Listataan asioita, mistä huomaa tulleensa vanhaksi
Aloitan: kun lukee lehdestä ihmissuhteita käsittelevän artikkelin ja pitää itseä nuoremman toimittajan näkökulmaa aiheeseen huvittavana ja lapsellisena.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Festareiden artistikattausta kun tsekkaa ni lähes kaikki artistit täysin tuntemattomia itelle
Testasin itse montako tiedän Coachellan tän vuoden artisteista, boldattuna ne, jotka tiedän.
Coachella Full artist list (A–Z)
&friends
54 Ultra
Addison Rae
Adriatique
Alex G
Anyma presents Æden
Armin van Buuren x Adam Beye
AZZECCA
Bedouin
Ben Sterling
BIA
BIGBANG
BINI
Black Flag
Blondshell
Blood Orange
Bob Baker Marionettes
Boys Noize
ØU$UK€ UK1MAT$U
BUNT.
Cachirula & Loojan
Carlita x Josh Baker
Carolina Durante
Central Cee
Ceremony
Chloé Caillet x Rossi.
CLIPSE
CMAT
COBRAH
Creepy Nuts
Dabeull
David Byrne
Devo
Dijon
Disclosure
Drain
Ethel Cain
Fakemink
FKA twigs
Geese
Giveon
Gracie Abrams
Iggy Pop
Interpol
Jane Remover
Joyce Manor
KATSEYE
Kaskade
Laufey
Lykke Li
Little Simz
Lambrini Girls
Major Lazer
Moby
Model/Actriz
Nine Inch Noize
Oklou
PinkPantheress
Sexyy Red
SOMBR
Subtronics
Teddy Swims
The Rapture
The Strokes
The xx
Turnstile
Wet Leg
Wednesday
Young Thug
T. N45
Mulla menee vielä huonommin. En tunnistanut kuin 3, Major Lazerin, Mobyn ja Armin van Buurenin.
N51
Onko tämä joku meikkilista.
Ei suinkaan, vaan jossain Coachellassa (mikähän sekin on) esiintyviä artisteja.
N51
Coachella on yksi maailman tunnetuimmista ja vaikutusvaltaisimmista musiikkifestivaaleista, joka kokoaa yhteen kansainvälisiä huippuartisteja useista musiikkigenreistä.
Coachella on some-ajan festari influenssereille. Sillä ei ole mitään tekemistä ns. oikeiden festareiden kanssa kuten esim Glastonbury, Wacken, Provinssi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ensimmäisen kerran sanotaan tädiksi.
Minua sanottiin ensimmäsen kerran jo 15 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Kun entiset tyttöystävät tulevat rollaattorilla vastaan.
Tai kun bongaa lehdestä entisten luokkatovereiden kuolinilmoituksia. Sukulaiste, jotka ovat "aina" ollee tolemassa, poistuvat joukostamme toisenlaiseen olotilaan.
On hennossa keinutuoliniskakyyryssä näpyttämässä yhdellä sormella kännykkää. Ja tihrustaa välillä menikö oikein. Kännykkää pitelevä käsi kipeytyy vähän tai sormet. Niska pitää suoristaa ja takanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lääkäri tai myyjä alkaa teitittelemään.
Tämä on ihan hirveetä, olin jotain viiskymmentä kun ensimmäisiä kertoja elektroniikkaliikkeessä teititeltiin vaikka näytän heittämällä ikäisiäni hiukan nuoremmalta.
Kerran sanoin eräässä vesiurheiluvälune vuokraamossa nuorelle naiselle joka teititteli monta kertaa, (toinen nuori nainen oli hetkeä ennen jo kassalla teititellyt) että "pliis, älkää teititelkö, se kuulostaa ja tuntuu todella kamalalta, en sentään ole niin vanha. Selvästi seniori-ikäisiä teitittellään, ei keski ikäisiä."
Ymmärrän että he yritti olla kohteliaita mutta noup, asiakas joka tulee vuokraamaan kajakkia lippis ja vesiurheiluun tarkootetut lasit päässä, sanoo paikalle tullessaan MOI, liikkuu rivakasti ja näyttää nelikymppiseltä, häntä ei teititellä.
Teitittelen asiakkaita, jotka haluan pitää henkisesti etäällä, ja joista haluan nopeasti päästä eroon. En puntaroi mitään lippiksien tms rekvisiitan mahdollisia viestiä. Joten, mitä teille saisi olla?
Jatka vain teitittelyä. Otan esimieheesi yhteyttä jos osut kohdalle ja näytän hänelle tämän viestisi. Et ansaitse töitä, me kuluttajat kun maksamme sinun palkkasi.
Monissa maissa on erittäin epäkohteliasta sinutella itselle tuntemattomia henkilöitä. Sinuttelijaa voidaan pitää täysin moukkana.
20 vuotiaat näyttää ihan pennuilta, vaikka tuntee, että on itsekin vielä parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret hoikat kaunottaret eivät antaudu minulle yhtä herkästi enää nyt kun olen 69v, tämän olen viime vuosina pannut merkille.
No voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hirveetä, olin jotain viiskymmentä kun ensimmäisiä kertoja elektroniikkaliikkeessä teititeltiin vaikka näytän heittämällä ikäisiäni hiukan nuoremmalta.
Kerran sanoin eräässä vesiurheiluvälune vuokraamossa nuorelle naiselle joka teititteli monta kertaa, (toinen nuori nainen oli hetkeä ennen jo kassalla teititellyt) että "pliis, älkää teititelkö, se kuulostaa ja tuntuu todella kamalalta, en sentään ole niin vanha. Selvästi seniori-ikäisiä teitittellään, ei keski ikäisiä."
Ymmärrän että he yritti olla kohteliaita mutta noup, asiakas joka tulee vuokraamaan kajakkia lippis ja vesiurheiluun tarkootetut lasit päässä, sanoo paikalle tullessaan MOI, liikkuu rivakasti ja näyttää nelikymppiseltä, häntä ei teititellä.
Teitittelen asiakkaita, jotka haluan pitää henkisesti etäällä, ja joista haluan nopeasti päästä eroon. En puntaroi mitään lippiksien tms rekvisiitan mahdollisia viestiä. Joten, mitä teille saisi olla?
Jatka vain teitittelyä. Otan esimieheesi yhteyttä jos osut kohdalle ja näytän hänelle tämän viestisi. Et ansaitse töitä, me kuluttajat kun maksamme sinun palkkasi.
Monissa maissa on erittäin epäkohteliasta sinutella itselle tuntemattomia henkilöitä. Sinuttelijaa voidaan pitää täysin moukkana.
Teitittely ei oikein kuulu Suomeen. Se on melko tuoretta tuontitavaraa Euroopasta, ja nyt vaikuttaa siltä että se onneksi on häviämässä kokonaan. Suomalaisen kulttuurin motto voisi olla: Miksi tehdä asioista vaikeita, kun niistä voi tehdä helppoja? Ei tarvitse miettiä mitään pronominikikkailuja missään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun alat varomaan portaissa. Ettei vain sattuisi mitään.
Tämä. Olen myös alkanut toikkaroimaan pyörällä enemmän ja se on alkanut hieman pelottamaan. 70-vuotias naapuri lähti pyörällä just silloin kun oli talven kaikkein liukkain päivä,ja katéeellisena katsoin miten pysyi hyvin pystyssä. Olisin kaatunut jo metrin päässä.
Joku lääkäri puhui miesten pyöristä, niistä, joissa on vaakasuora tanko, jonka yli jalka heilautetaan pyörän päälle noustessa. Lääkärin mukaan vanhempi mies kaatuu helposti siinä tilanteessa. Jokin muu pyörämalli on heille parempi.
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun kaikki ympärillä olevat ihmiset alkaa näyttämään kumman nuorilta.
Vuosia sitten päivitteliln mielessäni erästä nuorta pariskuntaa, joka työnsi lastenrattaita kadulla. He olivat parikymppisiä. Ajattelin, että kylläpä he ovat saaneet lapsen nuorena. Sitten tajusin, että olin itse sen ikäinen, kun ensimmäinen lapseni syntyi.
Vierailija kirjoitti:
On surullista, kun tajuat olevasi vanha ja hedelmätön turhake. Vaihdevuodet rumentavat ja vanhentavat naisen. On surullista, kun et voi tulla enää raskaaksi etkä voi synnyttää lasta, vaikka haluaisit.
Kun saat kirjeellä kutsun vanhojen - 50-69-vuotiaiden - naisten rintasyöpätutkimukseen mammografiaan. Rintasi litistetään magneettikuvauksessa kuvauslevyjen väliin ja työhönsä kyllästyneet, happamat röntgenhoitajat vahtaavat vieressä. Ikävä tutkimus ja koko päivä on pilalla!
Kun olet nukkunut jo muutaman vuoden eri huoneessa ja eri vuoteessa puolisosi kanssa. On niin virkistävää ja ihanaa nukkua yönsä hyvin ja rauhassa! Ei enää yöllisiä, jatkuvia heräämisiä puolison kovaääniseen kuorsaukseen, hengityskatkoksiin ja uniapnealaitteen suhinaan.
Kun et halua ja tarvitse se##iä enää mihinkään. Jo pelkkä ajatuskin ällöttää.
Kun alat seurata ihmisten tyylitöntä ja rumaa pukeutumista julkisilla paikoilla. Miehillä on pullottavan kaljamahan päällä liian lyhyt ja kittana t-paita typerällä printtitekstillä. Miesten housuista vilkkuu bokserit ja persvako. Iso osa keski-ikäisistä ja vanhemmista miehistä on ylipainoisia. Naisilla on roikkuvat ja hölskyvät selluliitit käsivarsissa. Naisilla on usein ylipainoa ja liian pienet vaatteet ja ruma, hihaton paita eli "toppi". Hihaton vaate sopii aniharvoille. Naisilla on rinnat puoliksi paljaina ja housuista näkyy alushousut ja persvako. Itse en lähtisi moisilla vaatteilla mihinkään. Oi aikoja, oi tapoja!!!
Unohdit nykymiesten isot rinnat. Mikä ne aiheuttaa? Tätä ilmiötä ei ollut 20 tai 30 vuotta sitten. Se oli harvinaista. Nyt kukaan ei tunnu edes huomaavan sitä. Onko syynä nykyajan ruokavalio, ravinnossa saadut hormonit vai kemialliset aineet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ettei viitsi enää mennä itse poimimaan mustikoita vaan ostaa ne valmiiksi poimittuina. Tai jokin salkkarit tai vastaavat sarjat ovat alkaneet tympiä, haluaa katsella mielummin dokkareita tai muita asiaohjelmia.
En tiedä onko tuo vanhuuden merkki, itsellä nuo samat mutta olen vasta 36v enkä mielestäni kovin vanha. Keski-ikäinen.
36 ei ole vielä keski-ikäinen.
Ai? Minulle sanottiin työpaikalla tuota nuorempana, että olen keski-ikäinen. Olin hämmästynyt ja vähän loukkaantunutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun työkaverit on ihan pihalla, kun kertoo millaista oli 1900-luvulla.
Joku kysyi tosissaan hiihdettiinkö ennen puusuksilla.
Kuljen puutarhassani kädet selän takana ja ihastelen kukkia, välillä vähän kumara asento. Just niinkun mun mummu aikanaan kulki omassa puutarhassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitittely ei oikein kuulu Suomeen. Se on melko tuoretta tuontitavaraa Euroopasta, ja nyt vaikuttaa siltä että se onneksi on häviämässä kokonaan. Suomalaisen kulttuurin motto voisi olla: Miksi tehdä asioista vaikeita, kun niistä voi tehdä helppoja? Ei tarvitse miettiä mitään pronominikikkailuja missään mielessä.
40-50-luvulla vielä lapset teititteli vanhempiaan. Ja 80-luvulla kaupassa ei tullut mieleenkään sinutella asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun alat varomaan portaissa. Ettei vain sattuisi mitään.
Tämä. Olen myös alkanut toikkaroimaan pyörällä enemmän ja se on alkanut hieman pelottamaan. 70-vuotias naapuri lähti pyörällä just silloin kun oli talven kaikkein liukkain päivä,ja katéeellisena katsoin miten pysyi hyvin pystyssä. Olisin kaatunut jo metrin päässä.
Joku lääkäri puhui miesten pyöristä, niistä, joissa on vaakasuora tanko, jonka yli jalka heilautetaan pyörän päälle noustessa. Lääkärin mukaan vanhempi mies kaatuu helposti siinä tilanteessa. Jokin muu pyörämalli on heille parempi.
Täällä Porissa vanhat gubbet ajelee läpi talven fillarilla, mutta ne on järjestään ns. mummopyöriä!
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun kaikki ympärillä olevat ihmiset alkaa näyttämään kumman nuorilta.
Ja lääkärit sekä hoitajat. Yhtäkkiä et olekaan heitä nuorempi, vaan vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On surullista, kun tajuat olevasi vanha ja hedelmätön turhake. Vaihdevuodet rumentavat ja vanhentavat naisen. On surullista, kun et voi tulla enää raskaaksi etkä voi synnyttää lasta, vaikka haluaisit.
Kun saat kirjeellä kutsun vanhojen - 50-69-vuotiaiden - naisten rintasyöpätutkimukseen mammografiaan. Rintasi litistetään magneettikuvauksessa kuvauslevyjen väliin ja työhönsä kyllästyneet, happamat röntgenhoitajat vahtaavat vieressä. Ikävä tutkimus ja koko päivä on pilalla!
Kun olet nukkunut jo muutaman vuoden eri huoneessa ja eri vuoteessa puolisosi kanssa. On niin virkistävää ja ihanaa nukkua yönsä hyvin ja rauhassa! Ei enää yöllisiä, jatkuvia heräämisiä puolison kovaääniseen kuorsaukseen, hengityskatkoksiin ja uniapnealaitteen suhinaan.
Kun et halua ja tarvitse se##iä enää mihinkään. Jo pelkkä ajatuskin ällöttää.
Kun alat seurata ihmisten tyylitöntä ja rumaa pukeutumista julkisilla paikoilla. Miehillä on pullottavan kaljamahan päällä liian lyhyt ja kittana t-paita typerällä printtitekstillä. Miesten housuista vilkkuu bokserit ja persvako. Iso osa keski-ikäisistä ja vanhemmista miehistä on ylipainoisia. Naisilla on roikkuvat ja hölskyvät selluliitit käsivarsissa. Naisilla on usein ylipainoa ja liian pienet vaatteet ja ruma, hihaton paita eli "toppi". Hihaton vaate sopii aniharvoille. Naisilla on rinnat puoliksi paljaina ja housuista näkyy alushousut ja persvako. Itse en lähtisi moisilla vaatteilla mihinkään. Oi aikoja, oi tapoja!!!
Unohdit nykymiesten isot rinnat. Mikä ne aiheuttaa? Tätä ilmiötä ei ollut 20 tai 30 vuotta sitten. Se oli harvinaista. Nyt kukaan ei tunnu edes huomaavan sitä. Onko syynä nykyajan ruokavalio, ravinnossa saadut hormonit vai kemialliset aineet?
Ylipaino sen aiheuttaa. Katsopa vanhoja valokuvia, miehet oli kuin kukkakeppejä verrattuna tähän päivään.
Eikä ole seksikään kiinnostanut. Taukoa 15 v jo.