Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on tosi huonoja small talkissa

Vierailija
30.07.2026 |

Sen ei tarvitse olla tylsää kun ette vaan osaa. Small talk on sosiaalista tanssia ja toisen huomioimista. Positiivisen ja usein hauskan ilmapiirin luomista ja yhteistä ylläpitoa. Aiheiden ei tarvi olla tasoa sää tai työ. Se voi olla kiinnostavia huomioita ajan ilmiöistä, uusista keksinnöistä, viimeisimmästä villityksestä

Jos sinulta ei onnistu kohtelias ja tahdikas tutustuminen sekä miellyttävä siirtyminen henkilökohtaisiin aiheisiin, on aika etsiä kaltaisesi menninkäinen ja töksäyttää tälle pläjäys äidin alkoholismista, omasta mt-lääkityksestä ja rahaongelmista suoraan päin pläsiä ja jatkaa mieleistäsi keskustelua siitä. Mutta jättäkää normaalit ihmiset rauhaan.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan sellaista keskustelukulttuuria Suomeen halua, jossa kysytään mitä kuuluu, mutta asia ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa. 

Joo, tämä on niin koomista. Aina opetetaan medioissakin että esim. Usassa ne kuulumiset ei todellisuudessa kiinnosta pätkääkään vaan pitää vain käydä se sanallinen koreografia läpi. 😅

Vierailija
42/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ  OLET  HUONO  ITSE

Et osaa esittää asiaa muita haukkumatta = luuseri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen. Olen aika hiljainen enkä juuri aloita koskaan keskustelua.

Tervetuloa Suomeen. Mä saan ainakin paniikkikohtauksen jos joku yrittää puhua mulle. Yleensä tulee kiusallinen hiljaisuus.

Vierailija
44/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka ameriikan tyhjänhokijalta kaiken sen darling ja loveryöpyn lomassa, että saisitko vaikka sata dollaria, ajattelit kaljalle mennä...

Ei meinaan o pintaa syvempää se "ystävällisyys"

Vierailija
45/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap niin surkean epäkiinnostava, että ei mielenkiinto riitä kuuntelemaan luentojasi mitättömistä asioista. Kaikkein vähiten kiinnostaa kuunnella juoruja.

Menepäs vaikka Amerikkaan niiden small talkies kanssa!

En voi poistua maasta.

No pidä nyt kuitenkin leipäläpesi kiinni, kunnes sulta jotain kysytään! Maassa maan tavalla, tai maasta pois.

Mä kyllä elän ihan samalla oikeudella täällä kuin sinäkin, enkä ota sinulta niin mitään käskyjä vastaan. Turpasi saat kyllä pitää halutessasi kiinni, minä en pidä, halusit sinä tai et. Sä et ole kenenkään pomo täällä. Jos sua häiritsee se että höpisen suvereenisti tuntemattomille niin mikään ei estä sua suksimasta vaikka v i t t u u n. Mä en hiljaa ole sun käskystä, enkä sun mieliksi. 

Ei kannata ihmetellä, jos jossain tilanteessa saat vaikka mustan silmän tai verta vuotavan nenän. Jollain saattaa olla se todella huono päivä, ja joku turhan päiväinen lässytys katkaisee sen kamelin selän.

Oikea AP huomauttaa sivusta, että nyt alkaa mennä jo mauttoman puolelle.

Vierailija
46/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mykkinä tuijotetaan puhelinta lasittunein katsein kuulokkeet korvilla mieluummin

Vierailija
47/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIT- TU MITEN PA-SKA PROVO

Ylläpitoko se työntää noita hiljaiseen hetkeen. Provosoidaan klikkauksia...niinkö

Vierailija
48/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ne ihmiset, joita yleisesti ottaen pidetään mukavina tyyppeinä, hanskaavat small talkin todella hyvin. 

siis joista pinnalliset pitävät.

Vierailija
49/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee luonnostaan. Teen asiakaspalvelutyötä joten niitä näitä jaarittelu on helppoa kaikissa tilanteissa. Small talk on lämmittelyä, kuka hyppäisi heti syvään päätyyn? Vai kerrotteko syöpädiagnoosista jokaiselle vastaantulijalle?

Vierailija
50/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee luonnostaan. Teen asiakaspalvelutyötä joten niitä näitä jaarittelu on helppoa kaikissa tilanteissa. Small talk on lämmittelyä, kuka hyppäisi heti syvään päätyyn? Vai kerrotteko syöpädiagnoosista jokaiselle vastaantulijalle?

Jotkut kertoo, oikeesti. Mun mielestä se on hävytöntä ja rajatonta toimintaa kun esim juhlissa heität traumat tai sairaudet toisen niskaan tosta noin vaan 

Vierailija
51/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaankin Z-sukupolvea, joka luulee olevansa maailman napa. Muutapa eri valtioon. Suomessa on katsos erilainen kulttuuri, kuin niissä maissa, joita olet seuraillut somen kautta. Meillä jutellaan syvällisiä silloin, kun jutellaan. Piste.

Vierailija
52/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vastaan tulevalle rouvalle aamukävelyllä huomenta, en jää kyselemään joko kävit aamupissalla ja joitko kupin kahvia , oliko pullaa , entä muistitko ottaa avaimet ja laukun mukaan?

Vierailija
53/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin ne ihmiset, joita yleisesti ottaen pidetään mukavina tyyppeinä, hanskaavat small talkin todella hyvin. 

siis joista pinnalliset pitävät.

Kuvaile pinnallinen ihminen 

Vierailija
54/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihana piirre suomalaisissa että esim. ruokapöydässä on ihan luonnollista jos on hiljainen hetki? Toisin kuin vaikkapa Keski-Euroopassa (jossa asuin parikymmentä vuotta), jossa kaikkien on pakko puhua koko ajan, ajatus kadonnut 10 min sitten eikä kukaan kuuntele? Mm. ranskalaisista tämä oli pelkästään viehättävä piirre ja tykkäsivät koko ajan enemmän, ja sanoivat että pitää kuunnella kun suomalaiset puhuvat! 

Vierailija
55/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kertoo, oikeesti. Mun mielestä se on hävytöntä ja rajatonta toimintaa kun esim juhlissa heität traumat tai sairaudet toisen niskaan tosta noin vaan 

Sinähän se vasta hävytön nulikka olet, kun arvostelet syvällisiä ihmisiä! Et ole suomalainen.

Vierailija
56/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Small talk on ihan turhaa jounnin johtavista asioista höpisemistä aivan turhien ihmisten kanssa.

Vierailija
57/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaankin Z-sukupolvea, joka luulee olevansa maailman napa. Muutapa eri valtioon. Suomessa on katsos erilainen kulttuuri, kuin niissä maissa, joita olet seuraillut somen kautta. Meillä jutellaan syvällisiä silloin, kun jutellaan. Piste.

Olen syntynyt 60-luvun lopulla itseasiassa. Asunut toki monissa maissa myös.

Vierailija
58/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummojen kanssa voin jutella kun siitä tietää että juttelu jää siihen kertaan. Keski-ikäisten naisten kanssa en, koska kuvittelevat vielä että olisin kiinnostunut heistä. 

Vierailija
59/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sellainen kulttuuri että kun joku on silittänyt paidan ja käynyt parturissa niin kaltaisesi kalkkiintunut pökkelö tulee kysymään että NO MIHIS SITÄ OLLAAN MENOSSA KUN NOIN PITÄNYT PYNTTÄÄNTYÄ. Tai huutelee naapurin Karin katkokävelystä Prisman kassalla kaikkien kuullen. Eikä mitään käsitystä ympäröivästä maailmasta tai huomaavaisesta käytöksestä 

60/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan ihan riittävästi jonninjoutavaa paskaa tarvittaessa jauhaa.

Sama juttu. Työelämässäkin oli työmatkoja Jenkkiläään ja sitä diipadaapaa piti jauhaa. Osaan kyllä jauhaa paskaa tuntemattomien kanssa, mutta jauhan vain silloin, jos mulle maksetaan siitä. Mä tykkään Suomesta ja suomalaisista jo ihan senkin vuoksi, että täällä ei koko ajan tarvitse lörpötellä jonninjoutavuuksia. Puhutaan, kun on jotain asiaa, ja jos asiaa ei ole, voidaan olla ihan hiljaakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän