Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm
Jep jep.
Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.
Kommentit (3240)
Oulun ja Haaparannan välisen radan sähköistys mahdollistaa junamatkailun Ruotsiin 40 vuoden tauon jälkeen, mutta Tukholmaan ei vieläkään pääse yöpymättä matkalla kuin vaihtamalla välillä bussiin.
Suomeen rakennettiin 10 M€:lla älypylväitä, joilla ei tee enää mitään – Nyt teknologiaa pilotoidaan uudestaan
Vanki on tuomioistuimen päätöksen nojalla vapautensa menettänyt henkilö. Hän voi Suomessa olla tutkintavanki, vankeusvanki tai sakkovanki. Sodassa vangittu on sotavanki.
Menkää töihin jos kerran osaatte paremmin: https://www.rikosseuraamus.fi/tietoa-meista/toihin-riseen/
Levitä riisi uunivuokaan (tilavuus noin 2,5 litraa) ja lisää päälle kanafileet.
Vaihe 2 tehty2
Kiehauta vesi kattilassa ja lisää kanaliemikuutio sekä ruokakerma. Lisää seos vuokaan.
Vaihe 3 tehty3
Lisää joukkoon maissi, pinaatti jäisinä kuutioina, sipuli, mausteet ja suola. Sekoita.
Vaihe 4 tehty4
Paista 200-asteisessa uunissa noin tunti tai kunnes suurin osa nesteestä on imeytynyt.
Vaihe 5 tehty5
Anna vetäytyä 5–10 minuttia ennen tarjoamista. Koristele tuoreella persiljalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ruodi nelinkertaisen m u r h a a j a n elämää ja tekoja jotka tapahtuivat 1980- luvulla Alajärvellä. Mies on hengissä ja saattaa voida hyvinkin ja on 67v
Sehän sai sentään kunnon tuomion. Otto sai vaivaiset 3,5 vuotta.
Koita nyt apina tajuta että oli 15 vuotias teon tehdessään, eli alaikäinen.
Voi kun täällä näkyy olevan suurin osa älyltään vajaita, joten ei heille mene perille se, mikä erottaa alaikäisen rikoksen aikuisen rikoksesta.
Puupäitä täysin. Ja sekin mikä ero on t a p o l l a ja m u r h a l l a tuomion annossa.
Jos tuomarin tai hänen kollegansa, lähiomaisensa lapsi surmattaisiin keskustellun teon mukaisella tavalla, haluaisin nähdä mitä lieventäviä asianhaaroja silloin esitettäisiin.
ei myöskään voinut pitää rikoslaissa tarkoitetulla tavalla erityisen raakana ja julmana
Ihan jokainen pykälä on väännettävissä lievemmäksi melko subjektiivisen perustein ja usein myös väännetään. Näin on ollut viime vuosiin asti väkivaltarikoksien kohdalla Suomen oikeuslaitoksessa, poislukien ehkä seksuaalirikokset aivan viime vuosina, joissa myös asteikon kovempi pää on otettu kunnolla käyttöön. Nyt Oton tapauksessa veltto ja mitätön tuomion alennus korkeimmassa tosin löi tekijää kertoimella takaisin, kun juttua ronkitaan julkisuudessa vielä kymmenien vuosien jälkeenkin. Ikäänkuin kohtalon ivaa.
Kokeilkaa vaihteeksi tätäkin , että mitä jos oma lapsi tai muuten erittäin läheinen lapsi 15v syyllistyisi samanlaiseen rikokseen? Muuttuuko mikään ajatuksissa? Kuka vaan voi sortua tunnekuohussaan henkirikokseen ja se voi olla oma lapsi, lapsenlapsi tai muu läheinen. Tai voit olla itse, mutta sitten onkin aikuisen vastuu kyseessä. Ei ole osunut omalle kohdalle mutta olen usein miettinyt että voi osua joskus. Kaikki ovat olleet normaaleja tähän saakka. Ihminen on sokea ja se näkyy tässäkin ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ruodi nelinkertaisen m u r h a a j a n elämää ja tekoja jotka tapahtuivat 1980- luvulla Alajärvellä. Mies on hengissä ja saattaa voida hyvinkin ja on 67v
Sehän sai sentään kunnon tuomion. Otto sai vaivaiset 3,5 vuotta.
Koita nyt apina tajuta että oli 15 vuotias teon tehdessään, eli alaikäinen.
Voi kun täällä näkyy olevan suurin osa älyltään vajaita, joten ei heille mene perille se, mikä erottaa alaikäisen rikoksen aikuisen rikoksesta.
Puupäitä täysin. Ja sekin mikä ero on t a p o l l a ja m u r h a l l a tuomion annossa.
Jos tuomarin tai hänen kollegansa, lähiomaisensa lapsi surmattaisiin keskustellun teon mukaisella tavalla, haluaisin nähdä mitä lieventäviä asianhaaroja silloin esitettäisiin.
ei myöskään voinut pitää rikoslaissa tarkoitetulla tavalla erityisen raakana ja julmana
Ihan jokainen pykälä on väännettävissä lievemmäksi melko subjektiivisen perustein ja usein myös väännetään. Näin on ollut viime vuosiin asti väkivaltarikoksien kohdalla Suomen oikeuslaitoksessa, poislukien ehkä seksuaalirikokset aivan viime vuosina, joissa myös asteikon kovempi pää on otettu kunnolla käyttöön. Nyt Oton tapauksessa veltto ja mitätön tuomion alennus korkeimmassa tosin löi tekijää kertoimella takaisin, kun juttua ronkitaan julkisuudessa vielä kymmenien vuosien jälkeenkin. Ikäänkuin kohtalon ivaa.
Kokeilkaa vaihteeksi tätäkin , että mitä jos oma lapsi tai muuten erittäin läheinen lapsi 15v syyllistyisi samanlaiseen rikokseen? Muuttuuko mikään ajatuksissa? Kuka vaan voi sortua tunnekuohussaan henkirikokseen ja se voi olla oma lapsi, lapsenlapsi tai muu läheinen. Tai voit olla itse, mutta sitten onkin aikuisen vastuu kyseessä. Ei ole osunut omalle kohdalle mutta olen usein miettinyt että voi osua joskus. Kaikki ovat olleet normaaleja tähän saakka. Ihminen on sokea ja se näkyy tässäkin ketjussa.
Katkaisisin kaikki välit sellaiseen "lapseen". Otto Martikaisen teko ei ollut mikään vahinko.
Kannatan kuolemantuomiota tuollaisille, olen tosissani. Suomessa annetaan muutenkin liian lieviä rangaistuksia, vankilat kuin hotelleja. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan kuolemantuomiota tuollaisille, olen tosissani. Suomessa annetaan muutenkin liian lieviä rangaistuksia, vankilat kuin hotelleja. Sairasta.
Jokainen ansaitsee uuden mahdollisuuden. Emme elä Amerikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä osa haluaa anarkiaa eli väkivaltaista oman käden oikeutta, onneksi täällä oikeuslaitos niin ei pääse tää porukka lahtaamaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinunmielestäsi 15 vuotiaana tehdystä taposta pitää tulla kuolemantuomio?
Poliisijärjestö jyrähtää Tuusula-kommentoinnista
Suomen Poliisijärjestöjen Liitto huolestui maalittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeuslaitoksen antamassa kuolemantuomiossa, joissakin maissahan sitä yhä käytetään, on kuitenkin ainakin seuraavat mahdolliset ongelmat:
1. Kuolemantuomio voitaisiin antaa myös syyttömälle, tapauksia tiedetään.
2. Verrattuna elinkautiseen vankeuteen, tarkoitan tällä vankeutta ilman vapautumisen mahdollisuutta, kuolemaan tuomitun kärsimyshän päättyy kuolemaan, koska kuollut ei voi enää tuntea kärsimystä.
3. Kuolemantuomion antanut valtiohan tavallaan nostaa kätensä luovuttamisen merkiksi eli antaa ymmärtää kyseisen rikollisen olevan yhteiskuntaa kovempi. Monet henkirikolliset ovat kuitenkin psykopaatteja, johon luonteeseen liittyy voimakas ylpeys omasta rikollisesta teostaan.
Kannattaisin itsekin kuolemantuomiota, jos sillä saataisiin henkirikoksen uhri takaisin eloon, mutta sehän on mahdotonta. Suomessa annettavista rangaistuksista olen kyllä samaa mieltä. Tässäkin Otto Martikaisen tapauksessa olisi pitänyt antaa se Eveliinan omaisten vaatima 12 vuotta m u r h a s t a. Hovioikeushan olisi sentään antanut 75 % siitä.
Vierailija kirjoitti:
Poliisijärjestö jyrähtää Tuusula-kommentoinnista
Suomen Poliisijärjestöjen Liitto huolestui maalittamisesta.
Kuka tässä on maalittanut ja ketä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinunmielestäsi 15 vuotiaana tehdystä taposta pitää tulla kuolemantuomio?
Kyllä. Miksipä ei? Silmä silmästä jne. Suomessa on naurettava alhaiset tuomiot henkirikoksista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ansaitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ansaitse
Ansaitseepas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ansaitse
Ansaitseepas
Psykopaatit eivät ansaitse. Kun ensimmäinen kerran tekee henkirikoksen niin seuraava kerta on helpompi. Yhteisön turvallisuuden kuuluisi olla etusijalla
Kela-korvaukset valuvat Suomen varakkaille, paljastaa tutkimus – Kokoomuslaiset: ”Tarkoitus ei ole tasata tuloja”