Hemmetti soikoon, appiukko osti meille TONTIN!
Mä en ole edes koskaan halunnut muuttaa omakotitaloon, sillä asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni sellaisessa. Toiseksi tämä tontti on noin 20 km kaupungin keskustasta eikä toimivaa joukkoliikennettä ole. Onpas kiva kökkiä joka päivä muutama tunti bussissa, että pääsee töihin ja kotiin.
Kolmanneksi... Tää tontti on anopin ja appiukon talon vieressä! Mä en todellakaan muuta niiden naapuriin. En ikinä.
Mä oisin paljon mielummin ottanut vaikka rivarikolmion kuin TONTIN! Kuka helvetin älykääpiö ostaa tontin kellekään kysymättä!
Ja miten me nyt tästä suunnattomasta kunniasta oikein voidaan kieltäytyä...
Kommentit (44)
Eihän siihen ole pakko mitään rakentaa, ottakaa rauhallisesti nyt.
rakennatte siihen talon, asutte pari vuotta ja myytte hyvällä hinnalla pois. Ostatte sillä rahalla sitten sen rivarikolmion (varmaan saatte) jos vielä silloin sinne sovitte.
Vai maksaako appiukko talonkin? Siinä tapauksessa ottaisin tarjouksen vastaan ;)
Ja kun menette anoppilaan yökylään, niin voitte nukkua asuntovaunussa ja tehdä omat ruoat.
Kehtaakin edes tarjota tuollaista, juntti.
Hänkään ei halua muuttaa pois keskustasta.
Sitä paitsi; vaikka tontti saatiinkin ilmaiseksi, ei meillä ole siltikään varaa rakentaa.
Ja miehelläni on siskokin, miksei hänelle ostettu tonttia? Appivanhemmat (vars. appiukko) on tosi sovinistisia... Ilmeisesti tytär ei ansaitse tonttia.
Olen tosi kiukkuinen!
ap
a) 20 km päähän keskustasta ilman joukkoliikennettä
b) anopin ja appiukon naapuriin
Varmasti jaloksi tarkoitettu ele, mutta jos ihminen ei tahdo omakotitaloa, niin mitäpä sitä tontillakaan. Törkeää toisen elämään sekaantumista.
Mulle ainakin olisi aivan sama, vaikka mieheni tahtoisi muuttaa jonnekin korpeen vanhempiensa naapuriin ja rakentaa sinne talon. Minä en muuttaisi, en rakentaisi taloakaan. Meillä päätökset tehdään yhdessä, ei tanssita mun eikä miehen pillin mukaan. Jos joku asia on toiselle ehdoton EI, niin sitten se on ja keksitään joku muu ratkaisu.
-EI ap, vaan eräs, joka olisi raivoissaan ap:n tilanteessa
Emme tahdo tonttia emmekä ok taloa. joten pyytäkää antamaan tontti vaikka siskolle. Vai onko miehesi niin nässä ettei uskalla sanoa vastaan vanhemmilleen?
Vai appivanhempien ja he vain toivovat että rakennatte sille talon? Jos se on appivanhempien nimissä, teidän ei tarvitse thedä mitään. Sanotte vaan että ette aio nyt heti rakentaa, mutta kiavhan se tontti on olla siltä varalta että joskus... Jos se on teidän nimiin laitettu, niin sittenhän se pitää myydä - muuten tulee turhaan kuluja tontista jolla ette mitään tee.
Tosi törkeä temppu apelta. Minä suutuin aikanaan jo siitä, että appi osti meille kysymättä lattialistat :-)
MULLE KELPAISI ILMAINEN TONTTI. Olen asunnoton ollut muutamaan otteeseen ja nyt pienellä palkalla kituutan, että saa vuokraa maksettua ja lpsille pöperöä.
Myy se helvatin tontti idiootti. Saat ostaa sitten meileisesi.
voivoi. Mä olen kyllä niin köyhä, että musta se olisi hienoa.
Ollaan opittu katkerasti kantapään kautta, ettei ilmaista lounasta ole olemassakaan. Meillä kaikki " pyyteettömästi" annetut lahjat ovat aina johtaneet siihen että on alettu asettaa kohtuuttomia vaatimuksia jatkossa. Ja kun ei olla suostuttu, niin on riehuttu, että ollaan kiittämättömiä ja kun he ovat meille järjestäneet sitä ja tätä ja tässä on tulos.....jne. Todellisuudessa me emme ole edes saaneet mitään merkittävää (ei mitään tontin tasoista tms.) heiltä, kun aika pientenkin juttujen jälkeen tämä kuvio selvisi.
rakentakaa miehen siskon kanssa rivitalo sille tontille! Kaikki ovat tyytyväisiä!
Viimevuonna anoppi osti monitoimikoneen syntymäpäivälahjaksi. Tuli tarpeeseen ja olin todella onnellinen lahjasta.
Yleensä hän antaa omista kukistaan istuttamia taimia lahjaksi tai kutomiaan sukkia. Hauska, että jaksaa nähdä vaivaa eteemme.
Villasukatkin jotka anoppi tekee ovat aikas hassun näköisiä, mutta saappaissa menneet kummasti lapsilla :)
Olen iloinen vähästä. En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, kuin sinä ap sorry.
17
Vierailija:
Olen iloinen vähästä. En ymmärrä tuollaisia ihmisiä, kuin sinä ap sorry.
17
Mäkin olen tosi iloinen sienistä, marjoista, mehuista ja kaikesta muusta, joita appivanhemmiltani saadaan.
Mutta tontti on toinen juttu. He odottavat, että me innosta kirkuen rakennamme omakotitalon keskelle korpea. He oikeasti luulevat, että me halutaan asua niiden kyljessä kiinni.
Miksei ne voinut kysyä etukäteen? Tää tilanne on nyt tosi hankala. Luojan kiitos tontti on ainakin toistaiseksi niiden nimissä, meillä ei ole kauhea kiire siihen taloa pykätä.
ap
pillisi mukaan?