Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetti soikoon, appiukko osti meille TONTIN!

Vierailija
23.05.2007 |

Mä en ole edes koskaan halunnut muuttaa omakotitaloon, sillä asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni sellaisessa. Toiseksi tämä tontti on noin 20 km kaupungin keskustasta eikä toimivaa joukkoliikennettä ole. Onpas kiva kökkiä joka päivä muutama tunti bussissa, että pääsee töihin ja kotiin.

Kolmanneksi... Tää tontti on anopin ja appiukon talon vieressä! Mä en todellakaan muuta niiden naapuriin. En ikinä.

Mä oisin paljon mielummin ottanut vaikka rivarikolmion kuin TONTIN! Kuka helvetin älykääpiö ostaa tontin kellekään kysymättä!

Ja miten me nyt tästä suunnattomasta kunniasta oikein voidaan kieltäytyä...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai herttinen sentään jos ei uskalla omille vanhemmilleen sano ettemme tahdo.

Vierailija
22/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen tontti ole lahja vaan velvoite muuttaa asumaan anopin ja appiukon naapureiksi.

Jokainen perhe saa päättää ihan itsenäisesti missä asuu, ilman että kukaan ulkopuolinen lahjan verukkeella alkaa sitä päättämään.

Appiukkosi voisi tosiaan lahjoittaa sen tontin miehesi siskolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin iloinen.

Kommenttini oli vain tarkoitettu Borgå72:lle vitsinä. Kuten hänkin sanoi (varmaankin ?) vitsillä tuon mehu ja hillojutun.

17

Vierailija
24/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vai herttinen sentään jos ei uskalla omille vanhemmilleen sano ettemme tahdo.

Appivanhemmat kuvittelevat tehneensä maailman ihanimman asian, ostaneensa lapsensa perheelleen tontin. Tai jotain sellaista.

Oisittepa nähneet niiden ilmeen, kun ne tän ilouutisen kertoi. Ne oikeasti luulee, että me haljetaan onnesta.

Ja nyt pitää niiden illuusio rikkoa. Ou nou.

ap

Vierailija
25/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 oikeasti ymmärrä, että on aika ahdistavaa, jos aikuiselle ihmiselle yht´äkkiä osoitetaan asumispaikka ja -tapa, joita ei ole aiemmin itselleen ollenkaan kuvitellut?

Vähän sama, kuin jos olisit mieleisessäsi työssä, ja sinulle vain ilmoitetaan, että ensi viikolla vaihdat työt navettahommiin anoppilassa.

Vierailija
26/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi paljon opittavaa perhekeskeisyydestä muista kulttuureista.

Anopin hillo ja mehu saa ihmisen raivon valtaan, niin kyllä kaikki ei taida olla ihan kotona.

Mikä helvetti teitä ihmisiä oikein vaivaa ja varsinkin naisia. Miksi miehen vanhemmat on niin sietämättömiä, omissa suvaitaan huomattavasti enemmän samoja piirteitä.

Minusta ongelma on sinussa itsessäsi Borgå72. Purat omaa pahaa oloasi anoppiin. Otan mielelläni anoppisi tarjoamat mehut ja hillot vastaan, jos sinulle ei kelpaa.

Ap. avoin rehellinen ja suora keskustelu appivanhempien kanssa siitä mitä lahjalle tulisi tehdä jatkossa on parempi vaihtoehto, kuin seläntakana pahan puhuminen. Se vahingoittaa sinua enemmän kuin arvaatkaan.

27/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi laittaa napajäälautalle odottamaan kasvihuoneilmiötä!

Ä-R-S-Y-T-T-Ä-Ä-!

Vierailija
28/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borgå72:

Miehen sukulaiset on kaikki ääliöitä. Jopa tontit joita niiltä saa, haisee kiveksille ja saa mut voimaan pahoin. Mun mielestä naimisiin mennessä kaikki miehen nimeenkin viittaava

pitäisi laittaa napajäälautalle odottamaan kasvihuoneilmiötä!

Ä-R-S-Y-T-T-Ä-Ä-!

Lapsesikin ovat miehesi sukulaisia! Siis jos miehesi on heidän isänsä. Ja jos sinulla lapsia on.

Vierailija
29/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka voi piilottaa kaappiin ja jotka kuluu loppuun. Eli mehut, pienet kodinkoneet, maljakot jne voin kyllä ottaa ilomielin vastaan ja kiittää kauniisti, vaikka todellisuudessa en niistä tykkäisikään. Mutta kyllä minä haluan itse päättää isoista asioistani enkä tosiaankaan tykkää jos oma tai miehen vanhemmat alkaisi ostella meille huonekaluja tai tapetteja, tonteista nyt puhumattakaan.

Miettikääs asiaa niin, että voisko tasa-arvoisessa asemassa oleva aikuinen ostaa toisessa tonttia? Olisko kiva lahja siskolta tai veljeltä tai hyvältä ystävältä? Kyllä tässä on kyse myös vallankäytöstä ja siitä että appiukko ei tajua lastensa haluavan tehdä omat isot ratkaisunsa itsenäisesti.

Ja sinä joka päivittelet, että valitetaan arvokkaasta lahjasta: etkö ymmärrä, ettei tuolla lahjalla ole käytännössä mitään arvoa? Ap:n perhe ei halua tontille rakentaa eikä sitä voi myydä loukkaamatta appivanhempia. Riesa se on eikä lottovoitto.

Vierailija
30/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme voi ottaa tätä lahjaa vastaan koska...olemme ajatelleet muuttaa Italiaan jne.

Ei ihmisen tarvitse suoltaa kaikkea ulos mitä ajattelee. Ketä se hyödyttäisi sanomalla, että ajatuksenne oli idioottimaisin miesmuistiin.

On yritettävä nähdä kokonaisuus ja ymmärtää ongelman ydin.

Monilla vahemilla on vaikeuksia päästää irti lapsistaan ja he haluavat nähdä jatkuvuuden omaan elämään. He haluavat suojella lapsiaan, koska lapsi on aina lapsi vanhemmille, oli lapsi sitten 40- tai 50-vuotias.

Vierailija
31/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehut, hillot ym on liikuteltavaa tavaraa, joka ei jää loppuelämäksi nurkkiin. asunnon ja tässä tapauksessa tontin ostaminen taas sitoo useaksi vuodeksi. Hullua ostaa tontti jos ette ole edes puhuneet rakentamisesta! eri juttu olisi jos maapala olisi metsää.. sille ei tarvisi koskaan rakentaa. Mutta HULLUA mennä ostamaan toiselle tontti kysymättä. Ihana lahja olisi jos mieluinen paikka ja haluaisitte rakentaa!

olemme itse usein samantapaisissa tilanteissa, asioita joista pitäisi pystyä molempien vanhemmille sanomaan, muttei vaan pysty loukkaamaan. ja se asioista sanominen loukkaisi. Olisiko tyypit jotka neuvoo " sanokaa niille suorat sanat" itse todella valmiita toimimaan niin?

tosi kinkkinen tilanne, en kyl osaa neuvoa mitä tehdä.. olis nyt ees antanu saman rahasumman asunnon hankintaan/itse valittavaan tonttiin. Haluavatkohan hoitajia peräkylälle vanhuutensa varalle? Ja kun eivät varmaan loppuikää pysty talossaan asumaan, olisivat sit aikanaan antaneet oman talonsa teille.

Jotkut ehotti myymistä rakentamisen jälkeen.. aika loukkaavaa tehdä rahaa toisen lahjalla. tontti varmasti ostettu asumista varten! ja onko helppo myydä peräkylän mökkiä?

voimia asian ratkaisuun

Vierailija
32/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannattaa suoltaa suustaan mitä sattuu? Tietenkin aikuisten kesken pitää yrittää keksustella sivistyneesti ja hoitaa asia niin, ettei välit mene kenhenkään. Ei se silti sitä muuta, että appiukko teki tyhmästi ja asetti poikansa perheen hankalaan asemaan. Tontista kun on vaikea kieltäytyä loukkaamatta appivanhempia (ellei tosiaan oe muuttamassa Italiaan, mutta ymmärsin että ap ei ole?).

36

Vierailija
33/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on appiukko! En minäkään riemusta hihkuisi tuossa tilanteessa. Ilmeisesti appivanhemmilla on taka-ajatuksia, kuten tässä ketjussa on jotkut jo epäilleet. He haluavat olla lastenlastensa lähellä (rasittavuuteen asti?) ja ehkä toivovat miniän hoitavan heitä kotonaan hamaan loppuun asti.

Vierailija
34/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hillot siihen, että toiset haluavat päättää missä aikuiset ihmiset asuvat. Todellakin oli asiatonta ostaa tontti keskustelematta etukäteen, tai sitten pitää ainakin kohteliaasti ja valittamatta kestää se, ettei tontti kelpaakaan.

Itse olen kiitollinen kaikesta siitä taloudellisesta ja muusta avusta, mitä omilta ja appivanhemmilta on tullut, ja hyvin kiitollinen myös siitä, etteivät ole mihinkään isompiin kysymyksiin pyrkineet sekaantumaan. Toisen rakentamista kun voi tukea ihan vaan antamalla rahaa tai aikaa. Tai olla tukematta jos haluaa.

Vierailija
35/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskiin ja kiitellä jälkikäteen vuolaasti. Tontti on tontti ja edellyttää tässä tapauksessa jatkuvaa yhdessäoloa appivanhempien kanssa, roimaa summaa asunnon rakentamiseen jne.

Vierailija
36/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Toi tontti asia kyllä ottaisi päähän minuakin..

Vierailija
37/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei vaan uskalla vaimolleen sanoa? :)

Vierailija
38/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä tosikkoja!

Vierailija
39/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovitaan asiat yhdessä niin ettei kumpikaan joudu asumaan paikassa missä ei halua. Jos vaimo ei halua tontille muuttaa, eikä hänen mielipidettään ole kysytty, tekisi asian minusta vain ikävämmäksi se, jos mieskin olisi hommassa salaa mukana.

Vierailija
40/44 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut sen puolesta, että pitää osata keskustella ja puhua kauniisti. Sehän tässä onkin ongelman ydin! AP:n kanssa EI keskusteltu. AP ei ole sanonut mitään rumasti, eikä siihen kehottanut kirjoittaja 36:aan.

Neuvot kieltäytymään kohteliaasti. Kukista ja mehusta kieltäytyminen varmaan onnistuukin ja jos ei, niin ne voi ottaa vastaan ja heittää roskiin, mutta miten kieltäytyä jo ostetusta tontista, jota ei voi minnekään kadottaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi