Olen päälle enkä ymmärrä miten töitä saadaan muutenkuin työkkärin kautta.
Silloin kun olin n. 16-19v, kävin työkkärissä puhumassa ja passittivat minut aina työharjoitteluihin ja sitä kautta sain työpaikan vähäksi aikaa. Sitten päälle 20-vuotiaana kävin amiksen ja olin erilaisilla kursseilla. Hain oman alan töitä mutten koskaan saanut. Jossain kohtaan pääsin työvalmennukseen ja työkkärin nainen sanoi että työhakemukseni ovat erinomaisia ettei tarvitse mitään muuttaa. Tässä kohtaa oli myös pitkä sairasloma/kuntoutus jakso ja en tiedä vaikuttiko tämä negatiivisella tapaa työllistymiseeni. Lähellä 30 ikä vuotta pääsin palkkatukityöpaikkaan jonka senkin työkkäri vain tarjosi (lappu tipahti postissa, että hae tuonne). Kun kysyn työkkäristä apua, miten voisi työllistyä, mitään neuvoa ei tule. Onko he vaan luovuttanut mun suhteen vai mitä? Mulle ois silti jotain 35 vuotta työikää jäljellä.
Kommentit (24)
Meitä on aika paljon, jotka eivät ymmärrä, miten työkkärin kautta voi saada töitä. Itse sain sen kautta työpaikan viimeksi muistaakseni 1985.
Niitä ei valitettavasti saa yrityksistä, jos et ole asiasta päättävän sukulainen tai muuten hyvä tuttu.