Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm
Jep jep.
Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.
Kommentit (3074)
Martikainen on hyvä mies jos mietitään tarkemmin. Maksaa veronsa. Ei tee rikoksia. Elättää perheensä. Teki nuoruudessa virheen kun aivot eivät vielä olleet kehittyneet.
Kaikki jotka ovat perehtyneet antisosiaaliseen persoonallisuushäiriöön ( psykopatia on sen vakavin muoto ) tietävät, että heillä ei ole kykyä tunteisiin kuten häpeä.
Toisin sanoen häpeärangaistus ei toimi heihin. Sen sijaan se toimii läheisiin, jotka ovat syyttömiä kuten esim. Lapsiin jos kohteella on lapsia.
En tiedä onko tämän keskustelun kohteella ASP enkä väitä niin. Moni täällä kuitenkin väittää, tajuamatta koko häiriöstä mitään.
Mikäli Martikainen on psykopaatti, tämä keskustelu on täynnä suoranaisia palveluksia hänelle.
Psykopaatit nimittäin nauttivat kun heidän tekojaan kerrataan, koska silloin he pääsevät itse elämään ne uudestaan. He myös nauttivat, kun niitä tekoja kauhistellaan koska he nauttivat muiden kärsimyksestä. He saavat vihdoin tuntea jotain kuin loiset, jotka imevät toisten tunteita.
Tämä keskustelu on suoranaista r-u-n-kmatskua psykopaateille.
Tänne on copypastettu artikkeleita koskien tätä rikosta ilmeisesti sillä ajatuksella että tekijä häpeäisi ja että mahdollisimman moni saisi niistä tietää. Se on iso palvelus, jos tekijä on psykopaatti. Hän saa yhä uusien ihmisten ihanaa järkytystä ja paheksuntaa.
Mitä tulee työpaikan menetykseen, hän on voinut sijoittaa rahojaan ja hän saattaa jopa nauttia siitä, että nyt hänellä on syy jäädä pois työelämästä.
On luonnollista ajatella, että jos itseä hävettäisi ja stressaisi jokin, niin muitakin. Mutta psykopaatit eivät häpeä eivätkä stressaa. He nauttivat toisten voimakkaista tunteista, kuten uhrin ja muiden jotka asiaa kauhistelevat.
He myös nauttivat huomiosta.
Voi hyvin olla että tästä ajojahdista kärsivät ainoastaan ne tuon firman muut työntekijät ja omistajat, heidän perheensä ja Martikaisen mahdollinen perhe.
En ihmettelisi vaikka psykopaatit täällä eniten öyhöttäisivät saadakseen riidellä, koska he nauttivat riitelystä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki jotka ovat perehtyneet antisosiaaliseen persoonallisuushäiriöön ( psykopatia on sen vakavin muoto ) tietävät, että heillä ei ole kykyä tunteisiin kuten häpeä.
Toisin sanoen häpeärangaistus ei toimi heihin. Sen sijaan se toimii läheisiin, jotka ovat syyttömiä kuten esim. Lapsiin jos kohteella on lapsia.
En tiedä onko tämän keskustelun kohteella ASP enkä väitä niin. Moni täällä kuitenkin väittää, tajuamatta koko häiriöstä mitään.
Mikäli Martikainen on psykopaatti, tämä keskustelu on täynnä suoranaisia palveluksia hänelle.
Psykopaatit nimittäin nauttivat kun heidän tekojaan kerrataan, koska silloin he pääsevät itse elämään ne uudestaan. He myös nauttivat, kun niitä tekoja kauhistellaan koska he nauttivat muiden kärsimyksestä. He saavat vihdoin tuntea jotain kuin loiset, jotka imevät toisten tunteita.
Tämä keskustelu on suoranaista r-u-n-kmatskua psykopaateille.
Tänne on copypastettu artikkeleita koskien tätä rikosta ilmeisesti sillä ajatuksella että tekijä häpeäisi ja että mahdollisimman moni saisi niistä tietää. Se on iso palvelus, jos tekijä on psykopaatti. Hän saa yhä uusien ihmisten ihanaa järkytystä ja paheksuntaa.
Mitä tulee työpaikan menetykseen, hän on voinut sijoittaa rahojaan ja hän saattaa jopa nauttia siitä, että nyt hänellä on syy jäädä pois työelämästä.
On luonnollista ajatella, että jos itseä hävettäisi ja stressaisi jokin, niin muitakin. Mutta psykopaatit eivät häpeä eivätkä stressaa. He nauttivat toisten voimakkaista tunteista, kuten uhrin ja muiden jotka asiaa kauhistelevat.
He myös nauttivat huomiosta.
Voi hyvin olla että tästä ajojahdista kärsivät ainoastaan ne tuon firman muut työntekijät ja omistajat, heidän perheensä ja Martikaisen mahdollinen perhe.
En ihmettelisi vaikka psykopaatit täällä eniten öyhöttäisivät saadakseen riidellä, koska he nauttivat riitelystä.
Eiköhän Otto ole ihan terve koska ei ole syyllistynyt uusin rikoksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen uhrin omaisia. Heille tämä on elinikäinen vankeus että heidän tyttärensä/sukulaisensa tapettiin. Ei riitä minkäänlaista sympatiaa murhaajalle. Ihmetyttää että joku viitsii vielä puolustella murhaajaa. Amerikassa laitetaan teini-ikäisetkin loppuiäksi vankilaan murhasta. Tällainen murhaaja on elinkelvoton jäteläjä. Ei hänestä tule yhteiskuntakelpoista tekemälläkään. Tämäkin Otto ei varmasti ole normiperheisä.
Se ei ole mitään murhaajan puolustelua, ettei hyväksy maalittamista, häirintää, vainoamista yms.
Mä puolustan yhteiskuntaa jossa toimitaan lakien mukaan ja vaikutetaan asioihin sivistyneesti ja oikeita reittejä pitkin.
En halua että Suomessa on anarkia.
Suomessa saisi nimenomaan olla enemmän anarkiaa, eikä lammasmaista määkimistä. Ehkä sitten saataisiin rikosten rangaistusasteikot paremmin heijastamaan tekojen vakavuutta. Kun teosta annetaan aiheellinen rangaistus asia voidaan helpommin katsoa loppuunkäsitellyksi. Mutta jos rangaistus on jostain syystä kovin löperö, asiaa ei noin vain unohdeta. Se jää vaivaamaan ja kuplimaan pinnan alle.
On olemassa useita eri ryhmiä jotka kiristävät muita väkivallalla ja uhkailulla tekemään heidän mielestä " oikein ". Osa on valmis jopa uhraamaan näkemyksiensä mukaan oman henkensä ja uhraavatkin.
He eivät välitä sivullisista uhreista lainkaan.
Sun ajattelutapa sopii hyvin yhteen näiden kanssa. Se on rikollinen mieli.
Itse pelkään enemmän just näitä anarkiaa ja väkivaltaa toivovia kuin tuntematonta Ottoa joka asuu satojen kilometrien päässä ja johon ei tule koskaan törmäämään. Jos täällä muutama verenhimoinen henkilö saisi päättää niin juuri kukaan ei jäisi eloon erilaisten mielipiteiden, kultuurin, uskonnon tms pohjalta.
Kannattaa lukea Patric Gagnen omaelämäkerrallinen teos " Minä olen sosiopaatti ".
Sosiopaatti on sama asia kuin antisosiaalinen persoonallisuushäiriö, diagnoosi, jonka vakavin muoto on psykopaatti.
Siitä kirjasta selviää että he eivät kykene tuntemaan häpeää, vaikka haluaisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea Patric Gagnen omaelämäkerrallinen teos " Minä olen sosiopaatti ".
Sosiopaatti on sama asia kuin antisosiaalinen persoonallisuushäiriö, diagnoosi, jonka vakavin muoto on psykopaatti.
Siitä kirjasta selviää että he eivät kykene tuntemaan häpeää, vaikka haluaisivatkin.
Niin miten se liittyy tähän tapaukseen? Martikaisella meni kerran hermot siinä se. Ei ole sen jälkeen syyllistynyt uusiin rikoksiin.
" Eiköhän Otto ole ihan terve koska ei ole syyllistynyt uusin rikoksiin? "
En tiedä enkä ota kantaa. Mun kommentti psykopatiasta oli tarkoitettu ajattelemisen aiheeksi niille jotka ovat kommentoineet että hän on ja ylipäätään.
Mitä tulee ASP-ihmisiin ja psykopaatteihin yleensä, he eivät välttämättä syyllisty uusiin rikoksiin tai rikoksiin ylipäätään, tai jää niistä kiinni.
Me ei voida täällä tietää Oton terveydentilasta mitään eikä se meille kuulu. Hän on alaikäisenä tekijänä varmasti tutkittu tarkoin ja saanut apua siihen mikä ikinä onkaan ollut se syy mikä sai hänet tekemään väkivaltarikoksen.
Tässä keskustelussa ei kunnioiteta yhtään niitä ammattilaisiakaan, jotka ovat tehneet töitä tämän tapauksen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin miten se liittyy tähän tapaukseen? Martikaisella meni kerran hermot siinä se. Ei ole sen jälkeen syyllistynyt uusiin rikoksiin.
Se liittyy tähän keskusteluketjuun jossa mainitaan usean kerran psykopaatti ja toivotaan häpeärangaistuksia.
Annettaisiin ammattilaisten hoitaa vankien mielenterveysasioita vankeinhoidossa, olivat ne mitä tahansa.
Tällainen öyhötys ei johda mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se liittyy tähän keskusteluketjuun jossa mainitaan usean kerran psykopaatti ja toivotaan häpeärangaistuksia.
Annettaisiin ammattilaisten hoitaa vankien mielenterveysasioita vankeinhoidossa, olivat ne mitä tahansa.
Sinähän täällä öyhötät öyhöttämästä päästyäsikin. Itsehän sinä olet se asialla melskaaja täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän täällä öyhötät öyhöttämästä päästyäsikin. Itsehän sinä olet se asialla melskaaja täällä.
Vaikutat aika vainoharhaiselta. Täällä on useampi eri kommentoija.
Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon. Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
Filippiläiskirje 4:6-7
Kaikki, minkä teette, tehkää rakastavin mielin!
1. Korinttilaiskirje 16:14
Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon.
Jeremia 29:11
Niinpä minä sanon teille: Mitä ikinä te rukouksessa pyydätte, uskokaa, että olette sen jo saaneet, ja se on teidän.Markus 11:24
Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja.
Efesolaiskirje 3:16-17
Älä jätä elämääsi oman ymmärryksesi varaan, vaan turvaa koko sydämestäsi Herraan. Missä kuljetkin, pidä hänet mielessäsi, hän viitoittaa sinulle oikean tien.
Sananlaskut 3:5-6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika vainoharhaiselta. Täällä on useampi eri kommentoija.
Saman asian tuuttaja sinä olet ja nostat ketjua. Ja lopeta tuo uskonnon tuuttaaminen kans.
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän koko rangaistuslaitoksemme tähtää. Karmeimmastakin rikollisesta saadaan normaali kansalainen, joka tekee töitä. Niin irvokkaalta kuin se kuulostaakin uhrin kannalta, niin tämä on kaikkien etu. Ei todellakaan oikeudenmukaista, mutta näin tämä menee.
Tässäkin tapauksessa muut tuntevat turvattomuutta kun murhaaja voi vaihtaa nimensä ja toimia missä ammatissa vain. Miten turvattomuus voi olla parempi asia kuin turvallisuus (varmuus siitä, ettei rikollinen enää pääse uusimaan tekoaan)?
Ohje
1. Sulata margariini
2. Sekoita kuivat aineet keskenään
3. Lisää maito, munat sekä sulatettu, jäähtynyt margariini
4. Sekoita, kunnes seos on tasaista.
Kaada taikina leivinpaperille uunipellille ja paista 200-225 asteessa n. tuntia.
Veronmaksajana lähinnä kiinnostaa että siirtyykö Martikainen ja perheensä tämän lynkkauksen jäljiltä maksajasta saajaksi?
Jos siirtyy, niin kuka sen maksaa? No veronmaksajat, vaikka näiden lynkkaajien kuuluisi maksaa!
Omankädenoikeus olisi ymmärrettävää Eveliinan läheisiltä, mutta eivät siihen ole lähteneet menemään, joten ei kuuluisi meille muillekkaan.
Työttömäksi jääminen lisää myös huomattavaa riskiä syyllistyä uusiin rikoksiin, siitä voitte kivittäjät ottaa sitten vastuun ihan itsellenne.