Jos menet ravintolaan syömään
Käykö tarjoilija koko ajan kyselemässä "maistuuko?" tai "onko kaikki hyvin?"?
Miksi ne niin tekevät?
Miksi ihmiset eivät saa syödä rauhassa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ökyrikkaiden fassarien juttu.
Täytyykö muka olla ökyrikas käydäkseen ravintolassa?
Ei. Itse palkka karvan yli mediaanin ja käyn ravintolassa kerran kuukaudessa. En ole mennyt konkurssiin.
Mikähän mä sitten olen, Kroisos Pennoska?, kun käyn vähintään kerran viikossa? (Eikä kyse työpäivän lounaista).
Ymmärrän että ravintolasyöminen on ekoja asioita joista on helppo karsia jos rahatilanteet muuttuu, mutta ei se nyt mitään ökytouhua ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tuntuu hienolta olla ökyrikas kun tilille napsahtaa joka kuukausi 1700€ eläkettä. Käyn muutaman kerran kuukaudessa pröystäilemässä ravintola annoksen. Köyhät kyykkyyn vaan, hevosella pääsee ja rahalla saa.
Keittiön puolella kun mestarista seuraavana työskentelin niin keittiömestari tai ravintolapäällikkö välillä sanoi salipuolelle että menkääs kyselemään että miten siellä maistuu. Ihan normaalia ravintolan pyörittämiseen liittyvää toimintaa.
Hyvän pelisilmän ja elegantin salikäytöksen omaava tarjoilija on mielestäni osa hyvää/kiitettävää ravintolakokemusta.
Olisihan se niin vaikea nostaa kättään tarjoilijalle, joka sitten voi kysyä, haluaako jälkiruokaa. Ja voi haluta tai haluta laskun.
Ei ne mitään selvännäkijöitä ole.
Enemmän ärsyttää se, että tarjoilijaa ei näy missään ruokailun aikana, kun haluaa vaikka lisää vettä. Hyvä tarjoilija nimenomaan pitää huolen siitä, että asiakkaalla on kaikki tarvittava.
Meillä oli tässä jokin aikaa sitten ikävä tilanne. Olimme varanneet pyöreiden vuosien synttärijuhlaa varten pöydän ravintolassa koko klaanille illaksi. Olimme olleet ravintolan lounaisiin tyytyväisiä. Kävimme etukäteen valitsemassa pöydän ja jälkiruuan - italialaiset kakkupalat synttärikakuksi. Alkupalat ja lämpimän ruuan kaikki saisivat valita itse.Kun tulimme ravintolaan, pöytämme oli vaihtunut. Kun lyhyeksi jouduin poistumaan, pöytäämme oli katettu puolta pienemmät ja erilaiset kakkupalat. Koska vahinko oli jo tapahtunut en halunnut pilata tunnelma enkä puuttunut asiaan. Myöhemmin suvun kakkuekspertti kertoi, että oli tunnistanut kakkupalat valmiskakuksi kaupan pakastealtaasta.
Seuraavat juhlat järjestän suomalaisten omistamassa ravintolassa ja maksan mielelläni vaikka enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Itse palkka karvan yli mediaanin ja käyn ravintolassa kerran kuukaudessa. En ole mennyt konkurssiin.
Mikähän mä sitten olen, Kroisos Pennoska?, kun käyn vähintään kerran viikossa? (Eikä kyse työpäivän lounaista).
Ymmärrän että ravintolasyöminen on ekoja asioita joista on helppo karsia jos rahatilanteet muuttuu, mutta ei se nyt mitään ökytouhua ole.
Kaukana ökyilystä ja tietenkin riippuu ihan ravintolasta kuinka kalliiksi se tulee. Joo, jos käyt Olossa tai Palacessa ja otat täyden menin viinipaketin kera ja siihen päälle aperitiivit ja digestiivit niin tuleehan sille hintaa. Mutta tämä on ääripää, monessa ihan kunnollisessa ravintolassa voi saada hyvän aterian muutamalla kympillä. Viimeksi kun kävin keskitason ravintolassa alkuruoka, pääruoka sekä pari lasia viiniä maksoi 70 euroa. En sanoisi että oli mitään ökyilyä.
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se niin vaikea nostaa kättään tarjoilijalle, joka sitten voi kysyä, haluaako jälkiruokaa. Ja voi haluta tai haluta laskun.
Jos se tarjoilija ei ole lähimaillakaan sun pöytää niin ei hän edes huomaa sun kädennostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tarjoilija ei ole lähimaillakaan sun pöytää niin ei hän edes huomaa sun kädennostoa.
Itse olen useammin kuin kerran kävellyt ravintolan baaritiskille tai sisääntuloon kysymään tarjoilija jos ei ole näkynyt. Ei saa olla avuton.
Suosittelen että söisit kotona,jo asia närästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen useammin kuin kerran kävellyt ravintolan baaritiskille tai sisääntuloon kysymään tarjoilija jos ei ole näkynyt. Ei saa olla avuton.
Mieluummin menen sellaiseen ravintolaan, jossa henkilökunta huolehtii asiakkaistaan aktiivisesti eikä asiakkaan tarvitse erikseen lähteä etsimään tarjoilijaa saadakseen palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ärsyttää se, että tarjoilijaa ei näy missään ruokailun aikana, kun haluaa vaikka lisää vettä. Hyvä tarjoilija nimenomaan pitää huolen siitä, että asiakkaalla on kaikki tarvittava.
Kaikista eniten ärsyttää jos viini loppuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin menen sellaiseen ravintolaan, jossa henkilökunta huolehtii asiakkaistaan aktiivisesti eikä asiakkaan tarvitse erikseen lähteä etsimään tarjoilijaa saadakseen palvelua.
Ehdottomasti. En ole palannut toiste niihin paikkoihin missä on pitänyt käydä metsästämässä tarjoilijaa, mutta sitä ei yleensä tiedä etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta ei ole asiakkaan "homma" etsiä palvelua.
Kävin vähän paremmassa ravintolassa. Alkuruoka tuli. Sen jälkeen kesti ja kesti. Useamman kerran tarjoilija kävi kysymässä saisko olla jotain juotavaa...
Sama pääruoan jälkeen. Ei kuulunut jälkiruokaa vaan tarjoilijan kysymys. "laitetaanko jotain juotavaa".
Ei enää siihen "Tyrkytys" ravitolaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävin vähän paremmassa ravintolassa. Alkuruoka tuli. Sen jälkeen kesti ja kesti. Useamman kerran tarjoilija kävi kysymässä saisko olla jotain juotavaa...
Sama pääruoan jälkeen. Ei kuulunut jälkiruokaa vaan tarjoilijan kysymys. "laitetaanko jotain juotavaa".
Ja sä et osannut avata suutasi ja kysyä jälkiruokaa?
Ja aina on parempi merkki että ruokaa saa odottaa kuin se, että tulee minuuteissa. Kertoo että ei ole mikrotettu "valmisruoka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja aina on parempi merkki että ruokaa saa odottaa kuin se, että tulee minuuteissa. Kertoo että ei ole mikrotettu "valmisruoka".
Et varmaan ymmärtänyt että odottamisen tarkoitus oli saada ostamaan ylihintaisia juomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ymmärtänyt että odottamisen tarkoitus oli saada ostamaan ylihintaisia juomia?
Jos kiire on, niin buffaan sitten syömään. Jotenkin hassu tuo ajatus ja oletus että kaikessa yritetään vaan huijata ja vähintään kupata asiakasta.
Aivan sama jos ruoka on hyvää, halpaa ja sitä on paljon.
Ainakin enemmän kun parturi kysyy "onko hyvä" tms. Ja asiakas sanoo "tuli liian lyhyt"
Helpompi tuoda uusi annos kun kasvattaa hiuksia pikana.