Pidättekö maustekurkuista?
Kommentit (41)
Tykkään ja paljon. Teen itse. Myös kurkkurelish on älyttömän hyvää. Juuri tulee kurkkua valtava määrä kasvimaalta ja teen erilaisia maustekurkkuja, osa jo tehtykin. Ei ole suuritöistä edes.
Vierailija kirjoitti:
kaikki makeutusaineettomat maistuvat, mutta hapatetut parhaiten.
Sokerilla makeutetut etikkakurkut parhaita
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Ostan aina etikkaan säilöttyjä suolakurkkuja.
Kaupoissa suolakurkut ovat kaikki hapatettuja. Etikkaan säilöttyjä saat vain itse säilömällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Valkosipulisuolakurkuista pidän. Moni ei tunnu tietävän suolakurkkujen ja maustekurkkujen eroa.
Hapankurkkujen ja maustekurkkujen eroa, ehkä. Arkikielessä suolakurkku tuntuu olevan yleisnimitys kaikille erilaisille säilötyille kurkuille.
Ehkä jollakin rahvaalla voi olla näin. Lukutaitoinen perusjärjellä varustettu ihminen osannee lukea purkin kyljestä, mitä se purkki sisältää.
En pidä makeista suolakurkuista, joten ostan aina mausteliemeen säilöttyjä, joissa ei ole sokeria ainakaan sellaista määrää, että ne maistuisivat makeilta. MInusta suolakurkun kuuluu olla nimensä mukaisesti suolaista eikä makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hyi. Makeita, löysiä ja oksettavia. Venäläinen suolakurkku menee kyllä.
Jännä, minusta ne venäläistyyppiset hapankurkut on paljon tyypillisemmin pehmeitä ja lötköjä, ja maustekurkut rapeita. Molemmat on tosi hyviä.
En tiedä mistä kurkkusi ostat, mutten ole koskaan vielä syönyt yhden yhtä lötköä venäläistä suolakurkkua. En tosin ostakaan mitä tahansa paskaa.
Jos ne maistuu makealle yhtään, ne lentää suoraan roskiin. Ei syö sikakaan kiljumatta moisia. 🤢 Ostan tästä syystä vain tiettyjä merkkejä ja venäläisiäsuolakurkkuja.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Valkosipulisuolakurkuista pidän. Moni ei tunnu tietävän suolakurkkujen ja maustekurkkujen eroa.
Moni sekoittaa myös hapankurkut ja suolakurkut keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Venäläiset tai valkosipulisuolakurkut on parhaita.
Tykkään ememmän feelixin ameriikkalaisista kurkkuviipaleista vaikka tekis mieli kyllä trumpin takia niitä boikotoida.
Vierailija kirjoitti:
En pidä. Ostan aina etikkaan säilöttyjä suolakurkkuja.
Maustekurkut säilötään etikkaan. Suolakurkut (hapankurkut) maitohapposäilötään ilman etikkaa.
Pidän kyllä, mutta en koskaan muista ottaa niitä jääkaapista esille. Sitten ihmettelen, voiko näitä vielä syödä.
aika monta ja monenlaista vastausta, teetkö tutkimusta vai...ps. mullekin maistuvat
Vierailija kirjoitti:
Siis jotkut ihmisjoukoista syö tätäkin?
Maustekurkkua syötiin 80-luvulla?
Eikös mäkkärikin käytä näitä hampurilaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Hyi. Makeita, löysiä ja oksettavia. Venäläinen suolakurkku menee kyllä.
Jännä, minusta ne venäläistyyppiset hapankurkut on paljon tyypillisemmin pehmeitä ja lötköjä, ja maustekurkut rapeita. Molemmat on tosi hyviä.
En tiedä mistä kurkkusi ostat, mutten ole koskaan vielä syönyt yhden yhtä lötköä venäläistä suolakurkkua. En tosin ostakaan mitä tahansa paskaa.
Omituista. Hapankurkuille kun nimenomaan on ominaista pehmeämpi rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hapankurkkujen ja maustekurkkujen eroa, ehkä. Arkikielessä suolakurkku tuntuu olevan yleisnimitys kaikille erilaisille säilötyille kurkuille.
Ehkä jollakin rahvaalla voi olla näin. Lukutaitoinen perusjärjellä varustettu ihminen osannee lukea purkin kyljestä, mitä se purkki sisältää.
Juuri yhdessäkään purkissa ei lue suolakurkku. Lukee joko hapankurkku, maustekurkku
,herkkukurkku, voileipäkurkku tms.
Vierailija kirjoitti:
Eiks marketeissa niissä muovitynnyreissä olevat ole niitä suolakurkkuja? Sieltä otetaan ottimilla itse pussiin.
ENNEN KYLLÄ OLI HYVIÄ . NYT ne pitää tehdä itse ja kasvattaa . Se liemi maistuu käärmeenmyrkylle tai rotan myrkylle . Ilmeisesti joko tahallaan tai kukaan ei ole tutkinut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks marketeissa niissä muovitynnyreissä olevat ole niitä suolakurkkuja? Sieltä otetaan ottimilla itse pussiin.
Maustekurkkuja/herkkukurkkuja ne yleensä on. Paitsi myrttisen valkosipulikurkut on hapankurkkuja. Mun mielestä näitä kaikkia voi kutsua suolakurkuiksi.
Mulla on nyt jääkaappi täynnä itse tehtyä etikkakurkkua oman sadon kurkuista.