja tyllerö menee itse ottamaan selfien miehen kanssa. :)

Vierailija
127/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat haiseva ukot on ällöttäviä

N 29v

Vierailija
128/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten luvattomasta kuvaamisesta olisi syytä tehdä ankarammin sakotettavaa toimintaa. 

Aina joku mulkku selittää miten julkisella paikalla saa kuvata. Mielestäni ei saisi kuvata muita ihmisiä. Nämä sairaat oliot on laitettava kuriin.

Vierailija
129/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persu-ukot taas vauhdissa.

Nuoria naisia ahdisteleva sukulaismieheni ei ole persujen äänestäjä. Äänestää RKP:tä. 

Vierailija
130/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä kyseessä vauva-mamma, ulvahdus on kuin vauva-palstalta repäisty. Ihan siedettävän näköinen ja kokoinen rouva kauppias on -https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2024/k-market-…

Vierailija
131/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 18v pizzeriabaarissa olleena ja kaljaa myyvänä voi luoja koko päivä sitä ahdistelua siinä tiskillä. Puhelinnumeroiden pyytämistä jne. Onneksi ei ollut kamerakännyköitä. Mitä nää ukot oikein kuvitteli itestään mietin vaan. Vai onko ajatus että aina pitää yrittää? Vaikka epäonnistuminen on satavarmaa.

Vierailija
132/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoin kuvaaminen julkisella paikalla: 

Tällainenkin kuvaaminen voi kuitenkin olla laitonta, jos se muuttuu luonteeltaan haitanteoksi/vainoamiseksi (seurataan ja kuvataan jotakuta jatkuvasti).

Niin ⁢älykääpiö, silloin kyseessä ei ole valokuvaaminen, vaan vainoaminen.

Vierailija
133/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten luvattomasta kuvaamisesta olisi syytä tehdä ankarammin sakotettavaa toimintaa. 

Aina joku mulkku selittää miten julkisella paikalla saa kuvata. Mielestäni ei saisi kuvata muita ihmisiä. Nämä sairaat oliot on laitettava kuriin.

Yritä ottaa kuva kesäisestä torista niin ettei siinä näy yhtään ihmistä, ihan pienenä esimerkkinä

Vierailija
134/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei palkkaa tyrkky tyttöjä niin ei olisi ongelmaa...

Vierailija
135/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman itse ottaisit ahtaaseen kauppaan pyörimään kanssasi, hikisen 150kg leidin vai 40kg tiukan salibeiben?

Aika vajaa kommentti mutta niinhän te miehet olette, luulette että sen takia kun toinen on hyvännäköinen että on ihan ok ahdistella

Ei. Tarkoitin sitä että työnhakijoista valitaan ulkoisesti edustavimmat. 20v salitypy saa paikan vaikka tarjolla olisi 20 vuotta samaa tehnyt ei niin salitypy. Siksi kauppias ei valitse niitä "ei niin valokuvauksellisia", mitä tuossa joku ehdotti ratkaisuksi ongelmaan. Mutta olen sitä mieltä että kenenkään työpaikoilla ei pitäisi saada kuvata ilman lupaa. Tunnistan nämä salakuvaajat jo ulkoisen habituksen perusteella.

M56

Yhden K-supermarketin entisenä kassapäällikkönä voin kertoa sulle, että se olin minä joka palkkasin kassahenkilökunnan, ei kauppias. Eri paikoissa on tietysti erilaisia käytäntöjä, mutta ei pidä automaattisesti luulla, että kauppias on aina mies ja että kauppias on itse kaikki nuoret henkilöt palkannut. Usein K-kauppoja muuten pyörittää aviopari. Ihan vain tiedoksi.

Ainakin meidän isossa k-marketissa muutenkin kassat on paikoin olleet samat vuosia, ja uudetkin on aika normaalin muotoisia, muutama kesätyöläispoikakin joukossa mutta enimmäkseen nuorempia ja vanhempia naisia monessa eri kokoluokassa. Eli teoria siitä että palkataan pelkkiä 20v salibimboja ei pidä ainakaan täällä paikkansa. (helsinki)

En ole koskaan nähnyt iso raavasta miestä jäätelökioskissa taikka koruliikkeessä töissä. Ainoastaan näitä salibimboja.

Vierailija
136/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äärimmäistä ikärasismia.

Syrjintää. Rasismi tarkoittaa ihan muuta.

Vierailija
137/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tässä kyseessä vauva-mamma, ulvahdus on kuin vauva-palstalta repäisty. Ihan siedettävän näköinen ja kokoinen rouva kauppias on -https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2024/k-market-…

Nyt ei mene vanhat papat sitten enää heidän kauppaansa, eikä mene moni muukaan. Teki hallaa keskon myymälälle tämä ulostulo. 

Vierailija
138/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos se vanha ukko onkin ns. hopeakettu, niin sitten onkin ihan mies ja tyllerö menee itse ottamaan selfien miehen kanssa. :)

Joku äveriäs suomenruottalainen vielä

Vierailija
139/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella paikalla kuvaaminen on luvallista. Kannattaa vähän katsoa miten käyttäytyy ja mitä laittaa päällensä.

Lakia tulisikin muuttaa, ettei vieraita ihmisiä saisi julkisella paikalla kuvata. Median osalta voisi tehdä poikkeuksen, mutta tavallisen kansalaisen ei tarvitse ketään muuta kuvata.

Aika vaikea kuvata uutisia, tapahtumia tai muutakaan jos kuvaus kiellettäisi kaikilta vain joidenkin ahdistelevan käytöksen vuoksi. Tavallaan rangaistaisi kaikkia viemällä pois oikeudet kaikilta? Minkälainen kehitys tällä yhteiskunnalla oikein on?

Vierailija
140/148 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M56

Kuulostaa tekaistulta tarinalta tämä juttu. 

Kyllä, ei ole tarinaa ostanut edes keltainen lehdistö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi