Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Madeleinen kohtalosta, tulimme juuri itse lomamatkalta

Vierailija
23.05.2007 |

Palasimme juuri ulkomaan matkalta ja nyt olen erittäin ahdistunut Madeleinen kohtalosta. Meillä 4 kk vauva, joka oli luonnollisesti mukana matkalla.

Asuimme hotellissa/resortissa, jossa huoneesta pääsi suoraan ulos, eli parveketta tms omaa ulkoaluetta ei ollut. Vauva meni iltaisin nukkumaan hyvin aikaisin (kuuden jälkeen), jolloin meistä vanhemmista toinen kävi hakemassa jotain syötävää meille ja menimme ulos n. 10 m päässä olevalle uima-altaalle syömään (siellä siis pöydät ja tuolit). Kasvillisuuden takia emme kuitenkaan nähneet omaa oveamme, mutta mukana oli itkuhälytin.

En saa öisin unta, kun mietin Madeleinen kohtaloa, ja tietysti myös muiden siepattujen lasten. Ja mietin, että mitä jos meidän vaaveli olisi viety huoneesta, olisimmeko ehtineet hätiin kuultuamme jotain hälyttimen kautta.. Jos sieppaaja olisi hotellin henkilökuntaa, emme tuskin olisi kuulleet mitään..

Miten joku voi viedä lapsen hotellihuoneesta? Uskallanko ikinä enää lähteä mihinkään? Tulee mieleen, että jos joku iskee silmänsä lapseen, niin onko vanhemmilla mitään mahdollisuutta edes suojella 24 h? Tuntuu, että aina löytyy tilaisuus, jolloin silmä hiukan välttää..

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ole mitään todennäköisyyksiä. Pedofiili voi iskeä missä tahansa!

Kuulemma näitä lapsisieppauksia on ollut Portugalissa aiemminkin ja Portugali on erikoistunut pedofiilien pesäpaikaksi. KYSYMYS KUULUU MIKSI TÄSTÄ EI OLE TIEDOTETTU MATKAILIJOILLE? Miksi Portugali on suojellut näitä pedofiilejä.

Ihan jo tuon kirjoittamasi viimeisen kappaleen mukaan, Portugalissa on TODENNÄKÖISEMPÄÄ joutua pedofiilin uhriksi kuin suomalaisella omakotitaloalueella.

Vai etkö ymmärrä mitä tarkoittaa todennäköisyys?

Vierailija
42/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinun syysi!, jos pedofiili tulee ja sieppaa. Ei suinkaan sen pedofiilin syytä, hänhän vain toimii täysin ymmärrettävästi, kun näkee lapsesi kulkevan yksin, vaan sinun syytäsi!, kun olet jättänyt lapsesi yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan jo tuon kirjoittamasi viimeisen kappaleen mukaan, Portugalissa on TODENNÄKÖISEMPÄÄ joutua pedofiilin uhriksi kuin suomalaisella omakotitaloalueella.

Vai etkö ymmärrä mitä tarkoittaa todennäköisyys?

Ei kukaan voi tuudittautua minkään todennäköisyyden varaan. Jos pedofiili iskee, hän voi iskeä missä tahansa. Vai meinaatko, että Jammua ja Oulun tapausta tai mitä tahansa seksuaalista hyväksikäyttötapausta Suomessa ei voinut tapahtua, koska ne olivat vastoin todennäköisyyttä.

Sitä, että Portugalista on tullut pedofiilien pesä en tiennyt ennen tätä Madeleinen sieppausta, eikä tienneet Madeleinen vanhemmatkaan. Kysymys kuuluu miksi tällaisesta ei ole tiedotettu? Eikö se Madeleinen vanhempien lomakohde ollut jokin todella pieni ja idyllinen. Jos hotellikin oli pieni ja idyllinen, niin ehkä se tuuditti turvallisuudentunteeseen, että mikään paha ei tänne eksy. Eikä olisi eksynytkään, jollei tämä pedofiili olisi ottanut kohteekseen Madeleinea, seurannut perhettä ja iskenyt sopivassa saumassa. Aivan mieletöntä syyttää vanhempia siitä, että heidän lapsensa sieppasi joku pedofiilipeto. Ei se ole vanhempien syy, se on vain ja ainoastaan tämä pedofiilipedon syy.

Vierailija
44/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kanssa koskettanut tämä Madeleinen kohtalo enemmän kuin olisin ikinä uskonut. Olen itkenyt sitä jo pari viikkoa, niin, ihan oikeasti itkenyt. Mietin, miltä tyttöparasta on tuntunut herätä jonkun aivan vieraan huomassa, eikä omia vanhempia tai sisaruksia missään. Ja vanhempien tuska.. en edes kestä ajatella.

Tuo jälkiviisaus on aivan uskomatonta! Miten kukaan kehtaa arvostella vanhempien toimia, kun tuska lapsen katoamisesta on niin suuri. Tuollainen tunteettomuus on mulle ihan vieras ajatus. Ja tässä asiassa aivan sivuseikka. Pääasia on se, että pieni tyttö on kadonnut, ja vanhemmilla olo kuin sydän olisi revitty rinnasta irti. On niin helppo jälkikäteen sanoa, mitä olisi pitänyt tehdä. Kukaan teistä ei ollut paikalla, eikä tiedä tilannetta. Mä olen niin kyllästynyt tohon ainaiseen toisten arvosteluun. Mua ainakin sydäntä riipaisee, kun näen tuon äidin tuskaiset silmät. JA pieni tyttönen, kunpa hänellä olisi hyvä olla.

Vierailija
45/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut vuosia keski-euroopassa ja etelä-ranskassa, ja on vanha juttu, että etenkin vaaleista tyttölapsista pitää pitää hyvää huolta. He ovat kysyttyä tavaraa.

Nizzan vieressä olevasta supermarketista yritettiin viedä suomalainen vauva muutama vuosi sitten. Vauva oli vaunuissa, kun äiti pakkasi tavaroita. Eräs (seko) nainen tuli ja otti vauvan. Kassan tajusi tilanteen ja painoi hätänappia, jolloin ovet sulkeutuivat.

Minulla on kaksi valkotukkaista poikaa, ja euroopan vuosina minä kyllä vahdin heitä kuin haukka. Jo nelivuotias tiesi, että jos joku tulee ja ottaa kiinni, niin sitten huudetaan kuin syötävä. Ei koskaan ulkona yksin jne.

MUtta onneksi me olemme takaisin Suomessa, tässä lintukodossa...

Vierailija
46/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan te kotonakin takapihalla jos vauva nukkuu sisällä.

Vierailija
47/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kukaan voi tuudittautua minkään todennäköisyyden varaan. Jos Aivan mieletöntä syyttää vanhempia siitä, että heidän lapsensa sieppasi joku pedofiilipeto. Ei se ole vanhempien syy, se on vain ja ainoastaan tämä pedofiilipedon syy.

Jos vanhemmat eivät olisi jättäneet kolmea alle neljä vuotiasta nukkumaan itsekseen hotellihuoneeseen mennessään istumaan tapasbaariin ystäviensä kanssa.

Lapsen kaapannut se syyllinen on, mutta ilman vanhempien vastuutonta käytöstä ei kaappajallakaan olisi ollut niin hyvää mahdollisuutta viedä lasta.

Ei kukaan jätä esim autoa lukitsematta vilkasliikenteisessä kaupungissa ulkomailla ja autoon arvoesineitä näkyviin ja jos jättää niin syy on ihan oma. Sen sijaan omalle pihalle rauhallisella okt alueella voi auton jättää hetken ovet auki kun kipaisee hakemassa sisältä jotain. Voi silloinkin sattua jotain, mutta todnenäköisyys tulla ryöstetyksi on aika paljon pienempi. Ja vika ihan omassa itsessä.

Vierailija
48/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä sitä, että pitää käyttäytyä ja toimia tilanteen mukaan.

Suomessa lapseni kulkevat yksin kouluun. Keski-euroopassa asuessamme eivät ikinä.

Tapahtua voi mitä ja missä tahansa, mutta järkevä suhteuttaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Ja vastuuntuntoinen vanhempi ei jätä lapsia yksin nukkumaan ilman kuulo/näköyhteyttä, oli kyseessä sitten hotelli tai yksityisasunto.

Vierailija
49/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktaa sen sijaan on se, että hotellihuoneen ovi oli lukitsematta, ja vanhemmat olivat kieltäytyneet hotellin lastenvahtipalvelusta vedoten siihen, etteivät tahdo vierasta ihmistä lapsiaan hoitamaan (loogisesti sitten jättivät nämä yksin).

Ne seikat eivät ainakaan tehneet sieppaamista yhtään vaikeammaksi, päinvastoin, helpottivat sieppaajan työtä. Ehkä tyttö käveli itse ulos ja hänet vietiin kadulta (eli kaappaus olisi umpimähkäinen), tai sitten sieppaaja käveli suoraan lukitsemattomasta ovesta sisään ja otti lapsen, sitä emme ehkä koskaan saa tietää. Joka tapauksessa, kohtalokas moka ja nimenomaan vanhemmilta =/

Vierailija:

Tuo hotellihan oli pieni ja rauhallinen. Madeleine siepattiin siksi, että perhettä oli seurattu jo pidempään, eikä kyse ollut mistään umpimähkäisestä kaappauksesta. Näin ollen tuo voisi tapahtua missä tahansa, kun vanhemmat ovat poissa vanhempiensa luota.

Vierailija
50/66 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullisen tapauksen uhreja.

Me olimme muutama viikko sitten lomalla Etelä-Euroopassa. Vaikka olisi ollut ihana syödä illallista kahden mieheni kanssa, ostimme herkkuruokia hotelliimme, jonka parvekkeella söimme ne lasten nukkuessa viereisessä makuuhuoneessa. Jos matkustaa lasten kanssa, täytyy heitä vahtia ja olla heidän kanssaan koko ajan!

Ja totta tosiaan, suhteellisuudentajua mukaan. Maailmassa on pedofiilien kaltaista pahuutta kaikissa maissa, mutta kyllä Suomessa on aika turvallista verrattuna moniin muihin paikkoihin. Jo maamme sijainti takaa osaltaan sen, ettei lapsia kaapata täällä yhtä " helposti" kuin vaikkapa Portugalissa.

Vierailija
51/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oltaisiin voitu ryöstää vaikka vanhemmat olisi nukkuneet. Heillä oli mitä luultavammin eri makuuhuone koska tämä oli huoneistohotelli. Turha syyttää vanhempia vaan ajatelkaa sitä pientä lasta jonkun vieraan hirviön/ hirviöiden vankina!!!! Vittu mä inhoon tollasia jotka jaksaa syytellä vanhempia ja jeesustella että ikinä ite ei jättäisi... argh!

Vierailija
52/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuosi sitten. Taisi olla Alanayassa. En muista varmasti kaupunkia.

Vierailija
53/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tehnyt niin ennen näitä viime aikaisia tapahtumiakaan.

Täällä suomessa lapset ovat kyllä nukkuneet ulkona omakotitalon terassilla vaunuissa.

Vierailija
54/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nämä tämän ketjun täydelliset äidit olisivat syytelleet vanhempia miksi lähtivät ulkomaille..

Vierailija
55/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäljet päättyneet autotielle.

Vierailija
56/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olla huoneessa. Senkin jälkeen jos lähtee ovesta ulos huutaa ja itkee ihan varmasti. Jo siinä vaiheessa olisi joku asukas kuullut tai vanhemmat jotka olivat 30 m päässä. Paskaa tollanen että Madeleine olisi yksin lähtenyt etsimään vanhempia.

Vierailija
57/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousee ylös ja lähtee ovesta ulos. Se ollaan todettu mm. mökillä, kylässä, asuntovaunuilemassa jne, kun lapset jo nukkuu mutta vanhemmat ei.

Toisekseen, Madeleinen huoneiston ovi oli kadulle päin. Se ravintola, jossa vanhemmat oli, on sisäpihalla. Välissä on siis iso rakennus, näkö- ja kuuloyhteyttä ei ole. Kadulla on liikennettä, ravintolassa soi musiikki. Ei pienen tytön ääni niiden yli kanna.

Vierailija:

ja olla huoneessa. Senkin jälkeen jos lähtee ovesta ulos huutaa ja itkee ihan varmasti. Jo siinä vaiheessa olisi joku asukas kuullut tai vanhemmat jotka olivat 30 m päässä. Paskaa tollanen että Madeleine olisi yksin lähtenyt etsimään vanhempia.

Vierailija
58/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hän kotonakin saattaa tulla takapihalle meitä etsimään, kun ollaan grillaamassa. Kaikkien lapset eivät ole yhtä säikkyjä. Mutta IKINÄ, IKINÄ, IKINÄ en jättäisi lasta tuolla tavalla yksin vieraassa paikassa!

Vierailija
59/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mua on kanssa koskettanut tämä Madeleinen kohtalo enemmän kuin olisin ikinä uskonut. Olen itkenyt sitä jo pari viikkoa, niin, ihan oikeasti itkenyt. Mietin, miltä tyttöparasta on tuntunut herätä jonkun aivan vieraan huomassa, eikä omia vanhempia tai sisaruksia missään. Ja vanhempien tuska.. en edes kestä ajatella.

Tuo jälkiviisaus on aivan uskomatonta! Miten kukaan kehtaa arvostella vanhempien toimia, kun tuska lapsen katoamisesta on niin suuri. Tuollainen tunteettomuus on mulle ihan vieras ajatus. Ja tässä asiassa aivan sivuseikka. Pääasia on se, että pieni tyttö on kadonnut, ja vanhemmilla olo kuin sydän olisi revitty rinnasta irti. On niin helppo jälkikäteen sanoa, mitä olisi pitänyt tehdä. Kukaan teistä ei ollut paikalla, eikä tiedä tilannetta. Mä olen niin kyllästynyt tohon ainaiseen toisten arvosteluun. Mua ainakin sydäntä riipaisee, kun näen tuon äidin tuskaiset silmät. JA pieni tyttönen, kunpa hänellä olisi hyvä olla.

ja vanhempien tuska täytyy olla valtava. He ovat varmaan itse jossitelleet jo miljoona kertaa ja syyttävät varmasti itseään, joten kenenkään toisen ei enää tarvitse osoittaa heitä sormella. Tärkeintä on tehdä kaikki mahdollinen, että Madeleine löytyisi. Minulle myös tämä ihmisten tunteettomuus ja syyllistäminen on järkyttävää havaita, tuntuu että varsin monelle myötätunto on tuntematon käsite. Itse olen myös itkenyt Madeleinea ja maailman pahuutta. En voi edes käsittää miten maailmasta löytyy sellasia saastoja, jotka sieppaavat vanhemmiltaan heidän lapsena ja tekevät pienelle suloiselle viattomalle lapselle pahaa.

Vierailija
60/66 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vanhemmat eivät olisi jättäneet kolmea alle neljä vuotiasta nukkumaan itsekseen hotellihuoneeseen mennessään istumaan tapasbaariin ystäviensä kanssa.

Lapsen kaapannut se syyllinen on, mutta ilman vanhempien vastuutonta käytöstä ei kaappajallakaan olisi ollut niin hyvää mahdollisuutta viedä lasta.

Ei kukaan jätä esim autoa lukitsematta vilkasliikenteisessä kaupungissa ulkomailla ja autoon arvoesineitä näkyviin ja jos jättää niin syy on ihan oma. Sen sijaan omalle pihalle rauhallisella okt alueella voi auton jättää hetken ovet auki kun kipaisee hakemassa sisältä jotain. Voi silloinkin sattua jotain, mutta todnenäköisyys tulla ryöstetyksi on aika paljon pienempi. Ja vika ihan omassa itsessä.

Ensinnäkin sieppaaja oli seurannut perhettä, koska tiesi missä huoneessa Madeleine oli. Ihan yhtä hyvin joku pedofiili voisi seurata mitä tahansa perhettä ja sitten iskeä, kun tilaisuus koittaa. Kuka voi olla turvassa, jos joku pedofiili on päättänyt kohteen ja aikoo iskeä? Koskaan aikaisemmin ei lapsia ole ryöstetty hotellihuoneista, joten Madeleinen vanhemmat ei voineet edes aavistaa, että joku sieppaisi hotellihuoneesta heidän nukkuvan lapsensa. Ja tuo hotellialue oli vieläpä rauhallinen, varmaankin vain brittien suosiossa oleva.