Lopen kyllästynyt olemaan "johtaja" parisuhteessa
Seurusteltu nyt vajaa vuosi ja ikää ihan mallia aikuisia.
Mies ei koskaan sano mistään mielipiteitään, kaikki sopii. Minä joudun olemaan suhteessa se päättäjä joka asiassa. Mitä syödään, mihin mennään ja mies ei kun myötäilee. Olen sanonut, että ottaisi mut mukaansa omiin juttuihinsa, mutta kun niitä ei näytä olevan.
Tulee aina mun luo, eipä ehdottele edes hänen luonaan olemista. Mun pitää aina ilmoittaa, että nyt mä tuun sun luo. Hiippailee mun kotona, seisoo tumput suorana eteisessä kun pitäisi lähteä vaikka uimaan.
Mies on kiltti, uskollinen, komea mutta olen niin täynnä tätä johtajana olemista. Haluaisin että mies sanoisi edes joskus että nyt tehdään näin tai järjestäisi vaikka yllätystreffit oma-aloitteisesti. Mutta ei, odottaa vaan mitä mä haluan ja sanon. Vaikka sanoisin, että mennään seisoon metsään susimaaliksi, varmaan lähtisi.
Mikä ihme nykymiehiä oikein vaivaa?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Miehille on toitotettu vuosikymmeniä miten huonoja ovat, eivät kuuntele ja eivät huomioi toista jne. Lisäksi tottakai ainakin rivien välissä väkivaltaisten miesten käytös on jotenkin kaikkien miesten vika.
Tämä on lopputulos kun noita neuvoja on alettu ottamaan liian tosissaan. Miehet saattavat jopa pelätä hylkäämistä, joka on myös yksi selitys ko. käytökseen vaikka tämänlainen käytös nimenomaan saattaa aiheuttaa hylkäämisiä ja pariutumattomuutta.
Ainoa tapa taitaa olla puhua suoraan mikä on vikana ja yrittää muuttaa miehen käytöstä.
”Ainoa tapa taitaa olla puhua suoraan mikä on vikana ja yrittää muuttaa miehen käytöstä.”
Jyrkkä ei. Naiset, vaimot, tyttöystävät eivät ole aikuisten miesten henkisiä valmentajia eikä tunnekasvattajia. Aikuinen kasvattaa itse itsensä loppuun mikä vanhemmilta jäi tekemättä. Terapiaan jos omat keinot loppuu kesken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille on toitotettu vuosikymmeniä miten huonoja ovat, eivät kuuntele ja eivät huomioi toista jne. Lisäksi tottakai ainakin rivien välissä väkivaltaisten miesten käytös on jotenkin kaikkien miesten vika.
Tämä on lopputulos kun noita neuvoja on alettu ottamaan liian tosissaan. Miehet saattavat jopa pelätä hylkäämistä, joka on myös yksi selitys ko. käytökseen vaikka tämänlainen käytös nimenomaan saattaa aiheuttaa hylkäämisiä ja pariutumattomuutta.
Ainoa tapa taitaa olla puhua suoraan mikä on vikana ja yrittää muuttaa miehen käytöstä.
”Ainoa tapa taitaa olla puhua suoraan mikä on vikana ja yrittää muuttaa miehen käytöstä.”
Jyrkkä ei. Naiset, vaimot, tyttöystävät eivät ole aikuisten miesten henkisiä valmentajia eikä tunnekasvattajia. Aikuinen kasvattaa itse itsensä loppuun mikä vanhemmilta jäi tekemättä. Terapiaan jos omat keinot loppuu kesken
Varsinkaan aikuinen suomalainen mies ei ole mikään tunnetelepaatikko ja hankala mitään käytöstä ja ajattelua on muuttaa jos kukaan ei sano siitä mitään.
M
Vierailija kirjoitti:
Miehet odottavat pariutuessaan äidilleen sijaista.
Äidin jota saa viimein p a n n a. Miehen unelma on jatkaa teinityylistä kotielämää ja tehdä mitä huvittaa samalla kun nainen hoitaa kodin ja lapset
Lapsen haluaminen miehen osalta sama kuin teini haluaa lemmikin. Jaksaa olla innoissaan ja osallistua hoitoon ekat 2kk kunnes kyllästyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ei. Naiset, vaimot, tyttöystävät eivät ole aikuisten miesten henkisiä valmentajia eikä tunnekasvattajia. Aikuinen kasvattaa itse itsensä loppuun mikä vanhemmilta jäi tekemättä. Terapiaan jos omat keinot loppuu keskenVarsinkaan aikuinen suomalainen mies ei ole mikään tunnetelepaatikko ja hankala mitään käytöstä ja ajattelua on muuttaa jos kukaan ei sano siitä mitään.
M
Ja mitenköhän maagisesti naiset oppii nää asiat? Ne lukee kirjallisuutta, käy keskusteluja, menee itseensä.
Miehille aivan mahdoton ajatus
Odotapas vaan kun koitat erota siitä, ja se raivostuu, kun kaikki aina tehtiin niinkuin sinä halusit ja hän olisi halunnut sitä ja tätä ja tuostakin luopui ja koskaan ei saanut ja aina täytyi, ja itse olet ihan että öööö milloin???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyrkkä ei. Naiset, vaimot, tyttöystävät eivät ole aikuisten miesten henkisiä valmentajia eikä tunnekasvattajia. Aikuinen kasvattaa itse itsensä loppuun mikä vanhemmilta jäi tekemättä. Terapiaan jos omat keinot loppuu keskenVarsinkaan aikuinen suomalainen mies ei ole mikään tunnetelepaatikko ja hankala mitään käytöstä ja ajattelua on muuttaa jos kukaan ei sano siitä mitään.
M
Ja mitenköhän maagisesti naiset oppii nää asiat? Ne lukee kirjallisuutta, käy keskusteluja, menee itseensä.
Ei ne kaikki opikkaan ja miesten osa on vain sietää mitä erikoisimpia käytösmalleja tai nostaa kytkintä.
Tässä en tarkoita tätä ap:n toteamaa miehen johtajuuden puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Odotapas vaan kun koitat erota siitä, ja se raivostuu, kun kaikki aina tehtiin niinkuin sinä halusit ja hän olisi halunnut sitä ja tätä ja tuostakin luopui ja koskaan ei saanut ja aina täytyi, ja itse olet ihan että öööö milloin???
Niin, koska mies halusi vallitsevan narratiivin mukaan miellyttää naista jokaisella mahdollisella tavalla ettei olisi huono mies, paitsi johtajuudella jota ei tajunnut ja silti meni pieleen.
Ei ihme jos mies on ihmeissään.
Pistät pihalle tai alat dominaksi. Kiitä onnes, että ei ole lapsia-, pojista kasvaisi samanlaisia luusereita.
Annat sille kymmenen tehtävän listan. Odotan kun tulen töistä niin täällä on putipuhdasta joka ainoa päivä lattiasta kattoon ja ruoka on valmiina pöydässä ja parempi myös toteutua sillä mulla on jo uusi mies kiikarissa jos sinusta ei ole EDES tähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska mies halusi vallitsevan narratiivin mukaan miellyttää naista jokaisella mahdollisella tavalla ettei olisi huono mies, paitsi johtajuudella jota ei tajunnut ja silti meni pieleen.
Ei omien mielipiteiden kertominen ja tarpeiden kommunikointi ole johtajuutta. Se on normaalia vuorovaikutusta ihmisten välillä. Lapsetkin osaa.
Kai miehelläsi on omia kavereita, harrastuksia,mielenkiinnon kohteita. Mitä on tehnyt ennen sinuun tutustumista ?
Selitys voi olla että pelkää menettävänsä sinut ja siksi käyttäytyy noin.
Ei omia juttuja, ei mielipiteitä. Onko miehellä edes ystäviä? En kyllä jaksaisi tuollaista matkustajaa pariduhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin ovat usein tällaisia passiivisia johdettavia. Kun johtaa, kommentoidaan määräilijäksi ja kun ei johda, mitään ei koskaan tapahdu.
Tuota joko pitää jaksaa, mikä on vuosikymmeniä todella raskasta, tai tehdä jotain muuta. Mielelläni olisin välillä johdettavakin, mutta kun sitä johtamistakaan ei tapahdu.
Olin tuollainen passiivinen nainen ensimmäisessä seurustelusuhteessani nuorena. Mies ei ollut kiinnostunut sitoutumaan, ei halunnut kihloihin, naimisiin eikä perhettä. Tahtoi seurustella vain. En sitten keksinyt, mitä hänen kanssaan olisin tehnyt, koska harrastaa voi ilman seurusteluakin. Erosimme sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omien mielipiteiden kertominen ja tarpeiden kommunikointi ole johtajuutta. Se on normaalia vuorovaikutusta ihmisten välillä. Lapsetkin osaa.
Mies tai nainenkin voi pelätä/olettaa että mielipiteen kertominen johtaa jotenkin riitaa tai tarkoittaa jotain erimielisyyttä, vaikka oman mielipiteen kertominen pitäisi tosiaan olla ihan normaalia vuorovaikutusta. Riita taas yhdistetään mahdollisesti siihen että toinen voi lähteä kävelemään ja lopputulos onkin että toinen tai kumpikin osapuoli ei puhu mitään omia mielipiteitä.
Tuntuu olevan yleistä etenkin vähänkään vanhemmissa ikäpolvissa. Nuoret sentään jo osaavat enimmäkseen kertoa omat mielipiteensä.
Nimenomaan miehenä oleminen tarvitsee kunnon kunnianpalautuksen. Näinhän tässä aloittajakin sanoo että tarvitaan johtajaa.
No niinhän se biologiakin sanelee, emme ole muuttuneet evolutiivisesti muutamassa sadassa vuodessa.
Mitä enemmän olen naisista ja elämästä oppinut, sen enemmän ymmärrän, että naisiin ei todellakaan pidä keskittyä yhtään mitenkään. Arthur Schopenhauer on oikeassa siinä, jos naisia osuu elämän varrelle, hienoa ja hauskaa kuuluu pitää.
Ohje on, "just f***k".
Näin parhaat miehet myös tekevät.
En usko että parisuhde ylipäätään on mitenkään lajityypillinen konsepti meille. Miksi sitten ihmiset pettävät, eroavat, katsokaa sitten vaikka pitkä suhde, joka on "onnellinen"?
Ei... Se on vain biologiaa. Ja seksiä. Ja "rakkaus" taas on huijaus, kaiken tarkoitus on saada meidät lisääntymään.
Mutta esim. naiseen rakastuminen voi tuhota sisältäpäin hyvänkin miehen. Itse olen sen virheen tehnyt. En koskaan tee sitä virhettä enää.
Miehesi on hyvin koulutettu. Edellinen omistaja on ollut aikaansaava pirttihirmu.
Vierailija kirjoitti:
Noh nyt tiedät miltä monesta miehestä tuntuu parisuhteessa AP. En ole vieläkään löytänyt kaupan hyllyltä sitä 'jotain' mitä syötäisiin aina. Osaisitko neuvoja, että mistä hyllyvälistä sitä löytyy?
Jotain = 5 kg perunaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M
No selkeästi esim. Ap ei ole oppinut, mikä käy ilmi hänen parisuhteensa tilasta.