Taas on työhaastattelussa käyty
Kallista on näin kovilla bensan hinnoilla käydä livehaastatteluissa. Kelastakaan ei saa sentin senttiä ylimääräistä, vaikka meni yli 20 euroa bensaan. Kovin pitkään ei rahat riitä hakea töitä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä vaikutti haastattelu, jäikö myönteinen fiilis?
10 haasateltavaa tänään. Olin eka. Kuka vaan haastatelluista voi sen työn hoitaa, koska netin kautta hakemuksia oli tullut ilmeisesti lähemmäs sata. Jälkeeni oli kymmenen vuotta nuorempi hakija ja varmasti ihan yhtä hyvä kuin minäkin. Kivan oloinen työpaikka oli ja yksi haastattelija oli johtaja itse, eikä rekryfirman porukka. Se harmittaa, että työttömiä syyllistetään lasikoiksi, mutta oikeasti tämä hakeminen on tosi kallista. Tämäkin hakumatka tuli kaikkiaan maksamaan ainakin 40 euroa, kun lasketaan auton kulut, meikit, vaatteet, kampaaja, kynnet... Se on iso lovi yleistuesta.
Sata hakijaa eli jokin käsienheiluttelupaikka, hakuvaatimus: On elossa.
Olisit käynyt vielä pistoshoidoissa, jalkahoidoissa ja ostanut uuden auton keksittyä haastatteluasi varten. Tuleeko tälle jatko-osa, että sait työpaikan (no et saanut), eikä ole varaa käydä töissä?
Niin olen verkkareissa mennyt työhaastatteluun ja oli toimistosihteerin paikka, työpaikka saatiin niin että pätkähti kun oli hyvät paperit, se siitä "ulkonäöstä" (ja tämä on tosi).