Nyt rehellisesti: skippaisitko joulun, jos se ei vaikuttaisi kehenkään?
Kommentit (63)
kyllä. ihan turha juhla. Niinkuin pääsiäinen
En. Itsellenihän mä joulua teen ja muut pääsee nauttimaan siinä sivussa. Mulla on muitakin omia juhlia, jotka läheiset tietää. Mä nyt olen tämmöinen juhlahöpsö..
esim juhannuslahjat on olleet parikytä vuotta ja mun puolivuotis synttärit on iso juhla. Pusuja tutuille, kiitos, että annatte tilaa ja ymmärrätte.
En missään nimessä. Haaveilen itse asiassa joulusta yksin, vaikken olekaan martyyriäiti. Meillä joulu on rento juhla ilman pakollisia rituaaleja. Kuusi kyllä on ja parit lahjatkin, mutta muu suorittaminen ei kuulu meidän jouluun.
Yksin jos viettäisin, katsoisin puoli päivää piirrettyjä ja illan pimeydessä kävisin hautausmaakävelyllä. Siellä on varmasti kaunista silloin. Tässä perhejoulussa hautausmaalle ei ehdi illalla. Joulupäivänä siellä on jumalaton sotku kun sammuneita kynttilöitä on tuhansittain.
Jouluna voisin myös käydä laivalla tai hotellissa. Siihen perhe ei suostu ikinä.
Skippaan jo, vaikka vaikuttaa - ainakin voivottelusta päätellen.
En. Rakastan joulua. Vappu on myös tärkeä. Uuden vuoden ja juhannuksen voin hyvin skipata. Puhumattakaan pääsiäisestä. Se on turha.
Vierailija kirjoitti:
En missään nimessä. Haaveilen itse asiassa joulusta yksin, vaikken olekaan martyyriäiti. Meillä joulu on rento juhla ilman pakollisia rituaaleja. Kuusi kyllä on ja parit lahjatkin, mutta muu suorittaminen ei kuulu meidän jouluun.
Yksin jos viettäisin, katsoisin puoli päivää piirrettyjä ja illan pimeydessä kävisin hautausmaakävelyllä. Siellä on varmasti kaunista silloin. Tässä perhejoulussa hautausmaalle ei ehdi illalla. Joulupäivänä siellä on jumalaton sotku kun sammuneita kynttilöitä on tuhansittain.
Jouluna voisin myös käydä laivalla tai hotellissa. Siihen perhe ei suostu ikinä.
Juu. Kalmistossa kävely ilman syytä onkin todella tervehenkistä puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan eri kaliiberia ovat. Pääsiäinen tosiaan on turha.
En. Lempijuhlani, rakastan joulua <3
Vierailija kirjoitti:
Olemme vapaaehtoisesti lapseton pariskunta ja nykyään skippaamme joulun kokonaan. Säästyy rahaa ja aikaa kun emme juhlista sitä mitenkään.
Onpa ankeeta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitylle pääsiäinen on iso juhla. Nimikristittyjä ei lasketa.
Joulussa on se ikiaikainen juttu täällä Suomessa, että ko. vuodenaika on ihan hvetin pimeä ja kylmä. Siitä syystä joulu on välttämättömyys ja tärkein juhla kaikista. Oli jo pakanallisille esi-isillemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap aloittaa uhriutumisen 5 kk etukäteen.
Kerrotko vielä, mitä tämä uhriutuminen pitää sisällään? Ap
Esim tämän ketjusi. Sitä seuraa
1. "joko olette hankkineet lahjat",
2. "sukujoulu"
3. "anoppi arvosteli kaiken ja mies ryyppäsi"
4. "mies ei muistanut hankkia minulle lahjaa"
5. "aina joutuu yksin siivoamaan ja laittamaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisenä saa aina neljän päivän vapaan. Jouluna ei pahimmillaan kuin yhden. Pääsiäisenä on valoisaa ja yleensä mahtavat hiihto- ja laskukelit Lapissa. Jouluna pimeää ja rinteetkin auki rajoitetusti. Kukaan ei odota saavansa lahjoja, eikä kutsu käymään, edes "pikaisesti" (tunnin ajomatkan päähän...)
Pääsiäinen on ehdoton voittaja!
Joulun skippaan helposti kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitylle pääsiäinen on iso juhla. Nimikristittyjä ei lasketa.
Olenkin pakana. En muista edes miksi sitä juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Kalmistossa kävely ilman syytä onkin todella tervehenkistä puuhaa.
Siellä on kaunista. Kuolema ei sitä paitsi ole mikään mörkö. Se jos mikä koskettaa meitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäisenä saa aina neljän päivän vapaan. Jouluna ei pahimmillaan kuin yhden. Pääsiäisenä on valoisaa ja yleensä mahtavat hiihto- ja laskukelit Lapissa. Jouluna pimeää ja rinteetkin auki rajoitetusti. Kukaan ei odota saavansa lahjoja, eikä kutsu käymään, edes "pikaisesti" (tunnin ajomatkan päähän...)
Pääsiäinen on ehdoton voittaja!
Joulun skippaan helposti kokonaan.
No juu, sitä voi hyvin lähteä hiihtämään ja skipata sen pääsiäisen vieton silti.
Jo useita kymmeniä vuosia tehnyt mitä huvittaa. Se ei vaikuta kehenkään muuhun. t. perheetön sinkku
Olen ollut monta joulua töissäkin.