Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret perheet tulee yhteiskunnalle tosi kalliiksi!!!

Vierailija
23.05.2007 |

Laskin tuossa ihan huvikseni että paljon viereisessä talossa asuva perhe saa rahaa yhteiskunnalta. Jo pelkät lapsilisät ja kuntalisä tekee heille jo lähes 2000 euroa!!! Siihen sitten päälle vielä sisarkorotukset ja kotihoidontuki.... Ihan järjetöntä! En kyllä enää yhtään ihmettele että miten heillä oli varaa rakentaa uusi iso talo ja vain mies käy töissä. Johan tuolla summalla tekee vaikka mitä! Harva nainen edes tienaa töissä olemalla tuollaisia määriä kuukaudessa rahaa.

En ole kateellinen vaan hiukan kyllä ihmettelen tuollaista systeemiä. Pitäisi olla joku katto tai jotain, että jos lapsia on esim. yli 4 niin silloin ei enää maksettaisi lapsilisää yms.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä järki näytä tunteelle voivan mitään- taaskaan-arvon naiset.

T: Naurava mies

Vierailija
62/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinalueella vähänväliä suurperheen äidit uikuttaa mielipidepalstoilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt jo kadehditaan sitäkin, että joku jaksaa hoitaa, kasvattaa ja elättää suuren määrän lapsia. Vihaatteko te omia vanhempia ja isovanhempiannekin, näissä perheissä kun on ollut ihan yleisestikin paljon lapsia.

Vierailija
64/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole heidän huusholliinsa kodinhoitajia vahtimaan pentuja, siivoamaan, laittamaan ruokaa ja leipomaan kanelipullaa!

Vierailija
65/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuli tästä mieleen, että Suomelan viime numerossa esiteltiin ihana ulkouima-allas terasseineen ja saunatynnyreineen. Systeemi oli rakennettu jättikokoisen, uuden omakotitalon pihalle. Ja perheeseen kuului nuoripari sekä viisi(!) pientä lasta. Väkisin tuli mieleen, että mitähän se mies tekee työkseen vai onkohan sukumiljoonia takana. Mutta ehkä tosiaan sitten keskituloisillakin on varaa vaikka mihin, kun yhteiskunta tulee suurperheitä vastaan...? Itse olen kuvitellut, että vain tosi rikkailla on ylipäänsä varaa elättää iso perhe!

Ei katkera, mutta kuitenkin ;P

Vierailija
66/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella tuntuu olevan aika moraaliton käsitys tuosta lestaadiolais-perheiden lapsimäärästä.

Miksi luulisitte lestaadiolais-perheiden olevan suuria?

Siihen ei taatusti vaikuta lapsilisät, eikä muutkaan ihmisestä riippuvaiset syyt. Lestaadiolaiset haluavat ottaa kaikki lapset vastaan Jumalan antamina lahjoina, tuli niitä tukia tai ei. Elämänkatsomus vaan on erilainen kun valtaosalla suomalaisista. Ihminen on pieni itse näiden asioiden keskellä, ei haluta puuttua Jumalan luomistyöhön.

Tällaisia kommentteja kannattaisi miettiä uudemman kerran:

" Minulle kävisi mainiosti, että saisin suurimman osan itse

tienaamastani palkasta käteen eli veroja ei menisi niin paljoa kuin nyt ja maksaisin itse lasteni koulutukset ja terveydenhoitopalvelut. Jos niin kävisi Suomessakin (johon ollaan onneksi pikkuhiljaa menossa) niin ei yksikään lestaperhe voisi enää tehdä lapsisarjatuotantona. Varmasti koko usko häviäsii pukkuhiljaa SUomesta tai ainakin ehkäisy tulisi sallituksi."

Mutta kiitollisena voidaan vuosien kuluttua todeta, kuinka hyvin kasvatetut ja useasti hyvin kouluttautuneet suurperheiden lapset teitäkin hoivaavat.

Olette varmaan seuranneet tilastoja, miten Suomessa syntyneisyys on vähentynyt vuosien saatossa. Mitä Suomen tilastot kertoisivatkaan tulevaisuudesta, jos täällä ei olisi lestaadiolaisuutta? (ota välit pois osoitteesta)

http : // www. stat .fi /til /synt /2006 /synt _ 2006 _ 2007- 04 - 20_ kuv_ 003 html

Vierailija
67/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko lestojen helpompi elää synnillisten ajatusten ja tekojen kanssa kun ajattelee nussimisenkin olevan vain jumalan työtä?

Vierailija:

Monella tuntuu olevan aika moraaliton käsitys tuosta lestaadiolais-perheiden lapsimäärä. Ihminen on pieni itse näiden asioiden keskellä, ei haluta puuttua Jumalan luomistyöhön.

Vierailija
68/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhdyntä ole Jumalan luomistyö, vaan ihminen joka mahdollisesti saa alkunsa yhdynnän seurauksena.

Vierailija
69/69 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat jo yhden talon rakentaneet itse ja myyneet. eiköhän sitä rahaa jää vähän isommankin talon rakentamiseen kun todennäköisesti lapsia saattaa lisää tulla. Tilaa tarvitaan. Heidän lähisukulainen myy noita kyseisiä uima-altaita. että silleen...

Vierailija:

Tuli tästä mieleen, että Suomelan viime numerossa esiteltiin ihana ulkouima-allas terasseineen ja saunatynnyreineen. Systeemi oli rakennettu jättikokoisen, uuden omakotitalon pihalle. Ja perheeseen kuului nuoripari sekä viisi(!) pientä lasta. Väkisin tuli mieleen, että mitähän se mies tekee työkseen vai onkohan sukumiljoonia takana. Mutta ehkä tosiaan sitten keskituloisillakin on varaa vaikka mihin, kun yhteiskunta tulee suurperheitä vastaan...? Itse olen kuvitellut, että vain tosi rikkailla on ylipäänsä varaa elättää iso perhe!

Ei katkera, mutta kuitenkin ;P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan