Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopen kyllästynyt olemaan "johtaja" parisuhteessa

Vierailija
30.07.2026 |

Seurusteltu nyt vajaa vuosi ja ikää ihan mallia aikuisia.

Mies ei koskaan sano mistään mielipiteitään, kaikki sopii. Minä joudun olemaan suhteessa se päättäjä joka asiassa. Mitä syödään, mihin mennään ja mies ei kun myötäilee. Olen sanonut, että ottaisi mut mukaansa omiin juttuihinsa, mutta kun niitä ei näytä olevan. 

Tulee aina mun luo, eipä ehdottele edes hänen luonaan olemista. Mun pitää aina ilmoittaa, että nyt mä tuun sun luo. Hiippailee mun kotona, seisoo tumput suorana eteisessä kun pitäisi lähteä vaikka uimaan. 

Mies on kiltti, uskollinen, komea mutta olen niin täynnä tätä johtajana olemista. Haluaisin että mies sanoisi edes joskus että nyt tehdään näin tai järjestäisi vaikka yllätystreffit oma-aloitteisesti. Mutta ei, odottaa vaan mitä mä haluan ja sanon. Vaikka sanoisin, että mennään seisoon metsään susimaaliksi, varmaan lähtisi. 

Mikä ihme nykymiehiä oikein vaivaa? 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset halusivat johtaa, joten johda nyt.

Vierailija
62/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen kivireki siellä, jota vedät. Veikkaan, että teidän ensitapaamisetkin on olleet sellaisia, että sinä olet yksin joutunut päättämään minne mennään, missä syödään, mitä tehdään ja mies on ollut lähinnä "joo, joo, päätä sä, mulle käy kaikki". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehenä ole mitään mielipiteitä, paisi että haluan juoda kaljaa ja nussia, kaikki muut asiat ovat yhdentekeviä.

Vierailija
64/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tämä pitkiä parisuhde- ja perheaiheisia provoja kirjoittava on vihdoin oppinut lyhentämään trollauksiaan. Tunnistaa silti samaksi tyypiksi, luonnollisesti ei itse pahemmin osallistu keskusteluun (paitsi etusivulla muutama itselle kirjoitettu vastaus provon nostamiseksi) ja loppuun tietenkin tuttu rage bait "mikä nykymiehiä vaivaa".

Eikä siinä mitään, ihan ok keskustelunaihe, mutta en ymmärrä miksi se täytyy tehdä trollauksen kautta? Toki viimeinen lause paljastaa, että tarkoituksena on lietsoa riitaa, mikä on aina vajaaälyistä. Aiheesta olisi voinut tehdä ihan neutraalin aloituksen "oletko parisuhteessasi johtaja" tms., tarkoitushakuisen trollauksen sijasta.

Vierailija
65/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä, mutta siten, että miehen ehdotukset jyrätään ja ainoa oikea malli hoitaa asioita on se, miten naisen lapsuuskodissa asiat hoidettiin. Miehen pitää ehdottaa asioita, mutta naisen pitää saada tuntea olevansa voittaja. Lopputulos on sama, mutta. Miehen pitää aluksi laittaa hanttiin ja myöntää naisen ehdotuksen paremmuus, oli tämä kuinka hölmö tahansa.

Vierailija
66/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tämä pitkiä parisuhde- ja perheaiheisia provoja kirjoittava on vihdoin oppinut lyhentämään trollauksiaan. Tunnistaa silti samaksi tyypiksi, luonnollisesti ei itse pahemmin osallistu keskusteluun (paitsi etusivulla muutama itselle kirjoitettu vastaus provon nostamiseksi) ja loppuun tietenkin tuttu rage bait "mikä nykymiehiä vaivaa".

Eikä siinä mitään, ihan ok keskustelunaihe, mutta en ymmärrä miksi se täytyy tehdä trollauksen kautta? Toki viimeinen lause paljastaa, että tarkoituksena on lietsoa riitaa, mikä on aina vajaaälyistä. Aiheesta olisi voinut tehdä ihan neutraalin aloituksen "oletko parisuhteessasi johtaja" tms., tarkoitushakuisen trollauksen sijasta.

On tuhat ja yksi tapaa kertoa olevansa Lopelta

Vierailija
67/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedät mukanasi kivirekeä. Olet suhteen aikuinen.

Vierailija
68/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa kuka tahansa myötäilee jos ravinnon määrä tai laatu ei kohtaa 

Vierailija
69/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suhde miten tuore? Jos on luonteeltaan ujo, tuollainen vetämätön rooli voi olla alkujäykkyttäkin. Mutta jos olette jo pidempään olleet yhdessä, kyse on varmaan vain passiivisesta luonteesta ja tähän ei yleensä auta mikään. Keskustelu saattaa auttaa hetkeksi.

Vierailija
70/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaa se että yhteiskunta vihaa maskuulinisuutta. Saitte mitä halusitte. Eipähän ole mustasukkainen tai muuta voit pettää ja kohdella ihan lapasena. Feminismi voitti.

Höpö höpö. Aina näitä joo joo miehiä on ollut. Jo ennekuin feminismistä tiedettiin mitään. 

Ei naisen ihmisoikeudet tee miehestä tahdotonta. 

Vai meinaatko, että vain silloin, kun mies saa alistaa  naista hän voi hyvin ja osaa ottaa ohjat???

Ei vaan dynamiikka menee niin, että miehellä ei välttämättä ole mitään pakottavaa tarvetta johtaa.

Johtaminen on kovaa työtä, jos sen tekee hyvin tai edes kunnolla.

Jos naiselle ei käy että mies johtaa, niin joillekkin miehille on ok, että nainen johtaa, koska silloin pääsee vähemmällä.

Miksipä riidellä siitä että toinen tekee sun työt.

Naista tilanne ei kuitenkaan usein miellytä, koska ei sitä ole tarkoitettu niin ja naiset monesti haluavat että mies on ohjelman järjestäjä ja viihdyttäjä, kuten aloituksesta käy ilmi.

Kyse on siis siitä, että nainen ei ole päättänyt, että haluaako johtaa vai haluaako, että mies johtaa.

Vierailija
71/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama homma meillä., mutta näin myös yhden kaverinkin kohdalla. 

Vierailija
72/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää metatyö on vaan keksitty sana millä voidaan selittää sohvalla puhelimen kanssa istuskelu. Siinä voi vaikka parikin tuntia mennä rouvalla putkeen ja lastenhoito on muiden vastuulla. Ja aamulla lapset isälle joka päivä. Voi nukkua pitkää. Kun tuijottaa puhelinta aamuyölle. Mutta tekee varmaan metatyötä. Herätessä valittaa että väsyttää mutta kiukustuu kun huomauttaa että ei kannata olla puhelimella aamuyöhön asti. 

Siinä on hyvä keksiä reissuja perheelle kun pienet lapset heräävät kuuden jälkeen ja voitaisiin lähteä jonnekin. Mutta ei, äti venyy sängyssä ja suuttuu verisesti jos lähdetään ilman häntä. Olen kyllä tehnyt niin että lähdetään kuitenkin, ei jaksa odotella että reipastuu.

Vierailija
73/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä, mutta siten, että miehen ehdotukset jyrätään ja ainoa oikea malli hoitaa asioita on se, miten naisen lapsuuskodissa asiat hoidettiin. Miehen pitää ehdottaa asioita, mutta naisen pitää saada tuntea olevansa voittaja. Lopputulos on sama, mutta. Miehen pitää aluksi laittaa hanttiin ja myöntää naisen ehdotuksen paremmuus, oli tämä kuinka hölmö tahansa.

Helpompaa kun nainen vain suoraan sanoo, miten tulee toimia.

Vierailija
74/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää metatyö on vaan keksitty sana millä voidaan selittää sohvalla puhelimen kanssa istuskelu. Siinä voi vaikka parikin tuntia mennä rouvalla putkeen ja lastenhoito on muiden vastuulla. Ja aamulla lapset isälle joka päivä. Voi nukkua pitkää. Kun tuijottaa puhelinta aamuyölle. Mutta tekee varmaan metatyötä. Herätessä valittaa että väsyttää mutta kiukustuu kun huomauttaa että ei kannata olla puhelimella aamuyöhön asti. 

Siinä on hyvä keksiä reissuja perheelle kun pienet lapset heräävät kuuden jälkeen ja voitaisiin lähteä jonnekin. Mutta ei, äti venyy sängyssä ja suuttuu verisesti jos lähdetään ilman häntä. Olen kyllä tehnyt niin että lähdetään kuitenkin, ei jaksa odotella että reipastuu.

Eu ole noin vaikeaa. Metatyö on suunnittelua, organisointia, aikataulutusta ja kilpailutusta. Se, että vaimosi on laiska ei liity asiaan mitenkään. Ja kaikki naapurit toivovat ettette lähde klo 6 mihinkään.

Vierailija
75/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaivaa se että yhteiskunta vihaa maskuulinisuutta. Saitte mitä halusitte. Eipähän ole mustasukkainen tai muuta voit pettää ja kohdella ihan lapasena. Feminismi voitti.

Höpö höpö. Aina näitä joo joo miehiä on ollut. Jo ennekuin feminismistä tiedettiin mitään. 

Ei naisen ihmisoikeudet tee miehestä tahdotonta. 

Vai meinaatko, että vain silloin, kun mies saa alistaa  naista hän voi hyvin ja osaa ottaa ohjat???

Ei vaan dynamiikka menee niin, että miehellä ei välttämättä ole mitään pakottavaa tarvetta johtaa.

Johtaminen on kovaa työtä, jos sen tekee hyvin tai edes kunnolla.

Jos naiselle ei käy että mies johtaa, niin joillekkin miehille on ok, että nainen johtaa, koska silloin pääsee vähemmällä.

Miksipä riidellä siitä että toinen tekee sun työt.

Naista tilanne ei kuitenkaan usein miellytä, koska ei sitä ole tarkoitettu niin ja naiset monesti haluavat että mies on ohjelman järjestäjä ja viihdyttäjä, kuten aloituksesta käy ilmi.

Kyse on siis siitä, että nainen ei ole päättänyt, että haluaako johtaa vai haluaako, että mies johtaa.

Tämä oli hyvin kuvattu. Ap:n kaltaisen naisen kanssa on mahdotonta muodostaa toimivaa parisuhdetta.

Jos mies johtaa, naisen mielestä mies johtaa väärin ja nainen on tyytymätön.

Jos mies antaa naisen johtaa, nainen on tyytymätön kun mies ei johda.

Vierailija
76/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puhuisin suoraan miehelle asiasta ja siitä mitä itse toivon. Voihan olla että hän ei uskalla tehdä mitään ehdotuksia tms. kun ajattelee että sinä haluat päättää kaikesta. Jos ei tulisi keskustelun perusteella muutosta niin lopettaisin suhteen. Jos olet jo alle vuoden seurustelun jälkeen ihan kypsä niin mieti millainen fiilis sinulla on viiden vuoden päästä. 

Vierailija
77/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, nämä on vähän molemminpuolista dynamiikkaa useimmiten. Toiselle pitää myös antaa tilaa johtaa ja olla nälvimättä lopputuloksia. Tärkeää on myös keskustella niistä tarpeista, ei dynamiikat muutu ilman aktiivista otetta.

Meillä oli joskus vähän samaa, minä päätin ja suunnittelin lähes kaiken. Aloin väsyä siihen, koska jo työkseni johdan ja saan olla jatkuvasti tekemässä päätöksiä ja linjauksia, vapaa-ajalla en enää jaksa koko ajan sitä samaa. Keskusteltiin tästä ja nykyään mies suunnittelee enemmän. Vaatii myös sen että aluksi tietenkin alkaa tulla ne vanhat tavat sieltä esille niin itsekin tietoisesti pyristelee niistä pois, ei ala jyrätä uudestaan. Pitää myös sietää sitä että asiat ei mene omalla tavalla.

Vierailija
78/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei se johdettavana oleminenkaan ole helppoa. Melkein jokaisella on jotain mielipiteitä ja toiveita, jotka joutuu tukahduttamaan tuollaisessa suhteessa.

Olen itse viisissäkymmenissä, ja kaveripiirissä on montakin tällaista tapausta. Miehet käyvät terapiassa opettelemassa, miten vaimolle sanotaan ei.  Vaimot ovat järkyttyneitä siitä, kun miehelle ei käykään kaikki, eikä ole koskaan käynyt. Tässä iässä kun on kuitenkin se asuinpaikka valittu ja elämän ulkoiset puitteet melkein valmiit, ja monella lapsetkin isoja. Että millainen olisi ollut se miehen toivoma elämä?

Osa meistä on herkkiä persoonia, joille harmonia on tärkeämpää kuin omien toiveiden toteuttaminen. Ainakin omaan tuttavapiiriini sattuneet tällaiset yksilöt ovat enimmäkseen miehiä.

N50.

Vierailija
79/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"herkkiä persoonia, joille harmonia on tärkeämpää kuin omien toiveiden toteuttaminen"

Harmonia=vetäytyminen ja "kaikki on hyvin" näytelmä todellisen yhteyden kustannuksella. Taustalla kokemus siitä että tunteet ovat uhka. Välttelevä kiintymyssuhde once again. Noin 40% suomalaisista.

Vierailija
80/94 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eu ole noin vaikeaa. Metatyö on suunnittelua, organisointia, aikataulutusta ja kilpailutusta. Se, että vaimosi on laiska ei liity asiaan mitenkään. Ja kaikki naapurit toivovat ettette lähde klo 6 mihinkään."

Metatyötä siis tulee tehtyä itsekin näköjään paljon. Mutta ei siitä numeroa tule tehtyä. Vaimo on laiska, tai ehkä jotenkin mielenterveys alkaa heittämään. Eihän tuo keskustella halua asioista. Naapureita ei varmaan kiinnosta mihin aikaan meillä herätään tai liikutaan. Tuskin tietävät milloin meillä mitäkin tapahtuu. Toki emme asukaan missään kerrostalossa. Naapuri asuu noin kolmensadan metrin päässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi