Ratkesin juomaan ja nyt olo on aivan kamala monella tapaa. ;( Miksi olen niin tyhmä!?
En oikeasti halua tällaista elämää ja haluan olla selvänä. Se on paljon parempaa kun juominen.
Tiedä mitä eilen tapahtui. Käyn tosi kova juttua läpi ja eilen kävi niin etten jaksanut taistella kun himo juomiseen tuli. Yritin hetken mutta en nyt vain jaksanut taistella ja ajattelin että sama se, jos tällä kertaa otan.
Join sitten. Se ei tuntunut miltään, oli aivan yhtä tyhjän kanssa. Join ja join, olin humalassa, edelleenkin aivan typerää enkä voinut hyvin humalassakaan. Kävin saunassa ja tilasin ruokaa, tuli kova nälkä. Rahaa meni 60€ tuohon iltaan eli ihan liikaa, juomat ja ruoat maksavat sekä ostin humalassa muutakin.
Tänään on henkisesti niin kamala olo. Olen niin pettynyt itseeni ja todella hermostunut. Taas kestää viikkoja päästä tasapainoon ja että alkoholi poistuu kehosta kokonaan. Tuon yhden vtun paskan päivän takia kun ratkesin, vihaan itseäni!!
Kommentit (14)
Otat vain tästäkin opiksi, itsensä soimaaminen ei auta. Mieti, mitä voisit tehdä seuraavalla kerralla toisin, ettet ratkeaisi. Elämässä tulee aina vaikeita aikoja, joista selviät kyllä - juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset= läskikasajuoppoja
Oletko suomalainen?
Itse palaudun 3 viikon juomisesta. Takana 4 raitista päivää nyt. Onneksi ei ole rahaa ostaa alkoholia (ei ole rahaa ostaa mitään muutamaan ennen seuraavaa tukipäivää).
Vierailija kirjoitti:
Otat vain tästäkin opiksi, itsensä soimaaminen ei auta. Mieti, mitä voisit tehdä seuraavalla kerralla toisin, ettet ratkeaisi. Elämässä tulee aina vaikeita aikoja, joista selviät kyllä - juomatta.
Otankin mutta olin jo tosi hyvällä matkalla raitistumista. Nyt oikeasti harmittaa.
Oli todella surkea hetki ja olin lopen uupunut, en ollut syönyt ja siitä se impulssi tuli enkä jaksanut sitten siinä vaiheessa taistella pääni kanssa vaan luovutin.
Tärkeää on säännöllinen syöminen ja lepo silloinkin kun ihminen yrittää päästä päihderiippuvuudesta selville.
Ap
Olet jo ainakin kerran pystynyt lopettamaan juomisen, joten pystyt uudelleen. Retkahdukset ovat ihan inhimillisiä. Niistä voi oppia jotain. Nojoo, itse retkahdin 3 kk sitten eikä loppua näy. Mutta tee sinä jotain viisaammin.
Harva kai sitä on onnistunut lopettamaan juomisen kerrasta, ilman minkäänlaisia retkahduksia. Tai no enhän minä tiedä. Voisin kuitenkin kuvitella, että näin on.
Minä juomaan ratkenneena olen yksinäinen ja onneton.
Voi Rakas ihminen, ymmärrän täysin.
Joo itseinho on hirveää.Siksi alkkarit masentuu tai vetää viinaa kun on masentunut ja kierre on keppi
Vierailija kirjoitti:
Joo itseinho on hirveää.Siksi alkkarit masentuu tai vetää viinaa kun on masentunut ja kierre on keppi
Joo tunnen itseinhoa mutta en aio uhriutua tässä niin että alan juomaan pelkästään sen takia. En sitä tässä meinaa ollenkaan. Minusta se on säälittävää.
Tämäkin oli aika säälittävää, olisin voinut ihan hyvin toimia rationaalisesti ja olla juomatta. En yksinkertaisesti jaksanut kamppailla, sekin vaatii aina tietynlaisen energian ja itsensä rakastamisen että jaksaa sen fyysisen ja henkisen himon yli mennä. Olen jaksanut sen useasti, eilen en. Mutta tästä oppineena haluan jaksaa sen tulevaisuudessa joka kerta.
Harmittaa niin mutta onneksi tämä menee ohi ja ehkä jonain päivänä katson itseäni lempeästi tätäkin tilannetta ajatellen. Kunhan en vain juo enää, teen sen lupauksen itselleni nyt uudestaan ja vankemmin.
Ap
Kuule, alkoholin poistuminen ei kestä viikkoja. Et oysty juomaan niin paljon, ettei se vuorokaudessa poistuisi.
hermostolliset jäljet toki jäävät pitemmäksi aikaa. Taloudellisetkin usein. Mutta jo tänään on uusi päivä jonka voit olla selvinpäin. Ota siitä kiinni.