Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän perheessä kotityöt jakautuu?

Vierailija
27.07.2026 |

Hoitaako teillä nainen kaikki töidensä lisäksi vai osallistuuko myös mies ja lapset kotitöihin?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokkaan, mies siivoaa. Minä täytän koneet, hän tyhjentää. Ei ole enää lasta kotona.

Vierailija
42/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoida nainen kaikkia. Mutta jos kysyt siivouksesta, ruuanlaitosta ja pyykkihuollosta, niin mä (nainen) olen enimmäkseen niistä vastuussa. Mutta meillä on paljon muitakin kotitöitä. On pihatyöt, puutyöt ja lämmitys, erilaisten laitteiden ja välineiden huolto ja korjaus, remontointi, lemmikkien hoito jne. Meillä jaetaan näitä hommia meidän kaikkien perheenjäsenten (minä ja puolisoni sekä 12- ja 15-vuotiaat lapset) kesken. Kyllä, teen paljolti niitä perinteisesti naisten töiksi miellettäviä töitä, koska ne multa sujuu. Esim. tykkään ruuanlaitosta ja säilömisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä eli nainen teen kotityöt yhdessä tyttärien kanssa, jotka ovat 9v, 6v ja 3v. Mies ja pojat eivät niitä tee, koska nehän ovat naisväen töitä.

Vierailija
44/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen lähes kaikki kotityöt ja ns. miestentyöt päälle. Akka makaa lähinnä sohvalla.

Hauska! En siis ollut asian kanssa yksin, näin se oli meilläkin, sitten pääsin mätisäkistä eroon...Mää kävin töissä, tein pitkiä päiviä, mun palkalla elettiin, hän piti omat liksat ittellään. Sitten kävin kaupassa ja tein ruuan. Ruokailun jälkeen tiskasin, kuului olkkarista huuto. "Sinun vuoro vaihtaa vaipat, minä olen tänään vaihtanut jo kolmasti". Tiskin jälkeen pihatöitä ja sitten remonttia jatkamaan ja hän kattoi edelleen teeveetä. Remppa hommat seis ja lapsille tekemään iltapalaa ja juttelemaan päivän kuulumiset, sitten skidit maate, hyvät yöt ja pusut poskille, uinuuta kania...(Iskän tapa toivottaa kauniita unia.) Tässä vaiheessa kello on jo lähellä yhtätoista. Mätisäkki oli mennyt jo maate heti yhdeksän jälkeen, onhan se ihan helvetin raskasta kattoo telkkaria...Ja tää ei edes ole väritetty juttu, vaan ihan tosi tarina elävästä elämästä, tätä mentiin vuosikausia! Tasa-arvoa?

Terve vain. Ihanan tutulta kuullostaa, paitsi ollaan jonku ihmeen takia vielä yhdessä. Voishan sitä pikkuhiljaa kytkintä nostella kun penskatki on jo isoja. Ja sekin vielä kun hän sattuu tekemään jotain kotitöitä niin siitä pitää saada kaikki kunnia ja mainostetaan kuinka MINÄ tein ruokaa. 

Vierailija
45/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoida nainen kaikkia. Mutta jos kysyt siivouksesta, ruuanlaitosta ja pyykkihuollosta, niin mä (nainen) olen enimmäkseen niistä vastuussa. Mutta meillä on paljon muitakin kotitöitä. On pihatyöt, puutyöt ja lämmitys, erilaisten laitteiden ja välineiden huolto ja korjaus, remontointi, lemmikkien hoito jne. Meillä jaetaan näitä hommia meidän kaikkien perheenjäsenten (minä ja puolisoni sekä 12- ja 15-vuotiaat lapset) kesken. Kyllä, teen paljolti niitä perinteisesti naisten töiksi miellettäviä töitä, koska ne multa sujuu. Esim. tykkään ruuanlaitosta ja säilömisestä.

Meillä vähä sama, paitsi minä teen ne "naistentyötki" Lähen ihan kohta nosteleen. Jännityksellä odotan ensitalvea miten se leidi pärjää polttopuu savotassa. 

Vierailija
46/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen lähes kaikki kotityöt ja ns. miestentyöt päälle. Akka makaa lähinnä sohvalla.

Onpa akalla hyvät oltavat. Kiitos sinulle.

Ole hyvä vain. Hyvin näyttää pyöristyvän tuossa sohvalla, ja suklaatia kuluu.

Sitä ajattelutyötäkin pitää tehdä. Jos akka hoitaa taloustilin ym. paperi- ja raha.asiat.

Vierailija
47/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se akka muuta tee kuin sotkee. Pesee kyllä pyykkiä. On oikein raivona kun pyykkiä pyykkiä pyykkiä, mutta niitä on kodinhoito huoneen koko taso niin täynnä viikkaamatta kuin olla ja voi, eikä ne siitä mihinkään lähde jos en itse niitä viikkaa. Jos en pidä huolta niin ruokapöytä on puoleksi täynnä lehtiä, lasten leluja, ties mitä tavaraa, samoin keittiön tasot. Mies

Haukut samalla itseäsi mies kun olet itse valinnut puolisosi.

Vierailija
48/48 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni isä kyllä hoitaa osansa ja ylikin perheestä ja kotitöistä. 

Tilanteessa jossa homnat kasaantuu miehelle on helppo syyttää itseään tilanteesta, vaikka tangoon tarvitaan kaksi. Kun miehen työ on pärjätä ja kantaa vastuu valinnoistaan ja blaa blaa.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan