Mitä lahjaksi päiväkodin tädeille??
Tätä on varmasti pohdittu useita kertoja täälä aikaisemmin,mutta meillä tämä on " eka kerta" ...Eli mitä lahjaksi päiväkodin tädeille? Poika aloitti keväällä eikä ole ehtinyt olla kuin pari kuukautta,mutta koska kaikki on mennyt niin hyvin,niin haluan ehdottomasti muistaa tätejä!!! Antakaa hyviä vinkkejä....kiitos:)
Kommentit (7)
Olen suosinut juuri tuollaista servettityyppistä lahjaa. Viime vuonna laitoin lahjan mukaan jääteen teko-ohjeen ja lahjaksi servettejä, kertakäyttömukeja, sitruunateejauhetta ja pieniä " drinkkisateenvarjoja" . Nyt lähtee lahjaksi pienet Body Shop -pussukat. Nämä kun täydennetään itse tehdyllä kortilla, niin mielestäni ovat kivoja lahjoja, mitä itsekin huolisin.
Vietiin nyt keväällä yrttejä kukkien sijaan, jotka voi sitten istuttaa omaan pihaan/parvekkeelle. Ja itse tehty kortti tietysti.
itse vien jokin kauniin servetin, korin ja tuikkuja.
Meillä ostettiin ihan keraamisia kukkaruukkuja, jotka lapset itse koristelivat piirtämällä (sellaisilla kynillä joilla voi piirtää noihin ruukkuihin, puuhun yms.). On siis tavallaan itse tehty ja signeeraavat vielä vuosiluvun kera pohjaan. Kukat niihin on istuttamatta ja ostamatta, mutta hyvä kun lueskelin tätä pinoa, niin nuo yrtit kuulostivat ihanalta idealta. Nuo sitten kääritään sellofaaniin ja lapsen itsetekemä kortti mukaan.
Periaatteessa suosin lasten itsetekemiä lahjoja ja jouluisin lapset esim. leipovat ja koristelevat itse piparkakut opettajalle ja kerhotädille. Nyt katsoin että esim. Tiimarissa oli euron kesäkasseja, joita voi itse koristella kangastusseilla. Tämä voisi olla kiva lahja.
ja vietiin kuukausimansikan taimi. " Metsämansikka" joka viihtyy ruukussa tai maahan istutettuna (silloin monivuotinenkin), nätin näköinen ja maistiaisiakin saa :)
Muutenkin minusta kukat kivoja, mutta jos tädit saa esim. pieniä kesäkukkia paljon ,erilaisia ja erivärisiä, voi tulla aikamoinen sekameteli jos kyseinen hoitaja ei satu riemunkirjavasta pitää.. Vihreät taimet siinä mielessä " turvallisempia" , esim. yrtit, tomaatit jne..
Suosin myös vaihtoehtoisesti " servettilinjaa" ; servettejä, suklaata, teetä, kahvia, saippuaa, kynttilää tms...
Musta kanssa fiksuinta on antaa jotain joka kuluu tai jonka voi syödä/juoda pois. Itseä ainakin ahdistaisi, että joka kevät ja joulu saisi kasapäin kaikenmaailman krääsää, kahvimukia, koristetta yms. tavaraa joka ei välttämättä ole yhtään oman maun mukaista.
Nyt veimme suklaata ja kahvia (kivat pakkaukset, ei perusbulkkia), usein olemme vieneet viinipullot sillä tiedämme kyseisten " tätien" niitä arvostavan. Jouluisin vanhempainyhdistys kerää vanhemmilta rahalahjan (10 -15e/perhe) josta ostetaan kaikille hoitajille lahjakortit. Meillä on iso päiväkoti (n. 100 lasta) ja aktiivinen vanhempainyhdistys, joten homma toimii ja hoitajatkin tykkäävät.
Kun juniorimme vaihtaa isojen ryhmään joskus 1-1,5 vuoden kuluttua, muistamme hänen omaa hoitajaansa varmasti jollain vähän isommalla jutulla (joku hemmottelulahjakortti ehkä?) sillä sama ihminen on ollut molempien lastemme omahoitaja ja on aivan loistotyyppi.
vanhana päiväkodin tätinä vastaan että kukat on aina kivoja. Samoin esim servetit + kauniit kertakäyttömukit, ne kuluu kesällä!
Mieleen jäävin lahja oli kyllä itse lapsen kangastussein kuvittama t-paita.