Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Listataan asioita, mistä huomaa tulleensa vanhaksi

Vierailija
28.07.2026 |

Aloitan: kun lukee lehdestä ihmissuhteita käsittelevän artikkelin ja pitää itseä nuoremman toimittajan näkökulmaa aiheeseen huvittavana ja lapsellisena.

Kommentit (185)

Vierailija
141/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin itseäni nuorekkaana kunnes liikenteen puhallus ratsiassa poliisi näytti nuorelta tytöltä.

Vierailija
142/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lääkäri tai myyjä alkaa teitittelemään.

Teitittelisikin eikä sanoisi moi tai hei sillä en tunne heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ensimmäisen kerran sanotaan tädiksi.

Vierailija
144/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ettei viitsi enää mennä itse poimimaan mustikoita vaan ostaa ne valmiiksi poimittuina. Tai jokin salkkarit tai vastaavat sarjat ovat alkaneet tympiä, haluaa katsella mielummin dokkareita tai muita asiaohjelmia. 

En tiedä onko tuo vanhuuden merkki, itsellä nuo samat mutta olen vasta 36v enkä mielestäni kovin vanha. Keski-ikäinen.

MInä taas viihdyn mustikassa näin kypsemmällä keski-iällä. Metsä rauhoittaa ajatukset ja murheet, leppoisa kesätuuli hyväilee, lintujen laulu on silkkiä korville - kotona illalla tuoksuu mustikkapiirakka kuten lapsuuden kodissani aikoinaan.

Kaks mummoo meni mustikkaan....

Vierailija
145/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koet, että kotisi on valmis, etkä halua ostaa enää mitään.

Päivän parhaat hetket ovat anivarhain aamulla teemukin kanssa hiljaa luontoa katsellen, ja aikaisin illalla sänkyyn päästessäsi.

Kun alat miettiä ja huolehtia läheisten lapsien ja nuorten pärjäämisestä/ tulevaisuudesta, etkä välitä enää, miten itse pärjäät ja voit. Huolettomuus oman tulevaisuuden suhteen päivä kerrallaan vain.

Kun et tiedä etkä jaksa enää opetella kaikkea nykynuorten ja aikuistenkaan uusia trendejä. Ihmiset puhuvat oudoista ruoista vaatteista, bändeistä jopa harrastuksista ja englannin kielisistä työnkuvista/ titteleistä, ja olet aivan pihalla.

Alat syömään enemmän marjoja ja kaikkea helppoa ja terveellistä.

Alkoholinkäyttö ei kiinnosta yhtään.

Liikunta uuvuttaa ja kipeyttää paikat, kun aiemmin siitä sai virtaa. 

Kavereiden kanssa aletaan keskustella sairauksista ja kolotuksista. 

Vierailija
146/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun entiset tyttöystävät tulevat rollaattorilla vastaan. 

Mä haluun löytää miehen kenen kaa kaahataan kilpaa satavuotiaina rollaattorilla turuilla ja toreilla 😭💗 

Minäkin haluan rollaattoria käyttävän miehen.

Vierailija
147/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en enää jaksa/viitsi  matkustaa julkisilla kulkuneuvoilla, jään mieluummin kotiin.

Vierailija
148/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut skippaamaan kaikki julkkisjuorut jotka ennen kiinnosti. Putouksen kaltaiset hömppähömppä ohjelmat yököttää. Naapurin kakaroiden kirkuminen särkee korvia.

Vanhat ohjelmat ja elokuvat vaikuttavat hyviltä , melkeinpä jotkut vanhat suomi leffatkin . Harvat uutuudet jaksaa kiinnostaa. Vanhempi musiikki on parasta.

Ei tunnista juorulehtien julkkiksia. Tubettajia kaikki?

Vierailija
149/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koet, että kotisi on valmis, etkä halua ostaa enää mitään.

Päivän parhaat hetket ovat anivarhain aamulla teemukin kanssa hiljaa luontoa katsellen, ja aikaisin illalla sänkyyn päästessäsi.

Kun alat miettiä ja huolehtia läheisten lapsien ja nuorten pärjäämisestä/ tulevaisuudesta, etkä välitä enää, miten itse pärjäät ja voit. Huolettomuus oman tulevaisuuden suhteen päivä kerrallaan vain.

Kun et tiedä etkä jaksa enää opetella kaikkea nykynuorten ja aikuistenkaan uusia trendejä. Ihmiset puhuvat oudoista ruoista vaatteista, bändeistä jopa harrastuksista ja englannin kielisistä työnkuvista/ titteleistä, ja olet aivan pihalla.

Alat syömään enemmän marjoja ja kaikkea helppoa ja terveellistä.

Alkoholinkäyttö ei kiinnosta yhtään.

Liikunta uuvuttaa ja kipeyttää paikat, kun aiemmin siitä sai virtaa. 

Kavereiden kanssa aletaan keskustella sairauksista ja kolotuksista. 

Kaikki totta.

Vierailija
150/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä ettei viitsi enää mennä itse poimimaan mustikoita vaan ostaa ne valmiiksi poimittuina. Tai jokin salkkarit tai vastaavat sarjat ovat alkaneet tympiä, haluaa katsella mielummin dokkareita tai muita asiaohjelmia. 

En tiedä onko tuo vanhuuden merkki, itsellä nuo samat mutta olen vasta 36v enkä mielestäni kovin vanha. Keski-ikäinen.

36 ei ole vielä keski-ikäinen.

Vierailija
151/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy baarissa kaljalla enkä osta kotiin kaan. 

Vierailija
152/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ensimmäisen kerran sanotaan tädiksi.

Kun sisarusten lapset alkavat sanoa? 

Vierailija
153/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tämän ryhmän viestit on itsellekin sopivia vaikka olen 51v eli en ihan vanha vielä.

Vierailija
154/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työkaverit on ihan pihalla, kun kertoo millaista oli 1900-luvulla. 

Vierailija
155/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin lukiolaisten vanhojen tanssi videota youtubesta ja mietin, että kun olin itse tanssimassa, nuo lukiolaiset olivat vauvoja tai eivät vielä syntyneetkään. 

Vierailija
156/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalkapallon MM-kisojen tai vastaavien urheilutapahtumien vanhin pelaaja/urheilija on 10 vuotta itseä nuorempi.  

Ei, vaam tajuaa pelaajien olevan omien lastensa ikäisiä.

Arvaa miltä tuntui, kun huomasin pelaajien olevan lastenlasteni ikäisiä! Mummo80

Vierailija
157/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun menette pussikaljalle rantakalliolle tajuatte jonkin ajan päästä, että molempia sattuu perseeseen se kovalla kalliolla istuminen ja kellokin on noin paljon, jo 23.00, kyllä on parasta lähteä kotiin.

Kahvipöydässä saman kaverin kanssa keskustelette virtsankarkailusta ja korkeasta verenpaineesta.

T. Nainen 47v.

no harvemmin sitä 23 jälkeen kallioilla kaljalla nuorempanakaan istutaan. Olisit sanonut mieluummin vaikka 21:00.

Vierailija
158/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuu googlettamaan kuka on Harry Styles. Huomaa on jotain uusia tähtiä Zendaya muttei halua lukea heistä. 

Keitä nuo sitten ovat? En viitsi googlettaa.

Harry Styles on laulaja ja Zendaya näyttelijä. Nuo kaksi ovat kyllä niin kuuluisia maailmantähtiä, että näitä nimiä on kyllä todella vaikea välttää jos tippaakaan pop-kulttuuria seuraa.

Zendayan eka leffa on vuodelta 2018. Aika uudesta tapauksesta siis kyse. Hieman eri kuin joku kenellä vuosikymmenien ura takana.

Vierailija
159/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eläkeläisalennuksen vaikken pyytänyt sitä 🥺

N54

Vierailija
160/185 |
01.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esimerkiksi lääkäri teitittelee, voisin tietysti ehdottaa, että sinuttelisimme, mutta jostain syystä en koskaan saa tätä sanottua vaikka kuinka haluaisin. Pitäköön etäisyytensä.

Sanot, että siis oliko meitä tässä montakin vai miksi puhutte "teistä" 

Voisi myös katsoa lääkäriä oudosti ja sitten varovasti kysyä, että näkeeköhän rouva lääkäri pikku-ukkoja.