Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luullaanko teitä usein eri ikäiseksi mitä olette?

Vierailija
28.07.2026 |

Tyttäreni on asiakaspalvelutyössä, maisteritutkinnon suorittanut 24 vuotias nuori nainen. Tuntemattomat luulevat hänen olevan 14.  Hyvä kun eivättarjoa verikokeessa tarraa. Näyttää nuorelta toki. Kanta-asiakaskorttia on mahdoton saada, jos ei ole henkkareita mukana, Alkossa saan pahoja katseita mikäli liikun hänen kanssaan, että millainen äiti tuo teininsä Alkoon.. paperit kysytään varmasti, aina ja kaikkialla. Ehkä tämä johtuu siitä että iho on kuin vauvan peppu, en tiedä. Mutta hyvähän se vaan on että ikä tarkastetaan. Jännää kuitenkin että kun liikun vuotta nuoremman tyttäreni kanssa, papereita kysellään harvoin.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sellaista normikohteliaisuutta, että "en olisi ikinä uskonut sua kuuskymppiseksi!", mutta kyllä mä ihan ikäiseltäni näytän. 

Minulta farmaseutti kysyi apteekissa, että miksei kotisairaanhoito huolehdi lääkkeistäni. Mikä ihmeen kotisairaanhoito? Olen käyttänyt kyseistä apteekkia viimeiset 20 vuotta ja luulisi, että ovat jo oppineet tuntemaan asiakkaansa. Sieltähän farmaseutti koneeltaan näkisi, että haen perussairauteeni lääkkeeni kolmen kuukauden välein. Ei se, että tarvii apuvälinettä liikkumisestaan tarkoita vielä sitä, että olisi kotisairaanhoidon asiakas. 

Olen siis ihan perussiisti ihminen, joka leikkauttaa hiuksiaan säännöllisesti, peseytyy päivittäin ja tikuttaa, lankaa ja pesee hampaansa kahdesti päivässä. Pukeudun kai aika tavallisesti kun ylläni olivat farkut, paitapusero, kesätakki ja lenkkikengät sekä selässä reppu. Pitääkö nykyään apteekkiasioille laittautua erikseen tai pukea ykköset päälle? 

Vierailija
22/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tässä iässä kukaan edes yritä arvailla jos ei ole kaupan kassalla töissä.

T.Kelaloinen 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule useinkaan ihmisten kanssa ikä puheeksi, että voisi arvioida luulevatko minua jonkin ikäiseksi.

Minulla on ystävätär, joka kyselee kaikilta miehiltä minkä ikäiseltä hän näyttää. Itsetunto on kiinni siitä, pitävätkö miehet häntä ikäistään nuoremman näköisenä.

Vierailija
24/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä milloin joku olisi arvioinut ikääni minun kuullen joten en tiedä kuinka usein edes sitä tapahtuu.

Vierailija
25/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 50-vuotias mies, mutta yleensä arvellaan noin 35-vuotiaaksi. Olen melkoisen hoikka ja myös hoikkarakenteinen, ynnä poikamaiset kasvot. Sama koskee kyllä koko sukua. 

Vierailija
26/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 v, näytän +70 v.

Vierailija
27/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen melkein 50-vuotias mies, mutta yleensä arvellaan noin 35-vuotiaaksi. Olen melkoisen hoikka ja myös hoikkarakenteinen, ynnä poikamaiset kasvot. Sama koskee kyllä koko sukua. 

Ja käytät farmarihousuja ja tyköistuvaa paitaa?

Vierailija
28/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän kohta 40-vuotta ja edelleen Alkossa kysytään usein papereita. Lisäksi minua pidetään aina nuorempana kuin minua todellisuudessa vuoden nuorempaa kumppaniani. 

Näytän ihan ikäiseltäni, mutta olen vapaa-ajalla jumahtanut teini-ikäni tyyliin. Eli pillifarkut, bändipaita ja converset, sekä hiukset ponnarilla. Lisäksi minun tiimissäni työskentelee useampi vähän päälle parikymppinen, niin heidän myötä olen melko perillä sen ikäisten elämästä ja puhetyylistä, joka varmaan lisää oletusta nuoremmasta iästä.

Toisaalta sitten puhelimessa kanssani keskustelevat olettavat minun aina olevan selvästi vanhempi, koska minulla on matala ääni.

Vierailija
29/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaalea farmariasu ja valkoiset tennarit?

Vierailija
30/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapana keskustella iästä ihmisten kanssa

Vierailija
31/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan joo

32/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tästä pari kolme vuotta kun kassa kyseli papereita, kun ostin sytkärin. Pikkusen naurettiin näytettyäni ne hänelle. Tiiä mikälie aivopieru oli.

Vierailija
33/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36-v mutten näytä siltä eikä myöskään tunnu siltä, tunnen itseni nuoremmaksi. Ehkä näytän siltä millaiseksi tunnen itseni, ihmiset arvuuttelee 24-30v (kun menevät ensin kysymään minkä ikäinen olen, kehotan arvaamaan). Tietysti varmaan osa "kohteliaisuudesta" arvaa nuoremmaksi kuin mitä ajattelevat. Mut vielä kysytään suurimman osan ajasta henkkarit kun ostaa pari olutta kaupasta, ja Alkossa aina.

Vierailija
34/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä labrassa tiedetään AINA henkilötunnus.

Vierailija
35/35 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luullaan paljon nuoremmaksi kyllä. Iho, hiukset ja nivelet vielä täysin kunnossa, ei ylipainoa, ei silmälaseja. Muuta en keksi. N59