Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksikö en saa?

Vierailija
23.05.2007 |

Täällä on välillä viestejä, miksi mies ei saa kotona tarpeeksi pesää. Tässä muutama ajatus omasta kokemuksesta. Ottakaa opiksi ja kommentoikaa.

Olen hyvin aktiivinen mies kotitöissä:

Teen ruokaa (siivoan jälkeni myös sen jälkeen). Lataan likaiset astiat koneeseen ja puhtaat ulos kaappeihin oikeille paikoilleen. Pidän tiskialtaat puhtaina. Imuroin (joskus luuttuan). Hoidan lapsen: leikin, potatan, syötän, nukutan... Kaiken tämän ohella rakennan taloa, jossa jo asutaan toisessa kerroksessa.

Käytännössä hoidan kaiken muun, paitsi pyykkikoneen täyttämisen. En kuulemma osaa sitä, lämpötilat ja pyykin värit menee sekaisen, eikä niitä voi oppia :) Ripustan pyykit kuivumaan ja myöhemmin viikkaan ne vaatekaappiin paikoilleen. En silitä niitä, muttei sitä tee vaimonikaan kuin tärkeille vaatteille joskus.

Silti en saa.

On puolen vuoden taukoja, välillä oli jopa vuosi. Saan aina vongata, aloitetta ei tule vaimon puolelta koskaan. No, ehkä kymmenen vuoden aikana alkuaikoina alta viisi kertaa.

Mietin pitkään syytä tähän, asiasta keskusteltiinkin.

Olen liian " kiltti" . Naiset tahtoo kodinhoitajaa, että pääsee itse helpommalla ikävistä töistä. Myös naiset tahtoo, että mies sanelee säännöt ja on oikea " uros" . Näiden kahden asian yhdistäminen on vaikeaa: Pitäisi olla talouskone, joka pysyy piilossa ja pitää talon puhtaana sekä samaan aikaan pitää jöötä vaimolle ja antaa piiskaa sängyssä. Pitäisi olla vaarallinen ja alistava, jotta naisella pysyisi kunnioitus ja mielenkiinto urosta kohtaan. Intohimo häviää, jos vain hoitaa taloutta tai vastaavasti on liian peto sängyssä. Sopivassa suhteessa molempia olisi hyvä ratkaisu.

Edellisen lisäksi yksi syy ongelmiimme on vaimon työ, joka stressaa häntä liiaksi. Ei sänkyhommat kiinnosta, kun ei tiedä mitä ongelmia töissä on seuraavana päivänä. Jatkuva migreeni/ pääkipu ja huolet huomisesta.

Siinähän niitä ajatuksia. Perussääntönä sanoisin, että ei ole yhtä vastausta parien ongelmiin, vaan yleensä ongelmat on monien asioiden summa. Äiti80 sanoi aikaisemmin, että tee enemmän kotitöitä saadaksesi pesää, mutta minä sanoisin, että anna myös vaimosi hoitaa yhteyttä taloutta. Saapahan silloin edes hetkeksi muutakin ajateltavaa kuin ehkä esim. ongelmat töissä.

Aurinkoista kesää kaikille,

M30

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vaimos tartte enää edes miettiä antaako vai ei. jos sitä ei huvita, niin et saa ja niin tulee olemaan jatkossakin. ehkä vaimollas onkin aikaa rakastajalle??

Vierailija
2/27 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on että hän ei rakasta sua. Itse seurustelin ihanan, kiltin miehen kanssa melkein kymmenen vuotta. Miehessä ei ollut mitään vikaa mutten parin seurusteluvuoden jälkeen en tuntenut enää mitään seksuaalista häntä kohtaan. Seksi harveni, en tehnyt alotteita, hän sai silloin kun vastahakoisesti annoin jos jaksoin ja säälin häntä. Ajattelin että minussa on ehkä jotain vikaa kun en kiihotu ei seksi kiinnosta. Toisaalta ajttelin että ehkä näin tapahtuu kaikille pariskunnille pidemmän päälle. Loppujen lopuksi jätin hänet koska huomasin etten koskaan oikeastaan ollut ollut häneen kummemmin rakastunut. Hänessä ei ollut mitään vikaa, minä en vain rakastanut häntä. Tapasin toisen miehen johon rakastuin aivan hulluna. Vieläkin monen vuoden yhteiselon jälkeen haluan häntä seksuaalisesti, kiihotun hänestä enkä koskaan koe antavani hänelle seksiä vaan pikemminkin saavani. Uskon tämän johtuvan siitä että olen edelleenkin monen vuoden jälkeen uskomattoman rakastunut. Siksi minä saan munaa ja annan pesää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

halujen pitää kohdata muuten ei tule mitään.

Vierailija
4/27 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, minäkin olin nuorempana stressaava migreenikimppu -vaimo. Ei oikeasti vaan riittänyt energia ja halut seksiin kolmen pienen lapsen keskellä. Kun kolkytviis tuli mittarissa täyteen, niin ainakin mulla on helpottanut tämä elämä, suurimpana syynä se, että en ota itseäni niin vakavasti ja yritä olla täydellinen kaikessa! Siinä sivussa olen huomannut miten mahtava mieskin on tullut joskus " hommattua" :):)

Onneksi oma mieheni ei ennättänyt vetää liian nopeita johtopäätöksiä käytöksestäni, vaan olen hänen kanssaan kokenut ihan uuden vaiheen, johon kuuluu paljon ja uudenlaista seksiäkin.

Toivotan hyvää kesää, uusia vaiheita parisuhteeseen ja lisää seksiä!

Vierailija
5/27 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aivan mahtavalta mieheltä kokonaisuutena. Sillä erotuksella että meillä ei ole lapsia ja oma mieheni saa pesää lähes joka päivä. Nautinnollista.

Arvostan miestäni suuresti juuri siksi että hän osallistuu kodinhoitoon ja yhteiseen elämään tasavertaisesti.

Koitahan jaksaa ja ole ihana edelleenkin. On vaimosi murhe jos ei tajua arvostaa panostasi.

Vierailija
6/27 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kyllä listaa kuinka paljon hän tekee kotitöitä, mutta kuinka paljon muuten huomioit vaimoasi? Jotkut miehet nimittäin pitävät itsekin siitä, että kotona on siistiä ja siivoavat ihan siksikin...

Olen nainen, jota ei voisi vähemmän kiinnostaa siivota. Jos mies siivoaa, se on ok. Jos ei, sekin on ok, koska enhän minäkään siivoa kuin jos on pakko. Siksi koko siivous-ja kodinhoitokysymys on mun kohdalla täysin turha.

Sen sijaan kaipaan mieheltä huomiota. Puhelinsoittoa kesken päivän, illalla päivän asioista juttelemista, kylpyveden laskemista, PAIJAAMISTA, suukottelua ym. Näitä jäin kaipaamaan aloittajan luettelosta toden teolla. Näitä kun nainen saa, niin ihan varmasti maistuu seksikin.

Ja toinen asia on, että seksin on oltava naisellekin tyydyttävää. Miettikääpä miehet, joitten täytyy vongata, jos teillekin seksi päättyisi tyydytykseen vain esim joka kolmas kerta (jos niinkään usein...)! Tekiskö todella mieli niin usein??

7/27 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole tarkoittanut pelkkiä kotitöiden tekemistä vaan yleistä huomioimista. Halailua, pussailua, yhdessä suihkussa käyntiä, hierontaa, sohvalla sylikkäin olemista ja elokuvan katsomista jne.. Pelkät kotitöiden tekemiset ei riitä. Ne kuuluvat luonnostaan MOLEMMILLE! Itse vaikka olisin kuinka väsynyt, mutta illalla mies laittaa iltapalaa, antaa öljyhieronnan ja samalla suukottelee niskaa niin kyllä siinä halut herää vaikka väsynyt onkin. Sama pätee mieheen. Vaikka hän valittaa väsymystä, mutta sohvalla sylikkäin kiehnätessä hivuttaudun alaspäin antamaan suuseksiä, niin kyllä se siitä piristyy.

Toki me kaikki olemme erilaisia ja se mikä toimii toisella niin ei toimi toisella, mutta alunperin pointti oli se, että molempien täytyy ottaa vastuu kotitöistä ja molempien täytyy huomioida toista. Ja tosiaan, onko seksi sellaista, että molemmat saavat siitä tyydytyksen? Huomioitko vaimoasi päivittäin pienillä asioilla, etkä pelkästään kotitöiden tekemisellä?

Vierailija
8/27 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että naisille ei milloinkaan ole hyvä! teki kotitöitä tai oli tekemättä..

vähän aikaa voi auttaa jos puhuu, pussaa, paijaa ja palvoo... mutta kohta riitä enää sekään!

Ongelma on puhtaasti naisen haluissa! Jos nainenkin haluaa tosissaan seksiä on aivan sama millaista siellä kotona on tai onko puhuttu sanaakaan viimeiseen viikkoon.... se on kumma että ne naiset aina syyllistää meitä miehiä haluttomuudestaan.

Niinhän se halu toimii meillä miehilläkin, seksiä kun tekee mieli millään muulla ei ole väliä...

Vierailija
9/27 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa pettyä toiseen tarpeeksi monta kertaa; huomaa, että toisella on pahoja arvovammoja, vastuutonta käytöstä jne., niin kyllä siinä halut kuolee. Tai kuolee ainakin halut ko. ihmistä kohtaan.

Vierailija
10/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos noin käy lienee paikallaan miettiä koko parisuhteen jatkoa?

T. 9

Vierailija
11/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi siis jotain puuttumaan tekstistä, tässä jatkoa. Kiitos kaikille kirjoittaneille.

Aikani jaksoin osoittaa hellyyttä. Naimisissa kohta 10 vuotta, viimeiseen varmaan kahteen vuoteen en enää viitsi edes yrittää koskettaa. Aina tulee torjutuksi. Mitä nyt, älä viitsi, mene edestä pois.. ei ole aikaa... Eli käytännössä en pääse metriä lähemmäksi.

Jos vaimo jotenkin antaa ymmärtää, että voisin lähestyä. Teen sen mielelläni. Ehkä hän torjuu, siksi kun pelkää sen johtavan seksiin.

Ollaan puhuttu asiasta. Olen sanonut (ja muutaman kerran toteuttanutkin) aikeeni: Otan syliin, ollaan lähekkäin ilman mitään jatkopaineita. Ollaan vaan lähekkäin ja käydään nukkumaan. Sitten saan kuulla myöhemmin, että olisin voinut edes yrittää!?

En ymmärrä naisia. Pitäisi olla ajatusten lukia, jotta tietäisi milloin saa tehdä mitäkin.

En juo, enkä polta. En käytä lääkkeitä tai notku kaduilla. Mut välillä tuntuu, et miksi en. Olisi helpompaa jos jotenkin sekoittaisi päätä välillä. Ehkä kaikki vaan on kolmenkympin kriisin ansiota, en tiedä. Ehkä kuitenkin jaksan odottaa tulevalta parempaa, ehkä kaikki vielä muuttuu joskus.. who knows. Täytyy vain jaksaa odottaa.

So long.

AP

Vierailija
12/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi syytät vaimoasi seksittömästä kohtalostasi, sehän olet Sinä joka valitset olla tämän naisen kanssa. SINÄ voit valita suhteen jossa sinusta välitetään ja jossa saat seksiä. Mä en voi käsittää miksi ihmiset valittavat elämästään muttei muuta sitä. Älä kysy meiltä miksi sinä et saa, kysy itseltäsi miksi et saa, oletko kenties valinnut olla sellaisessa suhteessa jossa et saa?!!!Jumalauta. So long vali vali.

Vierailija
13/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytät kaikkia naisia (lain. " En ymmärrä naisia. Pitäisi olla ajatusten lukia, jotta tietäisi milloin saa tehdä mitäkin" . ) siitä että itse olet valinnut olla naisen kanssa joka on niin helvetin ongelmallinen. Ja jos meinaat nyt sitten ryvetä itsesäälissä ja olla itsetuhoinen dramaqueen koska et saa pesää

(ain. " En juo, enkä polta. En käytä lääkkeitä tai notku kaduilla. Mut välillä tuntuu, et miksi en. Olisi helpompaa jos jotenkin sekoittaisi päätä välillä. Ehkä kaikki vaan on kolmenkympin kriisin ansiota, en tiedä. Ehkä kuitenkin jaksan odottaa tulevalta parempaa, ehkä kaikki vielä muuttuu joskus.. who knows. Täytyy vain jaksaa odottaa. " )

niin toivon sinulle kaikkea hyvää siinä. Se on aina fiksumpaa kuin esimerkiksi tyydyttävien valintojen tekeminen, kuten uuden kumppanin löytäminen tai ainakin entisen jättäminen. Varmasti teidän lapsetkin nauttivat siitä että iskä toivoo saavansa pään sekaisin ja kirjoittelee äiskästä internettiin. He saavat siitä oivallisen roolimallin siitä miten kohdata ja ratkaista ongelmia.

En häiritse sinua enää. Toivottavasti jaksat odottaa...vaikka koko lopun elämää.

Vierailija
14/27 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-elämä, seksielämä, elämä yleensä on matematiikkaa. Tunteita on hyvä ja välttämätön olla mukana, mutta asiat laskemalla selviää paljon vähemmällä. Kaikilla on huonoja päiviä, jos niitä on joka päivä on parempi nostaa kytkintä. Yksi asia johtaa toiseen ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Me olemme teknisesti koulutettu pari. Seksiä ja todella nautinnollista sellaista harrastamme muutaman kerran viikossa. Joskus velvollisuudentunnosta, silloin se vaatii hieman näyttelijän lahjoja. Kotityöt hoitaa se kuka niihin ensimmäisenä törmää, oli päänsärky tai ei. Kotityöt katoavat tekemällä. Molemmat meistä tekevät yli 60 tunnin viikkoa normaalisti. Kiireempänä aikana toinen joustaa ja hoitaa paineen purkua toisen toivomalla tavalla tai antaa nukkumarauhan tietäen että saa saman kohtelun tarvittaessa. Emme riitele ääneen, eikä meillä ole lasten nähden eri mielipiteitä. Asiat keskustellaan auki punaviinin voimalla tilanteen salliessa, se on aina (14 vuotta yhteiseloa) johtanut uskomattomaan seksiin.

Puhukaa ja laskekaa muutakin kuin kissa pihalle, vaikka alkoholin voimalla (kohtuullisesti).

Seksi on halvin ja terveellisin huume.

T: pari 33 ja pari muksua.

Vierailija
15/27 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on samat tarpeet kuin miehelläkin. Suosittelisin, että alkaisit seuraamaan hänen sähköposti- / tekstiviestiliikennettä. Suhdetta on turha jatkaa, jos naisesi mielestä ruoho on aidan takana vihreämpää.

Vierailija
16/27 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaa seksiä (vaikka osa täälläkin tuntuu kiimoissaan elävän). Naisen perusasiat on hoidossa kun on lapsi ja koti jota hoitaa. Ei seksiä jaksa, varsinkaan jos siitä ei itse saa mitään.

Vierailija
17/27 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei seksiä jaksa, varsinkaan jos siitä ei itse saa mitään.

Kyllä se on aika paljon itsestä kiinni, mitä seksistä irti saa. Jos hieman käyttää mielikuvitusta, että pikkuhousut on jo kotiintullessa kosteat, niin saa huomattavasti helpommin tyydytystä miehen kanssa, joka todennäköisesti on ajatellut seksiä n. 100 kertaa päivän aikana ja laukeaakin ehkä suht pian. Muuten voi olla, että ei ehdi mukaan.

NAISET, KOITTAKAAPA JOSKUS KESKEN PÄIVÄN UNELMOIDA...

Vierailija
18/27 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mutta yksi vinkki: halaile vaimoasia usein, maatkaa nenäkkäin sohvalla tai sängyllä, siitä se voi lähteä.

Mutta PUOLI vuotta on ölytön aika ilman seksiä pärisuhteessa. Meillä mies alkaa riutua jo 2 viikon tauon jälkeen, ja se taitaakin olla pisin tauko, vaikka on jo lapsiakin siunaantunut

Vierailija
19/27 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalissa toimivassa parisuhteessa molemmat osapuolet kaipaavat toistensa läheisyyttä (sekä pelkkää hellyyttä että seksuaalista läheisyyttä). Ei siinä syyttely auta.. ehkä kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja kysyä ihan suoraan vaimolta MISSÄ mättää, tahtooko hän elää parisuhteessa kanssasi, MIKSI hän ei tahdo seksiä/muutakaan läheisyyttä? Rakastaako hän sinua ylipäätään? Äläkä kelpuuta vastauksiksi mitään " tottakai kulta" , " Joo joo" ," mitä sä nyt hölmöjä kyselet" -tyyppisiä kommentteja vaan KUNNON keskustelua!

Toivottavasti saatte asianne selviksi! =)

Vierailija
20/27 |
28.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakysymys lie se, onko lapsille haitallisempaa masentunut isä vai pois muuttanut isä .. vastaus kai riippuu masentuneisuuden asteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän