Eveliina Lappalaisen vuonna 2000 surmannut ”Otto” (Otto Martikainen) on nykyään hieman yli 40-vuotias ja elää tavallista perhe- sekä työeläm
Jep jep.
Että sellaista sitten. Is kertoo vielä että on menestyksekäs.
Kommentit (3257)
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisia paskakasoja yhteiskunta kaipaa
Veronmaksajia kaivataan.
Vierailija kirjoitti:
KKO:n mielestä teko ei täyttänyt murhan tunnusmerkistöä. Se oli kyllä tahallinen, mutta ei vakaasti harkittu. Sitä ei myöskään voi oikeuden mukaan pitää rikoslaissa tarkoitetulla tavalla erityisen raakana ja julmana.
Oliko tärkeästä vaikutusvaltaisesta perheestä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi iltapäivälehdet julkaisevat säännöllisesti näitä juttuja, joissa kaivetaan esiin vanhoja tapauksia ja että mitä tekijä tekee nykyisin?
Onko tässä joku kostomeininki, kun yritetään pilata toisen elämä vuosien jälkeen?!
Kuka on pilannut ja kenen elämän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi iltapäivälehdet julkaisevat säännöllisesti näitä juttuja, joissa kaivetaan esiin vanhoja tapauksia ja että mitä tekijä tekee nykyisin?
Onko tässä joku kostomeininki, kun yritetään pilata toisen elämä vuosien jälkeen?!
Kuka on pilannut ja kenen elämän?
Älä leiki tyhmempää kuin olet jo.
Vierailija kirjoitti:
rikoksen tehneiden pitäisi olla työttömänä eikä saada palkinnoksi työpaikat ja menestystä elämässä. Itsellä ei ole mitään rikosrekisteriä ja ei oteta minnekään töihin, vaikka aiemmin olen ollut pitkäänkin vakituisessa työssä, minua ikäänkuin syrjitään. Onko ne rikolliset sitten työnantajien parhaita kavereita ja ilman rikosrekisteriä olevat heidän mielestään jotenkin outoja, herrajestas mulla ei ole yhtään tatuointiakaan!!
Yrittäjäkin voi olla, sehän vaihtoi nimensä aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rikoksen tehneiden pitäisi olla työttömänä eikä saada palkinnoksi työpaikat ja menestystä elämässä. Itsellä ei ole mitään rikosrekisteriä ja ei oteta minnekään töihin, vaikka aiemmin olen ollut pitkäänkin vakituisessa työssä, minua ikäänkuin syrjitään. Onko ne rikolliset sitten työnantajien parhaita kavereita ja ilman rikosrekisteriä olevat heidän mielestään jotenkin outoja, herrajestas mulla ei ole yhtään tatuointiakaan!!
Eli kannatat elinikäistä rangaistusta kaikista rikoksista? Perinteisesti länsimaisessa oikeuskäsityksessä, kun olet kärsinyt laissa määritellyn rangaistuksen niin olet taas samalla viivalla muiden kansalaisten kanssa.
Murhatuomion saatuaan ei rikollisen toiminnan tulisi olla hengissä muutamaa päivää kauempaa.
Harvassa länsimaassa on kuolemantuomio käytössä ja tämä on koettu hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tällaisia paskakasoja yhteiskunta kaipaa
Veronmaksajia kaivataan.
Eveliinaltahan vietiin tämä mahdollisuus. Kyllä häntäkin varmasti kaivataan, kotiin ei vaan tule enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannatat elinikäistä rangaistusta kaikista rikoksista? Perinteisesti länsimaisessa oikeuskäsityksessä, kun olet kärsinyt laissa määritellyn rangaistuksen niin olet taas samalla viivalla muiden kansalaisten kanssa.
Ei tuomiot Suomessa ole mitenkään linjassa ihmisten oikeustajun kanssa. Valtaosa ei todellakaan ole sitä mieltä, että nuoren tytön tappaminen pyyhkiytyy pois tekijän historiasta 3,5 vuoden vankeudella. Laille emme ilmeisesti voi mitään, niitä ei kiristetä vaikka mitä tapahtuisi, mutta sentään jokaisella on oikeus mielipiteeseensä.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä. Hän on töissä ja kaidalla tiellä. Mikä on ongelma?
Töissä oleminen tarkoittaa sitä, että on etuoikeutettu. Vaikka ei ansaitse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan rikollisille naisia on riittänyt, tätä pahemmillekin. Poliisien ampuja hyvännäköinen Christensen sai kosimakirjeitä, Vainikkala oli naimisissa. Heinojen surmaajilla menee myös hyvin.
Christensen muuten istuu kai vieläkin, Suomessa olisi vapautunut ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan rikollisille naisia on riittänyt, tätä pahemmillekin. Poliisien ampuja hyvännäköinen Christensen sai kosimakirjeitä, Vainikkala oli naimisissa. Heinojen surmaajilla menee myös hyvin.
Christensen muuten istuu kai vieläkin, Suomessa olisi vapautunut ajat sitten.
Taitaisi Breivik olla myös vapaana?
On tämä paska maa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminenhän ei ketään tapa 15-vuotiaana (oli treenit mennyt huonosti ja oli paha mieli).
"Tiede väittää, että psykopaatit ovat usein ammatillisesti menestyneitä".
https://mielenihmeet.fi/psykopaatit-ovat-usein-ammatillisesti-menestyne…
Johtajissahan on oikeasti paljon psykopaatteja, röyhkeys auttaa pääsemään siihen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenvaihtoa ei pitäisi sallia roistoille.
MURHAAJA poltinraudalla otsaan.
Jonka jälkeen hän olisi syrjäytetty koko loppuikänsä. Ryöstöjä, varkauksia elantonsa hankkimiseksi. Todennäköisesti myös väkivaltaa, päihteitä. Yhteiskunnalle taloudellinen taakka. Tavallisille kansalaisille kävelevä riskikasa -paitsi vankilassa ollessaan. Siellä ollessaan hän maksaisi yhteiskunnalle satoja euroa päivässä. Miksi tämä olisi mielestäsi hyvä idea?
Tämä on yhtä hankala yhtälö kuin sosiaaliturvan kannustinloukut. Täydellistä ratkaisua ei ole.
Vierailija kirjoitti:
niin, eikö se ole hyvä asia.9
Kauanko Otto-poika piileksi ennenkuin jäi kiinni? Hänellä oli monta minuuttia aikaa päättää jättää Eveliina henkiin, mutta ei vaan tehnyt niin. Hänellä oli vapaaehtoinenen tilaisuus tunnustaa tekonsa, mutta ei vaan tehnyt niinkään. Vasta kun poliisi koputti oveen...
Vierailija kirjoitti:
Miten tota muuta perhettä ei pelota, jos isälle sattuu "huono treenipäivä"? Jos on vienyt jo yhden lapsen hengen samalla verukkeella, luulisi kynnyksen olevan aika paljon alempi kuin ns normaalilla ihmisellä.
Tietääkö ne edes? Otto vaihtoi nimensä eikä taatusti mainosta muille Eveliinan tapausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikista. Mutta tällaisen murhan tekijää kuin tämä tapaus ei pitäisi koskaan päästää kiven sisästä pois elossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tota muuta perhettä ei pelota, jos isälle sattuu "huono treenipäivä"? Jos on vienyt jo yhden lapsen hengen samalla verukkeella, luulisi kynnyksen olevan aika paljon alempi kuin ns normaalilla ihmisellä.
Tietääkö ne edes? Otto vaihtoi nimensä eikä taatusti mainosta muille Eveliinan tapausta.
Toivottavasti joku selvittää asiaa sen verran, että jakaa tiedon niin tuon saastaisen rotan lapsille kuin kaikille työkavereillekin.
Näiden saastojen ei saa ikinä antaa elää elämäänsä rauhassa.
Suomalaiset tuomiot on liian lyhyitä. Lisäksi voi huomata että jotain "väärän" puolueen poliitikkoa maalitetaan vaikka loputtomiin jostain "väärästä" mielipiteestä 20-40 vuoden jälkeenkin, mutta ei näemmä tällaisten tekojen tekijää jotka saa elellä ihan rauhassa muiden keskuudessa.
Murhatuomion saatuaan ei rikollisen toiminnan tulisi olla hengissä muutamaa päivää kauempaa.