Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että nainen elää puutteessa parisuhteessa. Vastaa kyselyyn ja kerro. Myös miehille kyselyssä kohdat.

Vierailija
29.07.2026 |

Puutteessa parisuhteessa elävä nainen saa täällä kommenteissaan runsaasti yläpeukkuja. Miten paljon tälläisiä naisia palstalla esiintyy? Kiinnostaisi tietää ihan vaan mielenkiinnosta. En epäile etteikö teitä olisi eikä minulla ole mitään tunnelatausta aiheeseen. Olen itse elänyt vaiheen, jossa vaimoni oli puutteessa oman haluni hiipumisen vuoksi. Asia korjaantui myöhemmin. Vaimoni kertoi jälkeenpäin, että oli hilkulla, ettei lähtenyt etsimään "munaa baareista."

Puhutaan siis selkeästä seksuaalisesta puutteesta, panetuksesta joka ei saa vastakaikua riittäävästi tai ei ollenkaan. Ja että asia on naiselle suorastaan ongelmaksi koettu asia.

Otsikon ja avauksen aiheeseen kohdaltani sopii

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen N, 50+ ja vastasin, että elän puutteessa. Seksiä on noin pari kertaa viikossa mutta itsellä olisi haluja lähes joka päivä eli siinä mielessä puutteessa. Mieheni 50+ ei jaksa enää innostua seksistä niin usein kuin nuorempana.

Kuka sitä vanhaa rämettä jaksaa loputtomiin soudella

M50

Vierailija
22/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen N, 50+ ja vastasin, että elän puutteessa. Seksiä on noin pari kertaa viikossa mutta itsellä olisi haluja lähes joka päivä eli siinä mielessä puutteessa. Mieheni 50+ ei jaksa enää innostua seksistä niin usein kuin nuorempana.

Tuosta vastauksestasi tuli mieleeni ajatus että kaksi kertaa viikossa on jo aika hyvin jos ne kerrat ovat riittävän kokonaisvaltaista seksiä missä molemmat saavat tarpeittensa tyydyttävää seksiä riittävän monipuolista niin on se jo aika hyvin silloin. Vai oletko jääväsi jotain osa-aluetta vaille ?

En saa aina välttämättä orkkua. Vain tietyissä asennoissa, mutta miehen mieliksi välillä hänenkin mieliasentoja. Välillä on pikapanoja välillä pidemmällä kaavalla. Mies laukeaa sen verran nopeasti, että yksi asento/kerta. Itse voisin paneskella joka päivä.

Miten se kaikki muut mausteet hyväilyä ym. muut ?

Pikapanot on vaan pikaa, mutta toki jos mennään pidemmällä kaavalla, on muutakin hyväilyä. Voisi toki kestää pidempäänkin, mies on vaan malttamaton välillä.

Kuten toteat liian hätäinen on miehesi kun vähän ymmärtäisi enemmän nautinnon päälle niin se 2 krt viikossa kun olisi paljon tyydyttävän pää kannaltani.

Täysin totta. Täytyypä seuraavaksi hidastaa malttamatonta miestä!

Voisit valita kokeilla laittaa mies selälleen ja istua hajareisin miehen kasvoille ja nuolentaa pilluasi luulisi maistuvan kiimasi mahtavalta eikä tulisi heti kiire panemaan.

m

Viimeksi meinas  tukehtua kun lyllersin hajareisin äijän naamalle

terv. manaatti 146kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä vanhaa rämettä jaksaa loputtomiin soudella

M50

Minkä ikäisiä soutelet itse?

Vierailija
24/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä oli pitkään liian vähän ja se oli todella huonoa minulle. Ja palautteen perusteella todella upeaa ja ihanaa miehelle. Lopetin sen vähänkin seksin, koska lopulta se oli lähinnä tuskallista kun se oli oikeasti ihan surkeaa ja lähinnä tyydytin sitä vähähaluisempaa ja sängyssä huomattavasti laiskempaa osapuolta. 

Useaan kertaan asia on keskusteltu läpi ja kerran erottiinkin sen takia. Siinä kohtaa mies tsemppasi ja oikeasti todella yritti, siitä on pakko antaa pisteet. Lisäksi hän oikeasti rehellisesti keskusteli kanssani läpi että miksi käyttäytyi niin ala-arvoisesti ja miten aikoo toimia toisin. Ja pyysi anteeksi. 

En vain itse enää pysty lämppäämään tilannetta seksiin asti ilman sitä alkuihastuksen tunnetta ja kun muistelen ällöttyneenä montako kertaa tyydytin munalla sanattomasti tökkivän ukon kun en itse saanut siitä mitään. 

Ihan suhteen alussa seksiä oli riittävästi eli useamman kerran päivässä eli vika ei ole miehen libidossa sinänsä tai siinä etteikö hän aina sittemminkin olisi mielellään tuonut penistään pari kertaa vuorokaudessa käsiteltäväksi. 

Vietti ei kuitenkaan oikein suuntautunut seksiin kanssani, ellei hätäistä yhdyntää tai hetkellistä pillun ihastelua omaksi kiihokkeeksi lasketa. 

Mutta en saa siitä mitään, lopulta en edes halutuksi tulemisen tunnetta, koska tunne on ennemminkin "tässä minun pipeli, tyydytä se tai tyydytän sen itse sinuun👶" 

Aina kun annoin palautetta, lopulta lähes päivittäin, ei kuulemma mitään ongelmaa, aivan bueno, sori sori, ens kerralla tietty keskitytään vain sun nautintoon, tietty. Ja täysin sama kaava toistui silti. Kunnes aloin kieltäytyä seksistä kokonaan. 

Nyt ollaan eletty ilman seksiä jonkun vuoden ajan suunnilleen. En osaa yhtään sanoa onko meillä jonain päivänä seksiä, mutta miehen yritys asiaan on kova ja ainakin aihe on ihan keskusteltavissa ja muuta läheisyyttä on. Mikä on miehelle tosi tärkeää, minulle ei. Minulle se on itseasiassa tosi vaikeaa nykyään, mutta tarkoitukseni ei ole sabotoida suhdetta olemalla hankala. 

Meillä olisi molemmilla taloudellinen moti saada tämä toimimaan ja rakkauttakin on, miehen puolelta toki selkeästi enemmän nykyään kuin minulla. 

Kirjoitin aiheesta ketjunkin tänne aikanaan ja vittuilun lisäksi siellä oli yksi kirjoittaja jonka vinkeistä oli oikeasti apua. 

Eli nykyään olen kai nainen joka on omien tunnelukkojensa(? en tiedä mikä sana tuohon sopisi) takia puutteessa. 

Olen nähnyt täällä miestenkin vastaavia kokemuksia ja pari naista joilla ihan samanlainen tilanne. Eli vähähaluinen ja itsekäs kumppani vaatii sanattomasti aina tietyn kaavan mukaan omaan kullin/pillun hoitelua, mutta se hoitelija ei koskaan saa tuntea itseään halutuksi saati että saisi itse orkkua ellei runkkaa itseään maaliin toisen kehon avulla. Siitä on tosi hankala alkaa rakentamaan hyvää seksielämää. Ja saatan itsekin vielä päätyä eroon ratkaisuna. 

Olen kuitenkin "vasta" vähän päälle kolkyt ja tottunut aiemmassa suhteessa upeaan päivittäiseen seksiin. En oikein osaa kuvitella tällaista seksielämää loppuiäksi. 

Samaistun niin tarinaasi reilu nelikymppisenä naisena. Kohta lapsemme ovat sen verran isoja. Olen tullut siihen tulokseen, että lähden tästä vuoden päästä omilleni. Ajan myötä kaikki tunteet vain loppuivat ja mies on enää vain kaveri eikä itsellä ole mitään kiinnostusta enää muuhun. Ei edes vaikka mies jostain meteoriitin paukauksesta johtuen järkiintyisi ja alkaisi kuunnella viimein. Haaveilen jo kovasti uudesta itsenäisestä elämästä.

Vierailija
25/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rouva kärsi seksin puutetta. Minä joka ilta tarkistan, jos hänellä kuitenkin sattuis olemaan kiima päällä . Hieron hänen alaselkää ja tarkkailen  jos selkä vähänkään notkahtaa ja peppu nousee, niin kiimassa on !  Se on sitten  panemaan ryhdyttävä. Ei siinä mikään auta.

Vierailija
26/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva vaihtoehto puuttuu: nykyisen laatuista seksiä on ihan riittävästi, mutta hyvää seksiä on ihan liian vähän.

Vierailija
27/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. parikymmentä puutteessa olevaa naista vastannut. Miten aiotte ratkaista tai olette ratkaisseet tilanteen vai oletteko "tyytyneet kohtaloonne"?

Vierailija
28/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^^Läheisyyttä on, koska se on miehelleni todella tärkeää. Minä en ole parhaimmillaankaan kovin hellyydenkipeä tai kainalokyhnäävä ihminen 😅

Mutta läheisyys ei ole puuttunut suhteesta ikinä. Päinvastoin sitä on ollut makuuni aivan liikaa, etenkin kun hyvä seksi on puuttunut. Toksista tai ei, sellainen kölliminen ja haliminen ja pusuttelu etenkin ilman seksiä lähinnä syö miehen vetovoimaa silmissäni. 

Ilman pisaraakaan arvostelua: Kuulostaa, että tarpeesi poikkeavat valtavirrasta jotenkin. Eikö juuri tuo läheisyys ole useimmille naisille se yksi välttämätön turn on - tekijä ja sen puute haluttomuuden pääsyy osalla? Miehesi haluaa seksiä ja osoittaa sinulle läheisyyttä ja sinäkin haluat seksiä ja olet puutteessa mutta et kuitenkaan halua (hänen?) kanssaan. Ja teillä on rakkautta ja välittämistä. Kuulostaa komplisoidulta.

Vierailija
29/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. parikymmentä puutteessa olevaa naista vastannut. Miten aiotte ratkaista tai olette ratkaisseet tilanteen vai oletteko "tyytyneet kohtaloonne"?

Taitaa olla biologinen tosiasia, että suuri osa 50 + miehistä ei jaksa/kykene seksiin niin usein, mitä nainen kykenee. Nuorempana tätä ongelma ei ollut.

Vierailija
30/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla biologinen tosiasia, että suuri osa 50 + miehistä ei jaksa/kykene seksiin niin usein, mitä nainen kykenee. Nuorempana tätä ongelma ei ollut.

Sun täytyy perehtyä tähän biologiseen tosiasiaan esim. Finsex-tutkimuksessa, jossa todetaan, että vanhojenkin miesten halukkuus ylittää halukkaimpien eli nuorimpien naisten halukkuuden. Naisten iän myötä yleisesti lisääntyvä halukkuus on tieteellisen tiedon valossa myytti, jota yksittäistapaukset eivät muuksi muuta. Valitettavasti.

Vierailija
31/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy perehtyä tähän biologiseen tosiasiaan esim. Finsex-tutkimuksessa, jossa todetaan, että vanhojenkin miesten halukkuus ylittää halukkaimpien eli nuorimpien naisten halukkuuden. Naisten iän myötä yleisesti lisääntyvä halukkuus on tieteellisen tiedon valossa myytti, jota yksittäistapaukset eivät muuksi muuta. Valitettavasti.

Seksissä on kaksi puolta: halu ja kyky.

Sinä puhut halusta, edellinen kyvystä. Halua voi olla vaikka kuinka paljon, mutta ilman kykyä se on vain haaveilua.

Vierailija
32/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

^^Läheisyyttä on, koska se on miehelleni todella tärkeää. Minä en ole parhaimmillaankaan kovin hellyydenkipeä tai kainalokyhnäävä ihminen 😅

Mutta läheisyys ei ole puuttunut suhteesta ikinä. Päinvastoin sitä on ollut makuuni aivan liikaa, etenkin kun hyvä seksi on puuttunut. Toksista tai ei, sellainen kölliminen ja haliminen ja pusuttelu etenkin ilman seksiä lähinnä syö miehen vetovoimaa silmissäni. 

Ilman pisaraakaan arvostelua: Kuulostaa, että tarpeesi poikkeavat valtavirrasta jotenkin. Eikö juuri tuo läheisyys ole useimmille naisille se yksi välttämätön turn on - tekijä ja sen puute haluttomuuden pääsyy osalla? Miehesi haluaa seksiä ja osoittaa sinulle läheisyyttä ja sinäkin haluat seksiä ja olet puutteessa mutta et kuitenkaan halua (hänen?) kanssaan. Ja teillä on rakkautta ja välittämistä. Kuulostaa komplisoidulta.

Ihmiset ovat monimutkaisia otuksia. Tuntuu, että täällä aina etsitään sitä yksinkertaisinta selitystä. Esimerkiksi, jos suhteessa seksi on vähäistä tai lähes olematonta naisen aloitteettomuudesta johtuen, sanotaan, että nainen on haluton. Näin voi tietysti yksinkertaisuuden vuoksi sanoa, mutta ei se ole välttämättä totta.

Nainen voi olla hyvinkin halukas, mutta ei koe halua puolisoaan kohtaan. Tai haluaa jollain tavalla puolisoaan, mutta suhteessa on joku särö keskinäisessä luottamuksessa, eikä seksi vain onnistu. Hän saattaa olla kertonut ongelmista ja odottaa, että mies muuttaisi käytöstään. Mies on vain päättänyt, että koska nainen ei anna, hän pihtaa.

Vierailija
33/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin puhua suhteen ongelmista miehelle. Hän ei oikeastaan nähnyt kuin yhden ongelman, sen että seksuaalisuuteni häntä kohtaan hiipui. Muut ongelmat hän sivuutti.

Liian pitkään odotin, että tilanne muuttuisi ja tyydyin kohtalooni. Muuta läheisyyttä oli, joten luulin miehen olevan sitoutunut ja yrittävän. Masturbaatio toimii tietysti kun tuntee itsensä.

Lopulta suhde päättyi miehen pettämiseen. Hän ilmiselvästi ihastui, ja lakkasi heti yrittämästä yhtään mitään koko suhteessa. Hanskat tippuivat täysin.

Vierailija
34/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, oikeasti?

Vierailija
35/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten jakauma kertonee paljon siitä, miksi seksipalstalle tullaan. Vastanneista naisista suurin osa kokee elävänsä puutteessa, miehistä suurin osa tietää kumppaneidensa saavan riittävästi. Joku tietenkin tulkitsee tämän miesten harhaluuloiksi, mutta eihän tänne pariskuntia varmaankaan vastailla.

Naiset hakeutuvat seksipalstalle kun heillä ei ole tarpeeksi seksiä ja seksi pyörii siksi mielessä. Miehet hakeutuvat seksipalstalle samasta syystä: heidän naisensa saavat tarpeeksi, mutta miehillä olisi mielessä vielä useammin, ja siksi tullaan palstalle roikkumaan.

Jos käännettäisiin kysymyksessä sukupuolet toisin päin, niin vastausten jakauma oletettavasti kääntyisi myös vastaavalla tavalla.

Vierailija
36/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea tämä tuotos: Why Women Have Sex (eli "miksi naiset harjoittavat seksiä"). Sen voi ladata joko PDF tai EPUB tiedostomuodoissa täältä: https://oceanofpdf.com/authors/cindy-m-meston/pdf-epub-why-women-have-s…

Etenkin miesten on syytä se lukea sekä huolehtia siitä että jokainen poikalapsensa sen lukee, ei omaksu, heti kun on tullut seksuaaliseksi mieheksi (siinä samassa tapahtuu miespuolisilla ihmisillä äänenmurros).

Vierailija
37/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastausten jakauma kertonee paljon siitä, miksi seksipalstalle tullaan. Vastanneista naisista suurin osa kokee elävänsä puutteessa, miehistä suurin osa tietää kumppaneidensa saavan riittävästi. Joku tietenkin tulkitsee tämän miesten harhaluuloiksi, mutta eihän tänne pariskuntia varmaankaan vastailla.

Naiset hakeutuvat seksipalstalle kun heillä ei ole tarpeeksi seksiä ja seksi pyörii siksi mielessä. Miehet hakeutuvat seksipalstalle samasta syystä: heidän naisensa saavat tarpeeksi, mutta miehillä olisi mielessä vielä useammin, ja siksi tullaan palstalle roikkumaan.

Jos käännettäisiin kysymyksessä sukupuolet toisin päin, niin vastausten jakauma oletettavasti kääntyisi myös vastaavalla tavalla.

Tämä olisikin mielenkiintoinen, jos joku innostuisi tekemään aloituksen. Juuri näin se on, mitä kirjoitat.

Vierailija
38/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksissä on kaksi puolta: halu ja kyky.

Sinä puhut halusta, edellinen kyvystä. Halua voi olla vaikka kuinka paljon, mutta ilman kykyä se on vain haaveilua.

Mitä iloa siitä kyvystä on jos ei ole halua käyttää sitä kykyään. Mutta joo voi olla noin että naisella on kyvyt, muttei haluja ja miehellä halut, mutta ei kykyjä kun kun ikää tulee.

Vierailija
39/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että naisilla, jotka hakeutuvat seksipalstalle on jokin erityinen syy: puute, haluttomuus (oma tai kumppanin) jne. Miehiä seksi taas kiinnostaa kaikissa olomuodoissaan ja jossain voi klikata otsikkoa seksi, niin suuri osa miehistä katsoo, että jaahas mitäs täältä löytyy ilman, että on aihetta etsiä johonkin asiaan neuvoa tai ratkaisua tms. Toki, jos on niin sitä suuremmalla syyllä hakeutuu tänne. Eli tällä palstalla on todennäköisesti valikoitunut jakauma naisia etenkin.

Vierailija
40/49 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain esiteininaiset sekä varhaisteininaiset ovat himokkaita puhtaasti rakastelusta saamansa nautinnon (kliimaksi) takia. Heti kun täyttävät 16v tulee ensisijaiseksi halun aiheuttajaksi talous/asema ja kun täyttävät 25v se muuttuu yksinomaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän