Me valkoihoiset esitetään että ollaan muka parempaa väkeä kuin tummaihoiset vaikka me ollaan niitä jotka on ottanut tummaihoisia orjiksi ja
Ja alistettu heidät muutenkin kakkosluokan kansalaisiksi. Olisiko aika katsoa peiliin?
Kommentit (48)
Suomalaisia on viety orjiksi aikoinaan. Emme itse ole sellaisia pitäneet.
Validi pointti, mutra Suomessa ei ole ollut tummaihoisia orjia
Missä mun orjat on? Olisi niille kyllä käyttöä.
Uskotko Ap, että tällaisen teeman jauhamisesta seuraa kenellekään yhtään mitään hyödyllistä...?
Ketkä me? Minä en tunne yhtään ihmistä jolla olisi koskaan ollut orjaa etkä tunne sinäkään.
Afrikassa ja Lähi-idässä pidettiin valkoisia orjia ennen kolonialismin aikakautta.
Länsimaissa orjuus lakkautettiin 1800-luvulla. Mutta arabian kielessä "tummaihoinen" on synonyymi sanalle "orja".
Minä olen aito arjalainen.
Ei mulla muuta.
arabit ovat historiallisesti käyneet hyvin paljon orjakauppaa. Suomalaisilla ei edes ole orjakaupan kanssa mitään tekemistä. Ihan samoin afrikkalaiset ovat orjuuttaneet toisiaan. Ne oli eri vuosisatoja, joilla ollut mitään nykyisenkaltaisia ihmisoikeuksia tai arvoja. Olivat vaan tyytyväisiä kun saivat halpaa työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa orjuus lakkautettiin 1800-luvulla. Mutta arabian kielessä "tummaihoinen" on synonyymi sanalle "orja".
Siellä on ollut myös valkoisia orjia. Suomalaisia vietiin orjaksi isonvihan aikaan.
Keskaria ja lällätystä ap:n tyhmälle syyllistämiselle
Valkoihoiset myös lopetti orjuuden, mutta mustat, oliivinväriset ja muut jatkavat vielä.
Hyvin suuri osa orjista vietiin Afrikasn sisällä tosiiin maihin ja arabimaihin ennen kuin orjia alettiin roudata valtameren yli.
Ja valtaosa orjista vietiin Brasiliaan -seikka jonka jostain kumman syystä "unohdatte".... :D
Vierailija kirjoitti:
Uskotko Ap, että tällaisen teeman jauhamisesta seuraa kenellekään yhtään mitään hyödyllistä...?
Kyllä hän uskoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä me? Minä en tunne yhtään ihmistä jolla olisi koskaan ollut orjaa etkä tunne sinäkään.
He kyllä suomessa raavas oli orjan asemassa joten älä jauha sontaa tummista niitä täällä ei silloin ollut ja Suomi oli orjakansaa ruotsin kuninkaan ja russakan keisarin vallassa joten hys hys nyt.
ÄLÄ YRITÄ
Täällä puhutaan nyt koulushoppailusta. Mikään savuverho ei muuta sitä
Vierailija kirjoitti:
Hyvin suuri osa orjista vietiin Afrikasn sisällä tosiiin maihin ja arabimaihin ennen kuin orjia alettiin roudata valtameren yli.
Ja valtaosa orjista vietiin Brasiliaan -seikka jonka jostain kumman syystä "unohdatte".... :D
Minkä väriset sitä Brasilian orjakauppaa harjoitti? Eli ei muuta ap:n pointtia mitenkään.
Orjuus on edelleen yleistä arabimaissa. Pitäisikö arabien katsoa peiliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He kyllä suomessa raavas oli orjan asemassa joten älä jauha sontaa tummista niitä täällä ei silloin ollut ja Suomi oli orjakansaa ruotsin kuninkaan ja russakan keisarin vallassa joten hys hys nyt.
Ei ole orja, jos saa palkkaa maksaa asuntonsa ja ruokansa sen sijaan, että saisi ne suoraan työnantajalta.
Jaa meillä ei ole koskaan ollut yhtään orjaa eikä ole niitä alistettukaan. Päästäkää tekin ne orjanne vapaaksi ja katselkaa vaikka sinne peiliin.