Asiakkaan assistentin kanssa kahvit.
Mies käy asiakkaiden luona tekemässä töitä ja yhden asiakkaan luona aina assistentti päästää sisään ja on paikalla töiden ajan. Nyt tämä nainen oli osallistunut työntekoon ja tarjosi kahvit työn jälkeen. Kahvin aikana nainen kertoi itsestään ja taustoistaan.
Miehellä muutenkin loppuu tunnit päivistä vaikka autan häntä omien töiden jälkeen niin minusta jo sen takia tuollainen ajankäyttö on tyhmää. Lisäksi koen, että tuollainen toiminta on loukkaavaa minua kohtaan, kun kyse ei ollut esim suunnittelutyön ohessa juodusta kahvista asiakkaan kanssa vaan työ oli jo tehty ja kyseessä assistentti jonka ainoa tehtävä on päästää tekemään työ ja sulkea paikat sen jälkeen.
Mitä mieltä, ylireagoinko?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mun yksi parhaista työkavereista on ollut varattu nainen ja itse olen sinkku. Tehtiin samoja hommia ja käytiin yhdessä syömässä kolmistaan hänen ja toisen miespuolisen työkaverin kanssa. Vapaa-ajalla käytiin joskus naisen kanssa retkeilemässä. Mies tiesi ja hyväksyi, no problem. Enää ei olla kukaan enää samassa työpaikassa mutta käydään edelleen joskus kolmistaan syömässä työajan jälkeen.
Porukassa eri asia ja jos muutenkin tuttu. Tuo nainen ei ollut edes työkaveri.
Mustasukkaisuus on huono asia. Parisuhde pitäisi perustua luottamukseen. Mitä jää jäljelle jos sitä ei ole?
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus on huono asia. Parisuhde pitäisi perustua luottamukseen. Mitä jää jäljelle jos sitä ei ole?
Ei se tarkoita sitä, että sopii olla miten tahansa ja huomioida muita naisia vaikka ei oma nainen mustasukkainen olisikaan. Hyvä kumppani toiminnassaan muistaa oman kumppanin kunnioituksen ja arvon.
Luottamuksen lisäksi parisuhteessa toivottavasti on paljon muutakin.
Itselle ei tuota ongelmaa olla kahvittelematta tm jonkun miehen kanssa. Oma mies on se jolla väliä eikä jollakin työn ohessa tavatulla.
Parempi olla ajautumatta tuollaiseen tilanteeseen. Ei siitä kuitenkaan mitään iloa tai hyötyä ole, että tuhlaa aikaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä luottamusta on kaiken muun lisäksi. Mies saattaa mikä tahansa päivä olla jonkun naisen kanssa kahdestaan hänen kotonaan tai jossain toimistolla tm, kun suunnittelevat työtä ja sopivat asioista. Tämä osa työtä ja on aivan ok.
Ap
Onko ap tehtailut monta vastausta vai oletteko te kaikki niin torvia että kyttäätte miehen työaikaisia palavereita ja kahvitaukoja? Kyllä ihminen saa kahvitella kenen kanssa haluaa, etenkin töissä.
Pitäiskö ap sun itsekin hankkia elämä ja keskustella kenen kanssa haluat? En minä ainakaan tee puolisolle tiliä siitä kenen kanssa olen kahvini juonut, eikä ole tullut mieleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap tehtailut monta vastausta vai oletteko te kaikki niin torvia että kyttäätte miehen työaikaisia palavereita ja kahvitaukoja? Kyllä ihminen saa kahvitella kenen kanssa haluaa, etenkin töissä.
Pitäiskö ap sun itsekin hankkia elämä ja keskustella kenen kanssa haluat? En minä ainakaan tee puolisolle tiliä siitä kenen kanssa olen kahvini juonut, eikä ole tullut mieleenkään.
Vastauksiini kirjoitan ap selvyyden vuoksi.
Tuo aloituksen kahvittelu ei ollut työajalla vaan työt oli jo tehty eikä siitä ajasta enää maksettu. Ei ollut mitään työhön liittyvää siinä.
Ihminen saa kahvitella kenen kanssa haluaa ja päättää miten haluaa puolisoa kohdella missäkin asiassa. Mielestäni ei tarvitse kohteliaisuudesta jäädä kahvittelemaan jonkun asiakkaan työntekijän kanssa, kun työt on jo tehty.
Kiitos ehdotuksesta. Minulla on elämä ja kahvittelen kenen kanssa haluan. En halua kahvitella keskenään joidenkin tuntemattomien tai puolituttujen miesten kanssa. Töissä voin olla samaan aikaan kahvilla kenen kanssa tahansa.
Rehti perussuomlainen mies olis suoriltaan tivaissut nyrkillä naamaan tuollaisia kahvin tarjoajia!
Ai, naiset on jo kateellisia, kun miehet viettävät töissä kahvitauon naispuolisen kollegan kanssa! 😆🤣😂
Mitenkähän te tulisitte toimeen, jos se mies tekisi reissutöitä Suomessa ja ulkomailla ja reissuissa olisi naispuolinen kollega mukana?!
Vierailija kirjoitti:
Ai, naiset on jo kateellisia, kun miehet viettävät töissä kahvitauon naispuolisen kollegan kanssa! 😆🤣😂
Mitenkähän te tulisitte toimeen, jos se mies tekisi reissutöitä Suomessa ja ulkomailla ja reissuissa olisi naispuolinen kollega mukana?!
Ei se kateutta ole. Eikä tuossa ollut kyse kahvitauosta töissä eikä edes kollegasta vaan asiakkaan työntekijästä joka ei varsinaisesti työhön liity. Työt oli jo loppuneet ja akka halusi käyttää miehen omaa aikaa itseensä töiden jälkeen.
Itselle ainakaan naispuoliset kollegat ei ole ongelma, mutta ei heidän kanssaan vapaa-aikaa tarvitse viettää.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri ja kahvitauko töissä eri asia. Tilanne täysin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies käy välillä ulkomailla työn puolesta ja joissakin reissuissa ollut naiskollegan kanssa. Molemmilla omat hotellihuoneet ja ei tuossa mitään. Sitten jos työajan ulkopuolella rupeisivat kaveeraamaan niin sitä en hyväksyisi. Kahvitauko töissä ihan eri asia kuin vapaa-ajan vietto yhdessä.
On siinä iso ero, että onko kesken työpäivän kahvitauko työporukalla vai juoko kahvit vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa töiden jälkeen. Kaverit eri asia. Tässä ei ollut edes työkaveri.