Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset on tosi huonoja small talkissa

Vierailija
30.07.2026 |

Sen ei tarvitse olla tylsää kun ette vaan osaa. Small talk on sosiaalista tanssia ja toisen huomioimista. Positiivisen ja usein hauskan ilmapiirin luomista ja yhteistä ylläpitoa. Aiheiden ei tarvi olla tasoa sää tai työ. Se voi olla kiinnostavia huomioita ajan ilmiöistä, uusista keksinnöistä, viimeisimmästä villityksestä

Jos sinulta ei onnistu kohtelias ja tahdikas tutustuminen sekä miellyttävä siirtyminen henkilökohtaisiin aiheisiin, on aika etsiä kaltaisesi menninkäinen ja töksäyttää tälle pläjäys äidin alkoholismista, omasta mt-lääkityksestä ja rahaongelmista suoraan päin pläsiä ja jatkaa mieleistäsi keskustelua siitä. Mutta jättäkää normaalit ihmiset rauhaan.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten (jo katoamassa olevia) hyviä puolia tuokin, small talkittomuus.

Myös sosiaalisten pelien pelaamattomuus on enemmänkin hyve.

Mutta tämän tajutakseen kai täytyy olla miespuolinen?

small talkittomuus

vähän tai ei ollenkaan  talkkia?

Vierailija
22/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap niin surkean epäkiinnostava, että ei mielenkiinto riitä kuuntelemaan luentojasi mitättömistä asioista. Kaikkein vähiten kiinnostaa kuunnella juoruja.

Menepäs vaikka Amerikkaan niiden small talkies kanssa!

En voi poistua maasta.

No pidä nyt kuitenkin leipäläpesi kiinni, kunnes sulta jotain kysytään! Maassa maan tavalla, tai maasta pois.

Mä kyllä elän ihan samalla oikeudella täällä kuin sinäkin, enkä ota sinulta niin mitään käskyjä vastaan. Turpasi saat kyllä pitää halutessasi kiinni, minä en pidä, halusit sinä tai et. Sä et ole kenenkään pomo täällä. Jos sua häiritsee se että höpisen suvereenisti tuntemattomille niin mikään ei estä sua suksimasta vaikka v i t t u u n. Mä en hiljaa ole sun käskystä, enkä sun mieliksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen. Olen aika hiljainen enkä juuri aloita koskaan keskustelua.

Miksi alistua kohtaloon? Kuitenkin tosi helposti korjattava asia 

Vierailija
24/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyestä virsi kaunis. Ei ole aikaa jaaritella paskaa. 

Vierailija
25/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla on kiire? Foorumille?

Vierailija
26/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mitkään valekohteliaisuudet tai tekopirteydet.

Vierailija
27/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt mitä suomalaiset pelkää jutella tuntemattomien kanssa? 

Sun kanssas ei vaan voi jutella, that's it. Suomalaiset ovat sosiaalisia ihmisiä, mutta sinä torppaat ylimielisyydelläsi kaikki keskustelut.

Höpö höpö.......suomalaisista 90% on täysiä moukkia. Ei minkäänlaisia sosiaalisia taitoja. 

Vierailija
28/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjattava? Ei siinä ole mitään VIKAA , jos ei halua hölistä turhuuksia. Jokaisen oma asia, etkä ole mikään ylin määrääjä.

Vierailija
29/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ap niin surkean epäkiinnostava, että ei mielenkiinto riitä kuuntelemaan luentojasi mitättömistä asioista. Kaikkein vähiten kiinnostaa kuunnella juoruja.

En voi poistua maasta.

No pidä nyt kuitenkin leipäläpesi kiinni, kunnes sulta jotain kysytään! Maassa maan tavalla, tai maasta pois.

Mä kyllä elän ihan samalla oikeudella täällä kuin sinäkin, enkä ota sinulta niin mitään käskyjä vastaan. Turpasi saat kyllä pitää halutessasi kiinni, minä en pidä, halusit sinä tai et. Sä et ole kenenkään pomo täällä. Jos sua häiritsee se että höpisen suvereenisti tuntemattomille niin mikään ei estä sua suksimasta vaikka v i t t u u n. Mä en hiljaa ole sun käskystä, enkä sun mieliksi. 

Minä en sinua kumartele, ylimielinen paska! Eivätkä kumartele muutkaan suomalaiset, olen varma! Suksi muualle, jos suomalainen kulttuuri ei sinulle sovi! Vaihda maata! Haista vaan v i ttu!

Vierailija
30/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin sulla on kiire? Foorumille?

Siitä se on kiinni, kun sun jutut ei ketään kiinnosta!

Vierailija
31/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on yleisimmät small talk -aiheesi? Ihan kiinnostaa kun tulit näin valistamaan muita norsunluutornista. Osaan hienosti small talkata, siitä ei ole kyse.

Vierailija
32/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi siis saada suomalaiset teennäisemmiksi.

Siihen suuntaanhan tässä ollaan menossa, osa innosta hihkuen vielä.

Voihan ...

Vierailija
33/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin ne ihmiset, joita yleisesti ottaen pidetään mukavina tyyppeinä, hanskaavat small talkin todella hyvin. 

Vierailija
34/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hirveää, kun kaikki eivät ole kuten sinä, kuka pitää itseään täydellisenä. Nyt voitkin sitten kaivaa pääsi perseestä ja miettiä, mikä aloituksessa ärsyttää.

Vierailija
35/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on inhottava tapa jenkkilässä kasvojen etäisyys toiseen on  30 cm ,siinä räkäroiskuu kun toinen kertoo jotain hauskaa.

Vierailija
36/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan sellaista keskustelukulttuuria Suomeen halua, jossa kysytään mitä kuuluu, mutta asia ei oikeasti kiinnosta pätkän vertaa. 

Vierailija
37/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten (jo katoamassa olevia) hyviä puolia tuokin, small talkittomuus.

Myös sosiaalisten pelien pelaamattomuus on enemmänkin hyve.

Mutta tämän tajutakseen kai täytyy olla miespuolinen?

small talkittomuus

vähän tai ei ollenkaan  talkkia?

Eipä tarvi tulkkia

Vierailija
38/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi poistua maasta.

Ei kannata ihmetellä, jos jossain tilanteessa saat vaikka mustan silmän tai verta vuotavan nenän. Jollain saattaa olla se todella huono päivä, ja joku turhan päiväinen lässytys katkaisee sen kamelin selän.

Vierailija
39/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on näin, puhu mitä puhut mutta älä jauhaa joutavia.

Vierailija
40/70 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjattava? Ei siinä ole mitään VIKAA , jos ei halua hölistä turhuuksia. Jokaisen oma asia, etkä ole mikään ylin määrääjä.

Turvallista siis olettaa, että et ole kovin menestynyt tai suosittu. No mikäs siinä jos ei kaipaa mitään enempää

Mun virhe olettaa että ihmisillä on kunnianhimoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi