Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä, että nainen elää puutteessa parisuhteessa. Vastaa kyselyyn ja kerro. Myös miehille kyselyssä kohdat.

Vierailija
29.07.2026 |

Puutteessa parisuhteessa elävä nainen saa täällä kommenteissaan runsaasti yläpeukkuja. Miten paljon tälläisiä naisia palstalla esiintyy? Kiinnostaisi tietää ihan vaan mielenkiinnosta. En epäile etteikö teitä olisi eikä minulla ole mitään tunnelatausta aiheeseen. Olen itse elänyt vaiheen, jossa vaimoni oli puutteessa oman haluni hiipumisen vuoksi. Asia korjaantui myöhemmin. Vaimoni kertoi jälkeenpäin, että oli hilkulla, ettei lähtenyt etsimään "munaa baareista."

Puhutaan siis selkeästä seksuaalisesta puutteesta, panetuksesta joka ei saa vastakaikua riittäävästi tai ei ollenkaan. Ja että asia on naiselle suorastaan ongelmaksi koettu asia.

Otsikon ja avauksen aiheeseen kohdaltani sopii

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen N, 50+ ja vastasin, että elän puutteessa. Seksiä on noin pari kertaa viikossa mutta itsellä olisi haluja lähes joka päivä eli siinä mielessä puutteessa. Mieheni 50+ ei jaksa enää innostua seksistä niin usein kuin nuorempana.

Vierailija
2/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksiä noin kerran kuukaudessa. Seksi on hyvin yhdyntäpainotteista vaikka olen toistuvasti esittänyt toiveen että seksimme voisi sisältää muutakin. Kuitenkin, koska tilaisuuksia on niin harvoin, olen edelleen tarttunut noihin harvoihin mahdollisuuksiin, jotta saan edes kerran kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tällä palstalla olevat naiset on enemmän seksistä kiinnostuneita, kun naiset yleisesti ja tulokset saattaa naisten osalta näyttää eriltä kuin jos kysyis naisilta yleisesti. 
Esim. tuskin kukaan seksuaalisesti haluton tai seksistä hyvin vähän kiinnostunut nainen tai mies täällä pyörii. Mutta kiva kysely silti!

Vierailija
4/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen N, 50+ ja vastasin, että elän puutteessa. Seksiä on noin pari kertaa viikossa mutta itsellä olisi haluja lähes joka päivä eli siinä mielessä puutteessa. Mieheni 50+ ei jaksa enää innostua seksistä niin usein kuin nuorempana.

Tuosta vastauksestasi tuli mieleeni ajatus että kaksi kertaa viikossa on jo aika hyvin jos ne kerrat ovat riittävän kokonaisvaltaista seksiä missä molemmat saavat tarpeittensa tyydyttävää seksiä riittävän monipuolista niin on se jo aika hyvin silloin. Vai oletko jääväsi jotain osa-aluetta vaille ?

Vierailija
5/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta vastauksestasi tuli mieleeni ajatus että kaksi kertaa viikossa on jo aika hyvin jos ne kerrat ovat riittävän kokonaisvaltaista seksiä missä molemmat saavat tarpeittensa tyydyttävää seksiä riittävän monipuolista niin on se jo aika hyvin silloin. Vai oletko jääväsi jotain osa-aluetta vaille ?

En saa aina välttämättä orkkua. Vain tietyissä asennoissa, mutta miehen mieliksi välillä hänenkin mieliasentoja. Välillä on pikapanoja välillä pidemmällä kaavalla. Mies laukeaa sen verran nopeasti, että yksi asento/kerta. Itse voisin paneskella joka päivä.

Vierailija
6/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa aina välttämättä orkkua. Vain tietyissä asennoissa, mutta miehen mieliksi välillä hänenkin mieliasentoja. Välillä on pikapanoja välillä pidemmällä kaavalla. Mies laukeaa sen verran nopeasti, että yksi asento/kerta. Itse voisin paneskella joka päivä.

Miten se kaikki muut mausteet hyväilyä ym. muut ?

Vierailija
7/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foorumilla miehen kertoessa naisensa haluttomuudesta paikalle ryntää usein montakin naista kertomaan miehensä haluttomuudesta. Nämä kommentit saavat yleensä paljon yläpeukkuja. Ehkä noiden peukutusten merkitys on enemmän "no niin, kyllä miehetkin on haluttomia" kuin että "oma tilanteeni samanlainen". Tässä kyselyssä voi suoraan ilmaista miten tilanne koskee itseä.

Vierailija
8/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikapanot on vaan pikaa, mutta toki jos mennään pidemmällä kaavalla, on muutakin hyväilyä. Voisi toki kestää pidempäänkin, mies on vaan malttamaton välillä.

Vierailija
9/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikapanot on vaan pikaa, mutta toki jos mennään pidemmällä kaavalla, on muutakin hyväilyä. Voisi toki kestää pidempäänkin, mies on vaan malttamaton välillä.

Kuten toteat liian hätäinen on miehesi kun vähän ymmärtäisi enemmän nautinnon päälle niin se 2 krt viikossa kun olisi paljon tyydyttävän pää kannaltani.

Vierailija
10/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni riittävästi kerroissa seksiä, mutta laadullisesti ei. Saan orgasmin ehkä kerran kahdessa vuodessa kun yhdessä puuhataan, se on turhan harvoin. Onhan se oma käsikin olemassa mutta välillä kaipaisi muuta... En vastannut kyselyyn koska ei löytynyt sopivaa vaihtoehtoa.

Vierailija
11/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen yhteys on vähäinen, koska puolisoa kiinnostaa ainoastaan seksi parisuhteen laadun mittarina. Orgasmi on helppoa saada, mutta seksin henkisen puolen puute on valtava.

Vierailija
12/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten toteat liian hätäinen on miehesi kun vähän ymmärtäisi enemmän nautinnon päälle niin se 2 krt viikossa kun olisi paljon tyydyttävän pää kannaltani.

Täysin totta. Täytyypä seuraavaksi hidastaa malttamatonta miestä!

Vierailija
13/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit valita kokeilla laittaa mies selälleen ja istua hajareisin miehen kasvoille ja nuolentaa pilluasi luulisi maistuvan kiimasi mahtavalta eikä tulisi heti kiire panemaan.

m

Vierailija
14/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit valita kokeilla laittaa mies selälleen ja istua hajareisin miehen kasvoille ja nuolentaa pilluasi luulisi maistuvan kiimasi mahtavalta eikä tulisi heti kiire panemaan.

m

No tässä oiva vinkki😊

Vierailija
15/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rakastellaan aina kun on aikaa.. välillä voi mennä useampi päivä putkeen ja useita kertoja päivässsä. Yleensä sellainen 2-3 päivää on maksimi väli kun ei rakastella.

Läheisyyttä ja henkistä yhteyttä on sit paljon enemmän, halitaan, pussaillaan jne.

Mennään lähestulkoon aina yhdessä nukkumaan ja ollaan sitten hetki lusikassa.

Aamukahvit juodaan aina sängyssä, toinen saattaa nukkua pidempään mutta sitten kun toinen herää niin aamukahvit sänkyyn.. siinä sitä läheisyyttä sitten myös. Ja aikaa jos on niin läheisyys johtaa usein rakasteluun.

Vierailija
16/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä rakastellaan aina kun on aikaa.. välillä voi mennä useampi päivä putkeen ja useita kertoja päivässsä. Yleensä sellainen 2-3 päivää on maksimi väli kun ei rakastella.

Läheisyyttä ja henkistä yhteyttä on sit paljon enemmän, halitaan, pussaillaan jne.

Mennään lähestulkoon aina yhdessä nukkumaan ja ollaan sitten hetki lusikassa.

Aamukahvit juodaan aina sängyssä, toinen saattaa nukkua pidempään mutta sitten kun toinen herää niin aamukahvit sänkyyn.. siinä sitä läheisyyttä sitten myös. Ja aikaa jos on niin läheisyys johtaa usein rakasteluun.

Lisään vielä että nainen saa aina orgasmin, yhdynnässä, välillä sormet apuna. Välillä pelkästään sormin tai suulla.

Orgasmit nainen vie normi rakastelukerrassa yleensä 2-1 tai 3-1

Vierailija
17/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä oli pitkään liian vähän ja se oli todella huonoa minulle. Ja palautteen perusteella todella upeaa ja ihanaa miehelle. Lopetin sen vähänkin seksin, koska lopulta se oli lähinnä tuskallista kun se oli oikeasti ihan surkeaa ja lähinnä tyydytin sitä vähähaluisempaa ja sängyssä huomattavasti laiskempaa osapuolta. 

Useaan kertaan asia on keskusteltu läpi ja kerran erottiinkin sen takia. Siinä kohtaa mies tsemppasi ja oikeasti todella yritti, siitä on pakko antaa pisteet. Lisäksi hän oikeasti rehellisesti keskusteli kanssani läpi että miksi käyttäytyi niin ala-arvoisesti ja miten aikoo toimia toisin. Ja pyysi anteeksi. 

En vain itse enää pysty lämppäämään tilannetta seksiin asti ilman sitä alkuihastuksen tunnetta ja kun muistelen ällöttyneenä montako kertaa tyydytin munalla sanattomasti tökkivän ukon kun en itse saanut siitä mitään. 

Ihan suhteen alussa seksiä oli riittävästi eli useamman kerran päivässä eli vika ei ole miehen libidossa sinänsä tai siinä etteikö hän aina sittemminkin olisi mielellään tuonut penistään pari kertaa vuorokaudessa käsiteltäväksi. 

Vietti ei kuitenkaan oikein suuntautunut seksiin kanssani, ellei hätäistä yhdyntää tai hetkellistä pillun ihastelua omaksi kiihokkeeksi lasketa. 

Mutta en saa siitä mitään, lopulta en edes halutuksi tulemisen tunnetta, koska tunne on ennemminkin "tässä minun pipeli, tyydytä se tai tyydytän sen itse sinuun👶" 

Aina kun annoin palautetta, lopulta lähes päivittäin, ei kuulemma mitään ongelmaa, aivan bueno, sori sori, ens kerralla tietty keskitytään vain sun nautintoon, tietty. Ja täysin sama kaava toistui silti. Kunnes aloin kieltäytyä seksistä kokonaan. 

Nyt ollaan eletty ilman seksiä jonkun vuoden ajan suunnilleen. En osaa yhtään sanoa onko meillä jonain päivänä seksiä, mutta miehen yritys asiaan on kova ja ainakin aihe on ihan keskusteltavissa ja muuta läheisyyttä on. Mikä on miehelle tosi tärkeää, minulle ei. Minulle se on itseasiassa tosi vaikeaa nykyään, mutta tarkoitukseni ei ole sabotoida suhdetta olemalla hankala. 

Meillä olisi molemmilla taloudellinen moti saada tämä toimimaan ja rakkauttakin on, miehen puolelta toki selkeästi enemmän nykyään kuin minulla. 

Kirjoitin aiheesta ketjunkin tänne aikanaan ja vittuilun lisäksi siellä oli yksi kirjoittaja jonka vinkeistä oli oikeasti apua. 

Eli nykyään olen kai nainen joka on omien tunnelukkojensa(? en tiedä mikä sana tuohon sopisi) takia puutteessa. 

Olen nähnyt täällä miestenkin vastaavia kokemuksia ja pari naista joilla ihan samanlainen tilanne. Eli vähähaluinen ja itsekäs kumppani vaatii sanattomasti aina tietyn kaavan mukaan omaan kullin/pillun hoitelua, mutta se hoitelija ei koskaan saa tuntea itseään halutuksi saati että saisi itse orkkua ellei runkkaa itseään maaliin toisen kehon avulla. Siitä on tosi hankala alkaa rakentamaan hyvää seksielämää. Ja saatan itsekin vielä päätyä eroon ratkaisuna. 

Olen kuitenkin "vasta" vähän päälle kolkyt ja tottunut aiemmassa suhteessa upeaan päivittäiseen seksiin. En oikein osaa kuvitella tällaista seksielämää loppuiäksi. 

Vierailija
18/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä oli pitkään liian vähän ja se oli todella huonoa minulle. Ja palautteen perusteella todella upeaa ja ihanaa miehelle. Lopetin sen vähänkin seksin, koska lopulta se oli lähinnä tuskallista kun se oli oikeasti ihan surkeaa ja lähinnä tyydytin sitä vähähaluisempaa ja sängyssä huomattavasti laiskempaa osapuolta. 

Useaan kertaan asia on keskusteltu läpi ja kerran erottiinkin sen takia. Siinä kohtaa mies tsemppasi ja oikeasti todella yritti, siitä on pakko antaa pisteet. Lisäksi hän oikeasti rehellisesti keskusteli kanssani läpi että miksi käyttäytyi niin ala-arvoisesti ja miten aikoo toimia toisin. Ja pyysi anteeksi. 

En vain itse enää pysty lämppäämään tilannetta seksiin asti ilman sitä alkuihastuksen tunnetta ja kun muistelen ällöttyneenä montako kertaa tyydytin munalla sanattomasti tökkivän ukon kun en itse saanut siitä mitään. 

Ihan suhteen alussa seksiä oli riittävästi eli useamman kerran päivässä eli vika ei ole miehen libidossa sinänsä tai siinä etteikö hän aina sittemminkin olisi mielellään tuonut penistään pari kertaa vuorokaudessa käsiteltäväksi. 

Vietti ei kuitenkaan oikein suuntautunut seksiin kanssani, ellei hätäistä yhdyntää tai hetkellistä pillun ihastelua omaksi kiihokkeeksi lasketa. 

Mutta en saa siitä mitään, lopulta en edes halutuksi tulemisen tunnetta, koska tunne on ennemminkin "tässä minun pipeli, tyydytä se tai tyydytän sen itse sinuun👶" 

Aina kun annoin palautetta, lopulta lähes päivittäin, ei kuulemma mitään ongelmaa, aivan bueno, sori sori, ens kerralla tietty keskitytään vain sun nautintoon, tietty. Ja täysin sama kaava toistui silti. Kunnes aloin kieltäytyä seksistä kokonaan. 

Nyt ollaan eletty ilman seksiä jonkun vuoden ajan suunnilleen. En osaa yhtään sanoa onko meillä jonain päivänä seksiä, mutta miehen yritys asiaan on kova ja ainakin aihe on ihan keskusteltavissa ja muuta läheisyyttä on. Mikä on miehelle tosi tärkeää, minulle ei. Minulle se on itseasiassa tosi vaikeaa nykyään, mutta tarkoitukseni ei ole sabotoida suhdetta olemalla hankala. 

Meillä olisi molemmilla taloudellinen moti saada tämä toimimaan ja rakkauttakin on, miehen puolelta toki selkeästi enemmän nykyään kuin minulla. 

Kirjoitin aiheesta ketjunkin tänne aikanaan ja vittuilun lisäksi siellä oli yksi kirjoittaja jonka vinkeistä oli oikeasti apua. 

Eli nykyään olen kai nainen joka on omien tunnelukkojensa(? en tiedä mikä sana tuohon sopisi) takia puutteessa. 

Olen nähnyt täällä miestenkin vastaavia kokemuksia ja pari naista joilla ihan samanlainen tilanne. Eli vähähaluinen ja itsekäs kumppani vaatii sanattomasti aina tietyn kaavan mukaan omaan kullin/pillun hoitelua, mutta se hoitelija ei koskaan saa tuntea itseään halutuksi saati että saisi itse orkkua ellei runkkaa itseään maaliin toisen kehon avulla. Siitä on tosi hankala alkaa rakentamaan hyvää seksielämää. Ja saatan itsekin vielä päätyä eroon ratkaisuna. 

Olen kuitenkin "vasta" vähän päälle kolkyt ja tottunut aiemmassa suhteessa upeaan päivittäiseen seksiin. En oikein osaa kuvitella tällaista seksielämää loppuiäksi. 

Onko teillä läheisyyttä ollenkaan? Jotenkin kuulostaa että se puuttuisi?

Vierailija
19/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tarpeeksi seksiä ja aina kun haluan.  Jos mies ei suostu pyyntööni, hän on melko nopeasti kahlittuna sänkyyn ranteista ja nilkoista, jonka jälkeen saan kyllä tyydytykseni monin kertaisesti = Ratsastus tunnin 😃

Vierailija
20/49 |
29.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^Läheisyyttä on, koska se on miehelleni todella tärkeää. Minä en ole parhaimmillaankaan kovin hellyydenkipeä tai kainalokyhnäävä ihminen 😅

Mutta läheisyys ei ole puuttunut suhteesta ikinä. Päinvastoin sitä on ollut makuuni aivan liikaa, etenkin kun hyvä seksi on puuttunut. Toksista tai ei, sellainen kölliminen ja haliminen ja pusuttelu etenkin ilman seksiä lähinnä syö miehen vetovoimaa silmissäni. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi